Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

karuna schreef:Je kunt je zorgverzekering vragen. Ik kreeg ze destijds vergoed en op maat gemaakt door de dermatoloog
Femke_Tweety schreef:Ben wel benieuwd of jullie dit herkennen of dat het meer iets 'Femke-specifieks' is.
Ik kan enorm veel stress ervaren van afspraken met de verschillende artsen.
Zodanig dat ik me enige uren vantevoren soms echt onrustig voel,
En soms al dagen vantevoren bezig ben met wat voor míj in de komende afspraak belangrijk is en hoe ik dat het best voor elkaar kan krijgen.
Er zijn uitzonderingen daarop

Ik heb hem naar huis weten te duwen, dat was gelukkig maar een paar honderd meter en hij duwt ook heel licht maar nu durf ik er niet mee op pad tot hij is nagekeken. Telpeva schreef:Voorlopig nog niet, er is mij aangeraden om tot die tijd in de buurt te blijven en dus niet te ver ermee te rijden

een paar dagen kan nog maar weken.
Wat betreft je wmo bijdrage. Er is inderdaad een soort van kwijtscheldingsregeling/potje, maar dat is per gemeente anders geregeld. Ik ben daar wel eens ingedoken voor iemand anders. Maar dat is te lang geleden voor de huidige regels ga ik vanuit. En een andere regio ook. De gemeente/wmo personen zouden je daar meer over moeten kunnen vertellen.
Maar van de huisarts moet ik dat stug volhouden even. Wel balen een door mij georganiseerde trip kan ik zelf niet mee.
Ik doe het vertrek praatje en als het lukt de aankomst en ga tussendoor horizontaal gestrekt op de bank thuis. Jammer maar helaas, de vorige keer moest ik halfweg naar huis daardoor. Nu was de huisarts duidelijk. "Not fit to fly o nee drive" meestal gaat hij mee ook als ehbo maar kon dit keer niet. En ik mag dus niet. Gaat ook niet trouwens
mijn 91 jarige nierpatient papa met dialyse is potdorie beter belastbaar dan ik nu. Hij gaat wel mee om te filmen.
Telpeva schreef:Lor wat gek van die toiletverhoger, dat dat zo veel kost. Als ik online zo snel even kijk dan lijkt dat niet helemaal lekker in verhouding te staan met de aanschafprijs. Ik hoop voor je dat de nieuwe ook fijn is!
Percy schreef:Fijn dat je wat zekerheid hebt silverlining.
Die scootmobiel hoort natuurlijk gewoon onder de garantie te vallen. Wel een dobber, heb je eindelijk je vrijheid weer voor een deel terug, wordt er weer roet in het eten gegooid.
Hier is het ook lastig. Eigenlijk moet ik na het weekend het ziekenhuis uit maar ik kan mijn bed niet uit zonder speciale stoel en hulp. Voor revalidatie kom ik niet in aanmerking omdat ik niet kan en mag revalideren. Alternatief is een verzorgingshuis maar dat kost 100 euro per dag.
Andere alternatief is met een pamper naar huis en vier maal daags verpleegkundige zorg. Dan moet mijn man ook nog geïnstrueerd worden in hef gebruik van die speciale sta stoel.
Hoe nu verder is wel iets. Geopereerde been is kapot en voorlopig onbruikbaar, ik heb verbod op belasting. Het rusico dat het bot verder scheurt en de prothese weer loslaat is te groot. Mijn andere been is ook niet in orde en nog korter geworden in vergelijking met het rechtse en kan het niet opvangen. Als ik op links sta heb ik ruim 3cm. over dus qua houding is het een ramp.
Operatie aan schouder gaat ook voorlopig niet door, dat wordt nog meer belasting.
Het gebeurt me niet vaak maar nu weet ik het even niet meer.