Meer mensen met burn out/overspannen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:18

Bedankt voor de felicitaties, de laatste visite is net vertrokken. Wilde nog even snel kijken hoe het hier allemaal was en mn verhaal doen. We hebben van 13.00uur tot 22.00 uur visite gehad dus het was weer een vermoeiende dag, wel leuk maar blij dat het er weer op zit. Normaal vierde ik mn verjaardag 2x, zaterdag voor de vrienden en zondag voor familie maar dat was me nu toch te veel geweest. Zo nu lekker naar bed, hopelijk slapen we een beetje want ik word steeds na 4uur weer wakker :? slaap lekker allemaal.

PW, goed dat je nog bent geweest, denk niet dat het altijd verstandig is om voor jezelf te kiezen ook al zou dat wel moeten kunnen natuurlijk. Hoe voel je je nu? Als je je niet al te slecht voelt dan heb je in ieder geval de jarige blij gemaakt met je komst en ben je er zelf ook even uitgeweest maar ik begrijp wat je vriend bedoeld, lastig.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:26

Goed dat je geen 2 dgn gevierd hebt dan. Heel verstandig. Deze dag was dan idd al lang genoeg. Ik hoop dat je lekker zal slapen. Ik heb dat ook dat ik na een uurtje of 3 al weer wakker ben en dan niet meer in slaap kom. Echt heel frustrerend en vooral ook vermoeiend.

Ik heb de hele avond weer een beetje doelloos achter de computer gehangen. Kon me nergens anders toe zetten. Heb gigantische hoofdpijn overgehouden van de verjaardag, maar vind het wel goed van mezelf dat ik niet afgezegd hebt. Wat je zegt, je kunt niet altijd voor jezelf kiezen. Maar idd lastig.

Weltruste he, ik ga er ook zo in.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:29

Jij ook lekker slapen, dan spreken we elkaar morgen weer fris en fruitig ;) Hoe is het met onze andere stille meelezers? Hoop dat het met iedereen weer een stukje beter gaat.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 08:39

Pollewoppy schreef:
@ Patriciavt:
Vreselijk niet lekker in je vel zitten is niet meteen overspannen of een burnout. Aan wat jij schrijft kunnen wij verder niet echt opmaken of jij overspannen bent. Ik kan me wel voorstellen dat je thuis extra druk ervaart nu je moeder overspannen is. Ik ben ook niet bepaald de makkelijkste met m'n burnout / depressie. Dat is voor mijn vriend soms ook wel extra zwaar. Maar daardoor is hij niet overspannen.

(Niet vervelend bedoeld hoor)

Ik ben niet overspannend :n gelukkig niet zeg :=
Doelde met die vraag meer op mijn mams..
Het lijkt me niet meer dan normaal dat ik ook niet fijn in mijn vel zit nu het met mijn mams zo slecht gaat, bedoel ik heb nog een broertje van bijna 6 en mijn mams is alleen, dus er hangen best wat zorgtaken ook aan mijn broek op t moment.

_Pilipa_

Re: Meer mensen met burn out/overspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 08:58

Goede morgen,

Nou ik lees dat e reen jarige was nog gefeliciteerd!
Enne knap zeg zo lang met kot vol visite, wel fijn dat je het ook zelf leuk vond. Nog beetje geslapen?

Pw snap het afbellen idee, het liefst gewoon zeggen dat je niet komt , maar indd wat zullen ze dan denken?? Vind knap dat je toch gegaan bent, maar de volgend ekeer miscchien toch beter afbellen, je hebt er nou niet echt een top avond aan over gehouden. En ik hoop ook dat je een beetje hebt kunnen slapen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 09:56

@ Patriciavt:
Dan begreep ik je even verkeerd ;)
Ik begrijp dat er veel op jouw schouders terecht komt. Ik denk dat dat ook een beetje het enige is wat je voor je moeder kunt doen, haar zoveel mogelijk ondersteunen met de praktische dingen. En dat is van mij lekker makkelijk gezegd, het moet voor jou natuurlijk wel haalbaar blijven. Lastige stiuatie in ieder geval.

