Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-26 09:48

Goedemorgen , ik ben gisteren avond thuis aangekomen .
En net opgestaan , het is altijd toch wel weer een gereis .

Donderdag werden we netjes door onze shuttle opgehaald , en met een half uurtje
waren we in ons verblijf .
Het was een timeshare resort die we bij konden boeken bij de aanmelding van de wedstrijd .
Dus we hadden een super groot appartement met alles erin , wasmachine , afwasmachine en alles
om te kunnen koken /strijken .Een groot balkon met twee ligbedden en veel plek voor de fietskoffers .
Voor wie mij op Instagram volgt , ik heb daar een filmpje van gemaakt . :D

Die donderdag zijn we nog kort wezen hardlopen om effe de benen los te lopen .
Op vrijdagochtend hebben we kort gezwommen , om 12:00 uur de startnummers opgehaald .
Daarna fietsen in elkaar gezet en een stukje van het parcours gefietst .
Vanaf 18:00 was bike check-in .Start ,finish T1&T2 lagen allemaal om het resort .

De start was zaterdag om 08:00 uur .En er stond ineens veel meer wind dan de afgelopen dagen ,
Dit kwam door de Calima ( een hete , drukkende wind vanuit de Sahara) die heerste.
Daardoor was het zwemmen voor mij wel een uitdaging , doordat het choppy was .
De eerste ronde ging ook niet fijn , de tweede wel beter .Daarna ging het ca 500 M naar T1 .
Pak uit , helm op etc met de fiets aan de hand naar de opstaplijn .
Daar waaide in de linksbocht bijna mijn fiets weg ( weegt 7 kg)
Het fietsen was bijna 45 km met 600 HM .ik vond vooral eten en drinken lastig .Of het ging bergop , bergaf , of je had rukwinden .Het tempo heel variërend gem 24.7 max 56.7 .
Na 1 uur en 49 min kwam ik van de fiets , en restte nog 10,5 km te hardlopen .
Dat had zeker beter gekund , moest toch wel tussendoor effe wandelen ( mentaal dingetje )
Maar gefinisht in 4 uur en 19 min . *\o/*
Voor de start van het seizoen zeker tevreden mee . :j
Het was een kleinschalige wedstrijd met op de korte afstand 105 starters gefinisht 97, waarvan 16 vrouwen .Bij de halve gestart 322 , gefinisht 262.Een best hoge uitval .

De fiets foto,s heb ik nog niet , maar kan iig al wel wat plaatsen .

Uitzicht vabuit het balkon
Afbeelding

Podium
Afbeelding

Finish
Afbeelding

T2
Afbeelding

Sangria
Afbeelding

Fiets op het balkon
Afbeelding

Afbeelding

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-26 15:33

Wauw! Dat heb je mooi weer gefikst Time! Gefeliciteerd *\o/* En wat een heerlijke omgeving. Kan me voorstellen dat de warme wind flink wennen was. Maar echt weer superknap van je.

Fijn dat je gesetteld bent Sakura. En klinkt als een fijn trainingsschema.

Marlies is ook lekker op pad geweest :j Welke afstanden hebben jullie gereden?

Kosseh, fijn dat je groen licht hebt. Nu nog een lekkere fiets uitzoeken en met nog meer plezier op pad straks *D

Hier op wat ritjes binnen na, niet meer buiten geweest. Vorige week 3 avonden overgewerkt, zoon die met 8 vrienden een soort project X verjaardagsfeest had georganiseerd (goed afgelopen allemaal :D ) en dochter die een wedstrijd had, waarbij ik mocht voorlezen. Hopelijk komend weekend wat meer tijd en sowieso met Koningsdag een tompoucenrit met wat vrienden.

MarliesV

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-26 16:15

Time wat gaaf! Die foto's zijn echt super tof. Ben benieuwd naar je actie foto's op de fiets. Lekker bijkomen nu. Wat is je volgende doel?

Padoertje, we hebben vrijdag 23 km gehad met aardig wat technisch werk en zaterdag een kleine 50 met bijna 1000hm, wel minder technisch.
Voor sommigen was dit meer dan genoeg en daarom zondag gewandeld. Ik ben de meest technische van de groep en qua fietskilometers de meest getrainde. Hebben een aantal hele fitte meiden, maar van het lopen, dat is toch anders dan fietsen.

Haha je bent mooi druk zo Padoertje, ach quality time (en schietgebedjes voor je zoon zijn actie) zijn ook belangrijk.
Tompoucenrit klinkt goed! Die heb je vorig jaar ook gereden toch? Staat me vaag nog iets van bij....

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-26 21:55

Ah oliebol, met teruglezen is mijn reactie mail weg..

Nog even de korte versie;
Time wat een gaaf verslag, wat kom je toch op mooie plekken met je sport! Hoe heeft je maatje het gedaan?
Marlies; lekker weekendje weg geweest, en mooi nieuw gebied ontdekt!
Sakura; klinkt als een goed training schema zo, dat gaat je zeker verder helpen! Doe je dat zelf of heb je een schema van Join ofzo?
Papiertje; alvast veel plezier met de tompouce rit, klinkt lekker en vast ook leuk!
Kosseh benieuwd wat voor fiets het beste bij je past!

Ik heb net een intensief training blok afgerond, en echt tevreden mee. 5 dagen achter elkaar gefietst met zaterdag 210km vlak en zondag 140km met (Nederlandse) hoogtemeters. Gisteren voelde ik mijn benen wel op mijn heuvel reps, maar vandaag met de club ging het weer prima.
Over een kleine vier weken is mijn eerste ultra dit jaar, blijft spannend maar denk qua training dat ik wel genoeg gedaan heb.