Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
iirrssjjee schreef:Iemand trouwens ervaring met een 2e prik, ookal heb je corona gehad? Mijn man en ik gaan donderdag a.s. voor de 2e prik, ondanks dat we dus al corona hebben gehad. Ben wel benieuwd of de kans op ziek worden/bijwerkingen dan net zo groot of groter of misschien wel kleiner is.
Rytm schreef:Hier vanmorgen eerste vaccin van Moderna gehad, maar dat ging niet helemaal goed.
Na 5 minuten begon m'n gehemelte te jeuken en voelden m'n mond en lippen wat 'hooikoortsig'. Na nog 5 minuten werd ik plotseling heel misselijk en enorm licht in m'n hoofd, voelde mezelf heel snel wegglijden. Het was bizar hoe snel dit opgemerkt werd, voordat ik er zelf een reactie op gaf stond er al iemand naast me die zei "kom jij maar even mee". Echt heel knap.
Plat op bed gelegd en bloeddruk van 90/60 gemeten.![]()
Kreeg antihistamine toegediend en half uur later was ik goed om weg te gaan, maar was echt niet leuk.![]()
Huisarts adviseerde om vlak voor het tweede vaccin preventief antihistamine in te nemen, maar vind het wel spannend nu..
Rytm schreef:Hier even een hele positieve ervaring gelukkig, onderstaand was mijn verhaal na de eerste vaccinatie.
Nu net terug van de tweede, preventief antihistamine geslikt en ging vandaag helemaal goed!
Rytm schreef:Hier vanmorgen eerste vaccin van Moderna gehad, maar dat ging niet helemaal goed.
Na 5 minuten begon m'n gehemelte te jeuken en voelden m'n mond en lippen wat 'hooikoortsig'. Na nog 5 minuten werd ik plotseling heel misselijk en enorm licht in m'n hoofd, voelde mezelf heel snel wegglijden. Het was bizar hoe snel dit opgemerkt werd, voordat ik er zelf een reactie op gaf stond er al iemand naast me die zei "kom jij maar even mee". Echt heel knap.
Kreeg antihistamine toegediend en half uur later was ik goed om weg te gaan, maar was echt niet leuk.![]()
Huisarts adviseerde om vlak voor het tweede vaccin preventief antihistamine in te nemen, maar vind het wel spannend nu..
Duke schreef:Vorige week maandag 2e prik Pfizer gehad. Bij 1e prik alleen last van mijn arm. Bij 2e prik bewust die arm veel bewogen, dat heeft geholpen, maar werd midden in de nacht wakker met koppijn waar je u tegen zegt. Hier had ik even niet op gerekend. Ik ben bekend met migraine, maar dat bouwt op. Dit was gewoon ineens bam! Kon niet bewegen van de hoofdpijn, anders ging ik overgeven.
Paar paracetamol deed wonderen. De hele dag nog zwaar hoofd, onderdrukken met paracetamol. Rest van de week wel wat moe en hoofdpijn lag op de loer. Weerstand wel gezakt (uit bij mij zich in koortsneus, ja ja, dat is hetzelfde als een koortslip, maar dan onder je neus.)
En we gaan het wel zien of dit een jaarlijks terugkerende vaccinatie wordt. Vrees het wel een beetje.
Rytm schreef:Hier even een hele positieve ervaring gelukkig, onderstaand was mijn verhaal na de eerste vaccinatie.
Nu net terug van de tweede, preventief antihistamine geslikt en ging vandaag helemaal goed!