Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 17:06

Ik eet bijna nooit brood. Als ontbijt altijd yoghurt met lijnzaad en fruit er doorheen, als lunch vaak rijstwafels of wasa volkoren crackers en twee stuks fruit.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 17:06

Renee1991 schreef:
Wat een herkenbare dingen allemaal :')
Hier ook nog meer emotie eters die soms kampen met eetbuien? Het gaat bij mij al een stuk beter dan ooit, maar af en toe word ik er echt nog flink door ingepakt en vind ik het daarna heel moeilijk om de draad weer op te pakken.

Dit heb ik de laatste maanden ook, voorheen kreeg ik altijd geen hap meer weg bij stress of veel emoties maar dat is nu precies andersom. Geen idee waarom het is veranderd, maar ik baal er wel van. :+
En na een jaar met veel stress en chaos in de familie en daarnaast een niet goede zwangerschap die ik heb moeten afbreken, wilde dat wel helaas. -O-

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 17:10

Mijn ontbijt bestaat uit 100 gram volle Griekse Yoghurt met een lepeltje lijnzaad, een borrelglaasje gembershot, een glas water en een kop gemberthee.
Ik lunch meestal met een salade.
Alleen in het weekend eet ik brood.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 17:17

Citaat:
Zonnetje81 en Zerena, ook heel herkenbaar. Voel jij ook niet meer goed wanneer je vol zit? Dat heb ik. Vaak zeggen mensen om mij heen pff, ik heb echt genoeg. En dan denk ik, als het moet, vreet ik zo nog heel die plank leeg. Ik voel dat echt niet.

Jups en ik eet mezelf ook klem aan gewoon eten.

Dan bak ik een pond varkensworst en 450 gram aardappels koken en een blik bonen. Dan denk ik daar kan ik ruim 2x van eten (een normaal persoon misschien 3x). Maar tja ik eet het vrolijk in 1x op.

Echt erg…..

En als ik wel vol zit gewoon dooreten….ik eet ook uit verveling het pakken en knagen. Dus stel dat chips gezond was en lekker en niet dikmakend at ik dat.

Anoniem

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 17:23

Pff ja zo herkenbaar allemaal.. De kunst is om dat te verleggen naar iets anders, maar ja, dat probeer ik al jaren.

Wat heftig Mandarijn! :oo

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 17:47

Mandarijn schreef:
Renee1991 schreef:
Wat een herkenbare dingen allemaal :')
Hier ook nog meer emotie eters die soms kampen met eetbuien? Het gaat bij mij al een stuk beter dan ooit, maar af en toe word ik er echt nog flink door ingepakt en vind ik het daarna heel moeilijk om de draad weer op te pakken.

Dit heb ik de laatste maanden ook, voorheen kreeg ik altijd geen hap meer weg bij stress of veel emoties maar dat is nu precies andersom. Geen idee waarom het is veranderd, maar ik baal er wel van. :+
En na een jaar met veel stress en chaos in de familie en daarnaast een niet goede zwangerschap die ik heb moeten afbreken, wilde dat wel helaas. -O-

Heftige situatie joh!!

Dan zou ik ook eerder willen dat ik niet kon eten. Denk ik….

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 18:08

Jeetje Manderijn, dat is geen leuke situatie :(

Inzake brood: dat was bij mijn vorige afvalpoging wel een eyeopener hoe calorierijk brood eigenlijk vaak is. Probeer dat wel met mate te eten dus.

Ik kan overigens prima functioneren zonder ontbijt weet ik, dus ben een beetje aan het kijken naar intermitted fasting. Mensen daar ervaring mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 18:09

Ja ik heb daar ervaring mee. Lang gedaan, vond het niet echt bijzonder. Enige wat nu is blijven hangen is dat ik pas rond 11u ontbijt. Maar dat is vooral omdat mijn (prikkelbare) darmen dat heel erg kunnen waarderen.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 18:13

Renee1991 schreef:
Ja ik heb daar ervaring mee. Lang gedaan, vond het niet echt bijzonder. Enige wat nu is blijven hangen is dat ik pas rond 11u ontbijt. Maar dat is vooral omdat mijn (prikkelbare) darmen dat heel erg kunnen waarderen.

Ja ik twijfel of het me misschien van die random snaaibuien na het avondeten af kan helpen. Als ik dan in mijn systeem krijg dat ik dan gewoon niet meer mag eten dan skip ik dat. Overdag kan ik prima er vanaf blijven. De avonden zijn echt het probleem.

