[Centraal] Wat kan ik met mijn haar doen? / haarverf Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 21:13

Ik heb een week geleden (nog niet eens, vorige week woensdag) mijn haar laten verven en 2 kleuren lowlights erin gedaan. De ene kleur heb ik nooit terug gezien en de andere kleur is na 2 keer wassen super vervaagd waardoor ie nauwelijks maar zichtbaar is.
Zouden jullie terug gaan of niet?

Anoniem

Re: [Centraal] Wat kan ik met mijn haar doen? / haarverf Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 21:23

Uiteraard. Zou toch hetzelfde zijn als je een product in de winkel koopt wat binnen 1 week kapot is/het helemaal nooit gedaan heeft?
Gewoon teruggaan hoor! :)

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 21:43

Marilla schreef:
Ik heb een week geleden (nog niet eens, vorige week woensdag) mijn haar laten verven en 2 kleuren lowlights erin gedaan. De ene kleur heb ik nooit terug gezien en de andere kleur is na 2 keer wassen super vervaagd waardoor ie nauwelijks maar zichtbaar is.
Zouden jullie terug gaan of niet?

Hangt er van af hoe licht het zou zijn en op welke kleur haar je hebt laten doen ;) Als je het op blond hebt laten doen en niet heel erg donker, dan is het er snel uit. Wil je het op blond haar voor een lange tijd hebben, dan moet je heel donkerbruin, bijna zwarte lowlights nemen.

Maar terug gaan kan je altijd, in ieder geval voor uitleg waarom het er snel uit is gegaan :)

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 14:11

Heeft iemand van jullie al een kleurspoeling gebruikt?
Ik wil graag eens mijn haar kleuren, maar niet voor altijd. Heb gelezen dat daarvoor kleurspoelingen het beste zijn... Heb nu donkerblond haar... Iemand suggesties?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 14:14

Kleurspoelingen zijn dan een goede optie, ben je na een weekje of 2/3 weer kwijt :)

Ik ben donderdag naar de kapper geweest.. Egaal bruin laten verven (assig), laagjes & puntjes eraf :)

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 14:28

__Laura schreef:
Kleurspoelingen zijn dan een goede optie, ben je na een weekje of 2/3 weer kwijt :)

Ik ben donderdag naar de kapper geweest.. Egaal bruin laten verven (assig), laagjes & puntjes eraf :)

Heb je een idee welk merk het beste is ?
Ik zou graag zo'n donkerbruine, zwarte kleur hebben...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 14:35

Garnier vind ik qua verf altijd fijn, kleurspoeling zal ook goed zijn?
Bedenk goed: Prijs-kwaliteit verhouding..
Je kan er vanuit gaan dat de betere merken echt het geld waard zijn!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 14:42

__Laura schreef:
Garnier vind ik qua verf altijd fijn, kleurspoeling zal ook goed zijn?
Bedenk goed: Prijs-kwaliteit verhouding..
Je kan er vanuit gaan dat de betere merken echt het geld waard zijn!

Oké, ga straks eens de kleurspoelingen bekijken bij de drogist. Heb goede ervaringen met andere producten van garnier, dus kan ik me wel voorstellen dat ook de kleurspoelingen goed zijn.
Bedankt in elk geval :D

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 16:47

Meld zich :p . Ik ben donderdag naar de kapper geweest en ze heeft mijn haar heeeeeeeeeel erg verpest ;( ... Ik heb nu in een keer een mega korte scheve pony en veels te korte laagjes.. Wat moet ik hieraan doen? ik zal zo even een foto plaatsen... :P

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 17:22

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 17:27

Kirr__ schreef:
__Laura schreef:

Heb je een idee welk merk het beste is ?
Ik zou graag zo'n donkerbruine, zwarte kleur hebben...

