Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 10:44

Ik vind gewoon snotverkouden zijn al hinderlijk genoeg, ook al kan ik dan best 'op mijn eigen immuunsysteem vertrouwen'. Dat mensen liever ziek zijn (hoe mild ook) dan een prikje in je arm wat je niet eens voelt zal ik wel nooit snappen :D

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 10:45

Ik bepaal zelf wel of ik booster. En ik heb idd niet veel behoefte om zo snel weer te prikken met een vaccin wat blijkbaar amper helpt. Dan wacht ik idd liever tot het aangepaste vaccin.
Laat ze daar maar vaart achter zetten.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 12:04

... hoezo : 'een vaccin dat blijkbaar amper helpt'...?

(Het werkt kort en dat verbaast mij niet. Maar kort werken is iets anders dan nauwelijks werken.)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 12:07

Janneke2 schreef:
... hoezo : 'een vaccin dat blijkbaar amper helpt'...?

(Het werkt kort en dat verbaast mij niet. Maar kort werken is iets anders dan nauwelijks werken.)

Citaat:
Volgens Van Dissel blijkt uit de cijfers dat mensen die twee keer gevaccineerd zijn met AstraZeneca, 'bijna nul' beschermd zijn tegen een infectie met omikron. De studie is gedaan onder bijna 600 Britse patiënten.

"Voor klachten bij infectie biedt het in het Verenigd Koninkrijk geen beschermende werking", zei Van Dissel. Hij benadrukte dat dat niet betekent dat AstraZeneca niet beschermt tegen ernstiger ziekte, waarbij opname in een ziekenhuis nodig is. "Maar die cijfers hebben we nog niet."

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 12:12

We boosteren in NL alleen met Pfizer en Moderna, dus dat AZ niet (goed) werkt tegen Omikron is een beetje irrelevant.

Overigens is bekend dat eerst AZ en dán Pfizer een grotere response geeft dan 3x Pfizer, dus in die zin is AZ niet vergeefs geweest.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 12:24

Ibbel schreef:
We boosteren in NL alleen met Pfizer en Moderna, dus dat AZ niet (goed) werkt tegen Omikron is een beetje irrelevant.

HdJ zei gisteren tijdens persconferentie (vraag journalist) dat hij Janssen ook achter de hand hield om mee te boosteren. Ik ben benieuwd of er studies zijn die gebruik van Janssen als boostershot aanbevelen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 12:26

Ibbel schreef:

Overigens is bekend dat eerst AZ en dán Pfizer een grotere response geeft dan 3x Pfizer, dus in die zin is AZ niet vergeefs geweest.

Dat maakt twijfel niet ongegrond. Er zijn gewoon best tegenvallende resultaten m.b.t. de vaccins. Het is niet zo dat we nu met zekerheid kunnen zeggen dat Pfizer en Moderna wel de beoogde resultaten gaan behalen. In mijn ogen kun je mensen die twijfels hebben dus niet zomaar afschieten

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 12:52

Mega interessante podcast gisteren geluisterd op Spotify, dr McCullough bij JRE.

Het duurt meer dan 2 uur, maar in hoofdlijnen pleit al die tijd voor duidelijk onderzoek en beleid naar voorkoming van ziekenhuisopnames door direct na besmetting te behandelen met bepaalde bestaande medicamenten. Náást vaccinatie, dus niet meteen een Wappie stempel erop :+

Nog wel meer stof tot nadenken, men kan volgens hem maar 1x besmet raken. In een notendop is er veelal sprake van valspositieve PCRs door onschadelijke covid virusdeeltjes in de neus terwijl iemand ook op dat moment een verkoudheidvirus heeft die de klachten geeft.
Het spoelen van de neus met verdunde Betadine na een mogelijk besmettingsgevaar blijkt in het overbevolkte Bangladesh goed te werken tegen echt ziek worden na besmetting.