@ daijano:
Ik heb vanacht weer redelijk geslapen. Hoe gaat het met jou?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 10:24

Hehe, het lijkt weer een beetje mee te zitten.
Ik had vrijdag gebeld omdat ik mijn behandelaar wilde spreken, maar die kreeg ik niet te pakken.

Ze belde me net terug en nu kan ik dus wel deze week nog terecht, terwijl het volgens de receptioniste echt niet eerder kon dan 12 mei. Zo zie je maar, als je zelf maar goed aan blijft dringen kan het toch.

Wel vind zij het verstandig dat ik toch weer even met de medicijnen begin die ik laatst aan het afbouwen was. Eigenlijk zag ik dat zelf niet zo zitten, omdat het voelt als een stap terug, maar misschien moet ik dat toch maar doen. Ipv 5 mg krijg ik daarom nu 2,5 mg. Een soort compromis ;)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 11:24

Dajiano bedankt voor de felicitatie, hoe is het nu met jou en met je werk?

PW goed dat je vorige week toch hebt gebeld, het was een toestand maar het is in ieder geval niet voor niets geweest dat moet toch wel een goed gevoel geven? Als het nodig is om die medicijnen nog te slikken dan moet je dat misschien maar doen maar als het lukt met 2,5mg dan heb je ze toch voor de helft afgebouwd, zou mooi zijn. Had je nog een beetje geslapen?

Met mij gaat het wel, redelijk geslapen, wel wakker maar ik vrees dat ik daar niet zomaar vanaf kom. Vandaag een lekker rustig dagje, beetje thuis rommelen etc. maar dat moet ook wel na gisteren. Kreeg nog een sms van stal dat ze haar morgen pas weer trainen, is ook goed maar wel jammer had me er een beetje op ingesteld. Ze laten het wel tijdig weten en ik ben al heel blij dat ze het doen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 14:20

Het is inderdaad niet voor niks geweest en dat geeft me toch wel een goed gevoel idd :j Ik ga zo maar even naar de apotheek de medicijnen halen. Zelf wil ik het op zich wel, maar m'n vriend zei steeds: Je gaat er toch niet weer mee beginnen he? Waardoor ik zelf ook ging twijfelen.

Ik kan me voorstellen dat het een beetje een teleurstelling is CIV. Zeker als je je op iets in stelt is het nu extra moeilijk om daar op te reageren als het opeens anders is. Dat heb ik ook vaak.

Vanochtend had ik weer de cursus cognitieve vaardigheden. Het ging over irrationele gedachten omzetten in rationele gedachten. Heel erg nuttig maar ook erg moeilijk. De bijeenkomst was intensief. Ik ben altijd zo bang dat het me niet gaat lukken en dat ik het niet kan.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:45

PW , wat goed nieuws dat je zo snel terecht kan, goed volgehouden!!!
Als je zelf denkt dat de medicijnen je helpen, dan moet je dat gewoon doen.
Niet twijfelen aan je eigen gevoel! Dat is meestal het enige waar je echt op kan vertrouwen.
Die traning klinkt ingewikkeld,... heb je wel goe dgevoel bij gehad? En als het niet de eerdste keer lukt
dan is er nog een volgende keer, alles op jouw tempo.

Civ, nacht viel dus mee. Doe maar op het gemak vandaag je hebt gisteren al genoeg gedaan... ;)
Tis lekker weer, dus dan is het wel genieten in de tuin (mits je die hebt) ;)

Ik heb een heftig weekend achter de rug, heb sinds vrijdag avond samen met een vriendin bij haar paard gewaakt, Da is 4 keer geweest en zaterdag middag is haar topper ingeslapen, was zwaar om alles mee te maken, maar ik ben blij dat ik er voor haar kon zijn. Heb vanacht ook slecht geslapen en druk op mijn borst,.. beetje opgesloten gevoel vandaag.
Nog 4 dagen werken en dan een week vrij, ik tel echt af!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:48

Kan me voorstellen dat je vanacht niet zo goed geslapen hebt en vandaag nog de naweeën voelt van het weekend. echt heftig om mee te maken idd. Wel fijn dat je er voor je vriendin kon zijn. Lekker rustig aan en nog even volhouden dan heb je vakantie. :D

Ik heb trouwens wel een goed gevoel bij de training :j

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:58

Heel raar maar soms als je een ander zo kan helpen en er kan zijn , doet het jezelf goed
en je bent weer even bewust van je vriendschap en dat doet beiden goed!

