Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janneke2 schreef:... hoezo : 'een vaccin dat blijkbaar amper helpt'...?
(Het werkt kort en dat verbaast mij niet. Maar kort werken is iets anders dan nauwelijks werken.)
Citaat:Volgens Van Dissel blijkt uit de cijfers dat mensen die twee keer gevaccineerd zijn met AstraZeneca, 'bijna nul' beschermd zijn tegen een infectie met omikron. De studie is gedaan onder bijna 600 Britse patiënten.
"Voor klachten bij infectie biedt het in het Verenigd Koninkrijk geen beschermende werking", zei Van Dissel. Hij benadrukte dat dat niet betekent dat AstraZeneca niet beschermt tegen ernstiger ziekte, waarbij opname in een ziekenhuis nodig is. "Maar die cijfers hebben we nog niet."
Ibbel schreef:We boosteren in NL alleen met Pfizer en Moderna, dus dat AZ niet (goed) werkt tegen Omikron is een beetje irrelevant.
Ibbel schreef:We boosteren in NL alleen met Pfizer en Moderna, dus dat AZ niet (goed) werkt tegen Omikron is een beetje irrelevant.
Overigens is bekend dat eerst AZ en dán Pfizer een grotere response geeft dan 3x Pfizer, dus in die zin is AZ niet vergeefs geweest.
Overigens is bekend dat eerst AZ en dán Pfizer een grotere response geeft dan 3x Pfizer, dus in die zin is AZ niet vergeefs geweest.
Fitzroy schreef:Ik booster ook niet voor mezelf maar in het algemeen belang. Avalanche, wat heftig. Nou, daarom booster ik dus. Om zulke schrijnende verhalen te hopen voorkomen.
storrum schreef:"Stop de massavaccinatie, juist om de evolutie van het coronavirus af te remmen".
https://www.trouw.nl/opinie/stop-de-mas ... ~b4fbc58b/
truus1957 schreef:Het maakt mij echt geen ene moer uit wat de motivatie is om zich te laten vaccineren en/of boosteren, als ze het maar doen!!!!
Wat heftig Avalanche, kan me voorstellen dat dat er wel in hakt
Fitzroy schreef:Ik booster ook niet voor mezelf maar in het algemeen belang. Avalanche, wat heftig. Nou, daarom booster ik dus. Om zulke schrijnende verhalen te hopen voorkomen.
CharleyT schreef:Heel nobel, maar je vind het toch niet erg dat ik eerst en vooral booster voor mijn eigen gezondheid
booster? Ik wil nl zelf geen schrijnend verhaal worden voor mijn partner, familie etc.
Ibbel schreef:Iemand die beweert dat je maar 1x Corona kunt krijgen kan ik niet serieus nemen. Er is zoveel overweldigend bewijs van het tegendeel. Het is bovendien godsonmogelijk dat die allemaal toevallig een vals positieve PCR zouden hebben.
Avalanche81 schreef:Voortschrijdend inzicht is een ding. Denk dat we nieuwe inzichten ook serieus moeten nemen
Sunnda schreef:Ibbel schreef:Iemand die beweert dat je maar 1x Corona kunt krijgen kan ik niet serieus nemen. Er is zoveel overweldigend bewijs van het tegendeel. Het is bovendien godsonmogelijk dat die allemaal toevallig een vals positieve PCR zouden hebben.
Ach, zeiden we dat ook ooit niet van de eerste arts die zei dat handen wassen het sterftecijfer naar beneden bracht? Hij pleegde zelfmoord na ontslag en het vele ongeloof.
Zeiden we dat ook niet van de eerste artsen die waarschuwden voor roken?
Compleet verguisd werden ze.
Vergis je nooit in de kracht van voortschrijdend inzicht..op dit moment wil men geen andere geluiden omdat dit de bestrijding van de pandemie in de weg zit. Dat over een aantal jaar kan blijken dat zaken toch anders of genuanceerder waren zou je niet moeten verbazen.
Sunnda schreef:Probleem is dat nu (politiek) bepaald wordt welke nieuwe inzichten wel en niet welkom zijn omdat ze moeten passen in de 'koers' die gevolgd worden..dat is een gevaarlijke ontwikkeling en daar zouden mensen zich meer bewust van moeten zijn.
Sunnda schreef:storrum schreef:"Stop de massavaccinatie, juist om de evolutie van het coronavirus af te remmen".
https://www.trouw.nl/opinie/stop-de-mas ... ~b4fbc58b/
Citaat:Was het niet Ab Oosterhaus zelf die in 2012 een artikel schreef die wees op de gevaren van vaccinaties bij virussen? (Uiteraard nadat hij ruim 5 miljoen verdiende in 2010 bij de Mexicaanse griep aan de vaccins.
laliz schreef:Mega interessante podcast gisteren geluisterd op Spotify, dr McCullough bij JRE.
Het duurt meer dan 2 uur, maar in hoofdlijnen pleit al die tijd voor duidelijk onderzoek en beleid naar voorkoming van ziekenhuisopnames door direct na besmetting te behandelen met bepaalde bestaande medicamenten. Náást vaccinatie, dus niet meteen een Wappie stempel erop
Nog wel meer stof tot nadenken, men kan volgens hem maar 1x besmet raken. In een notendop is er veelal sprake van valspositieve PCRs door onschadelijke covid virusdeeltjes in de neus terwijl iemand ook op dat moment een verkoudheidvirus heeft die de klachten geeft.
Het spoelen van de neus met verdunde Betadine na een mogelijk besmettingsgevaar blijkt in het overbevolkte Bangladesh goed te werken tegen echt ziek worden na besmetting.
Hoe dan ook, ik vind het belangrijk open te blijven staan voor verschillende gedachtegangen van experts. Interessant toch?
Misschien ligt de waarheid ergens in het midden, geen idee, maar het zette mij aan het denken dat er nu eigenlijk niet echt behandeld wordt bij mensen die Covid hebben opgelopen en thuis afwachten of het erger of beter wordt.