Verstandig afvallen voor jojo-ers: deel lll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris1702

Re: Verstandig afvallen voor jojo-ers: deel lll

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 10:14

jep........... morgen ben ik pas 1 week bezig.
Maar gaat in de eerste week/weken altijd sneller als daarna hoor.

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 11:09

Dat was bij mij ook met dat proteïnedieet! :j

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 11:18

Nou ja, je kunt het maar kwijt zijn :P

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 12:59

miep1979 schreef:

Inderdaad..... hahahaha :D :D
Maar het officiele weegmoment is pas donderdag dus erg benieuwd!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 13:00

Iris1702 schreef:
miep1979 schreef:

Inderdaad..... hahahaha :D :D
Maar het officiele weegmoment is pas donderdag dus erg benieuwd!

Spannend ;)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 22:37

Goed zeg Iris!!!! top!!!

Ik heb vandaag de conclusie getrokken dat als je zondigd je gewoon dusdanig moet zondigen dat je je heel de dag overvol voelt..... pfffff vanmiddag zoveel gegeten dat ik nu nog vol zit en me uren heb geergerd aan een te volle maag! voorlopig laat ik het dus weer uit mijn hoofd!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 10:12

lillytjuh schreef:
Goed zeg Iris!!!! top!!!

Ik heb vandaag de conclusie getrokken dat als je zondigd je gewoon dusdanig moet zondigen dat je je heel de dag overvol voelt..... pfffff vanmiddag zoveel gegeten dat ik nu nog vol zit en me uren heb geergerd aan een te volle maag! voorlopig laat ik het dus weer uit mijn hoofd!

dat helpt idd echt, en ik heb ook het idee dat als dat sporadisch gebeurt, dat je juist beter af valt.. omdat je stofwisseling dan ff van de wijs is, en daarna ga je gelijk weer lekker hard :j

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 10:15

lillytjuh schreef:

Herkenbaar :D Ik had zaterdag zoveel gegeten dat ik me de hele avond ongemakkelijk heb gevoeld :D
helaas was het vanochtend ook op de weegschaal te zien. Helaas een gelijkblijvertje met vorige week -O-

Superrrr Iris!! Daar doe je het voor!!!!

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 22:28

Zo vanavond flink gesport! Voel me weer heerlijk!

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 22:38

jij ookal lillytjuh? Heb ook anderhalf uur gesport. Echt helemaal dood nu.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 22:42

Goed werk dames :D

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 23:39

haha morgen niet wegen! donderdag mag ik weer op de weegschaal voordat ik ga sporten! mocht ik het weer te veel vinden kan ik er daarna meteen wat aan doen!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 11:54

Koffie met koffiemelk en suiker - 1 kopje - 33 kcal.
Volkorenbrood - 1 snee - 77 kcal.
Boter - voor 1 snee - 37 kcal.
Gestampte muisjes - voor 1 snee - 39 kcal.
Liga Continue - 2 stuks - 129 kcal.

Stand tot 12 uur deze ochtend: 315 kcal. -O-

En ik moet nog de hele dag en ik heb honger....

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 13:19

Pistolet wit 1 stuks 130
Optimel yoghurtdrink 1 beker 75
Fruitsmoothie 1 groot glas 123
Banaan 1 stuks 88

416 :(

Dus vandaag al op 315 en 416 is 731.... :(

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 13:21

Maar dat is toch helemaal niet veel Suzanne? Om af te vallen zou je even moeten berekenen wat je gemid. verbruikt maar laten we dat op 1900 Kcl houden en om af te vallen zonder dat je je stofwisseling in spaarstand zou zetten zou je per dag tussen de 1200 (echt het minimale liever 1300) en 1600 moeten zitten!

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 13:53

meeste mensen verbruiken zelfs 2200 calorien als ze ook afentoe stukje fietsen ofzo. Dus 1900 is zelfs nog laag.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 16:19

Ramooontje schreef:
Maar dat is toch helemaal niet veel Suzanne? Om af te vallen zou je even moeten berekenen wat je gemid. verbruikt maar laten we dat op 1900 Kcl houden en om af te vallen zonder dat je je stofwisseling in spaarstand zou zetten zou je per dag tussen de 1200 (echt het minimale liever 1300) en 1600 moeten zitten!

Zit nu al ruim op de 800 en moet het avondeten nog!

