[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lillytjuh

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 22:56

Er zijn hormoonpillen om je menstruatie uit te stellen, dus opzich zou het best kunnen. Overleg het eens met je huisarts.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 08:59

Voor degenen die ook de Yaz 24+4 slikken:

Ik slik deze pil nu 4 maanden. Normaal ben ik een dag of 5 ongesteld. Vorige maand maar 1,5 dag.
En nu gewoon helemaal niet ongesteld geweest :? is dit normaal?? Ben inmiddels alweer 7 dagen de normale pillen aan het slikken.
Dacht in eerste instantie dat ik mss zwanger was, aangezien ik 2 zware AB kuren gehad heb. maar m'n testje was gelukkig negatief.
Komt het vaker voor dat je gewoonweg niet ongesteld wordt?? Vind het verder heerlijk hoor, maar geeft wel een boel stress :P

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 11:51

owwww morgen spiraaltje eruit, ik duf niet!!!!!!! hahahahaha iemand tips!?

ben er trouwens nog steeds niet overuit of ik wel of geen nieuwe wil := Hoop dat de gynaecoloog me kan helpen bij mn beslissing want aan al die assistentes heb ik weinig!

POLLO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 18:54

Eruit schijnt een peuleschil te zijn.
Wat zijn de beweegredenen om geen nieuwe te nemen?

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 20:12

Kytha: Ik ben er ook minder door geworden hoor, vind het totaal niet erg :)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 20:38

Kytha schreef:
Voor degenen die ook de Yaz 24+4 slikken:

Ik slik deze pil nu 4 maanden. Normaal ben ik een dag of 5 ongesteld. Vorige maand maar 1,5 dag.
En nu gewoon helemaal niet ongesteld geweest :? is dit normaal?? Ben inmiddels alweer 7 dagen de normale pillen aan het slikken.
Dacht in eerste instantie dat ik mss zwanger was, aangezien ik 2 zware AB kuren gehad heb. maar m'n testje was gelukkig negatief.
Komt het vaker voor dat je gewoonweg niet ongesteld wordt?? Vind het verder heerlijk hoor, maar geeft wel een boel stress :P

Heb ik ook, ik heb er ook nog niet echt een regelmaat in..... maar ach zolang ik niet zwanger ben en me verder goed voel ben ik tevreden!

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 11:26

Hallo allemaal!
Ik heb een klein vraagje, ik slik nu zo'n anderhalf jaar de yasmin pil, en ik heb me al die tijd afgevraagd waarom ik ineens zo weinig krullen had. Maar ik ben er nu dus achtergekomen.. het komt door de pil! En laat ik hier nou eens niet zo blij mee zijn. :(

Haar eerst:
Afbeelding
Haar nu:
Afbeelding

Hebben meer mensen hier last van? En heeft iemand enig idee wat hier aan te doen is?

crazylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:35

WillemYntJee schreef:
Volgens mij ben je gewoon beschermd hoor Crazylady :) Kijk even in je bijsluiter.

Daniella, ik weet alleen dat je door overgewicht je cyclus van slag kan raken, maar ik kan me best voorstellen dat de pil dan ook minder betrouwbaar is. Even aan de dokter vragen misschien?

Heb de MAP geslikt voor safe, maar nu word ik niet ongesteld...
Ben zwaar gestresst ;(

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 15:06

crazylady schreef:
Heb de MAP geslikt voor safe, maar nu word ik niet ongesteld...
Ben zwaar gestresst ;(

Begrijp ik goed dat je in je stopweek 'onveilige' seks heb gehad? Waar maak je je dan druk om? In je stopweek ben je ook gewoon beschermd. :P Waarschijnlijk word je nu niet ongesteld omdat je je zo druk zit te maken of omdat de MAP je hormoonhuishouding in de war heeft geschopt. Volgende keer eerst de bijsluiter lezen voordat je een MAP neemt, want dat is best heftig en als ik het goed begrijp was het dus helemaal niet nodig geweest. :(:)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 16:20

Waar heb je je MAP gehaald? Goed stom namelijk om m aan je te verkopen, een hoop hormonen voor niets! Bij ons in de apotheek is het gebruikelijk dat we mensen voor de MAP appart nemen en even een schema doorlopen om te kijken of het nodig is om de MAP mee te geven.

crazylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:00

Ik heb hem gehaald bij de huisartsen post.
Kreeg hem zo mee... Wist ook niet zo goed wat ik moest doen maar ja, goede les voor de volgende keer. :o

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:11

Vraagje! :o

ik ben sins gister niet fit.. last van m,n keel/rug,nek/duizelig/warm koud hebben.
Nu sins vandaag ook bloed verlies.
Ik slik de pil al een tijdje door, dat moet ik er wel bij zetten.
Normaal heb ik op 'vaste tijden' meestal een tussen bloeding..
Dus vond het raar dat die nu komt, nu ik ziekjes bent.
Iemand enig idee of dit normaal is?

