Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kylan

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 20:01

Imperial kan je naar iets wat lijkt op metrisch veranderen denk ik JesdaJinn.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 20:18

Ja! Die moet naar Metrisch. :j

Afbeelding

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 08:54

Ik heb ooit eens een keer gehad dat m'n horloge gereset was (zelf niet door gehad) en de instellingen op imperial waren gesprongen. Ik ging net een cross duathlon in. Serieus nog nooit zo fiets lang over een "kilometer" gedaan :') was helemaal gefrustreerd doordat het allemaal niet leek te gaan enzovoorts. Tot ik erachter kwam wat het probleem was :Y)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-22 10:18

MuSLi schreef:
Ik heb ooit eens een keer gehad dat m'n horloge gereset was (zelf niet door gehad) en de instellingen op imperial waren gesprongen. Ik ging net een cross duathlon in. Serieus nog nooit zo fiets lang over een "kilometer" gedaan :') was helemaal gefrustreerd doordat het allemaal niet leek te gaan enzovoorts. Tot ik erachter kwam wat het probleem was :Y)

Ohhh zo frustrerend!

Ik had die frustratie laatst toen mijn horloge de gps niet pakte. Ik maar lopen, maar er kwam geen eind aan die 400m interval leek wel. Tot ik dus zag dat de meters niet doortelden zoals normaal en ik over 100m wandelen ook ineens wel heel lang deed. Doe daar eigenlijk altijd een minuut over (paar seconden meer of minder), dus anderhalve minuut viel ineens wel op.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 10:39

GPS ben ik afhankelijk van de telefoon. Ik gebruik een Fitbit en daar is de GPS gewoon niet denderend van. Strava maakt (zeker in het bos) vaak creatieve routes. :') Gelukkig klopt de km & tijd wel gewoon.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 10:58

Ai, da’s balen als een toestel gekke dingen doet.

Ik heb mezelf een rustdag toebedeeld. Het weer is me te slecht. Wel jammer want ik had deels een nieuwe route bedacht.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 14:32

Wij zijn vandaag wel geweest maar hoeven dan ook nog niet ver maar als ik van mezelf niet hoef te gaan in slecht weer dan kom ik niet ver. :')

Wandelen moeten we ook in slecht weer dus rennen kan ook.

Het stelt natuurlijk ook nog niet veel voor maar het was voor mij de eerste training waar ik helemaal geen moeite mee heb gehad terwijl we wel (flauw) bergop gingen en stukken tot in de enkels in de modder stonden. :')

Afbeelding

Mijn teammies vandaag waren Maze & Puk.<3
Afbeelding

Afbeelding

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 14:49

Toppie!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 15:16

Goed gedaan!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 16:01

Lopen met de honden is zo leuk!
Heb je al een heupgordel, Kim? Dat loopt een stuk prettiger met de honden.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 16:14

Lisitano schreef:

Zeker! Alleen die is niet geschikt voor het rennen. Twee keer omgedaan en had na het hardlopen in de douche een ware speurtocht om mijn schaamlippen terug te vinden. Geen succes dus. Aangezien onze honden 90% van de tijd loslopen heb ik hem (nog) niet nodig.

Heb wel al een nieuwe besteld, eentje die geschikt is voor canicross. Meer richting AE wil ik wel het aangelijnd oppakken zodat, naast het steppen, bij het rennen de commando's ook erin zitten.

Probeer ook zoveel mogelijk zonder 'hulp' van hun te leren hardlopen want dan is straks alles met hun alleen maar mooi meegenomen. :j

Ze zaten vandaag aan de riem omdat de boswachter niet blij was met me. Hij heeft uiteraard gelijk en als hij me ipv een waarschuwing een boete had gegeven had ik die vriendelijk aangenomen. Maar dan ga ik het lot niet tarten en ze direct weer loslaten. Ze hebben de laatste 800 meter ongeveer vast gezeten.

Edit: Met honden is inderdaad gezellig! <3

Dit is normaal mijn uitzicht vanaf de gordel.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 16:28

Gewoon aangelijnd houden..
Die regels zijn er niet voor niks.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 17:11

Wel gaaf hoor @KimD. Mooi loopje ook toch? Een fijn gevoel tijdens het lopen is, zeker in het begin, heel belangrijk :j

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 18:39

Knap gedaan Kim! Al.goed opweg.

Hier lopen ze wel los, maar is ook losloop gebied. Als ik straks verder kan gaan ze ook aan de gordel.
Net wat Kim zegt, eerst zelf leren lopen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 19:22

Wat een weer zeg..
Ik ben er voor het avondeten nog even uit geweest voor een loopje van 8.5km. Was nat tot op het bot.
Maar eigenlijk wel heerlijk gelopen.
Elke kilometer iets sneller.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 19:41

Mooi loopje en wat een knappe honden Kim!