je hebt het voor 6/8 spoelingen en je hebt het voor ong 25 spoelingen

die van 6/8 zal heel snel vervagen en echt snel weg zijn

dan heb je de 25 ook nog deze blijft wel mooi lang zitten alleen bedenk wel als je bv blond haar hebt
dat je de kleur ook na 25 wasbeurten nog wel wat blijft zien ik heb het ong 6x gedaan die van 25 wasbeurten
en het laatste bleef altijd wel een beetje zitten en moest toch uitgroeien.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 17:28

schwarzkopf vond ik erg goed :j

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 17:44

Kirr__ schreef:
Heeft iemand van jullie al een kleurspoeling gebruikt?
Ik wil graag eens mijn haar kleuren, maar niet voor altijd. Heb gelezen dat daarvoor kleurspoelingen het beste zijn... Heb nu donkerblond haar... Iemand suggesties?

Ik zou daar toch wel mee uitkijken.. Mij hebben ze bij de kapper ook een keer een kleurspoeling aangesmeerd omdat ik idd ook niet al mijn haar wil verven (verf wel het onderste gedeelte, maar dan heb je niet veel last dat je die uitgroei ziet). Toen heb ik bruin/roodachtige kleurspoeling erin gehad.. Zou er sowieso na 24 wasbeurten uit zijn..
Helaas heb ik een half jaar voor banketstaaf gelopen, ik vond het totaal niet bij mij passen, heb het toen ook expres gewassen met head en shoulders omdat ze daarvan zeggen dat je kleur sneller vervaagd, maar jammer genoeg niet bij mij..
Was dus echt zonde! Althans vond ik :o

Marilla, das zonde! Zou er sowieso even naar vragen hoe en wat.. Want dat is gewoon zonde van je geld!

Thoraklover, vind het niet heel duidelijk op de foto. En helaas haar groeit niet harder dan het groeit.. Of je zou al exstenions? moeten nemen..

Carmen2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 17:51

ik heb zondag een pony laten knippen!
ben er erg blij mee, en heb ze trouwens ook weer opnieuw blond laten verfen haha :D

sorayaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:06

Ik meld me ook even, ik ben donderdag naar de kapper geweest, ik wilde het laten verven (haarspoeling). Ik had al ongeveer 2 jaar highlights en ik wilde weer mijn eigen kleur terug (donkerblond). Maar toen de handdoek eraf ging, wist ik niet wat ik er van moest vinden, het was echt heel donker, ook toen het droog was, maargoed ik ging gewoon naar huis, de volgende dag werd ik wakker, en het was gewoon ROOD, ik schrok me dood en ik kon wel janken. Ik weer de kapper gebeld, en kon zaterdagmiddag terecht. Ik was echt heel zenuwachtig, echt heel raar. Ze gooide er weer een haarspoeling overheen, weer mijn eigen kleur. Ik zag het al toen de handdoek eraf ging, het was ook weer donker, toen het droog was, was het echt heel lelijk en was totaal niet blij. Het is nu donkerrood met donkerbruin. Ze zei dat ze er niks meer aan kon doen en dat ik het 2 weken met rust moest laten. Maar ik ben echt niet van plan om 2 weken zo rond te lopen..

(ik ben ook er wit in me gezicht nu, ben sowieso in de winter heel wit, en heb ook hele lichte wenkbrauwen)

Hebben jullie misschien tips? of hebben jullie het ook zelf meegemaakt?

Nu ben ik al bezig met anti-roos shampoo te wassen (head en shoulders), maar het ziet er naar uit dat het niet werkt....

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:12

Jeetje Soraya, dat is wel flink balen als het zo uitpakt.
misschien naar een andere kapper gaan en vragen of hun nog ideën hebben of iets?

trouwens ik wilde me ook even melden omdat ik ook een haar 'probleem' heb :+
Ik heb van mezelf erg donkerblond haar dus sinds een aantal jaar laat ik het lichter blond verven.
nou ben ik dat blond dus een beetje zat, ik zat nu zelf aan bijvoorbeeld chocolade bruin te denken..
maar ben zo bang dat het verkeerd uitpakt. iemand suggesties wat leuk is? :D

sorayaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:24

Ja zat ik ook aan te denken, ik ga nooit naar deze kapper, me eigen kapper zat helemaal vol en ik was alleen donderdag vrij en zaterdag middag.