Ik merk zelf dat ik veel minder calorieen nodig heb dan die 2000 die wordt gegeven. Ik heb eens uit laten rekenen dat ik 1300 calorieen nodig heb op een dag. Maar daar kom ik bijna altijd overheen. En daarom val ik gewoon niet af.

Ik ga eerst maar weer fanatiek 2x per week sporten. Ik zal echt maximaal 1000 calorieen mogen eten wil ik gaan afvallen ben ik bang....

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 19:36

ik heb een bmi van 21.87 of zoiets.
ik wil er graag minimaal 5 kilo vanaf hebben (meisje, 15 jaar, 1.67/1.68, 61 kilo sinds na de vakantie) als ik op mijn manier afval doe ik het fout dat weet ik zelf ook wel, dan eet ik het liefst (bijna) niets wil ik er tevreden mee zijn, en dan val ik in 2 dagen 1 kilo af & schommelt mijn gewicht ontzettend erg! ik heb er ook wel afslankpillen voor (niks bijzonders hoor). omdat ik wel is een beetje last had van eetbuien. of dat het imo niet helemaal wilde lukken. nou hebben jullie een beetje een beeld van mij. vinden jullie dat ik hulp moet vragen bij een dietiste of iets dergelijks? of hebben jullie enige tips oid? nogmaals ik weet dat het te weinig is wat ik eet etc. maar wil er graag iets aan doen en met een beetje tips gaat dit helemaal goed komen! :) mag ook via pb ;)

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 19:48

Hallo NicoleHorses

Een BMI van 21,87 is erg netjes en valt in de catagorie gezond gewicht. (kijk hier maar eens http://vc01.netcon.nl/body_mass_index/body_mass.html)
Het lijkt me niet nodig dat je gaat beginnen met lijnen nu je nog volop in de groei bent en het eigenlijk nog niet nodig is en dieetpillen is natuurlijk door en door slecht.
Als je namelijk op jonge leeftijd met lijnen begint kom je er nooit meer vanaf..... Geef je lichaam de kans te ontwikkelen en te groeien.
Je kan natuurlijk altijd opletten met snoepen en wat extra sporten maar lijnen is echt niet nodig hoor.

Groetjes Iris

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 20:28

Vandaag gaat het wel lekker hier!
Ik zal weer eens mijn schema posten!
O: 2 boterhammen met delight
T: liga milk break (1 koekje.... had helemaal geen trek eigenlijk)
L: 3 boterhammen (2 met delight en 1 met vruchtenhagel en becel light)
T: niets
A: 1 aardappel, grote schep erwtjes en worteltjes en klein beetje shoarma reepjes
T: nog niets maar zal straks wel lu crackertjes ofzo eten en een appel

Verder veel water en thee gedronken

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 09:53

92.2 :D weer 0.4 er af in 5 dagen, gaat best ok zo :D

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 09:58

Mag ik me ook (weer) melden? :o

Vanochtend gaf de weegschaal 64,4 aan, en dat is niet helemaal de bedoeling.... sinds al het lekkers voor sinterklaas in de winkels ligt vliegen de kilo's er aan. Ik snoep echt veelste veel.. ik wil gaan Weight Care' en (is met vervangende maaltijden), en dan wil ik 2 maaltijden vervangen en 's avonds gewoon gezond eten. Eens kijken of dat scheelt. Daarnaast heb ik PDS, en ik merk dat zodra ik meer suiker ga eten, dat ik ook meer last van m'n darmen heb..
Oja; ik ben 1.69./1.70 en wil graag naar de 58 kilo.

Dagje vandaag:

O: Shake banaan + kopje zoethoutthee
T: - (ben net uit bed :o )
M: Reep
T: boullion / appel
A: maaltijdsalade kip (van de AH)
T: blikje cola light

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 16:18

Airborn schreef:
92.2 :D weer 0.4 er af in 5 dagen, gaat best ok zo :D

Ja je bent goed op weg goed zo!!

