Baxter schreef:@Winnitou: Daar heb je helemaal gelijk in... Soms wordt er TE makkelijk gezegd "oh je hebt fibro" Ik heb het ook al vaker gehoord.
Maar naar verder onderzoek blijkt er toch iets anders mis te zijn...
Ik heb ook erg veel last van mijn heup. mijn rug heb ik eigenlijk geen last van.... Bij mij zijn het ook mijn ellebogen, polsen en handen en vingers waar ik veel last van heb...
Mag ik je vragen wat voor soort pijn (als je dat kan beschrijven) je voelde in je heup? en wanneer je er het meeste last van had?
Naast mijn rugpijn en druk pijnen heb ik vaak 's morgens dikke stramme handen en voeten, vooral als de luchtvochtigheid hoog is.
Heb de barrometer niet nodig. Verder de wisselende pijnen in pols elleboog, schouder, en enkels. Het komt zo opzetten,blijft een poosje aan en is dan uit het niets weer verdwenen.
Zo begon het ook in min heup, wat stijfheid, soms wat vast zitten waardoor ik op dat moment niet of nauwelijks kon lopen en dan trok het weer weg als of er niks aan de hand(heup) was. spierpijn in de heup trok over mijn achterbeen door naar mijn knie,
vanuit mijnrug trok de pijn al door naar mijn bil (of was het andersom) was nu en doorgetrokken spierpijn lijn vanaf mijn onderrug naar mijn knie.
de heupklachten werden erger, minder kracht (wat ik vooral ondervond met paardrijden) en functieverlies, manklopen, continue pijn ook 'snachts, met omdraaien wakker worden van de pijnscheuen. Onverwachte pijnscheuten, alsof mijn bot brak, daarna trok de pijnweer wat weg, totdat het zo vaak voorkwam dat ik flink aan de pijnstillers ging om toch gewoon door te kunnen gaan (heb een zoontje van 5 die ook naar school moet) en zonder paard kon natuurlijk ook niet. Met rijden zelf had ik geen last alleen werd op het paard komen en streeds groter probleem, kreeg mijn voet niet mee zonder de beugelriemen te verlengen in de beugel en de zwaai over het zadel ging steed mooizamer. daarom een trappetje gaan gebruiken maar de zwaai over het zadel was een ramp.
Met autorijden kon ik soms met moeite mijn voet op de koppeling krijgen, doordat de botdelen over elkaar gingen.