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:21

ik wil nu ook beginnen met de pil.
heb de microgynon 20
ik wil graag op maandags ongesteld worden..
op welke dag kan ik dan het beste beginnen met de pil?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:32

Wietse_07 schreef:
Iemand enig idee of dit normaal is?

Een tussenbloeding is over het algemeen onregelmatig, dat deze bij jou wel regelmatig is, is meer toeval dan planning. :) Het is in ieder geval niet iets om je zorgen over te maken en is waarschijnlijk ook niet gekoppeld aan jouw ziek zijn. Beterschap iig!

LiiNd_Y schreef:
ik wil graag op maandags ongesteld worden..
op welke dag kan ik dan het beste beginnen met de pil?

Meestal wordt je rond de 3e dag van je stopweek ongesteld, maar dat kan variëren.
Het is dus een kwestie van uitproberen wat bij jou werkt. Een stopweek mag nooit langer duren dan 7 dagen, maar je kunt er wel voor kiezen om een paar dagen de pil door te slikken om daarmee je stopweek te verschuiven. Ik zou als ik jou was op zaterdag beginnen, dan valt je 3e dag op maandag.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 11:49

POLLO schreef:

Ik heb eigelijk altijd pijn in mn onderbuik na het vrijen en meerdere malen last gehad van zware infecties. Volgens de gynaecoloog is er geen verband te vinden met het spiraaltje, dus daarom heb ik op zijn advies besloten toch weer een nieuwe te nemen..

Eruit halen gaat nog wel een klus worden, moet in de OK gebeuren onder verdoving. Er zit een zwelling op mn baarmoedermond/hals ofzo waardoor ze er niet bij kunnen.. Ze hebben allerlij testen gedaan, eerst uitslagen afwachten en als alles goed is een afspraak maken.. vind het vreselijk eng!! hahahaha mn mam vond me gister zo zielig dat ze bijna in staat was terug te vliegen vanuit aruba om er dan bij te zijn, wel lief!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 12:32

Oei, dat is wel naar Romy :|

Ga je geheel onder narcose?

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 12:33

nee dat niet.. moet wel 2 uur van te voren aanwezig zijn en daarna nog een paar uur blijven :=

maar: eht gaat pijnloos worden!!! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 12:36

Haha ja dat scheelt.

Ieks, haha ik ben echt een held op sokken, ik zou een algehele narcose liever hebben denk ik :') Maargoed dat is ook rotzooi, daar heb je dan ook weer een tijd last van.

Succes/sterkte in ieder geval!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 12:39

hahaha jaaa thnx!! Tegen die tijd (zal over 4 weken zijn ofzo) zal ik wel eventjes verslag uitbrengen...... moet zeggen dat ik gewoon een beetje pech heb met die zwelling, want iedereen zegt dat eruit prettiger is dan erin!

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 14:07

Hoi,

Ik ben aan de prikpil, en was de bijsluiter aan het lezen. Maar vanaf waneer is hij eigenlijk veilig?

POLLO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 14:52

Romyv schreef:
POLLO schreef:

Ik heb eigelijk altijd pijn in mn onderbuik na het vrijen en meerdere malen last gehad van zware infecties. Volgens de gynaecoloog is er geen verband te vinden met het spiraaltje, dus daarom heb ik op zijn advies besloten toch weer een nieuwe te nemen..

Eruit halen gaat nog wel een klus worden, moet in de OK gebeuren onder verdoving. Er zit een zwelling op mn baarmoedermond/hals ofzo waardoor ze er niet bij kunnen.. Ze hebben allerlij testen gedaan, eerst uitslagen afwachten en als alles goed is een afspraak maken.. vind het vreselijk eng!! hahahaha mn mam vond me gister zo zielig dat ze bijna in staat was terug te vliegen vanuit aruba om er dan bij te zijn, wel lief!

Oei, ja dan wordt het een heel ander verhaal.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 22:18

ik wil dit weekend seks hebben met mijn vriend, nou ben ik net opnieuw weer met de pil begonnen na 5 maanden ongeveer, moet nog 5 uit de strip ongeveer.
ik ben op de eerste dag van mijn menstruatie begonnen. ben ik nu al veilig? ik gebruik rigevidon

of is het misschien handig om MAP te halen en deze voor de zekerheid te gebruiken achteraf?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 22:33

Weet niet of dit nou aan mij ligt maar je bent toch dom bezig als je voor de zekerheid een MAP gaat gebruiken! Gebruik dan gewoon een condoom :S Een MAP is een bom van hormonen die je echt niet even zomaar neemt..

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 22:38

Inderdaad ja, beter condoom dan de morning afterpil. De laatste kan je menstruatie behoorlijk ontregelen en het is niet de bedoeling dat je die tig keer in het jaar gaat gebruiken. Beter dus een condoom als extra. ;)

Maar als je op de eerste dag van je menstruatie bent begonnen, ben je meteen beschermt tegen zwangerschap.

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 22:40

Niemand die de oplossing heeft voor mijn vraag? :')