Booster vaccinatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 23:01

3 weken? Mijn hemel. Ik heb vrijdag de booster gehad en nu 2,5 dag later nergens meer last van.
Het enige waar ik last van heb gehad is overigens spierpijn in de arm waar de prik in is gezet.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 23:12

Ja ik twijfelde toen ook echt of ik de huisarts moest bellen :o uiteindelijk dus wel over gegaan maar ik ben nu dus wel bang dat het weer zo lang zal gaan duren. Dan zou boosteren na 3 maanden echt niet tof zijn, had er nu gewoon 6 maanden tussen

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 23:17

moonsparkle schreef:
Vandaag geboosterd en echt weer enorm pijn aan mijn arm, eerder had ik het meer dan 3 weken. Nu hebben wel meer mensen last van hun arm maar voor zover ik hoor niet zo extreem of zo lang, hoop echt dat het deze keer niet zo lang duurt.

Ik had dat bij de 2e vaccinatie ook, ruim 2,5 wk voordat het flink minder werd. En de eerste week was echt drama. Zo pijn en stijf (en grote bult), werd snachts wakker als ik er op lag. Nu heb vrijdag de booster gehad en gelukkig veeel minder last van mijn arm dan toen.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 00:03

Ik had dat ook. De eerste was gewoon te hoog gezet, dat duurde ook 3 weken. Bij de tweede had ik dag 3 nergens meer last van.
Nu even kijken wat vannacht gaat doen en hoe ik me morgen voel.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 01:50

Even tegengeluid: 1 januari geboosterd, nergens last van

Firefly289

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 03:18

Afgelopen woensdag booster gekregen (Pfizer, na twee keer astrazeneca). Voel mij niet helemaal fit.
Woensdagavond begon de hoofdpijn en dit heb ik nu nog. Vrijdagochtend ging ik bijna van m'n stokje toen ik even staan moest wachten :'). Gisteravond ook licht duizelig. Zal met een paar dagen wel weer weg zijn, maar ze hoeven me niet te vaak aan te komen met een nieuwe booster :')

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 07:12

Dit soort verhalen weerhouden mij er dus van om heen te gaan. De eerste 2 zijn perfect verlopen. Maar bijnde derde is het weer afwachten. Had jij na jouw eerste ook problemen?[/quote]

Nee bij de eerste nauwelijks last. Vriend bij eerste 2 ook niet. Alleen met de booster ineens hartritmeproblemen en twijfelt ook of hij het nog zou nemen.

@karrij had jij maar gelijk dat het enkel 'aandikken' is. Ik vind het nogal kwetsend overkomen. Het is echt geen grapje om maandenlang ziek te zijn door een vaccinatie, en al maandenlang dagelijks koorts te hebben. Dat is wat anders dan even een paar daagjes niet zo lekker zijn! Mijn huisarts heeft mij verwezen naar het Erasmus MC. Als je geen bijwerkingen hebt prima maar ga niet lopen roepen dat het onzin is en enkel aangedikt. Dat is jouw eigen aanname.
Mijn vriend is na de vaccinatie al 2x met spoed afgevoerd en heeft nu een hartritmeprobleen, moet nu vermoedelijk een pacemaker, hoe durf je zoiets aandikken te noemen? Zo ook mijn vader die plotseling halfdoof is. Ik vind zoiets vrij heftig.
Heb je geen bijwerking fantastisch maar het kan ook verkeerd uitvallen.[/quote]

Sjow jij voelt je gelijk persoonlijk aangesproken! Nergens voor nodig, als jij voor jezelf weet dat het echt van de vaccinatie komt en je hebt het met artsen overlegd en uit laten zoeken !

Maar er zijn er vele die roeptoeteren maar wat zonder enige medische onderbouwing! Ik, en ik kom bij heel veel mensen, met name oudere mensen. Niemand , maar dan ook helemaal niemand die ik vraag heeft bijwerkingen! Helemaal niemand! Ik ken ook helemaal niemand die is overleden aan het vaccin!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 08:27

Er zit ook een groot verschil in door of na vaccinatie....

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 08:36

Spenk schreef:
Er zit ook een groot verschil in door of na vaccinatie....

Precies! Elke dag worden mensen ziek of krijgen klachten,elke dag! Ook voordat gevaccineerd werd kregen mensen klachten/kwalen. Nu wordt voor gebracht als,zie je wel die vaccinaties maakt mensen ziek.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 08:50

Dat is inderdaad een belangrijke. Een collega begon erover dat sinds corona bij haar en een paar vriendinnen de menstruatie zo raar deed. Dus ik vroeg, zijn je vriendinnen ook boven de 45-50jaar?

Ook de overgang zet gewoon in he, ondanks corona..

