En net opgestaan , het is altijd toch wel weer een gereis .
Donderdag werden we netjes door onze shuttle opgehaald , en met een half uurtje
waren we in ons verblijf .
Het was een timeshare resort die we bij konden boeken bij de aanmelding van de wedstrijd .
Dus we hadden een super groot appartement met alles erin , wasmachine , afwasmachine en alles
om te kunnen koken /strijken .Een groot balkon met twee ligbedden en veel plek voor de fietskoffers .
Voor wie mij op Instagram volgt , ik heb daar een filmpje van gemaakt .
Die donderdag zijn we nog kort wezen hardlopen om effe de benen los te lopen .
Op vrijdagochtend hebben we kort gezwommen , om 12:00 uur de startnummers opgehaald .
Daarna fietsen in elkaar gezet en een stukje van het parcours gefietst .
Vanaf 18:00 was bike check-in .Start ,finish T1&T2 lagen allemaal om het resort .
De start was zaterdag om 08:00 uur .En er stond ineens veel meer wind dan de afgelopen dagen ,
Dit kwam door de Calima ( een hete , drukkende wind vanuit de Sahara) die heerste.
Daardoor was het zwemmen voor mij wel een uitdaging , doordat het choppy was .
De eerste ronde ging ook niet fijn , de tweede wel beter .Daarna ging het ca 500 M naar T1 .
Pak uit , helm op etc met de fiets aan de hand naar de opstaplijn .
Daar waaide in de linksbocht bijna mijn fiets weg ( weegt 7 kg)
Het fietsen was bijna 45 km met 600 HM .ik vond vooral eten en drinken lastig .Of het ging bergop , bergaf , of je had rukwinden .Het tempo heel variërend gem 24.7 max 56.7 .
Na 1 uur en 49 min kwam ik van de fiets , en restte nog 10,5 km te hardlopen .
Dat had zeker beter gekund , moest toch wel tussendoor effe wandelen ( mentaal dingetje )
Maar gefinisht in 4 uur en 19 min .
Voor de start van het seizoen zeker tevreden mee .
Het was een kleinschalige wedstrijd met op de korte afstand 105 starters gefinisht 97, waarvan 16 vrouwen .Bij de halve gestart 322 , gefinisht 262.Een best hoge uitval .
De fiets foto,s heb ik nog niet , maar kan iig al wel wat plaatsen .
Uitzicht vabuit het balkon

Podium

Finish

T2

Sangria

Fiets op het balkon