Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 11:25

Wat kan ik er aan doen dat er wachttijden zijn bij het GGZ? Ik denk dat bij iedere psychische instelling wel wachttijden zijn.

Ik weet het gewoon even allemaal niet meer. Ik kom er zelf echt niet uit, ik voel me echt zwaar klote en ik vind het vooral vervelend dat ik me daarvoor iedere keer moet verdedigen..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 11:43

Dat is ook heel vervelend en komt zelfs je herstel niet ten goede. Heb je wel een berichtje achter kunnen laten voor je arboarts? Dat hij je bijvoorbeeld terugbelt zodra hij tijd heeft?

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 11:45

In België gaat het er op dat vlak wel anders aan toe moet ik zeggen. Daar heb je veel meer privacy wat betreft hetgeen je effectief aan je baas moet vertellen met wat er aan de hand is. Daar meld je je gewoon ziek en meot je wel na 2 dagen een attest hebben van de dokter dat je effectief niet in staat bent om te werken.

Ik heb er ook moeite mee om met mijn baas contact te zoeken, doe ik zelf ook niet. Ik dacht dat hij volgens de poortwachterwet wel verplicht was om wekelijks te informeren over wat je doet om beter te worden. Maar ik heb ook altijd een slecht gevoel nadat hij gebeld heeft.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 11:52

Als ik het allemaal hier zo lees had ik wel een superbegripvolle werkgever. Ik heb nooit echt druk ervaren van hun kant. Jammer alleen dat mijn contract niet is verlengd.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 11:55

Maar daar heb je weinig aan nu aan mijn vorige bericht, wat ik gewoon wil zeggen is dat ik je gevoel van onmacht betreffende dit telefoontje kan begrijpen. Ze zijn verplicht om te bellen en wij als werknemer hebben ook wel onze plichten. het zou veel gemakkelijker zijn als we gewoon met ons been in het gips liggen, dan kan je tenminste iets aantoonbaars vertellen. Mensen die het zelf nog niet van nabij hebben meegemaakt kunnen er gewoon geen begrip voor opbrengen.
Lukt het om een beetje te ontpaniekeren of ken je mss ademhalingsoefeningen hiervoor ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 12:09

Mijn pa heeft net arbo gebeld, mijn arts is op vakantie, en ik ben in ieder geval tot 15 juli volledig arbeidongeschikt verklaard. De arbo heeft aangegeven dat mijn werkgever niks mag en niks kan, en zoals ze nu doen, bevorderd mijn herstel absoluut niet.

Ik sta volledig in mijn recht, en mijn werkgever kan en mag mijn contract niet tussentijds beeindigen.. Ik moet niks ondertekenen en nergens mee accoord gaan.

Dat is in het kort wat arboned zegt..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 12:12

Heb je geen nummerherkenning? Dat je gewoon niet opneemt als ze bellen van je werk? Ze zeggen dat van arbonet wel mooi, alleen houd je werkgever zich er dus niet aan. Dat is zo klote.
Goed dat je je vader hebt laten bellen.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 12:20

Wat zijn die mama's en die papa's toch superhulpen he :p.
Hoop dat je terug een beetje kan kalmeren nu, nu je weet dat ze niet correct bezig is je baas.

Zelf was ik daarjuist met mijn moeder even naar de buurtwinkel gestapt maar aangezien we de hond meehadden was ik alleen de winkel ingegaan. Kreeg het daar plots erg benauwd met een drukkend gevoel op mijn borst en echt tegen mijn tranen vechtend. Ben blij dat ik vanavond naar de psycholoog kan iig.

Herkennen er mensen dit en zo ja wat doen jullie in zo'n geval ?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 12:24

Ik heb het ook wel eens gehad dat ik helemaal duizelig werd. Ik ben toen blijven staan in de rij, maar het had niet langer moeten duren. Ook een keer samen met mijn vriend, die is in de rij blijven staan en ik ben naar buiten gegaan. Gelukkig heb ik het niet vaak gehad, want fijn is het niet.

Edit: Ik heb ook een periode gehad waarin ik mijn vriend de winkel in liet gaan en ik met de hond buiten wachtte. Dan kwam ik helemaal niet in de supermarkt. Trok ik gewoon niet die drukte.

Idd fijn dat je vanavond bij de psycholoog terecht kan. Hopelijk heb je er wat aan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 12:29

Ik herken het maar al te goed... Ik ga dan naar buiten, ik loop dus weg. Waar het vandaan komt weet ik niet helaas..

Mijn papa is de liefste papa van de hele wereld, klinkt stom dat ik dat zeg als 25 jarige, maar zo voelt het wel. Hij regelt alles voor me als ik er niet uit kom, en daar ben ik hem zo dankbaar voor.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 12:32

Dat klinkt niet stom, juist nu merk je hoe fijn het is dat ze er voor je zijn.
Op de momenten dat je het zo hard nodig hebt.

Ik probeer juist wat meer afstand te houden met mijn familie en dat is ook wel weer heel moeilijk, maar ze kosten me gewoon teveel energie.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 12:34

Ik heb hetzelfde met mijn moeder. Die zit hier nu al sinds donderdag, terwijl ze zelf ook de nodige gezondheidsproblemen heeft, en gaat niet terug naar huis voor dat de problemen een beetje zijn opgelost. Voor de rest bemoeid ze zich echt niet met mijn leven, maar als het niet gaat staat ze klaar. Heb er op dit moment echt enorm veel aan iig.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 12:37

Wat super zeg zulke ouders. :j Kan niet anders zeggen.
Ik zou gek worden met mijn moeder in huis. Ze zou het ook voor mij doen, dat weet ik zeker, maar ik weet ook zeker dat ik er niet beter van zou worden...