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 11:49

Zo ik kom ook weer eens binnen vallen! Ik heb lang niks gepost omdat ik toch geen steek verder kwam.
Nu heb ik sinds een week of 3 iets heel raars. Ik heb totáál geen eetlust meer. Brood gaat er wel in, maar het avondeten is echt een ramp. Als ik nog maar denk aan gekookte aardappels knijpt heel mijn keel samen en ditzelfde geldt voor groenten. Het lijkt wel een beetje of ik geen "nat" eten meer lust op het moment. Ik at eerst altijd goed, ik kon altijd eten, op elk moment! Maar de laatste weken dus niet meer. Ik eet er wel doorheen hoor maar daarna ben ik zó misselijk! Gisteravond kreeg ik écht niks naar binnen. Heb dan ook maar 1 hap op echt belachelijk. Verder heb ik tussendoor ook geen trek, dus die tussendoortjes laat ik liggen.
Nu moet ik wel zeggen dat ik op het werk geen tijd heb om tussendoor wat te eten, natuurlijk heb ik wel pauzes en dan eet ik wel, maar die tussendoortjes eet ik in principe niet meer.
Het is echt compleet het tegenovergestelde van een aantal weken terug, echt heel raar!
Ik zal mijn schema van gister eens posten en dan die van vandaag:

O: 8.30 uur een eierkoek en om 9.15 uur een bakje optimel vla met cruesli. ( Ik moest eerst naar de winkel om vla te halen, ik greep mis :+)
T: niks
L: Broodje gezond
T: 1 Crunchy stick ( had ik gekregen, maar had er geen behoeften aan)
A: 1 hap spinazie met boursin.
T: Eierkoek

Echt ik schaam me zo over bovenstaande schema, maar ik had het druk en het schoot er bij in!

Vandaag
O: Bakje optimel vla met cruesli en een mandarijntje (Dit was een latertje dus een tussendoortje ga ik niet nemen, ook echt geen behoeften aan)
L: Ik ga proberen 2 boterhammen te nemen!
T: weet ik nog niet. Ik heb om 16.15 uur wedstrijd en dan ben ik dus na het middageten druk bezig, mogelijk dat ik een Time Out neem!
A: Ik zie hachee staan in de keuken, dus dat gaan we eten! ( Wat een afzichtelijke lucht als je net je bed uit komt!!)

Nu ben ik dan ook afgevallen; ik zit nu op 59,7 op die "nieuwe" weegschaal! Voor sommige bekend, voor degene die dit niet hebben meegekregen; ik woog altijd 59 ongeveer op de "oude" weegschaal. Deze is kapot gegaan dus er kwam een nieuwe! Nu woog ik daar dus ineens 2 á 3 kilo meer op?! De ene keer stond er 62, dan ging ik eraf en en er weer op en stond er 61. Nu ben ik dus een paar keer achter mekaar op de weegschaal gaan staan en er stond nu dus ook echt 59,7! Nu ben ik wel benieuwd wat er op de oude had gestaan :+.

Ik ben totaal niet trots met het feit dat ik totaal geen trek meer heb en dus op deze manier afval. Wanneer dit nou nog een aantal weekjes zo doorgaat, ga ik toch even langs de HA (nee ik ben niet zwanger hahaha!) want dit vind ik toch zo vreemd!
Misschien heeft het wel te maken met de weersverandering, laat ik het hopen!

xkusssx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 14:43

Ook ik meld me weer even na een flinke tijd.
Ik ben inmiddels van de 97 naar ong. 94 gegaan.. ik ben dus
nog lang niet bij mijn 75 wat ik weer wil gaan wegen net als een jaartje terug. Maar ik zeg maar zo, het begin is er.
Ik heb eigenlijk al die weken niet echt problemen gehad met het 'gezond' eten moest alleen wennen aan het ontbijten.
Snoepen deed ik al zeker meer dan een half jaar niet en daarvoor ook eigenlijk sporadish maar dan ook meteen flink.

Nu heb ik dus vorige week een slechte week gehad, zat absoluut niet goed in mijn vel, ben gestart met
traumaverwerkingstherapie (EMDR) en dat hakt er toch flink in. Doordat ik me zo rot voelde had ik zo'n behoefte aan eten!
Heb vorige week pizza en patat gehad en spathettie en daar bovenop ook nog eens 2 zakken chips en een zak m&m's... en oh
wat voelde ik mij rot na de tijd en de weegschaal stond dan ook van 92 weer op 94/95.... hmm...

Nu ben ik deze week wel weer op de goede weg. Alleen ben totaal inspiratieloos qua avondeten.. Kan iemand mij even een paar
goede avondmalen vertellen die ook nog eens gezond zijn? Ik kom telkens maar weer op hetzelfde.
Is het trouwens zo dat potgroenten 'slechter' zijn dan verse groenten??