Hele grote kop thee drinken bij snaaibuien hielp eerst ook wel eens om dat honger/snaaigevoel te stoppen. Misschien moet ik dat ook maar weer eens doen :j

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 18:20

Bij mij is het gewoon psychisch.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 18:56

In iedere geval wel een hele duidelijke reden om eetbuien van te krijgen Mandarijn, dat gaat niet in je koude kleren zitten. Heftig hoor, sterkte om dit een plaatsje te kunnen geven in jullie leven.

Ik eet ook gewoon brood Zerena, ik vind dat zo lekker! Afhankelijk van mijn activiteiten 2-3 sneetjes per dag en daarnaast 2 of 3 stukken fruit. In de ochtend eet ik altijd 2 crackers met pindakaas, dan heb ik voldoende energie tot aan de lunch.

Ik ben begonnen met intermittent fasting 2 jaar terug, daar een mooie beginstart mee gemaakt, maar ik begin in de ochtend altijd met stallen mesten en dat bleef toch niet lekker gaan op een nuchtere maag.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 19:30

Hi!

Hier ook een afvaller. Ik ben vandaag begonnen met het oude Cambridge dieet, maar dan wel stap 4. Dus ontbijt en lunch een maaltijdvervanger. Wel zuivel en fruit en voor het avondeten veel groenten, vlees of vis maar geen aardappelen of rijst of pasta.

Twee jaar geleden was ik al te zwaar, maar na mijn scheiding ‘gunde’ ik het mezelf om nergens op te hoeven letten. Thuiswerken en ‘s avonds verplicht thuis blijven ivm de kinderen én moe van de dag - dat gaf mij iets teveel kans op snoepen en snacken :+ Dus nu moet er 20 kg af.

Komende zomer gaan we op vakantie naar een heerlijk Grieks eiland. Een rib uit mijn lijf en enorm veel zin om te zwemmen in de infinitypool, te gaan snorkelen en leuke uitstapjes te maken met mijn kinderen en zus (die meegaat). Goede stok achter de deur dus om die 20 kg kwijt te zijn!

Hebben jullie ook zo’n stok?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 19:36

Citaat:
Naam - Streefdoel - Progressie
Ania -18 kg - 0,8 kg
BusyMissy - 5kg - 0 kg
Chubby - 20 kg - 0 kg
Dancyy - 8,3 kg - 1,4 kg
DideH - 9 kg - 0 kg
Faringo - 5kg - 0 kg
Indy_Mouse - 15kg - 0kg
Kitty - 15 kg - 0 kg
Mandarijn - 15kg - 0kg
MarlindeRooz - 15kg - 0 kg
Moestuin - 40 kg - 0 kg
Renee1991 - 10 kg - 0 kg
xPearl - 15 kg - 0 kg
Zerena - 40 kg - 0 kg
Zonnetje81 - 15 kg - 0 kg

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 21:02

Goed bezig jullie!
Echt mooi om het topic weer op gang te zien komen en iedereens verhaal te horen!

Ik wil er nog 5 kg oid vanaf, mag iets meer dat is geen probleem. Puur zodat ik straks een mooi zomerlichaam heb ;)

Wat betreft snacken, kauwgom werkt voor mij heel goed. Als je trek hebt dan pak je gewoon wat kauwgom. Maar dat zal niet voor iedereen werken denk ik, alleen als je ook het eten redelijk zou kunnen laten liggen.

Even nog een aanvulling :)

Ik hou ook heel erg van om een acai bowl / smoothie bowl te maken. Ik vind het best vullend en als je geen/weinig suikers gebruikt ook gezond! En lekker :9

Als andere vervanging voor chips is het misschien ook handig om te kijken waarom je het zo graag eet. Als het voor de crunch is kun je het vervangen voor knapperige ijsbergsla bijv.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 21:32

Chubby schreef:
Hi!

Hier ook een afvaller. Ik ben vandaag begonnen met het oude Cambridge dieet, maar dan wel stap 4. Dus ontbijt en lunch een maaltijdvervanger. Wel zuivel en fruit en voor het avondeten veel groenten, vlees of vis maar geen aardappelen of rijst of pasta.

Twee jaar geleden was ik al te zwaar, maar na mijn scheiding ‘gunde’ ik het mezelf om nergens op te hoeven letten. Thuiswerken en ‘s avonds verplicht thuis blijven ivm de kinderen én moe van de dag - dat gaf mij iets teveel kans op snoepen en snacken :+ Dus nu moet er 20 kg af.

Komende zomer gaan we op vakantie naar een heerlijk Grieks eiland. Een rib uit mijn lijf en enorm veel zin om te zwemmen in de infinitypool, te gaan snorkelen en leuke uitstapjes te maken met mijn kinderen en zus (die meegaat). Goede stok achter de deur dus om die 20 kg kwijt te zijn!