Hoe dan ook, ik vind het belangrijk open te blijven staan voor verschillende gedachtegangen van experts. Interessant toch?
Misschien ligt de waarheid ergens in het midden, geen idee, maar het zette mij aan het denken dat er nu eigenlijk niet echt behandeld wordt bij mensen die Covid hebben opgelopen en thuis afwachten of het erger of beter wordt.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 12:56

Ibbel schreef:

Inderdaad Az die niet goed werkt is een beetje irrelevant, maar helaas is de groep AZ gevaccineerde nog niet geheel geboosterd(wat een woord).

Maar als ik dan 8 januari mijn Pfizer booster krijg kan ik me weer wat vrolijker voelen qua bescherming lijkt het.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 13:06

Fitzroy schreef:
Ik booster ook niet voor mezelf maar in het algemeen belang. Avalanche, wat heftig. Nou, daarom booster ik dus. Om zulke schrijnende verhalen te hopen voorkomen.

Heel nobel, maar je vind het toch niet erg dat ik eerst en vooral booster voor mijn eigen gezondheid
booster? Ik wil nl zelf geen schrijnend verhaal worden voor mijn partner, familie etc.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 15:08

Ik volg JRE al geruime tijd en hij is een poos geleden al een heel ander spoor op gegaan en dat merk je nu heel duidelijk aan de gasten die hij heeft. Hij staat zelf niet open voor de andere kant maar is redelijk duidelijk tegen het vaccin (en voor medicatie). Dat de meerderheid van de Amerikanen niet beschikt over dezelfde privé dokters als hij, en dus gewoon doodgaan zonder vaccin, snapt hij niet helemaal..

Overigens voor de mensen die twijfel zaaien over de werking van de vaccins; nu is alles weer gesloten .. huilende horeca medewerkers op tv, andere ondernemers die niet meer weten wat ze moeten doen.. gaaf hoor
Lekker blijven twijfelzaaien, vaccins werken niet tot nauwelijks, blijft alles fijn op slot.. alle hermits blij :j

Zijn díe speekseltesten al onderweg eigenlijk ?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 15:14

Iemand die beweert dat je maar 1x Corona kunt krijgen kan ik niet serieus nemen. Er is zoveel overweldigend bewijs van het tegendeel. Het is bovendien godsonmogelijk dat die allemaal toevallig een vals positieve PCR zouden hebben.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 15:19

storrum schreef:
"Stop de massavaccinatie, juist om de evolutie van het coronavirus af te remmen".
https://www.trouw.nl/opinie/stop-de-mas ... ~b4fbc58b/

Was het niet Ab Oosterhaus zelf die in 2012 een artikel schreef die wees op de gevaren van vaccinaties bij virussen? (Uiteraard nadat hij ruim 5 miljoen verdiende in 2010 bij de Mexicaanse griep aan de vaccins.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 15:24

Eens, Rogan is een andere kant opgegaan. Ik haakte dear eerst ook op af eerlijk gezegd, na hem jaren gevolgd te hebben en als favoriete MMA commentator met mega veel inzichten. Toch vind ik hem niet narrow minded in zijn gesprekken en hekel ik eerder mezelf door vooringenomen te zijn voor daadwerkelijk te luisteren. :)

Nu ik deze podcast heb geluisterd, met een gevaccineerde en geboosterde vooraanstaande cardioloog en epidemioloog is het toch allerminst interessant te noemen als het om meersporig beleid gaat, náást vaccinatie.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 15:28

Ibbel schreef:
Iemand die beweert dat je maar 1x Corona kunt krijgen kan ik niet serieus nemen. Er is zoveel overweldigend bewijs van het tegendeel. Het is bovendien godsonmogelijk dat die allemaal toevallig een vals positieve PCR zouden hebben.

Wow.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 15:33

truus1957 schreef:
Het maakt mij echt geen ene moer uit wat de motivatie is om zich te laten vaccineren en/of boosteren, als ze het maar doen!!!!

Wat heftig Avalanche, kan me voorstellen dat dat er wel in hakt

Ja dat heeft er zeker in gehakt, en nog. Ik weet niet hoe ik dit ooit een plek moet gaan geven. Hij is gewoon weg, maar mijn brein heeft dat volgens mij niet door, en steeds denk ik dat ik hem ergens zie. In mijn hoofd is hij er nog. De impact van geen afscheid kunnen nemen is enorm.

