[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diamante

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 10:45

MSQuincyTE schreef:
Dat schijnt normaal te zijn als je de pil door slikt, daarom slik ik hem ook niet 3 maand door

Ik slik echt al 4 jaar, soms wel meer als 3 maanden door..
nog nooit gehad Vork

Ziva

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:00

sweetheart schreef:
50% van de vrouwen wordt bij de mirena niet meer ongesteeld en bij 80% van die andere 50, wordt het een stuk minder.
Ik word nog wel ongesteld, maar dat is echt maar 1 dag maximaal.

Gerbenfroh: voor meer informatie kan je ook op http://www.mirena.nl kijken. Is echt een hele handige site.

Met de seks heb ik er totaal geen last van. Mijn vriend vermoed hem 2 of 3 keer gevoeld te hebben, maar thats it. (Ik heb het spiraaltje nu 2 jaar).

Zo'n 20% van de vrouwen wordt niet meer ongesteld (staat ook op de site van mirena). Ik ben 1 van de gelukkigen Vork Wel moet ik zeggen dat ik 2 maal nog ernstig pijnlijk ongesteld ben geweest na het zetten. Normaal had ik nooit last. Ik had besloten dat ik na nog een keer of wat zon pijnlijke ervaring hem niet meer zou willen. Gelukkig is het bij 2 keer gebleven.

Doorslikken is niet schadelijk. Het geeft bij sommigen inderdaad doorbraakbloedingen en bij anderen niet. Ikzelf kon gerust doorslikken zoner iets te merken.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:04

Word je van de pil ook minder ongesteld?
Want de laatste keer was ik bijna niet ongesteld..

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:11

Dat kan. Ja

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 16:13

Ziva schreef:
sweetheart schreef:
50% van de vrouwen wordt bij de mirena niet meer ongesteeld en bij 80% van die andere 50, wordt het een stuk minder.
Ik word nog wel ongesteld, maar dat is echt maar 1 dag maximaal.

Gerbenfroh: voor meer informatie kan je ook op http://www.mirena.nl kijken. Is echt een hele handige site.

Met de seks heb ik er totaal geen last van. Mijn vriend vermoed hem 2 of 3 keer gevoeld te hebben, maar thats it. (Ik heb het spiraaltje nu 2 jaar).

Zo'n 20% van de vrouwen wordt niet meer ongesteld (staat ook op de site van mirena). Ik ben 1 van de gelukkigen Vork Wel moet ik zeggen dat ik 2 maal nog ernstig pijnlijk ongesteld ben geweest na het zetten. Normaal had ik nooit last. Ik had besloten dat ik na nog een keer of wat zon pijnlijke ervaring hem niet meer zou willen. Gelukkig is het bij 2 keer gebleven.

Doorslikken is niet schadelijk. Het geeft bij sommigen inderdaad doorbraakbloedingen en bij anderen niet. Ikzelf kon gerust doorslikken zoner iets te merken.

Heeej... das flauw, dan hebben ze het volgens mij aangepast, want zover ik weet was het altijd 50 %. Misschien een nieuw onderzoek ofzo. Vork Sorry dan voor de verkeerde info.

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 18:53

als je aan het "doorringen" bent (nuvaring) en je krijgt dan een doorbraakbloeding, wat kan je dat het beste doen?

-stopweek inlassen ookal is het daar nog geen tijd voor
-gewoon laten doen en daarna weer doorringen

kan het laatste kwaad?

kathris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 19:50

ik heb laatst gewoon pil doorgeslikt.. en ben de tel in weken kwijtgeraakt.. maar nou had ik dan vorige week m'n regels, vanwege doorbraakbloeding ben ik namelijk gestopt.. maar is het nu dan wel weer gewoon veilig?
Want mijn moeder zei dat als je doorbraakbloedingen hebt je pil te licht is, terwijl ik dacht dat dat alleen zo gold als je netjes 3 weken slikt en dan 1 week niet..
help?

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 20:17

Volgens mijn dokter maken doorbraakbloedingen niet uit qua veiligheid, maar als je er regelmatig last van heb kan je wel overwegen over te stappen op een zwaardere pil.

kathris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 23:50

@ Njen, dankje Lachen

dit was de eerste keer in bijna 2 jaar dat ik een doorbraakbloeding had, dus het zal wel niet heel erg zijn..
ik ga nu iig weer wat beter opletten hoeveel weken ik achter elkaar doorslik... maar gewoon blijven slikken om niet meer ongesteld te zijn werkt voor mij kennelijk niet.. Tong uitsteken

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 11:35

Doei!

