Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

madeliefw

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 18:43

Je kan natuurlijk wel alsnog corona hebben. Die kans is wel erg klein.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 18:45

madeliefw schreef:
Je kan natuurlijk wel alsnog corona hebben. Die kans is wel erg klein.

Maar dan heb je geen Corona door de vaccinatie

Monte_Cristo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 18:58

Bij mij is het officieel een week geleden dat ik mijn tweede shot moderna gehad heb en heb nergens last van gehad op een pijnlijke arm na.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 23:20

Iemand trouwens ervaring met een 2e prik, ookal heb je corona gehad? Mijn man en ik gaan donderdag a.s. voor de 2e prik, ondanks dat we dus al corona hebben gehad. Ben wel benieuwd of de kans op ziek worden/bijwerkingen dan net zo groot of groter of misschien wel kleiner is.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 23:56

iirrssjjee schreef:
Iemand trouwens ervaring met een 2e prik, ookal heb je corona gehad? Mijn man en ik gaan donderdag a.s. voor de 2e prik, ondanks dat we dus al corona hebben gehad. Ben wel benieuwd of de kans op ziek worden/bijwerkingen dan net zo groot of groter of misschien wel kleiner is.

Ben ik ook wel benieuwd naar. Corona gehad en niet ziek ervan geweest en van de 1e prik alleen spierpijn in bovenarm. 9 augustus krijg ik de 2e.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 07:25

Mijn man en ik heb bijna zeker vorig jaar maart corona gehad, maar dat werd niet getest als je niet in het ziekenhuis terecht kwam en wij zijn thuis in quarantaine geweest en hebben daar uitgeziekt.
Zogenaamde milde klachten, maar toch 2 weken heel flink gehoest en flink ingeleverd op conditie en mijn man ook een week lang nonstop koorts, ik uitsluitend verhoging.

na mijn eerste pfizer kreeg ik een paar uur later barstende koppijn, die ik herken van wanneer ik na mijn ziekte vorig jaar een dag teveel gedaan had. Reageert niet op pijnstillers. Hoofdpijn heeft zo'n 12 uur aangehouden.

Na mijn 2e prik had ik helemaal nergens last van.

Mijn man is na zijn eerste prik grieperig geweest, met wat verhoging, niet comfortabel, 2 nachten slecht geslapen.

Na de tweede prik heeftie nergens last van gehad.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 11:44

Ik heb mijn 1e prik pfizer gehad. Ik heb eigenlijk nergens last van gehad.
Alleen nu heb ik sinds een paar dagen last van hooikoorts. Dat heb ik echt nog nooit gehad. Zou dat door het vaccin kunnen komen?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 12:38

Ghostattack schreef:
Ik zit nu mijn 15 minuten te wachten na de 2e Pfizer. Deze prik voelde ik minder dan de eerste. Ben benieuwd komende week!

Tot nu toe minder spierpijn dan de vorige prik. Wel echt enorm moe! Ook niet fantastisch geslapen, dus het zal wel een combi van beiden zijn :+

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 13:53

Ik ben vorige week dinsdag ingeënt met mn 2e prik. Ik voelde deze totaal niet.

Woensdag was ik wel wat hangerig en wat verhoging en pijn aan m'n arm. Nu ben ik verdorie een werk verder en ik heb nog steeds pijn aan m'n arm. Pff. Ben er nu wel een beetje klaar mee.

Zeedraakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 15:50

Afgelopen vrijdag de 2e Pfizer gehad. Dit keer heb ik een ietwat rode plek op de prikplek maar dan weer geen beurs gevoel wat ik de eerste keer wel had. Verder ook weer totaal geen klachten dus ik ben erg tevreden. En de cappuccino was net zo lekker :9k

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 15:51

Afgelopen zaterdag de 2e Pfizer gehad.
Nu benauwd en wat snotterig, maar verder geen last. (Benauwd heb ik overgehouden aan corona heel in het begin, maar merk nu wel dat het echt erger is. )

Na de eerste prik was ik moe en hoofdpijn.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 08:37

Het is mij ook heek erg meegevallen. Ik voelde me na beide prikken gewoon hartstikke goed

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 09:36

Hier even een hele positieve ervaring gelukkig, onderstaand was mijn verhaal na de eerste vaccinatie.
Nu net terug van de tweede, preventief antihistamine geslikt en ging vandaag helemaal goed! *\o/*

Rytm schreef:
Hier vanmorgen eerste vaccin van Moderna gehad, maar dat ging niet helemaal goed.

