[Centraal] Het piercingtopic, deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mariellexxx

Re: [Centraal] Het piercingtopic, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 15:59

Ja idd ik hoop ook echt dat er een surface staafje in zit!

ikkiekikker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 18:40

Jaa tuurlijk zit er een surface bar in, laat m echt niet met een rechte zetten! Brrr, moet er niet aan denken zeg...

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 19:46

ik heb nou een vraagje.
mijn vorige navelpiercing is er toen in india gaan zweren, en toen ik net thuis was, was me huid daaromheen ook kapot.

alles zit nou dicht, maar zit er dus weer over te denken om een nieuwe te laten zetten.
hoe denken jullie hier over, en wat zijn jullie ervaringen ermee

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 20:45

Er zit zowieso litteken weefsel, wat harder is, en misschien moeilijker geneest, ieder lichaam is anders, dus je weet niet hoe jou lichaam erop reageert.
Ik zou het alleen nooit doen Knipoog

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 20:46

Ik heb wel 2x op zelfde plek mijn neuspiercing laten piercen, heb eigenlijk geen last van gehad.
Je kan beter aan de piercer zelf informatie vragen.

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 22:57

Het zou idd ook wel gewoon kunnen, elk lichaam is anders, net als wat jij zegt idd de plek waar. Je navel moet tuurlijk diep/ groot stuk gepierced worden, en de huid is daar heel anders dan bv. neus of oor.
Maar idd, goed advies krijg je bij een goede piercer Lachen

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 23:06

oke. bedankt.
dat wist ik indd dat die plek dan harder is ja.
maar voel je die naald dan ook meer dan de 1e

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 23:39

Dat ligt aan je pijngrens, ik denk het wel omdat de huid harder is.

DAndrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 15:15

ikkiekikker schreef:
Jaa tuurlijk zit er een surface bar in, laat m echt niet met een rechte zetten! Brrr, moet er niet aan denken zeg...

Hoi, ik had gewoon n vraagje, waarom is jou ''staafje'' zo lang? Heb je daar zelf voor gekozen of is dat op aanraden van de piercer?

Ik heb zelf een surface in m'n nek, maar die is dezelfde afmeting als een navelpiercing, ik vind die van jou persoonlijk erg groot, maar dat is mijn mening hoor Lachen Vind het er wel gaaf uitzien, zou het zelf ook wel op die plek willen alleen dan met een korter staafje.

Groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 15:38

Ketaki schreef:
ik heb nou een vraagje.
mijn vorige navelpiercing is er toen in india gaan zweren, en toen ik net thuis was, was me huid daaromheen ook kapot.

alles zit nou dicht, maar zit er dus weer over te denken om een nieuwe te laten zetten.
hoe denken jullie hier over, en wat zijn jullie ervaringen ermee

Ik heb ongeveer 4 weken geleden mijn navel opnieuw laten piercen.
Hij was uitgegroeid destijds,al redelijk snel,door heftige gewichtsschommelingen en omdat ie waarschijnlijk niet diep genoeg gepierced was.
Ik was bang dat het erg pijn zou doen,maar vond het dit keer minder pijnlijk dan de eerste keer.
Hij is dwars door het litteken gepierced,maar dan dus een stuk dieper, en tot op heden gaat het goed.
Navelpiercings zijn lastige piercings,omdat het een beweegbare rekbare plek is,ook nog eens wat vochtig(nuja,door zweet enzo,onder je kleren,je snapt me wel).
Hij irriteert af en toe wel,maar gewoon normaal schoonhoude en ik zie het wel.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 17:24

ohw ik wil ook nog een wenkbrauw heb ik net besloten Haha! zo met kort haar mis ik gewoon gezichtversiering, zucht dat word nog lang w8en haha

ikkiekikker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 18:16

Water_Olivia schreef:
ikkiekikker schreef:

Hoi, ik had gewoon n vraagje, waarom is jou ''staafje'' zo lang? Heb je daar zelf voor gekozen of is dat op aanraden van de piercer?

