Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 19:39

Owf, mijn hoofd barst nog eens uit elkaar, -:(-
ik heb zonet het hele blog van de resue veulens van chikiboy gelezen en al bijna in tranen, en im mijn gedachten aldoor bij pieteritus, |( ik weet immers wat het is, en ik denk dat ik van alle spanning mijn hoofd zelf weer helemaal naar de knoppen geholpen heb, vanmorgen alleen mijn neus en mijn ogen , nu is het mijn hele hoofd geen plekje uitgezonderd enik zie zo rood als een tomaat.
Pieteritus, schreef het al op je topic, heel veel sterkte meid :+:

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 19:41

Het is heel rustig en kalm gegaan. Op MD heb ik een heel verslag geschreven.
Mijn jonge paard is erg onrustig (gestresd/in paniek) omdat hij nu alleen is.

lammie2701

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 20:30

@ pieteritus: heel veel sterkte...

wat betreft migraine...hier geen last van, alleen dik de griep...
zit nu met koorts op mijn werk...vanmorgen overgegeven, flauw gevallen en koorts, maar ziekmelden staat niet snel in mijn woordenboek...al had het er vandaag beter wel in kunnen staan...
Had ik maar naar mijn vriend geluisterd...

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 11:26

Sterkte, Pieteritus!

Wat betreft Migraine: Ik las in de krant dat ze het (defecte) gen gevonden schijnen te hebben dat verantwoordelijk is voor het ontstaan van migraine, en dat een nieuw medicijn dat gen zou moeten activeren. Zou het dan toch.... :).

Overigens loop ik best aardig op een onderhoudsdosering Topamax (2x 25 mg)! Heb nog wel aanvallen, maar die zijn veel minder scherp en nog veel beter te behandelen en minder. Zo goed als geen last van bijwerkingen meer na bijna 3 maanden.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 11:30

lammie2701 schreef:
zit nu met koorts op mijn werk...vanmorgen overgegeven, flauw gevallen en koorts, maar ziekmelden staat niet snel in mijn woordenboek...al had het er vandaag beter wel in kunnen staan...

Beterschap! :(:)

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 12:02

Erretje schreef:
Sterkte, Pieteritus!

Wat betreft Migraine: Ik las in de krant dat ze het (defecte) gen gevonden schijnen te hebben dat verantwoordelijk is voor het ontstaan van migraine, en dat een nieuw medicijn dat gen zou moeten activeren. Zou het dan toch.... :).

Overigens loop ik best aardig op een onderhoudsdosering Topamax (2x 25 mg)! Heb nog wel aanvallen, maar die zijn veel minder scherp en nog veel beter te behandelen en minder. Zo goed als geen last van bijwerkingen meer na bijna 3 maanden.

Wat voor bijwerkingen had jij?? En erge migraine?

Ik heb het idee dat ik niet echt migraine heb, maar hoofd knalt wel continue uit elkaar. Na 4 dagen knallende koppijn vanmorgen weer naar huisarts gegaan, maar werd me doodleuk verteld dat ik er niks te zoeken heb omdat ik die topamax niet slik. Ben zowat in tranen uitgebarsten :o , zit er zo doorheen na dagen koppijn. Dus zit te dubben wat nu....

Jullie ervaringen met alternatieve geneeswijzen?

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 12:35

Citaat:
Wat voor bijwerkingen had jij?? En erge migraine?

Ik heb het idee dat ik niet echt migraine heb, maar hoofd knalt wel continue uit elkaar. Na 4 dagen knallende koppijn vanmorgen weer naar huisarts gegaan, maar werd me doodleuk verteld dat ik er niks te zoeken heb omdat ik die topamax niet slik. Ben zowat in tranen uitgebarsten :o , zit er zo doorheen na dagen koppijn. Dus zit te dubben wat nu....

Jullie ervaringen met alternatieve geneeswijzen?
Meld dit bericht

Heb je geen aanvalsbehandeling medicijnen dan? Geen Imigran, Maxalt o.i.d? Topamax helpt in ieder geval niet vandaag ofzo. Dan moet je toch echt wat anders hebben.

Ik heb/had gemiddeld 10 aanvallen per maand, soms in een cluster van 2 weken, soms losse aanvallen. Ik kon ze redelijk goed behandelen met Maxalt en/of Imigran in combinatie met aanvullende snoepjes als Paracetamol (met Codeine), Ibuprofen en Aleve, maar ja, die clusters hakten er wel erg in steeds, erg vermoeiend om je steeds 2 weken verrot te voelen, met of zonder hoofdpijn :o .

Ik heb Selokeen geprobeerd, maar daar kreeg ik hartkloppingen van en sliep slecht. Het hielp wel wat maar niet afdoende. De Topamax heeft ruim een jaar in de kast gelegen omdat ik bang was voor de bijwerkingen, maar die waren alleen de eerste maand heel erg aanwezig, daarna steeds minder.

Ik was vooral erg moe, dizzy en de welbekende tintelingen en afvallen. De moeheid is wel weg, de tintelingen heb ik soms nog, maar absoluut niet storend, en afvallen was net lekker, 7 kilo, ben mijn zwangerschapskilo's van 2 kids weer kwijt :D.