Na 5 minuten begon m'n gehemelte te jeuken en voelden m'n mond en lippen wat 'hooikoortsig'. Na nog 5 minuten werd ik plotseling heel misselijk en enorm licht in m'n hoofd, voelde mezelf heel snel wegglijden. Het was bizar hoe snel dit opgemerkt werd, voordat ik er zelf een reactie op gaf stond er al iemand naast me die zei "kom jij maar even mee". Echt heel knap.

Plat op bed gelegd en bloeddruk van 90/60 gemeten. :oo
Kreeg antihistamine toegediend en half uur later was ik goed om weg te gaan, maar was echt niet leuk. -O-

Huisarts adviseerde om vlak voor het tweede vaccin preventief antihistamine in te nemen, maar vind het wel spannend nu..

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 09:39

Ik heb gisteravond mijn tweede Pfizer gehad. Moest erg om mezelf lachen, heb echt wel het idee onderdeel uit te maken van de oplossing en ben er trots op **\O/**

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 09:56

Ik hoop het voor je Ipsilonka! :D

Ik ben zelf erg bang dat er deze winter weer lockdowns komen door mutaties... maar neem natuurlijk de prik wel. Maar nog een lockdown ga ik het wel zwaar mee hebben. :o

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 10:07

Vorige week maandag 2e prik Pfizer gehad. Bij 1e prik alleen last van mijn arm. Bij 2e prik bewust die arm veel bewogen, dat heeft geholpen, maar werd midden in de nacht wakker met koppijn waar je u tegen zegt. Hier had ik even niet op gerekend. Ik ben bekend met migraine, maar dat bouwt op. Dit was gewoon ineens bam! Kon niet bewegen van de hoofdpijn, anders ging ik overgeven.

Paar paracetamol deed wonderen. De hele dag nog zwaar hoofd, onderdrukken met paracetamol. Rest van de week wel wat moe en hoofdpijn lag op de loer. Weerstand wel gezakt (uit bij mij zich in koortsneus, ja ja, dat is hetzelfde als een koortslip, maar dan onder je neus. :+ )

En we gaan het wel zien of dit een jaarlijks terugkerende vaccinatie wordt. Vrees het wel een beetje. :(

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 10:21

Rytm schreef:
Hier even een hele positieve ervaring gelukkig, onderstaand was mijn verhaal na de eerste vaccinatie.
Nu net terug van de tweede, preventief antihistamine geslikt en ging vandaag helemaal goed! *\o/*

Rytm schreef:
Hier vanmorgen eerste vaccin van Moderna gehad, maar dat ging niet helemaal goed.

Na 5 minuten begon m'n gehemelte te jeuken en voelden m'n mond en lippen wat 'hooikoortsig'. Na nog 5 minuten werd ik plotseling heel misselijk en enorm licht in m'n hoofd, voelde mezelf heel snel wegglijden. Het was bizar hoe snel dit opgemerkt werd, voordat ik er zelf een reactie op gaf stond er al iemand naast me die zei "kom jij maar even mee". Echt heel knap.

Kreeg antihistamine toegediend en half uur later was ik goed om weg te gaan, maar was echt niet leuk. -O-

Huisarts adviseerde om vlak voor het tweede vaccin preventief antihistamine in te nemen, maar vind het wel spannend nu..