Ik heb zelf een surface in m'n nek, maar die is dezelfde afmeting als een navelpiercing, ik vind die van jou persoonlijk erg groot, maar dat is mijn mening hoor Lachen Vind het er wel gaaf uitzien, zou het zelf ook wel op die plek willen alleen dan met een korter staafje.

Groetjes

Dat staafje is gewoon voor de zwelling, op die foto was ie namelijk net gezet. Over vier weken komt er een korter staafje in, dat wel goed past.

DAndrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 19:24

Ooh, okee. Dat heb ik niet gehad, maar bij mij is hij ook niet erg op gaan zetten, alleen een paar uur nadat hij gezet was. Succes er nog mee

ikkiekikker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 20:32

Nee, bij mij is ie ook niet erg opgezet, maar doordat er aardig aan getrokken moest worden om alle huid tussen de klem te krijgen, was er wel een grote kans dat het erg op zou gaan zwellen. Dus voor de zekerheid heeft ze er een langer staafje in gedaan. Hij jeukt nu trouwens als ik weet niet wat, word er helemaal gefrustreerd van Knipoog

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 21:03

Ik had ooit gelezen dat als je surface eruit haalt, dat je het niet meer terug kan plaatsen, hoe wou je piercer het doen?

ikkiekikker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 23:03

Ik weet niet zeker of het klopt, maar er zijn surface bars met verschillende hoeken, en ik kan me voorstellen dat als je er een hebt met hoeken van 90 graden, dat je die er dan niet meer in krijgt, nee. Maar die van mij heeft hele flauwe hoeken, dus volgens mij wordt dat niet echt een probleem. Het kan ook iets heel anders zijn hoor, maar dit lijkt mij de meest logische verklaring.
Laatst bijgewerkt door ikkiekikker op 22-07-07 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 23:03

90 graden, serieus? bestaat dat?

ikkiekikker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 23:05

Geen idee hoor, het was maar een voorbeeldje Knipoog Er zijn in ieder geval wel surface bars met scherpere hoeken dan die van mij, dat weet ik wel

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 23:14

Ik kan me iig helemaal niet voorstellen dat er surfaces zijn met hoeken van 90 graden, lijkt me zeer pijnlijk bij het zetten.

ikkiekikker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 23:18

Haha, ja, nogal, kan me ook bijna niet voorstellen dat dat goed gaat eigenlijk Tong uitsteken Maarja, de hoeken bij mij zijn echt maar super flauw

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 23:48

ze zijn er wel,ze heten anders...
dan zijn het een soort"nietjes".

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 23:50

En waar worden ze zoal geplaatst of is het vergelijkbaar met surfaces?

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 23:53

Ja wel surface bars horen juist een hoek van 90 graden hebben.

Van BME Wiki:
Finally, its shape must be matched to the anatomy (which means that you probably will need a consultation first, and then an appointment for the piercing a week or two later). First, the bars should only extend enough above the skin to accomodate any swelling — excess length will greatly decrease the chances of good healing. The bar must go straight into the skin at a ninety degree angle (perpendicular). It then must change direction as tightly as possible (a loose curve isn't going to cut it). It must then travel across (under) the skin, staying at a constant depth. It must then exist again at ninety degrees. In flat areas, this means a staple shaped bar (as you see above right and in the middle piercing below), but for curved areas, other shapes must be used

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 11:28

Dames ik heb even een vraagje, ik ben op zoek naar een leuker bolletje voor mijn tongpiercing, maar degene die ik heb gezien overal zijn te saai en klein... iemand een tip? Het liefste zou ik een grote platte glinstersteen willen...

edit ik weet overigens niks van surfaces sorry!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 11:35

LittleAnn schreef:
Dames ik heb even een vraagje, ik ben op zoek naar een leuker bolletje voor mijn tongpiercing, maar degene die ik heb gezien overal zijn te saai en klein... iemand een tip? Het liefste zou ik een grote platte glinstersteen willen...

In heel veel sieradenwinkeltjes kun je ook losse bolletjes voor alle soorten piercings vinden, in alle soorten en maten. Wat ik van mijn vriendin heb gehoort haalt een bolletje met een steentje wel haar gehemelte open. Maar misschien is dat wel heel persoonlijk Knipoog