Ik praat er ook te weinig over.
Fitzroy schreef:
Ik booster ook niet voor mezelf maar in het algemeen belang. Avalanche, wat heftig. Nou, daarom booster ik dus. Om zulke schrijnende verhalen te hopen voorkomen.

Dankjewel <3

CharleyT schreef:
Heel nobel, maar je vind het toch niet erg dat ik eerst en vooral booster voor mijn eigen gezondheid
booster? Ik wil nl zelf geen schrijnend verhaal worden voor mijn partner, familie etc.

Helemaal niet. Word vooral geen schrijnend verhaal <3

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 15:56

Ibbel schreef:

Ach, zeiden we dat ook ooit niet van de eerste arts die zei dat handen wassen het sterftecijfer naar beneden bracht? Hij pleegde zelfmoord na ontslag en het vele ongeloof.
Zeiden we dat ook niet van de eerste artsen die waarschuwden voor roken?
Compleet verguisd werden ze.

Vergis je nooit in de kracht van voortschrijdend inzicht..op dit moment wil men geen andere geluiden omdat dit de bestrijding van de pandemie in de weg zit. Dat over een aantal jaar kan blijken dat zaken toch anders of genuanceerder waren zou je niet moeten verbazen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 16:04

Voortschrijdend inzicht is een ding. Denk dat we nieuwe inzichten ook serieus moeten nemen :j

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 16:06

Avalanche81 schreef:
Voortschrijdend inzicht is een ding. Denk dat we nieuwe inzichten ook serieus moeten nemen :j

Probleem is dat nu (politiek) bepaald wordt welke nieuwe inzichten wel en niet welkom zijn omdat ze moeten passen in de 'koers' die gevolgd worden..dat is een gevaarlijke ontwikkeling en daar zouden mensen zich meer bewust van moeten zijn.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 16:57

Natuurlijk is er voortschrijdend inzicht. Maar tegen tienduizenden gevallen wereldwijd van dubbele en zelfs driedubbele besmetting in beweren dat je maar 1x Corona kunt krijgen is geen voortschrijdend inzicht.

Sterker, 2 jaar geleden was de verwachting/aanname/hoop dat 1x besmetten levenslange immuniteit zou geven, à la de mazelen. Het voortschrijdende inzicht is juist dat je ondanks besmetting én ondanks vaccineren tóch ziek kunt worden, en zelfs meerdere keren.

En ik ben het er zeker mee eens dat je én moet vaccineren én hygienemaatregelen moet nemen én je moet een goed behandelprotocol ontwikkelen met bestaande medicijnen én je wilt liefst ook ziektespecifieke medicijnen ontwikkelen (wat ook gebeurt).

Maar beweren dat je met 1x Corona gekregen te hebben van alle soos af bent is de ziekte - opnieuw - bagatelliseren.
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 19-12-21 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 17:00

Sunnda schreef:
Ibbel schreef:

Ach, zeiden we dat ook ooit niet van de eerste arts die zei dat handen wassen het sterftecijfer naar beneden bracht? Hij pleegde zelfmoord na ontslag en het vele ongeloof.
Zeiden we dat ook niet van de eerste artsen die waarschuwden voor roken?
Compleet verguisd werden ze.

Vergis je nooit in de kracht van voortschrijdend inzicht..op dit moment wil men geen andere geluiden omdat dit de bestrijding van de pandemie in de weg zit. Dat over een aantal jaar kan blijken dat zaken toch anders of genuanceerder waren zou je niet moeten verbazen.

Jij vindt dat we de flat earthers ook maar serieus moeten nemen? Wat onzin is, moet gewoon onzin blijven. Er is volop wetenschappelijk bewijs dat je vaker besmet kan raken en er is geen enkel wetenschappelijk bewijs dat je maar één keer besmet kan raken, met uitzondering van de mening van deze man.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 17:42

Sunnda schreef:
Probleem is dat nu (politiek) bepaald wordt welke nieuwe inzichten wel en niet welkom zijn omdat ze moeten passen in de 'koers' die gevolgd worden..dat is een gevaarlijke ontwikkeling en daar zouden mensen zich meer bewust van moeten zijn.