Het is voor iedereen anders, maar ik slik een lage dosering en bouw niet op naar heel veel in korte tijd, daar schijn je heel veel last van te hebben.

Sta je onder controle van een neuroloog? Die van mij wordt altijd boos op huisartsen, want hij zegt altijd: 'die geven je een pilletje en denken dan dat het over is'.

Ik ben er wel blij mee, hij experimenteert net zo lang door totdat we een bevredigende oplossing kunnen vinden waarmee te leven valt. Ook een MRI gedaan voor de zekerheid om alles uit te sluiten, dat soort dingen.

Laat je niks aanpraten, migraine is verschrikkelijk :(:) ! wij weten er alles van!

Alternatief heb ik geen ervarin mee, nee.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 12:41

simodi schreef:
lammie2701 schreef:

Beterschap! :(:)

dank je...vanmorgen nog gewerkt tot half 12 en nu dan thuis...voel me gelukkig al een stuk beter, alleen nog heel veel spierpijn en hoofdpijn (geen migraine, maar doordat mijn nek vastzit)...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 12:43

Het enige "alternatieve" dat ik heb gedaan, is chiropractie. Heel toevallig stond hier net ook de link naar de praktijk waar ik onder behandeling ben geweest en gewerkt heb. Chiropractic Family Care Centre

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 12:47

Klinkt als een vette griep, Lammie2701 :(:) ! In combinatie of course dat krijg je er gratis bij!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 12:53

Erretje schreef:
Klinkt als een vette griep, Lammie2701 :(:) ! In combinatie of course dat krijg je er gratis bij!

nou ja...heftig? dat zeker, maar blijkbaar wel een griep die snel overgaat aangezien ik nu alleen nog last heb van iets verhoging en megaspierpijn...

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:04

Ik ben nog steeds niet goed,ik heb nog geen van de nieuwe pilletjes ingenomen(zomigz9 omdat de huisarts gezegd heeft dat ik dan echt een hele sterke aanval moet hebben en het beste op bed kan gaan liggen.maar ik moet werken vandaag, ik heb nog steeds een heet zeer hoofd, vooral achter mijn rechteroog , neus en oor en die hele helft van mijn hoofd doet pijn. Morgen heb ik vrij als het dan niet beter is neem ik zon pilletje in en blijf op bed liggen. Sterkte voor alle andere halve/griep hoofden

Floortje1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:05

Nou, ik ben ook weer redelijk levend. :+

Vrijdag een zware aanval gehad die bijna de hele dag duurde, dwars door Maxalt heen, daarna suf het weekend door gekomen, maandag gewerkt en maandagavond weer een lichte aanval. Toch gaan paardrijden in de hoop dat wat ontspanning zou helpen, hielp niet, met migraine naar bed gegaan en vanochtend was het weer weg. :Z
Nu ben ik doodmoe maar gelukkig morgen vrij...

Gister ook nog eens veel stress gehad omtrent mijn sollicitatie, die overigens waarschijnlijk helemaal niks wordt. :\

Veel sterkte iedereen, het is hier weer een treurige bende! :+

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:21

hoi Floortje, ja dat las ik , je hebt geen goed gevoel over je sollicitatie, is het de baan die je niet aanstaat of wat anders? en wat ga je nu doen, zolang de baan die je nu doet behouden??

Floortje1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 14:04

Het is inderdaad de functie die mij niet aan staat. :)
Ondertussen is het een kwestie van hard doorzoeken, want over 2 maanden loopt mijn huidige baan af... Ik kan hier helaas niet blijven omdat ik me niet volledig kan inzetten.

Morgen vrij, dus dan hard naar vacatures gaan zoeken!

Wat naar dat jij je nu zo rot voelt op je werk trouwens... Ik mag ook geen Maxalt nemen als het geen mega heftige aanval is, maar soms doe ik het toch om me maar iets beter te voelen.
Sterkte ermee.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 14:24

Iedereen met een zeer hoofd :(:)
En ook voor Lammie met haar griep :(:)

Erretje schreef:
Sterkte, Pieteritus!

Dat zou toch fantastisch zijn als ze de oorzaak echt gevonden zouden hebben :)

Floortje sterkte met solliciteren.

Hoofd doet het hier weer geloof ik, maar ik roep nog maar niet te hard.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 14:36

Hielp dat Joyce?

Mijn Maxalt is op en ze wou me geen nieuwe voorschrijven, bel zo zelf wel apotheek wel om vervolgrecept. Ben 1x bij neuroloog geweest en die kwam dus met die Topamax aanzetten. Maxalt heb ik als een idioot om moeten zeuren bij huisarts, moest maar paracetamol nemen. ..dus ik weet t echt niet meer

Floortje1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 14:41

Pinacolada schreef:
Hielp dat Joyce?