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 12:46

PW: Heb ik gelukkig niet, tegenovergestelde net. Anders zit ik hier heel de dag alleen en dan zit ik alleen maar na te denken. Nu heb ik tenminste nog wat afleiding. En ik kan moeilijk vragen of ze heen en weer wil rijden aangezien mijn ouders 200 km hier vandaan wonen...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 12:51

Dat is iets te ver inderdaad.
Alleen maar superfijn dat het zo kan!

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 12:56

Inderdaad !!! Moest ik het gevoel krijgen dat het juist mijn herstel tegenwerkt ben ik ook de eerste om te vragen om mij met rust te laten. Zo'n dingen kunnen we gelukkig wel zeggen tegen elkaar zonder elkaar hier mee te kwetsen. Zelf merk ik dat ik juist erg afstand neem van mijn schoonfamilie omdat ik daar bepaalde reacties van hun nu echt niet kan hebben of juist plaatsen.
Enige waar ik mij nu druk in maak is dat mijn vriend ook erg afstand van hun neemt (en weet niet of hij dat doet uit eigen bescherming of alleen om mij te beschermen) waardoor ik mij toch nog druk maak in de situatie. Is 1 van de redenen dat ik slecht heb geslapen vannacht...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:01

Ik kan me voorstellen dat dat erg lastig voor je is. Wel fijn trouwens dat je in je eigen familie zulke dingen gewoon kan bespreken. Dat kan bij ons niet helaas. Niet alleen mijn ouders, maar ook mijn tweelingzus begrijpt dat niet.

Ik moet trouwens gaan. Whish me luck!

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:02

Succes !!!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 14:19

Zo...en toen werd er ineens weer heel veel gepost

Succes PW!!

Petulan, gefeliciteerd met je paardje!

Hier gaat alles....ik weet het eigenlijk niet. Voel me een beetje onbestemd. Slapen is nog steeds een drama, inslapen lukt gewoon niet. Naast die fijne krentenbaard infectie is nu ook m'n tandvlees helemaal ontstoken ineens. Auw! Met de weerstand gaat het dus niet helemaal lekker. Morgen naar de tandarts (oliebol en ik ben zo bang bij de tandarts, zo genant als je daar een paniekaanval krijgt en ervandoor gaat, kom ik echt niet meer terug hoor). Qua angst en paniek gaat het de laatste dagen wel ok, gisteren nog naar de bios geweest (voor de hsp ers onder ons: trekken jullie dat ook nooit met die voorfilmpjes?? Zit altijd met mn ogen dicht en soms ook mn oren voor de flitsen en het geluid, dat trek ik echt niet). Was wel een leuke, lekker makkelijke film; The Hangover. Heb echt wel gelachen.
Verder moest ik vanochtend eigenlijk een buisje urine van Charlie naar de da brengen, maar dat ga ik morgen even doen. Het stomme is dat nu ik zijn waterverbruik bij houd, hij ineens niet meer zoveel dorst lijkt te hebben?! Echt, waar ik eerst een paar keer per dag die bak kon gaan vullen, raakt ie hem nu bijna niet aan. Heel vaag. Maar ik breng het morgen gewoon weg, voor de zekerheid.
Moet echt in huis even aan de gang, geen zin in en ik moet naar de supermarkt. Is echt om de hoek en ik wil proberen om even op de fiets te gaan (pak voor die 2 straten anders echt de auto, durf het gewoon niet). Tot later...

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 14:34

Dat flitsen :oo Dat ken ik! Ik moet dan inderdaad mn ogen dichtdoen of mn bril opzetten, maar anders kan ik het inderdaad ook niet hebben. Of hele snelle scenes die ik niet kan volgen (bv een achtervolging) raak ik helemaal van in de stress..

Succes morgen bij de tandarts, probeer aan te geven dat je bang bent. Probeer je angst aan te gaan, hoe moeilijk het ook is :)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 16:02

Ik heb periodes dat ik overgevoelig lijk voor geluid. Als mijn vriend dan bestek in de la legt is het al te veel. Soms zie ik ook erg wazig, maar dat schijnt door de medicijnen te komen.

Mijn kennismakingsgesprek viel me trouwens erg mee. Was echt alleen maar kennismaken en ik heb een rondleiding gehad. Kom in de groep stemming & angst. Verder heb ik nu een week invulling die er eerst opgericht is om aan de groep te wennen en om weer structuur in je dag te krijgen en actief te worden. Na een week of 3 hebben we dan een gesprek over de therapieonderdelen die er nog bij in zouden kunnen. Ik ben heel benieuwd. Donderdag start ik en het is in principe 4 dgn in de week, maar uitgespreid over 5 dagen. Daar ben ik zelf wel heel blij mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 16:03

Wat fijn dat het meeviel PW! Woensdag begin je he? Spannend! Ik ben erg benieuwd hoe je het vind, en hoe de groep is.

Ik moet eigenlijk gaan poetsen, maar ik kan me er echt niet toe zetten...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 16:05

Dan doe je het toch lekker niet?
Ik doe het ook niet... (en zou het eigenlijk wel moeten)

Ik zou woensdag starten, maar dat is net de dag waar de groep eigenlijk al te vol was. Dus wordt het donderdag. Nou ja, die ene dag maakt ook niet meer uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 16:09

Inderdaad, die ene dag maakt dan ook niet meer uit.

Welke dagen moet je er nu naar toe in het vervolg?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 16:10

5 dgn in de week
ma di do vr de ochtend groep
en ma di wo middagactiviteiten

Heb ik ook mooi nog twee middagen voor mezelf, kan ik bijvoorbeeld dan even lekker naar stal.