Hier in ben ik niet helemaal mee.

Politiek moet de koers uitzetten, dat is we ze voor hebben gekozen.
Vanuit de verschillende inzichten wordt dan een koers uitgezet.

Ik heb nog geen tekenen gezien van 'dit inzicht is verboden'.
(Sommige zaken zijn tijdens de lockdown verboden, maar je hebt zelfs nog steeds het recht om je niet te vaccineren.)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 19:11

@laliz: ik kijk nog steeds met veel plezier de mma fights waar hij het commentaar doet, en hij heeft hele goede podcasts (met die mw uit Korea bv), en laatst met die gay strong man. Maar met Covid heeft ie echt alleen gasten die bij zijn idee aansluiten .. en dat doet ie imo niet goed..
maar hij verdient er een godsvermogen mee dus hij doet zeker iets goed :j

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 19:22

Sunnda schreef:
storrum schreef:
"Stop de massavaccinatie, juist om de evolutie van het coronavirus af te remmen".
https://www.trouw.nl/opinie/stop-de-mas ... ~b4fbc58b/

Laten we zeggen een wat warrig verhaal.
(Bacteriën kunnen resistent worden omdat ze kunnen leren omgaan met gif= antibiotica. Maar een virus...? Een virus zit biologisch anders in elkaar.)
Citaat:
Was het niet Ab Oosterhaus zelf die in 2012 een artikel schreef die wees op de gevaren van vaccinaties bij virussen? (Uiteraard nadat hij ruim 5 miljoen verdiende in 2010 bij de Mexicaanse griep aan de vaccins.

Geen idee.

En als hij aan vaccins verdiende, dan heeft hij er weinig reden toe.

Citaat uit de Volkskrant:
"Er bleek dat ik absoluut niet aan belangenverstrengeling had gedaan, dat ik altijd duidelijk heb aangegeven welke bedrijven ik adviseerde, en dat ik nooit een stuiver heb verdiend aan het feit dat die vaccins door het ministerie zijn gekocht. Ik waarschuwde in die tijd inderdaad voor de mogelijke gevolgen van de Mexicaanse griep, maar dat was nou eenmaal wat ik moest doen. Niet voor niets schreven die collega’s, onder wie twaalf hoogleraren, een opiniestuk met als titel: ‘We mogen Ab Osterhaus dankbaar zijn’."

...dat is iets anders dan waarschuwen dat een vaccin gevaarlijk is.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 19:30

laliz schreef:
Mega interessante podcast gisteren geluisterd op Spotify, dr McCullough bij JRE.

Het duurt meer dan 2 uur, maar in hoofdlijnen pleit al die tijd voor duidelijk onderzoek en beleid naar voorkoming van ziekenhuisopnames door direct na besmetting te behandelen met bepaalde bestaande medicamenten. Náást vaccinatie, dus niet meteen een Wappie stempel erop :+

Nog wel meer stof tot nadenken, men kan volgens hem maar 1x besmet raken. In een notendop is er veelal sprake van valspositieve PCRs door onschadelijke covid virusdeeltjes in de neus terwijl iemand ook op dat moment een verkoudheidvirus heeft die de klachten geeft.
Het spoelen van de neus met verdunde Betadine na een mogelijk besmettingsgevaar blijkt in het overbevolkte Bangladesh goed te werken tegen echt ziek worden na besmetting.

Hoe dan ook, ik vind het belangrijk open te blijven staan voor verschillende gedachtegangen van experts. Interessant toch?
Misschien ligt de waarheid ergens in het midden, geen idee, maar het zette mij aan het denken dat er nu eigenlijk niet echt behandeld wordt bij mensen die Covid hebben opgelopen en thuis afwachten of het erger of beter wordt.

Dat vind ik ook, ik ga eens zoeken op dr McCullough.