Ik heb sinds ik de pil slik (nu ruim een jaar) regelmatig buikpijn, zeker wel een paar keer per week..
Kan het zijn dat mijn pil te zwaar is? Het is bij mij nooit gecontroleerd of hij goed is.

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 12:24

Ziva schreef:

Hoelang ben je ongesteld geweest na het inbrengen? die van mij is vorige week woensdag ingebracht, vrijdag verminderde mijn menstruatie (onder invloed van de pil waarschijnlijk) maar daarna ging het weer verder en nu vloei ik nog steeds licht.
Hoop dat het snel minder wordt.

@poes, hoe bevalt de mirena jou? ik heb wel elke dag nog last van mijn rug, meestal zo halverwege de dag. En de eerste twee keer na het paardrijden had ik toch een spierpijn (terwijl ik gewend ben om elke dag meerdere paarden te rijden)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 13:30

Ik heb hoopgevend nieuws voor je: je kunt 4 tot 6 weken na het plaatsen vloeien Clown

Ikzelf heb ook al wel wat krampige pijn gehad, het komt en het gaat, maar het is meestal te verdragen. Bij mij vloeit het ook nog hoor, denk dat ik daar nog wel voor een tijdje aan vastzit... Das minder leuk. Voor de rest niks last.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 19:58

LePapillon schreef:
Doei!

Ik heb sinds ik de pil slik (nu ruim een jaar) regelmatig buikpijn, zeker wel een paar keer per week..
Kan het zijn dat mijn pil te zwaar is? Het is bij mij nooit gecontroleerd of hij goed is.

Ik heb het gehad toen ik de diane35 slikte, met de MG30 nooit ergens last van gehad. Dus wel bij de zwaardere en niet bij de lichtere pil, maarja het kan toeval zijn natuurlijk.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 12:30

even een vraagje voor mensen die ene mirena spiraaltje hebben (gehad)
hoe bevoel het op de langere termijn?
ik heb hem nu een jaar en 2 maanden, maar de afgelopen , nou ja, zeg twee maanden , heb ik erg vaak last van mijn onderrug
en niet op spiren of botniveau, maar dieper
en echt ook zo erg dat ik af en toe gewoon niet durf te bwegen
buikpijn aanvallen komen al een maandje of drie vaker voor ,
en ook geen bekende buikpijn
ik bedoel heb prikkelbare darm en wat voedsel overgevoeligheden
maar daar zit het ook niet in ,
dus inmiddels verdenk ik het spiraaltje

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 18:30

Sonja_vR schreef:
even een vraagje voor mensen die ene mirena spiraaltje hebben (gehad)
hoe bevoel het op de langere termijn?
ik heb hem nu een jaar en 2 maanden, maar de afgelopen , nou ja, zeg twee maanden , heb ik erg vaak last van mijn onderrug
en niet op spiren of botniveau, maar dieper
en echt ook zo erg dat ik af en toe gewoon niet durf te bwegen
buikpijn aanvallen komen al een maandje of drie vaker voor ,
en ook geen bekende buikpijn
ik bedoel heb prikkelbare darm en wat voedsel overgevoeligheden
maar daar zit het ook niet in ,
dus inmiddels verdenk ik het spiraaltje

ik heb 'm nu anderhalve week en nog elke dag van last van mijn onderrug, meestal zo halverwege de middag. Het is niet heel erg hoor, gewoon dragelijk en ebt ook wel weer weg. Verder heb ik geen klachten

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 13:45

Ik neem de marvelonpil en moet morgen normaal mijn stopweek inlassen maar omdat ik met examens zit wil ik dus nog een weekje doorslikken en dan mijn stopweek doen. Mag ik na die stopweek dan de overschot van mijn pilstrip slikken (dus nog twee weken) en dan weer een weekje stoppen?

Ik zou het graag zo doen omdat ik binnen 3 weken naar Rock Werchter ga. Dit is dus mijn eerste keer is dat ik doorslik, ik had gehoord dat je met je eerste keer wel eens een doorbraakbloeding kunt krijgen en dat ik kan ik missen op dat festival (duurt 4 dagen). Haha! De week daarna heb ik een colonscopie waardoor ik een sapje moet drinken en dan zal mijn pil ook niet goed opgenomen worden dus daarom wil ik dan de stopweek weer inlassen. Veel rekenwerk ja Tong uitsteken

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 13:52

Ik slik nu ongeveer 3 jaar de pil. ik neem altijd op een dinsdag mijn laatste pil en word op zondag tussen 11 en 1 ongesteld.
Nu is dat ineens veranderd en word ik op maandag ongesteld. Het is echt een dag opgeschoven dus, hoe komt dat zo ineens?
Als je slecht in je vel zit, heeft dat ook invloed op je menstruatie terwijl je aan de pil bent?

