Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ballard_L

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 11:35

Wow dat is heftig Smee! Kan me voorstellen dat je behoorlijk moet schakelen! Maar gefeliciteerd, hopelijk kunnen jullie alles nu snel regelen en genieten van de verdere zwangerschap!

Ook heftig voor jou HappyBudda, hopelijk voel je je snel beter en krijg je meer duidelijkheid over je nieren.

Ik ben ook benieuwd hoe het met Nicje is, ik hoop dat het goed gaat daar in Zweden!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-23 11:46

Smee__ schreef:
Hoi meiden! Ben al een paar weken stilletjes aan het meelezen maar wilde me nu toch melden!

Hier ook zwanger, uitgerekend op 21 juni. Echter weten wij dit pas sinds 3 januari := Vorige week woensdag de eerste echo gehad en toen bleek ik al ongeveer 19 weken zwanger te zijn. De afgelopen weken zijn een ontzettende rollercoaster van emoties geweest, de timing kon niet onhandiger. M'n vriend zit thuis met een burnout, ik zou in maart met een versnelde studie beginnen, we wonen nog niet eens samen, maar we zijn nu op een punt dat we zoiets hebben van we gaan ervoor <3 Een hele hoop geregel en dingen in relatief korte tijd dus :=

Gisteren bloed laten prikken voor de standaard onderzoeken en de NIPT en vanmiddag hebben we de 20 weken echo. Van net weten dat er een kindje komt naar misschien het geslacht al te weten komen, alles gaat even in sneltreinvaart :))

Heftig zeg maar toch van harte gefeliciteerd!! Fijn dat jullie er allebei voor willen gaan. Komt vast goed. Hoe ben je er zo ineens achter gekomen? Nooit kwaaltjes ofzo gehad ook?

Er gaat een lijstje rond met namen, data en geslacht mocht je het leuk vinden om jezelf erbij te zetten!

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 13:30

Citaat:
Mriek1990 - 31 maart 2023 - jongen
Carika - 27 april 2023 - geslacht nog onbekend
Azmay - 9 mei 2023 - meisje
[***] - 10 mei 2023 - jongen
Gnome - 15 mei 2023 - jongen
Sting - 17 mei 2023 - geslacht blijft onbekend
jenkins - 21 mei 2023 - jongen
Peeltje - 22 mei 2023 - geslacht nog onbekend
Freetorun - 29 mei 2023 - jongen
Freekiee - 4 juni 2023 - meisje
_Marjon_ - 4 juni 2023 - meisje
Marlis - 7 juni 2023 - meisje
Lisewiesje - 9 juni 2023 - meisje
Flowery - 10 juni 2023 - geslacht nog onbekend
QueenE - 12 juni 2023 - meisje
DonDon - 17 juni 2023 - geslacht nog onbekend
Nicje87 - 17 juni 2023 - meisje
Smee__ - 21 juni 2023 - geslacht nog onbekend
Linda2008 - 30 juni 2023 - jongen
Ballard_L - 5 juli 2023 - geslacht blijft onbekend
Vivianhesen - 11 juli 2023 - geslacht nog onbekend
HappyBuddha - 12 juli 2023 - jongen
Melanie_D - 13 juli 2023 - geslacht nog onbekend

Gevonden :D Is nog even onder voorbehoud dus, we hebben volgende week woensdag in feite de termijnecho dus de datum kan nog veranderen :))

Nee, heb echt nooit ergens last van gehad! Ik slikte ook gewoon de pil en kreeg gewoon stopweken := Ik werd op het werk even misselijk van de geur van versgebakken koekjes en toen opperde een collega lachend dat ik straks nog zwanger was. Ik nog reageren dat dat nooit kon :+ Maar het bleef toch knagen in m'n achterhoofd en had thuis nog een test liggen dus ik dacht ik doe hem gewoon voor de zekerheid. En die was dus meteen hartstikke positief :=

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-23 13:38

Poehhh de 1% die door de pil heen gaat dus. Dan heeft het zo moeten zijn lijkt mij. Gezellig dat je erbij bent en stel vooral je vragen als je die hebt. Zit inmiddels aardig wat kennis en ervaring in dit topic vol toffe meiden.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 13:56

O Smee, dan schrik je wel even. Kan me voorstellen dat het als een sneltrein gaat nu met de echo's, controles en onderzoeken. Je kunt ook altijd later nog kijken wat het geslacht is. Dat hoeft niet perse bij de 20 weken echo he. Kun je nog even nadenken of je het wilt weten enzo.