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 09:21

Vorige week geboosterd, moderna. Nergens last van gehad, alleen een beetje spierpijn in de bovenarm.
( hiervoor twee keer Pfizer, ook geen last van gehad)

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 09:42

Sheran schreef:

Doe even mee met tegen/positief geluid. 8 januari booster(pfizer) en net als bij de 2 Astra vaccinaties 1 dag wat 'pijn' op de prikplek en dat was het dan wel.
Meer last van een wortelkanaal behandeling van de tandarts moet ik zeggen.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 10:21

Heb ook totaal geen last gehad van de prik. Iets gevoelig op de prikplek, maar dat is logisch.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 10:58

Sheran schreef:

Jij dacht New Year New Chip? :D

Ik heb hem vanavond om 21:00, echt super tijdstip haha. Maar heb daarna 2 dagen "vrij" (zelfstudie) dus alle tijd om een zere arm te hebben.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 11:13

MarlindeRooz schreef:
Sheran schreef:

Jij dacht New Year New Chip? :D

Ik heb hem vanavond om 21:00, echt super tijdstip haha. Maar heb daarna 2 dagen "vrij" (zelfstudie) dus alle tijd om een zere arm te hebben.

Yes, ik dacht: lekker begin van het nieuwe jaar!
(Eigenlijk dacht ik: niet op 31 december, want ik zou die avond Oud en Nieuw bij vrienden vieren) :o

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 11:28

Ik heb een tijdje niet meegelezen dus ik weet niet of de onduidelijkheid over de registratiekaart al uit de lucht is. Op sommige locaties wordt een pilot gehouden om zonder registratiekaart te vaccineren. Deze registratie is namelijk ook terug te vinden op mijn RIVM en heeft geen meerwaarde. Het zorgt ervoor dat de administratie een stuk sneller kan werken waardoor we dus veel meer mensen kunnen helpen.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 12:24

Sheran schreef:
Yes, ik dacht: lekker begin van het nieuwe jaar!
(Eigenlijk dacht ik: niet op 31 december, want ik zou die avond Oud en Nieuw bij vrienden vieren) :o

Daarom heb ik juist voor 31 december gekozen, denk dan ga ik goed het jaar uit :+

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 12:35

Ik heb 'm gistermiddag gehaald maar ben toch blij dat ik vandaag vrij ben. Vorige keren ook zo geplant dat ik de dag erna vrij was. Niet dat ik ontzettend ziek ben maar wel heel erg 'blegh'. :D Heb 12 uur lang geslapen wat al niet heel normaal is voor mijn doen en als ik nu ga liggen slaap ik volgens mij zo weer. Ben koud en gewoon erg vermoeid. Maar zeker liever dit dan corona!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 14:02

Gister 19.50 geprikt, maar echt heerlijk geslapen. Nu gewoon aan het werk, alleen de bekende beurse arm :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 14:24

Zoon heeft hem gister gehad, vroeg hem vanmorgen hoe het ging: Alsof er met een hamer op mijn schouder is gemept. Aardige dame die prikker maar ze zei, ik ga nu prikken en ze ramt van 50 cm afstand die spuit erin en liet hem heel lang zitten. Zal wel een nieuwe zijn zei zoonlief droog.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 14:30

Eerste 2 prikken oke, booster hmmmmm ik weet het niet.
Maar dan in mei/okt weer 2 prikken.
Ik vraag me echt serieus af of dit wel goed is voor je, zoveel van die prikken?
Dat houd in mijn geval in, binnen 15 maanden 5 prikken.... niets best

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 14:32

ik ook gisteren geboosterd. van de 1e 2 prikken alleen 2 dagen wat pijnlijk rondom de prikplek. maar mijn arm vandaag is echt niet leuk.. hele arm doet zeer en zelfs uitstraling naar mijn vingers. Ben ook helemaal blauw geprikt want ze zat precies in een bloedvat. en ook bij mij liet ze de spuit heel lang zitten, veel langer dan bij de vorige 2 prikken. gek..

Maar goed ik ga er vanuit dat ook dit morgen alweer een stuk beter is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 15:32

kiki1976 schreef:
Eerste 2 prikken oke, booster hmmmmm ik weet het niet.
Maar dan in mei/okt weer 2 prikken.
Ik vraag me echt serieus af of dit wel goed is voor je, zoveel van die prikken?
Dat houd in mijn geval in, binnen 15 maanden 5 prikken.... niets best

Ik denk dat de eerste in mei voor iedereen zal zijn omdat die vernieuwd is en de tweede in oktober alleen voor de griepprikgroep .

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 16:27

Jildau schreef:
Ik heb 'm gistermiddag gehaald maar ben toch blij dat ik vandaag vrij ben. Vorige keren ook zo geplant dat ik de dag erna vrij was. Niet dat ik ontzettend ziek ben maar wel heel erg 'blegh'. :D Heb 12 uur lang geslapen wat al niet heel normaal is voor mijn doen en als ik nu ga liggen slaap ik volgens mij zo weer. Ben koud en gewoon erg vermoeid. Maar zeker liever dit dan corona!

Oké ik neem dit terug. Inmiddels lig ik ziek in m'n bed.. Dit hoeft van mij niet perse een paar keer per jaar. -O-

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 16:50

Jildau schreef:
Jildau schreef:

Oké ik neem dit terug. Inmiddels lig ik ziek in m'n bed.. Dit hoeft van mij niet perse een paar keer per jaar. -O-

Straks elke 3 maanden.