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 19:36

Hallo ik meld me hier even

Ik heb een vraagje aan de mensen met een mirena spiraaltje, dee dit erg zeer om te laten zetten ?
Mijn nicht heeft het verlede week laten doen en bij haar moesten ze iets inknippen omdat ze er niet bij konden, het bloede heel heftig en is er echt een week heel ziek van geweest , nu een week verder voelt ze er niks meer van!

Nu zit ik er ook aan te denken maar wou graag wat ervaringen van andere mensen weten ...

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 19:52

Ik heb een doorbraak bloeding gehad een anderhalve week voordat ik ongesteld moest worden, duurde tot donderdag ( toen moest ik éigenlijk ongesteld worden). Donderdag was het eigenlijk zogoed als 'over' .. paar druppeltjes.

Is dat raar?
Eigenlijk ben ik dus gewoon anderhalve week te vroeg ongesteld geworden, en ongelooflijk lang?
Of zie ik dat verkeerd?

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 21:53

Sajnne schreef:
Hallo ik meld me hier even

Ik heb een vraagje aan de mensen met een mirena spiraaltje, dee dit erg zeer om te laten zetten ?
Mijn nicht heeft het verlede week laten doen en bij haar moesten ze iets inknippen omdat ze er niet bij konden, het bloede heel heftig en is er echt een week heel ziek van geweest , nu een week verder voelt ze er niks meer van!

Nu zit ik er ook aan te denken maar wou graag wat ervaringen van andere mensen weten ...

Ik zelf ervaarde het zetten eerder als 'onprettig'. Bij mij deed het niet heeeeeeeel er veel pijn, maar leuk is anders. Ieder heeft een andere pijngrens. Ik weet van mijzelf dat ik een vrij hoge pijngrens heb. Voor jou kan het dus heel anders zijn.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:32

Nog zo'n hoge pijngrens-madam Haha! Prettig nee, maar verdraagbaar Ja Gewoon brufen nemen op voorhand en heel rustig blijven (en hoesten!).

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 23:17

poes schreef:
Nog zo'n hoge pijngrens-madam Haha! Prettig nee, maar verdraagbaar Ja Gewoon brufen nemen op voorhand en heel rustig blijven (en hoesten!).

Leg uit? Die snap ik niet... Haha!

Oja, wat ik ook heel fijn vond is dat ik mijn huisarts 110% vertrouw. Dus dan voel je ook op je gemak, voor zover mogelijk Haha!.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 01:40

Laar schreef:
Ik slik nu ongeveer 3 jaar de pil. ik neem altijd op een dinsdag mijn laatste pil en word op zondag tussen 11 en 1 ongesteld.
Nu is dat ineens veranderd en word ik op maandag ongesteld. Het is echt een dag opgeschoven dus, hoe komt dat zo ineens?
Als je slecht in je vel zit, heeft dat ook invloed op je menstruatie terwijl je aan de pil bent?

Er zijn meedere redenen te bedenken waarom je menstruatie opeens op een ander moment komt. Maar stress en spanningen kunnen daar zeker mee te maken hebben. Als je slecht in je vel zit kun je zelf een menstruatie helemaal overslaan. Niets om je zorgen over te maken iig.

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 07:26

Ik vond het zetten van de Mirena niet fijn. Maar mijn arts had me al gezegd dat het flink pijn zou gaan doen, dus ik was al voorbereid. Te voorbereid, want ik vond het uiteindelijk meevallen. Nu had ik vantevoren 3 inbuprofen gehad (slecht, maar je moet wat) dus was wel al een beetje groggy. Gewoon ontspannen blijven, blijven ademen en niet te snel opstaan naderhand (dat probeerde ik dus, geen goed plan).
Ben daarna nog gewoon boodschappen gaan doen, kon me er later alleen niks meer van herinneren Clown

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 08:16

poes schreef:

Haha, das wel grappig. Ik moest ook hoesten van mijn dokter, is toch gewoon een trucje om de aandacht even af te leiden?

Ik heb gisteren nauwelijks meer gebloed en was ook de eerste dag zonder last van mijn rug te hebben Haha!