Het klinkt heel diepgaand, heb er geen ervaring mee, maar als jij er baat bij hebt dan is het super! :D

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 18:17

Vandaag toch nog even weggeweest maar het is goed gegaan, voel me ook goed nu. Straks lekker in een warm bad met een boekje daar kan ik echt van ontspannen, heerlijk vind ik dat.

PW over je gedachten omvormen heb ik een opdracht van de psych gehad, dit werkt wel maar is soms lastig toe te passen. Je moet niet bang zijn dat je het niet kan, je probeert het toch en meer als je best kan je niet doen!

Daijano, zo dat was een heftig weekend:(:)wat was er met het paard aan de hand? Kan me voorstellen dat je druk op je borst hebt maar als dat het enigste is na dit weekend dan doe je het niet slecht, het was toch niet niks. Goed dat je je vriendin gesteunt hebt, ik zou erg blij zijn met jou als vriendin. Als mijn vriend niet thuis is lig ik vaak in de tuin een boekje te lezen maar nu doe ik dat toch minder snel, ben wat meer bezig in en om het huis en dat gaat ook goed.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 18:23

Voor de cursus moeten wij dagboekformulieren bijhouden waarin je de situatie opschrijft, je gevoel, je (irrationele) gedachten en je gedrag. Vervolgens moet je kritische vragen stellen over de gedachten en dan omvormen tot rationele gedachte en nieuw gedrag. Voor mij wel heel nuttig om het zo consequent uit te schrijven. Dat maakt het voor mij makkelijker.

Wat voor opdracht had jij van je psych?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 21:01

Het komt op hetzelfde neer als jou opdracht, bij ons noemen ze het het G-schema. Gebeurtenis, Gedachten, Gevoel, Gedrag daarna komen de volgende punten: Je gedachten uitdagen, Rationele gedachten en het resultaat. Eerst moest ik dit ook dagelijks bijhouden maar nu alleen nog met een paniekaanval. Wel vind ik dat je met deze opdracht meer inziet dat het niet logisch is wat je denkt en het helpt me met een paniekaanval mn gedachten te verzetten.

Ben net lekker in bad geweest, nu voor de tv hangen en een beetje computer = heerlijk relaxen. Wilde eerst nog naar mn paardje gaan maar dat komt morgen wel weer, moet even mn rust nemen dat voel ik wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 21:32

Hee, dat heb ik ook moeten doen! Ik heb er super veel aangehad! (stille meelezer)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 10:41

Bij mij wordt het idd ook een G-schema genoemd. Je gaat idd inzien dat lang niet alles logisch is wat je denkt :j

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 16:06

Pw Klinkt opzich goed, krijg je dus echt een beeld van jezelf,
dat is dan opzich ook wel heftig , de confrontatie met jezelf aangaan...
nou ik probeer nog even rustig te blijven , bijna vakantie en ik kan niet wachten, word nu ook erg kribbig, snel geirriteerd...
Nog 3 dagen, ( zit me serieus druk te maken of het dan mooi weer wordt, heel stom)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 16:36

Het is nu echt aftellen daijano! Nog even volhouden.
Ik kan me wel voorstellen dat je je druk kan maken over of het weer dan wel goed is. Misschien heel stom, maar wel heel begrijpelijk!! Ik zal in ieder geval voor je duimen.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 16:46