Fijn dat het goed is gegaan! Kan me goed voorstellen dat je na de vorige ervaring met knikkende knieeen er naar toe bent gegaan. Opluchting dat preventief antihistamine dus heeft geholpen.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 10:30

Duke schreef:
Vorige week maandag 2e prik Pfizer gehad. Bij 1e prik alleen last van mijn arm. Bij 2e prik bewust die arm veel bewogen, dat heeft geholpen, maar werd midden in de nacht wakker met koppijn waar je u tegen zegt. Hier had ik even niet op gerekend. Ik ben bekend met migraine, maar dat bouwt op. Dit was gewoon ineens bam! Kon niet bewegen van de hoofdpijn, anders ging ik overgeven.

Paar paracetamol deed wonderen. De hele dag nog zwaar hoofd, onderdrukken met paracetamol. Rest van de week wel wat moe en hoofdpijn lag op de loer. Weerstand wel gezakt (uit bij mij zich in koortsneus, ja ja, dat is hetzelfde als een koortslip, maar dan onder je neus. :+ )

En we gaan het wel zien of dit een jaarlijks terugkerende vaccinatie wordt. Vrees het wel een beetje. :(

Zullen we inderdaad zien, ik hoop het niet :( Het belangrijkst doel is de druk op de zorg verlagen, en nu heel veel mensen zijn gevaccineerd of het hebben gehad belanden er wel veel minder mensen in het ziekenhuis. Ik hoop dat dat zo blijft en dat het niet hoeft. Maar we zullen het zien...

Ik gisteren mijn tweede Pfizer gehad. Ik was best huiverig, een collega van me is goed ziek geweest de dag erop en mijn vriend ook, die had echt gruwelijke koorts, koude rillingen, echt best heftig. Ik heb gelukkig tot nu toe echt helemaal nergens last van, zelfs de spierpijn is minder dan de vorige keer. Heb gisteravond ook nog paardgereden, heeft misschien ook nog geholpen.

@Rytm jee, dat is schrikken! Fijn dat je zo goed geholpen werd en dat de antihistamine goed zijn werk heeft gedaan :)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 10:46

Ik was ook gaan paardrijden na de tweede prik. Extra m'n best gedaan op het poep scheppen om die arm flink aan het werk te zetten en dat scheelde enorm.

@Rytm: Jeetje, dat was heftig en eng dan om mee te maken. Gelukkig kon je met antihistamine de reactie de tweede keer onderdrukken.

principal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 11:30

Hier na een week na de 1e prik Pfizer nog niet super. Veel last vd buik en moeheid neemt nu pas af.
Na het prikken al snel een stijve arm en moe en rillerig. Dus die klopt wel. Maar de prik heeft een zwak punt in mijn lijf getriggerd. Dingetje om rekening mee te houden.

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 15:43

Welk zwak punt is er getriggerd, principal?

Bij mij heeft het ongeveer 6 weken geduurd voordat ik geen last mee4 had van de eerste prik. Het verschilde wel sterk per dag..soms ook dagen ertussen gehad dat ik er geen last van had

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 16:01

Duke schreef:
Ik was ook gaan paardrijden na de tweede prik. Extra m'n best gedaan op het poep scheppen om die arm flink aan het werk te zetten en dat scheelde enorm.

Haha, ik heb dat niet gedaan omdat ik bijwerkingen verwachte die vervolgens niet kwamen.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 17:10

Rytm schreef:

Rytm schreef:

Wat super , dat moet best heel spannend zijn geweest

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 17:18

Hoeveel kans is er eigenlijk als je niet allergisch reageerde op je 1e vaccinatie, dat wel te doen op je 2e?

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 17:24

Ik heb vanochtend mijn tweede prik gehaald. Deze prikster was een stuk beter dan de vorige, die gebruikte me als dartbord. Aan het begin van de middag merkte ik dat mijn arm wat beurs begon te voelen. Daarop ben ik de stal even goed gaan uitmesten en opstrooien zodat er weer flink beweging in de arm kwam en het heeft geholpen want nu is het weer zo goed als weg gezakt. Vanavond ook nog even lekker bewegen en dan hoop ik dat het daarmee gedaan is. Verder voel ik me nog prima :)