Mijn Maxalt is op en ze wou me geen nieuwe voorschrijven, bel zo zelf wel apotheek wel om vervolgrecept. Ben 1x bij neuroloog geweest en die kwam dus met die Topamax aanzetten. Maxalt heb ik als een idioot om moeten zeuren bij huisarts, moest maar paracetamol nemen. ..dus ik weet t echt niet meer

Hoezo wilde ze dan geen nieuwe voorschrijven? >;) Het lijkt mij toch dat een arts, mits het werkt, zoiets voorschrijft met de bedoeling dat je dat altijd blijft slikken bij een aanval. Ik heb laatst meteen maar 4 dozen meegekregen van mijn huisarts toen ik aangaf dat het goed werkt. :+

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 14:45

Pinacolada schreef:
Hielp dat Joyce?

Dat bedoel ik met:

Citaat:
Sta je onder controle van een neuroloog? Die van mij wordt altijd boos op huisartsen, want hij zegt altijd: 'die geven je een pilletje en denken dan dat het over is'.
_-:(

Neem lekker paracetamol in combinatie met Ibuprofen of aleve, dat zijn ontstekingsremmers.

Citaat:
Paracetamol werkt alleen pijnstillend en koorstverlagend. Ibuprofen werkt pijnstillend, koorstverlagend en ontstekingsremmend. Blijkt echter dat deze ibuprofen onvoldoende pijnstilling geeft dan mag hierbij paracetamol worden gebruikt. Let wel op de dosering, daar bij combineren van deze middelen men niet meer uit mag gaan van de maximum dosering van 6 tabletten paracetamol, omdat men dan ook al een bepaalde dosis van de ibuprofen heeft ingenomen. 2 tabletten paracetamol naast de ibuprofen is geen enkel bezwaar en zelfs aan te raden indien er onvoldoende pijnstilling optreedt.
Laatst bijgewerkt door Erretje op 28-09-10 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 14:46

Ik heb geen tijd om overal op te reageren maar wil Pieteritus toch even heel veel sterkte wensen met het verlies :(:)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 14:47

``````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````SW@Pinacolada:

Het hielp zeker, maar ik kwam daar eigenlijk voor mn rugklachten en beenlengte verschil. Nu hangt dat allemaal met elkaar samen en het was dus een bijkomend voordeel dat hij ook de hoofdpijn & migraine aan kon pakken. Mn atlas (hoogste nekwervel) zit namelijk regelmatig muurvast en ook nog eens de wervels tussen mn schouderbladen en laag in de nek. Dus dat is vaak een trigger. Plus dat ik een beenlengte verschil heb en mijn nek compenseert dat weer, dus dat staat scheef (ben een bouwpakket hoor, haha). Het nadeel is alleen wel dat je soms juist hoofdpijn of migraine krijgt na zo'n behandeling, omdat je gevoelige plekken zijn aangepakt. Maar ik had minder vaak last van migraine en ook minder hevig, dus zeker het proberen waard! We hadden zelfs patienten in de praktijk die helemaal geen last meer hadden van migraine! Alleen ik zou je wel aanraden om naar een goede chiropractor te gaan, er zijn een hoop mafkezen die niet goed weten wat ze doen. Mocht je interesse hebben, dan kun je het beste even op de volgende site kijken en een mailtje sturen naar Andre de Voos (via: http://www.cfcc.nl/ ) en dan vragen of hij nog goede chiropractoren bij jou in de buurt weet. Andre is namelijk een zeer goede chiropractor, ook chiropractor van het jaar geweest etc., dus die kan je zeker advies geven over naar wie je het beste toe kunt gaan! En als je mailt moet je dr maar bij zeggen dat ik je deze tip heb gegeven (ben zijn assistente geweest).

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 14:48

hahaha mn kat liep over het toetsenbord precies toen ik op plaatsen drukte, wat een muts, ze wil graag mee bokken ;)

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 14:50

Ik dacht al, heb ik een bizarre afkorting gemist, zoals OMG enzo := !

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 15:00

Las nu op internet iets over Mesologie...dat kan ook goed helpen schijnt..iemand ervaring? :D

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 15:44

Nee, ik heb nog nooit van mesologie gehoord, maar ik zou wel graag willen dat het waar is dat ze iets uitvinden waardoor je geen aanvallen van migraine meer hoeft te hebben,. Ik ehb het de laatste 2 maanden zo vaak dat ik niet meer weet of het maigraine, spanningshoofdpin, oorpijn, kiespijn en griep of weet ik veel wat heb.de dokter heeft via bloedonderzoek wel ontdekt dat ik een een of andere vorm van reuma heb, kon er ook nog wel bij, dus moet ik ook weer naar een reumatoloog, al mijn spieren doen ook allemaal pijn en ik heb opeens op mijn benen enorme bloeduitstortingen, zou dat van een slechte bloedcirculatie kunnen komen, wat denken jullie? Ik weet het af en toe niet meer , je wordt zo gaar van alles. Nou ik moet even uitloggen, ik moet naar mijn werk , later zal ik wel tijd hebben om weer mee te kletsen.

even offtopic: Pieteritus hoe gaat het nu met je andere paardje en met je zelf?