SV bikkel dat je nog naar buiten bent geweest. Blijkbaar motiveerde het weer je wel tot extra snelheid zodat het rondje er snel op zat ;)

Hier is het ook echt takkeweer, de hele dag al. Drie wandelingetjes met de hond en ik kon na iedere keer droge kleding zoeken 8)7 blij dat ik gisteren gelopen heb ipv vandaag!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 19:46

Is er eigenlijk regenkleding waarin je kunt hardlopen maar toch ademt? Mijn wederhelft deed vroeger fanatiek wielrennen en had dan zo'n dun jasje aan dat super vies bleef plakken. Die werd nog liever nat.

Ik ging nu bewust naar het bos om minder nat te worden en iets te blijven zien door mijn bril. :') Niet de meest veilige optie overigens, ben dus wel op de minder stormachtige momenten gegaan.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 19:51

Het korte antwoord is denk ik nee... Of nou ja, als je een fortuin wilt neerleggen bestaat er vast wel iets wat je een poosje droog houdt, maar mijn ervaring is dat je uiteindelijk altijd nat wordt of door de regen, of van binnenuit omdat het niet voldoende ademt...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 19:53

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het niet erg vind, ook niet tijdens het wandelen. Máár, met de afstanden die jullie rennen kan ik me voorstellen dat het niet prettig is!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-22 20:03

Ik vind nat regenen niet heel erg met de afstanden die ik nu loop.

Van t najaar ook met de groep een keer op 5 km in de hagel/regen terecht gekomen. Moesten nog 5 km terug.

Vanaf 10 km vind ik die regen ook niet heel fijn. Keiharde regen dan. Beetje miezer of wat regen vind ik soms juist lekker lopen.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 20:08

Miezer en lichte regen vind ik ook niet zo erg, zeker als ik droog naar buiten kan mag het van mij na 1km gaan regenen dan loop ik wel door. Tot 10/15km geen probleem en als de temperatuur niet te laag is al helemaal niet.
Maar vandaag is het een soort moesson regen de hele dag zonder droge momenten, alle paden staan onder water hier, dat is me echt te gek.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 20:11

Miezerregen vind ik wel lekker, maar die bakken water van vandaag niet. Ik heb op de racefiets gezeten vandaag, prima alternatief.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 20:55

KimD schreef:
Lisitano schreef:

Zeker! Alleen die is niet geschikt voor het rennen. Twee keer omgedaan en had na het hardlopen in de douche een ware speurtocht om mijn schaamlippen terug te vinden. Geen succes dus. Aangezien onze honden 90% van de tijd loslopen heb ik hem (nog) niet nodig.

Heb wel al een nieuwe besteld, eentje die geschikt is voor canicross. Meer richting AE wil ik wel het aangelijnd oppakken zodat, naast het steppen, bij het rennen de commando's ook erin zitten.

Probeer ook zoveel mogelijk zonder 'hulp' van hun te leren hardlopen want dan is straks alles met hun alleen maar mooi meegenomen. :j

Ze zaten vandaag aan de riem omdat de boswachter niet blij was met me. Hij heeft uiteraard gelijk en als hij me ipv een waarschuwing een boete had gegeven had ik die vriendelijk aangenomen. Maar dan ga ik het lot niet tarten en ze direct weer loslaten. Ze hebben de laatste 800 meter ongeveer vast gezeten.

Edit: Met honden is inderdaad gezellig! <3

Dit is normaal mijn uitzicht vanaf de gordel.
[ Video ]

Hahahahaha _O-

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 21:03

KimD schreef:
Is er eigenlijk regenkleding waarin je kunt hardlopen maar toch ademt?

Nee.

Ik laat me altijd gewoon natregenen. Nooit last van gehad eigenlijk.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 21:39

Hier mezelf vanmiddag ook laten nat regenen tijdens m'n piramide intervaltraining. Mijn god dit was een flink heftige wel: 1km warming up, 1' 2' 3' 4' 5' 4' 3' 2' 1' en 1 km cooling down. Rust was 1 minuut rustig hardlopen.

Afbeelding

En vanmiddag heb ik mijn nieuwe gadget opgehaald. Heb nu al zin om ermee te gaan lopen. Kreeg dat helaas vandaag allemaal niet gepland ;) maar dan blijft er nog wat te wensen over hè *\o/*

Afbeelding

Spoiler:
M'n Garmin Venu SQ komt daarmee te koop. Bij interesse, let me know :Y)