Ik probeer altijd met zoiets een stok achter de deur te creëren maar puntje bij paaltje lukt het dan als nog niet :')
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 09-01-23 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 22:12

Zonnetje ik kan je eigenlijk met alles wel de hand schudden :=

Hier ook al zoveel stokken achter de deur proberen te creëren, maar helaas.

@Mandarijn :(:)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 22:13

Zerena schreef:
Zonnetje ik kan je eigenlijk met alles wel de hand schudden :=

Hier ook al zoveel stokken achter de deur proberen te creëren, maar helaas.

@Mandarijn :(:)

Wij zijn gewoon erg :j :')

Maar goed het is wel lastig allemaal......ik ken weinig gelijk gestemde, of ze komen geen gram aan.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 22:22

Chubby schreef:
Hi!

:wave: :D

Ik vind de stok dat ik inmiddels redelijk fatsoenlijk achter de meiden aan kan klimmen/in de vakantie mee kon van alle glijbanen echt heel motiverend :j
En de nieuwe garderobe die ik nodig heb ook :))

Maar de zomer is hier ook wel een stok, we gaan naar Frankrijk en ik wil eigenlijk dit jaar weer een nieuwe zomergarderobe een maat (of 2) kleiner :')

Emo-eetbuien heb ik eigenlijk voor het eerst sinds jaren onder controle maar we hebben ook voor het eerst sinds jaren een relatief rustig jaar gehad, dat zal ook hebben geholpen :Y)

Zo, verjaardag van schoonmoeder is achter de rug - voorlopig even geen festiviteiten meer op de planning dus dat scheelt verleidingen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 22:29

Lol ja, zelfs mijn vriend die zegt dat we gaan trouwen als ik m’n streefgewicht behaal is voor mij niet genoeg stok achter de deur _O-
Ik heb echt een stalen balk nodig ipv een stok :+

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 22:45

_O- _/-\o_

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 22:48

Mijn stok is een reis naar Canada in juni. In het najaar nog naar de Dolomieten. Dus reden genoeg om even door te pakken. Eindelijk weer eens wezen sporten vanavond. Vond het heerlijk.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 23:11

Renee1991 schreef:
Lol ja, zelfs mijn vriend die zegt dat we gaan trouwen als ik m’n streefgewicht behaal is voor mij niet genoeg stok achter de deur _O-
Ik heb echt een stalen balk nodig ipv een stok :+

Eerlijkheid denk ik dat dit bij mij ook op kan. :')

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 23:39

Faringo schreef:
Mijn stok is een reis naar Canada in juni. In het najaar nog naar de Dolomieten. Dus reden genoeg om even door te pakken. Eindelijk weer eens wezen sporten vanavond. Vond het heerlijk.

Oh wat gaaf! Ik ben helemaal niet jaloers. Canada. <3

Ik ben vanavond ook even wezen sporten, maar man wat een drukte. Ben expres rond etenstijd gegaan, maar kon nog steeds wachten tot er een apparaat vrij was. Is de rest van het jaar gelukkig niet zo, dus daar kijken we dan maar weer naar uit. :')

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 23:57

Afwachten tot iedereen weer afhaakt, behalve jij!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 00:00

Ik meld me graag aan hier.
Ben dacht ik ooit al meekletser geweest hier of in een ander dieettopic.
Mijn doel is om weer onder de 100kg te komen, vorig jaar rond deze tijd was ik ±120kg, gisterochtend 111,6kg.
Mijn grootste doel is om gezonder en regelmatig te eten, wanneer ik onregelmatig eet grijp ik om me heen naar het eerste/makkelijkste wanneer ik honger krijg.

Ik heb al ontdekt dat wanneer ik bruin brood pak ik het langer volhoudt tussen de maaltijden door en minder brood nodig heb, wel wat dikker laagje beleg.
En als ik zorg dat ik noten (ongezouten) en komkommer, paprika en wortel gesneden klaar heb staan en zo min mogelijk ongezonde tussendoortjes dan kom ik ook wel aan mijn extra portie groenten.
Ik probeer extra groenten in gerechten te verwerken en pak zoveel mogelijk volkoren producten omdat deze beter vullen.
Ik doe niet aan speciale diëten oid, ook zet ik geen deadline op mijn doelen.
Ieder beetje minder gewicht is mooi, maar als het lukt om onder de 100kg te komen en een kledingmaat die je in de reguliere winkels kunt kopen te bereiken dan is dat helemaal goed.
De reden dat ik me er niet vol op ga fixeren en calorieën tellen etc is dat ik een verstoorde verhouding heb met eten, liever gelijk blijven of heel langzaam afvallen dan doorschieten in eetgestoord gedrag zegmaar. :)