Ik heb mezelf ook even aan het lijstje toegevoegd. Het wordt een geplande keizersnede, maar die datum houden we nog even voor ons zelf.
Gister met 26+1 de eerste van een hele reeks groei-echo's gehad. Baby doet het goed en zit op de P90 lijn. Ze konden al zien dat de baby haartjes heeft. Onze zoon is ook met een behoorlijke haardos geboren. Over 4 weken hebben we de volgende groei-echo. Ik verwacht tussen week 33 en 35 overgedragen te worden naar de gynaecoloog.

Citaat:
Cabelona - 8 mei 2023 - geslacht blijft onbekend

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 14:19

Citaat:
Kiwipitje - 23 april 2023 - jongen

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 14:24

Smee__ schreef:
Echter weten wij dit pas sinds 3 januari :=

Happy New Year :=

Welkom en gefeliciteerd! Dat zal even schrikken geweest zijn. Hopelijk kan je een beetje genieten van de rest van je zwangerschap en het een beetje laten bezinken!

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 14:39

Even iets heel anders. Ik heb dus echt enorme jeuk op mijn buik en rug, iemand toevallig ook last gehad van deze kwaal? Ik lees dat het kan komen door de hormonen/de huid die aan het uitrekken is. Ik smeer het nu 2x in met speciale olie, maar merk nog nier heel erg veel verbetering. Ik heb altijd wel last van een droge huid in de winter en van eczeem, maar zo erg is het nog nooit geweest. Iemand een goede tip? Anders ga ik toch maar even de verloskundige bellen wat handig is om te doen.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 15:01

Hier precies hetzelfde Ballard, alleen dan op mijn rug en bovenarmen. Afgelopen vrijdag de huisarts gebeld. Kreeg van de assistente de tip om speciale vaseline 2x pd te smeren en daarnaast ceterizine hooikoorts tabletjes te slikken. De zalf moest besteld worden, vanaf maandag smeren we braaf (handig ook, op je rug.. Maar daar hebben we de partner voor :))). Vannacht voor het eerst geen last gehad, wat een verademing! Ik had vooral dat ik na mijn nachtelijke toilet bezoek niet meer in slaap kon vallen van de jeuk. De tabletjes nog niet gehaald, want als je beide tegelijk gebruikt/neemt weet je ook niet wat er werkt. Dus eerst zo proberen en dan evt aan de tabletjes. Ik heb verder geen medische achtergrond/beperkingen, dit was ook allemaal zwangerschapsproof :j

Welkom Smee! Kan me voorstellen dat het een shock is geweest! Hoe ga je het nu met je studie aanpakken? En hoe reageerde de familie?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-23 15:12

Hier af en toe jeuk maar niet extreem zoals jullie. Mijn man zegt dat ik dan gewoon meer water moet drinken op een dag en dat lijkt ook wel te helpen.

Cabelona, wat gaaf dat ze dat kunnen zien. Is dat gewoon op 2D? Hier hebben we de 20e een 3D echo aangevraagd en met 30 weken krijg ik een groeiecho. Er is geen aanleiding voor maar ze vind het sneu omdat bij tweederde van de vrouwen het wel gedaan wordt op indicatie. Dus zij vinden het dan wat crue naar vrouwen toe die er dan geen indicatie voor hebben. De meesten willen toch wel heel graag na de 20 weken hun kleintje nog eens zien.

Nog meer hier die vanaf 27 weken een 3d echo doen? Hoop echt dat het een beetje mooi is. Met 16 weken leek z'n hoofd hetzelfde als de placenta :+

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 15:31

@ Gnome, het was te zien op een normale zwart/wit 2d echo. Hier geen 3d echo ingepland, krijgen al zo veel normale echo's. Nog minimaal 4 groei-echo's te gaan tot 38 weken.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 16:54

Gnome schreef:
Nog meer hier die vanaf 27 weken een 3d echo doen? Hoop echt dat het een beetje mooi is. Met 16 weken leek z'n hoofd hetzelfde als de placenta :+
Ben maar blij als je geen medische indicatie hebt :Y)
Wij hebben op eigen kosten rond die termijn 3D/4D laten doen en is echt leuk om te zien vinden wij :j

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 16:57

@Smee, Poeh schrikken zeg! Fijn dat jullie er nu wel helemaal voor gaan! Lichtpuntje: de onzekere eerste 12 weken heb je helemaal overgeslagen en de 9 maanden duren dan ook niet zo lang ;) Gefeliciteerd in ieder geval!!!

