Diabetes voor het leven!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tootje71

Re: Diabetes voor het leven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 15:08

ik merk ook dat als ik wat eet mensen inderdaad meteen kijken zovan nou nou je hebt het hard nodig ( ben ook stevig) en dan schaam ik mij zo..

Mijn moeder kan altijd zo zeuren over mijn gewicht ..woest word ik dan alsof ik het expres doe !

Mijn pomp zit altijd in mijn broekzak dus bolussen valt niet op..

en dextro heb ik meestal bij me maar als ik het een keer nodig heb is het keihard .. schiet ook niet op..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 15:53

Dat van dat harde herken ik ook heel erg!! Je moet eens weten hoe lang ik al op zoek was naar iets van een kokertje waar ze precies in passen :P :D
Nu kreeg ik een tijd terug een folder van m'n verpleegkundige mee van druivensuiker in van die soort plastic zakjes!! Heel makkelijk mee te nemen en 1 zakje is in principe genoeg! Ik moet ze alleen nog steeds bij de apotheek halen }:0
Als het je wat lijkt, kan ik wel even kijken hoe de naam is!?

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 16:32

Weetje waar ik wel vaak tegenaan loop is dat mensen denken te weten wat een diabetespatient wel of niet mag eten en dit dan ook benoemen?

Zou je dat koekje wel nemen?
Verschrikkelijk..

Zit je een patatje te eten, krijg je te horen dat je slecht met je diabetes omgaat omdat je alles eet wat los en vast zit?

Herkenbaar hier?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 16:43

OH JA!
Of als iemand iets uitdeelt, en dan voorbij jou loopt 'Oh, jij mag dat natuurlijk niet' }:0 (en ik ben dan zo'n muts die dan ook niet meer durft te zeggen 'o jawel hoor' :D )
Of dat ze zeggen 'Oh, moet ik voor jou iets anders pakken, een appeltje ofzo?!' ........ :P

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:52

Kentaro schreef:
Dat van dat harde herken ik ook heel erg!! Je moet eens weten hoe lang ik al op zoek was naar iets van een kokertje waar ze precies in passen :P :D
Nu kreeg ik een tijd terug een folder van m'n verpleegkundige mee van druivensuiker in van die soort plastic zakjes!! Heel makkelijk mee te nemen en 1 zakje is in principe genoeg! Ik moet ze alleen nog steeds bij de apotheek halen }:0
Als het je wat lijkt, kan ik wel even kijken hoe de naam is!?

iieeeuwww ! die zijn heel vies ! ik begon bijna over te geven toen ik er een keer één nodig had...echt heel goor... :o

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:58

Thank's! Die ga ik dus niet halen :D

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 23:25

Haha.
Ik ben gelukkig niet de enige zo te zien.
Laatste anderhalve week zit ik weer alleen rond de 20 gehele motivatie weer weg
Morgen weer een nieuwe dag:).

poedersuiker.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 23:34

haha ik herken het ook allemaal! ik spuit gewoon in het openbaar(snel in mijn buik, vaak ziet niemand het) maar praat er verder niet echt over, ik ben dan wel wat nonchalant erover :o
ik heb ook en bepaalde schaamte... eigenlijk gaat het best goed, maar ik ga eerlijk gezegd nooit naar een arts :oo (i know... slecht!!)

maar als ik een hypo heb vind ik het vervelend iemand om iets van suiker te vragen :o stom is dat eigenlijk!

ik kan me herinneren dat als ik vroeger op school een hyper had dat ik dan met mijn vriendinnetje een rondje schoolplein mocht rennen :D

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 14:20

ik heb de perfecte druiven suiker, 1e die wel lekker is en in handige bewaarkoker, krij altijd rolletje gratsis bij mijn bestelling (hermedico) ik heb zelf een navul flacon besteld;

Dex4 smaak orange

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 15:16

dan gaan we die ook proberen !

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 15:53

:j

Kayouty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 15:59

Carolinef schreef:
ik heb de perfecte druiven suiker, 1e die wel lekker is en in handige bewaarkoker, krij altijd rolletje gratsis bij mijn bestelling (hermedico) ik heb zelf een navul flacon besteld;

Dex4 smaak orange

Ielll!
Direct de eerste keer dat ik dat buisje openmaakte, zei ik tegen mijn moeder; zijn dit druivensuikers of wc-tabletten?

Serieus.. ik vind ze niet te eten... Ik heb zelf GlucoPep, lekker en werken snel. Van Mediq Direct.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 16:04

Nu wordt het weer lastiger kiezen :P
Zijn deze ook handig verpakt?? (dus wanneer je er een paar gebruikt hebt, niet de rest direct uitdroogt?!)

Kayouty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 16:07

ze zitten in een oranje zakje, Ik heb ze altijd standaard in mijn schooltas zitten en in mijn paardrij jas. Maar als je het hebt over handig verpakken, nee dan niet echt.