ik ben er nu ook bang voor mo0wetjee, ik ga het nooit meer verven! Ik hoop zo dat ik me eigen kleur zo snelmogelijk terug krijg:( Ik zou dan wel goede informatie vragen bij de kapper, zodat je geen rood of groen haar krijgt!
succes

Cherellee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:31

Ik heb hetzelfde als Mo0wtjee.. Wil graag mn haar laten verven(of het zelf doen) in een mooie donker bruine kleur. Maar nu: ik heb van mezelf donkerblond haar met lichte highlights. Gaat de verf dan overal even mooi pakken of blijf je kleurverschil zien?

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:33

Als ik jou verhaal zo lees, ben ik ook bang dat het verkeerd uitpak.
naja morgen moet ik naar de kapper, ik ga is even goed advies vragen voordat ik iets doe!

Maar als ik jou was zou ik zo snel mogelijk een afspraak maken bij je eigen kapper en kijken of die je haar weer mooi kan maken ;)

sorayaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:37

Mo0wtjee schreef:
Als ik jou verhaal zo lees, ben ik ook bang dat het verkeerd uitpak.
naja morgen moet ik naar de kapper, ik ga is even goed advies vragen voordat ik iets doe!

Maar als ik jou was zou ik zo snel mogelijk een afspraak maken bij je eigen kapper en kijken of die je haar weer mooi kan maken ;)

Ja ik ga dat zeker doen, succes bij de kapper het gaat vast goed komen! :D

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:43

dankje :D morgen zullen jullie horen of het wat is geworden

@ cherelle : als ik jou was zou ik het sowizo bij de kapper laten doen, daar hebben ze er altijd meer verstand van als jij! ;)

veder weet ik ook niet hoe bruin uitpakt op blond, ik zou net als jij ook graag een mooie bruine haarkleur hebben, naja wie weet morgen :+

Winandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:44

Ik had de kleur 'middebruin' van l'oreal. Hij was best mooi, maar het donkere stond niet bij mij. Maar ik raad je die wel aan.

Cherellee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:55

Ik ben ook van plan het de eerste keer bij de kapper te doen, maar mijn haar groeit ongelooflijk snel. Na een maand of 6 weken is mijn uitgroei echt al heel erg en is opnieuw verven noodzakelijk. Zou het dan makkelijk vinden als ik dan zelf die uitgroei bij kan verven. Wordt anders wel erg duur als ik elke maand 50/60 euro moet betalen bij de kapper.

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:56

Ja dat is waar, bij mij zie je de uitgroei ook altijd heel erg snel.
verschrikkelijk vind ik dat, vooral bij blond haar. binnen 3 á 4 weken zie je het alweer,
daarom wil ik liever naar bruin haar overgaan, dan valt het minder op hoop ik :+

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:32

thoraklover schreef:
http://94.100.118.185/887250001-8873000 ... __8vL.jpeg
http://94.100.118.165/887250001-8873000 ... _i2eb.jpeg

ik heb mn hoofd even ingekleurd :o Hoe kan ik dit het beste opsteken/verbergen? :')

Ik denk dat je met clipjes en/of wat wax aan de gang moet gaan. Is even zelf uitvinden wat leuk is :)

Tja, ik ben qua haar best wel wispelturig. Maar ik heb een tijdje gehad dat ik donkerbruine haar wilde, toen weer van het idee afgestapt. Overgang van redelijk blond naar donkerbruin is toch wel.. groot :+ en je gaat niet makkelijk terug.

Inmiddels heb ik weer wat lowlights, maar wil toch wat extremers doen. Ben immers dit jaar toch goed bezig met allemaal dingen te veranderen :Y) duss.. maar welke kant op. Donkerbruin of juist blonder O:) Of het gewoon zo laten, dat kan natuurlijk ook. Of je hebt andere leuke suggesties ( ook welkom O:) )
http://s4.photobucket.com/albums/y138/h ... o-0002.jpg deze foto is van enkele weken geleden.