Sting & Ballard: dat is vervelend zeg, zoveel jeuk. Hier normaal wel gevoelig voor jeuk en eczeem, maar vooralsnog lijkt dat op één plekje na aardig onder controle. Wat hier als enige helpt tegen de jeuk, niet specifiek zwangerschapsgerelateerd overigens, is Lipikar van La Roche Posay. Mijn zoontje krijgt ieder jaar Vaseline Cetomacrogol voor zijn jeuk en om zijn huidje te verzorgen, dat is ook bij de drogist wel te koop. Maar nogmaals: geen idee of dat ook helpt tegen jeuk die veroorzaakt wordt door hormonen.

@Gnome: leuk om dan nog een 3d echo te doen. Ik ben erg benieuwd hoe het er dan uit ziet. Wij mochten toen we in het ziekenhuis waren voor een echo ook een 3d laten maken voor een wetenschappelijk onderzoek. Je kunt het erg goed zien allemaal! Wij doen geen extra echo's. Hoewel ik het heel leuk en bijzonder vind om de kleine steeds weer even te zien, vind ik het steeds veel te spannend en brengt het voor mijzelf een hoop stress met zich mee. Over een paar weken hebben wij de 20 weken echo, dat is dan echo nummer 6. Dan mogelijk met 32 weken nog ééntje en dan ben ik er klaar mee ;) We zien het wel als het zover is, haha!

Hier nog even het lijstje aangevuld met het geslacht van ons kindje <3
Citaat:
Kiwipitje - 23 april 2023 - jongen
Melanie_D - 13 juli 2023 - meisje

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 17:17

Ah nog meer mensen die er last van hebben dus. Ik heb ook snel allergische reacties, dus heb een voorraad ceterizine en nog een andere tablet. Die mag je tijdens de zwangerschap nemen gelukkig, had ik al gecheckt vanwege het aankomende hooikoortsseizoen. En heb ook nog een vaseline crème die heel vettig is, ook van de huisarts. Dus misschien even daarop over gaan. Het helpt ook niet dat ik nu wekelijks zwem, dat chloor is niet bevordelijk…

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 17:48

Die jij noemt heb ik nu inderdaad Melanie! :j ingewikkelde naam %)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 20:55

Gnome schreef:
Poehhh de 1% die door de pil heen gaat dus. Dan heeft het zo moeten zijn lijkt mij. Gezellig dat je erbij bent en stel vooral je vragen als je die hebt. Zit inmiddels aardig wat kennis en ervaring in dit topic vol toffe meiden.

Ik hoor ook bij de 1% := maar ik kreeg al voor mijn stopweek klachten :')

Smee, welkom! :D wel een bijzonder verhaal maar fijn dat jullie er samen gewoon voor gaan :j

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 20:59

Daarom durf ik niet echt meer op de pil te vertrouwen, of eigenlijk op mezelf met de pil :+

Meubels zijn geleverd, maar ze hebben duidelijk niet dezelfde handigheid als bij Ikea betreft het in elkaar zetten, man wat een geklooi. Mijn vriend is 5 uur bezig geweest met de kledingkast alleen al :')

Voelde Nemo gisteravond minder dan normaal, vanavond hopelijk meer en anders even bellen naar de verloskundige. Volgens mij hoort dat dan :=

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-23 21:11

Azmay schreef:
Daarom durf ik niet echt meer op de pil te vertrouwen, of eigenlijk op mezelf met de pil :+

Meubels zijn geleverd, maar ze hebben duidelijk niet dezelfde handigheid als bij Ikea betreft het in elkaar zetten, man wat een geklooi. Mijn vriend is 5 uur bezig geweest met de kledingkast alleen al :')

Voelde Nemo gisteravond minder dan normaal, vanavond hopelijk meer en anders even bellen naar de verloskundige. Volgens mij hoort dat dan :=

Ohhh klinkt echt als ellende. Of is je man het type dat denkt dat ie het wel uit z'n hoofd kan en dan toch niet :')?

Ja volgens mij willen ze graag dat je even belt als er ineens meer of minder beweging is. Kan ook zijn dat ie gewoon minder ruimte krijgt. Hier krijg ik de meeste beweging op als ik op m'n rug of linker zij lig. Rechts schijnen ze minder bloed te krijgen ofzo. Zal wel niet zo weinig zijn dat het gevaarlijk is maar merk inderdaad wel verschil in drukte.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 21:15

Gnome schreef:
Azmay schreef:

Ohhh klinkt echt als ellende. Of is je man het type dat denkt dat ie het wel uit z'n hoofd kan en dan toch niet :')?

Ja volgens mij willen ze graag dat je even belt als er ineens meer of minder beweging is. Kan ook zijn dat ie gewoon minder ruimte krijgt. Hier krijg ik de meeste beweging op als ik op m'n rug of linker zij lig. Rechts schijnen ze minder bloed te krijgen ofzo. Zal wel niet zo weinig zijn dat het gevaarlijk is maar merk inderdaad wel verschil in drukte.