Wat ik wel een tijdje heb gedaan is dat buisje wat je bij een bestelling van hermedico krijgt vullen met mijn eigen druivensuiker. Dan heb je het handig verpakt en ook nog de lekkere druivensuikers:D

https://www.mediqdirect.nl/producten/GL ... print=true
Je krijgt ze geleverd in zo'n grote doos.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 16:23

denk dat ieder zijn eiegn smaak toch anders is, smaken verschillen sowieso, al;s ik echt n mega heftige hypo heb, eet ik er sowieso geen, lekker of niet, dan houd ik mijn kaaken stijf dicht op elkaar haha

Kayouty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 17:06

Carolinef schreef:
denk dat ieder zijn eiegn smaak toch anders is, smaken verschillen sowieso, al;s ik echt n mega heftige hypo heb, eet ik er sowieso geen, lekker of niet, dan houd ik mijn kaaken stijf dicht op elkaar haha

Heb ik ook wel eens last van, zeker als ik ook nog een beetje ziekerig ben.. Dan moet iemand mij echt dwingen om wat te eten of drinken.
Kan me zelfs herinneren dat mijn vader ooit een keer heeft gezegt dat ik een mooi leesboek mocht uitzoeken als ik wat ging eten. (k was toen een jaar of 6/7 en zat erg laag, mijn ouders waren bang dat ik anders zou flauwvallen, hadden ook al met het ziekenhuis gebeld en die zeiden dat ik toch echt wat moest gaan eten of drinken.)

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 17:43

en 9 van de 10 keer zit mijn tong ook tussen de kiezen en loop je een week met een kapotte tong ..auw auw...

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 17:56

ik eet alleen die van de echte dextro met citroen smaak of tropical van de action :') de rest lust ik ook niet :)

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 17:01

ik ga mijn internist verzoeken om mijn hart eens te checken, heb wel vaker steken en gevoeligheid, heb dit al eens gemeld bij HA maar dei had zoiets van; het is een spier zal spierpijn zijn, maar nu houdt het nare gevoel aan, iemand van jullie ervaringen met suikers en hart(problemen)?

Kayouty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 17:04

Carolinef schreef:
ik ga mijn internist verzoeken om mijn hart eens te checken, heb wel vaker steken en gevoeligheid, heb dit al eens gemeld bij HA maar dei had zoiets van; het is een spier zal spierpijn zijn, maar nu houdt het nare gevoel aan, iemand van jullie ervaringen met suikers en hart(problemen)?

Heb paar jaar geleden op de diabetes stranddag erg last gehad van pijnsteken rondom mijn hart, verder eigenlijk niet. Ben ff gaan zitten en met 15 minuten ofzo was het wel over..
ik zou dan ook idd maar ff je internist vragen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 17:20

Yep! Heb helaas ervaring met hartproblemen....
In principe geven hartklachten een echt drukkende pijn! (dus zeg maar of er een band ontzettend strak wordt aangetrokken of dat er een olifant op je borst staat.)
Heb geen idee of je heel toevallig ook last hebt van niet makkelijk naar het toilet gaan?? Ik had door medicijnen behoorlijk moeite met de stoelgang :){ , kreeg op een gegeven moment ook steken wat leek rond de hartstreek. Dat bleek dus daar mee te maken te hebben :P (en inderdaad, toen ik met dat pilletje mocht stoppen, was het ook gauw over!)
Maar na laten kijken kan natuurlijk nooit geen kwaad!!

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 17:48

Carolinef schreef:

bij mij in het ziekenhuis is het standaard routine om eens in het jaar een hartfilmpje te maken ben daar erg blij mee.. ;)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 18:12

Caroline, jouw internist deed bij mij ook jaarlijks een hartonderzoek. Diabetes geeft een veel grotere kans op hart- en vaatproblemen, ik zou er zeker om vragen!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 14:04

ja ik heb t al aangekaard bij dbvpk en die zei ook volgende x bij arts te meldden maar die zie ik pas in mrt dus wil nu wel eerder afspraak, heb geen problemen van stoelgang oid, maar idd drukkend gevoel aan (voor mij) rechter gedeelte naast mijn hart, ik heb trouwens nog nooit een hartonderzoek gehad, bij geen enkele internist

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 22:44

Héél apart!!! (dat er nog nooit bijvoorbeeld een ECG is gemaakt :P )
Vaak betreft het dan een uitstralend gevoel!! Bijvoorbeeld naar arm of zeg maar schouderbladen. Je zou zelfs kiespijn kunnen hebben!
Bij vrouwen komt het vaker voor (dan bij mannen), dat de tekenen van een infarct tot uiting komen als ontzettende pijn in de maag!!!
Ik zou absoluut op een onderzoek staan!! Uit je bloed kunnen ze ook een bepaald stofje halen, waaruit blijkt dat je hart problemen heeft!