Hoop ook dat je goed weer zult hebben, dan hebben wij het hier misschien ook :P. Het is nu in ieder geval geen straf om thuis te zitten. Vandaag de eerste afwijziging ontvangen opzich niet erg want in deze had ik zelf de minste interesse, nu rest nog afwachten :=. Vanavond naar mn paardje, ben benieuwd hoe het zal gaan. Kijk daar altijd even op ik erop ga of niet, denk van niet maar wie weet. Er zit niemand achter me dus dat is wel fijn. Vandaag weer druk bezig geweest in de tuin, is netjes geworden maar nu weer even rustig aandoen.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 17:47

Gister eerste keer hapto gehad. Hele aparte ervaring, kan nog niet echt zeggen wat het met me doet. Heb al wel hele grote sprongen gemaakt met mn gedachten over vluchten/vechten bij de psych, en dat was wel in mn voordeel. Het 'voelen' en koppelen ging ook aardig, ik vond vooral het effect wat het op mn lichaam had echt verbazingwekkend. Ben benieuwd naar de volgende keer!!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 19:31

Hallo!

Ik meld me ook maar weer even :+ Werd er net nog eens vriendelijk aan herinnerd :) Dank je ;)

Hier gaat alles wel goed. Druk druk druk, en dus moe moe moe :D
Maar, ik voel me veel beter als eerst.
Ik geloof dat ik hier ook weer een beetje een steigende lijn bespeur, ben blij omdat te lezen :j

( ik lees trouwens wel regelmatig nog mee, maar heb bijna niet meer de concentratie ( door alle andere bezigheden momenteel) om iedere keer en op iedereen persoonlijk te reageren SORRY :o )

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:01

Ben net terug van mn paardje, ze staan er nogsteeds van te kijken hoe weinig ze in die 4mnd training heeft geleerd, het valt ze erg tegen. Dit werd ook nog even vriendelijk tegen mij gezegd maar ze wisten ook wel dat ik er niks aan kan doen. De eerste maand mag ik er waarschijnlijk niet op, dit is niet vertrouwd, daarna is het maar afwachten. Valt wel een beetje tegen om eerlijk te zijn.

Petulan, fijn dat het zo'n goede ervaring was! Ik lees hier meer over hapto's maar wat doen die eigenlijk?

Sam, goed dat je hier niet meer zo mee bezig bent, alleen maar goed denk ik. Fijn ook dat je je beter voelt, hoop dat alles zo goed mag blijven gaan bij je, hou ons zo nu en dan maar even op de hoogte, vind ik wel leuk zeker nu met je zwangerschap etc.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:07

Zal ik zeker doen :j Ik vind het nog steeds gezellig hier hoor, alleen vind ik het vaak ongepast om allemaal leuke dingen neer te zetten over me zelf, terwijl andere zo in de put zitten. Kan me goed voorstellen dat mensen dan gaan denken, heb je haar weer, heeft ze niks anders te doen? :o

Jammer dat het nog niet gaat zoals ze verwachten dat het zou moeten gaan met je paardje. Hebben ze een idee waarom dat het komt dat ze niet zo snel heeft geleerd? Misschien hebben ze het voor haar op een verkeerde manier aangepakt?
Lijkt me idd een erge domper als je dr weg brengt om te trainen, en dat er dan zo weinig schot in zit :(:)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:19

@ Petulan: Goed dat je zo'n positieve ervaring hebt. Ik ben ook wel benieuwd net als CIV wat een haptonoom precies inhoudt.

@ Samantha: Fijn dat het goed gaat met je :j Proberen te houden zo!! Leuk dat je af en toe toch nog even wat van je laat horen hier. Wij vinden het alleen maar fijn om te lezen dat het beter met je gaat.

@ CIV: Ik kan me voorstellen dat het een domper is van je paardje. Dat verwacht je ook niet na 4 mnd training, want dat is toch een behoorlijke tijd. Je mag er dan ook best even van balen, want het is toch weer even een tegenslag. Geef maar even lekker toe aan dat gevoel, dat is logisch. Ik hoop dat je paardje de komende maand veel zal leren en dat jij er dan met een vertrouwd gevoel op kan stappen en vooral heel veel plezier aan haar gaat hebben! Je verdient het.