Hij is vooral het type wat merkt dat de gaatjes zoals hij bezig is niet gaan passen met de pinnetjes maar gewoon rustig 2 uur exact hetzelfde blijft proberen om dat op te lossen. Hij is er lekker zoet mee zeg maar :')

Nemo schopt me normaal elke avond bijna blauw en gisteren was het maar heel subtiel. Heb haar nog wel gevoeld vandaag maar ook niet overtuigend. Maak me niet direct druk maar moest eerder bellen dus dan zullen ze het krijgen ook :Y)

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 22:15

Bedankt allemaal! <3

@Ballard, wat vervelend zeg, zoveel jeuk! Hier alleen af en toe jeuk aan de onderkant van m'n borsten, daar zit ook al striae. Maar die hebben ook een behoorlijke groeispurt op het moment :+

@Sting, de studie wordt even uitgesteld. Heb verder gewoon een vaste baan dus dat is allemaal al druk genoeg. Het zou een versnelde opleiding van 1,5 jaar zijn dus dat is ook wel te overzien om er even mee te wachten :) Familie reageerde eerst wel even geschrokken natuurlijk maar nu vindt iedereen het vooral erg leuk :j

@Azmay, goede dagbesteding voor je vriend dus :))

De rollercoaster is hier nog niet voorbij. Vanmiddag op de 20 weken echo leek er een afwijking aan de rechtervoet te zien, een klompvoetje. Morgen om 15u hebben we een echo bij de gynaecoloog en dan gaan ze er nog eens goed naar kijken. Dat was even behoorlijk schrikken, we waren eigenlijk wel klaar met alle verrassingen -O- Maar gelukkig is het evt goed te corrigeren met gips, en zag de rest er allemaal super uit.

Het blijkt trouwens een kleine meid te zijn <3

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-23 22:29

Gefeliciteerd met de kleine meid! Rot van het voetje inderdaad maar schijnt goed te behandelen te zijn na de geboorte. Nu even lekker bijkomen van alle nieuws zeg.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 22:54

Ah een meisje, leuk :) ik hoor idd ook goede verhalen over het behandelen van klompvoetjes. Zit zoiets bij jullie in de familie ook toevallig?

Hier vanavond gezwommen, maar helaas echt goed kramp gehad in beide voeten. Deed echt enorm zeer, dus niet helemaal kunnen zwemmen hoe ik het zou willen…Ik had vannacht ook al kramp in mijn kuit en nu lees ik dat dat ook een zwangerschapskwaal kan zijn. Vet vage kwalen :') morgen maar even extra goed letten op voldoende drinken!

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 23:00

Nou, ik dacht van niet maar mijn moeder stuurde zojuist foto's van haarzelf als pasgeboren baby en haar voetjes stonden ook helemaal naar binnen gedraaid. De mijne blijkbaar ook, en dit is allebei zonder enige correctie gewoon bijgetrokken. Had ze best even mogen vertellen van tevoren := We hopen natuurlijk dat het ook zoiets kan zijn. Ik laat de foto's gewoon zien aan de gynaecoloog morgen en dan horen we het wel :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-23 23:28

Ballard_L schreef:
Ah een meisje, leuk :) ik hoor idd ook goede verhalen over het behandelen van klompvoetjes. Zit zoiets bij jullie in de familie ook toevallig?

Hier vanavond gezwommen, maar helaas echt goed kramp gehad in beide voeten. Deed echt enorm zeer, dus niet helemaal kunnen zwemmen hoe ik het zou willen…Ik had vannacht ook al kramp in mijn kuit en nu lees ik dat dat ook een zwangerschapskwaal kan zijn. Vet vage kwalen :') morgen maar even extra goed letten op voldoende drinken!

Is een hele bekende inderdaad. Magnesium slikken schijnt wel goed te helpen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-23 23:31

Smee__ schreef:
Nou, ik dacht van niet maar mijn moeder stuurde zojuist foto's van haarzelf als pasgeboren baby en haar voetjes stonden ook helemaal naar binnen gedraaid. De mijne blijkbaar ook, en dit is allebei zonder enige correctie gewoon bijgetrokken. Had ze best even mogen vertellen van tevoren := We hopen natuurlijk dat het ook zoiets kan zijn. Ik laat de foto's gewoon zien aan de gynaecoloog morgen en dan horen we het wel :)

Ohhh fijn inderdaad die info achteraf... Maar in dit geval gelukkig dan wel goed nieuws. Zou fijn zijn als de kleine ook gewoon zelf een goede beenstand krijgt later :)