Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 22:34

Nos bericht dat AZ het eerste en het tweede kwartaal minder leveren dan beloofd. Slechts 32miljoen in het eerste kwartaal, ipv de afgesproken 80 miljoen (in de hele EU) Dat is echt een tegenvaller voor Nederland...

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 22:39

Ik ben blij als het achter de rug is morgen haha. Mijn zusje heeft nog even een fijne en duidelijke uitleg gegeven over het vaccin en de werking ( ze had zich duidelijk goed ingelezen). Ik ben nogal gespannen dat ik denk oh god dit gaat mis.

Mijn moeder daarin tegen kan het niet laten om te benoemen dat er heel wat mis kan gaan na zoveel jaar nog. Gaat echt in mijn kop zitten. Ik zei al ik wil alleen positieve dingen ervan horen deze week.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 22:40

Ik krijg daar echt wel de zenuwen van. Ik ben heel visueel ingesteld en zou echt graag iets van een grafiekje zien waaruit je kan opmaken hoeveel procent er in Nederland gevaccineerd is. Het zou ook fijn zijn dat je ook in die grafiek de besmettingen kunt aflezen. Zodat je hopelijk de lijn van de vaccinaties snel ziet stijgen en die van de besmettingen dalen.

Onderstaande beurt me dan wel weer wat op. Het lijkt er op dat de kans erg klein is dat je na je vaccinaties nog een ander kan besmetten.

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/780277/U ... gen-corona

https://www.demorgen.be/tech-wetenschap ... ~b9fd4f55/

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210120_92157725

Succes Zebrastreepje!!! Ik wil trouwens even een topic openen voor mensen die de vaccinatie al gehad hebben. Misschien fijn (hoop ik :') ) ter geruststelling voor anderen. Maar ook in het geval dat iemand verkouden wordt en moet laten testen of als iemand een nauw contact geweest is van een besmet iemand en getest moet worden. Ik ben daar wel erg benieuwd naar.
Ik mag zondagochtend heel vroeg :Z
Laatst bijgewerkt door Vayo op 22-01-21 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 22:41

O lekker dan -O- . Maar las net ergens dat Sanquin een onderzoek heeft gedaan naar immuniteit, en hun voorlopige conclusie is dat mensen wel 2 tot 3 jaar beschermd kunnen zijn na doormaken van een infectie. Kon helaas het artikel niet lezen (moest je lid zijn van de Telegraaf) maar als dat echt zo zou zijn is dat top. Vraag me alleen af hoe dat dan met de mutaties zit.

secricible

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 22:47

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 23:05

Hans Zaayer van Sanquin spreekt over de zogeheten mRNA-vaccins, zoals die van Pfizer/BioNTech en Moderna.
“Ik ben optimistisch dat zowel de natuurlijke infecties als de vaccins voor meerdere jaren beschermen”, zegt Zaaijer, die ook viroloog is bij het Amsterdam UMC.

(tussenkopje) Aanpassen aan mutaties

Hij is om nog een andere reden positief over de nieuwe generatie vaccins. Zij kunnen namelijk snel worden aangepast aan mutaties van het virus. Na aanpassing hoeft een farmaceut niet opnieuw een lange testperiode op te starten, maar kan het aangepaste vaccin direct naar het Europees geneesmiddelenagentschap EMA voor goedkeuring. Voor andere vaccins, zoals dat van AstraZeneca dat gebruikmaakt van een andere techniek, is aanpassing lastiger en tijdrovender.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 23:12

secricible schreef:
Nos bericht dat AZ het eerste en het tweede kwartaal minder leveren dan beloofd. Slechts 32miljoen in het eerste kwartaal, ipv de afgesproken 80 miljoen (in de hele EU) Dat is echt een tegenvaller voor Nederland...

Daar zitten we idd niet op te wachten... En deze moet nog goed gekeurd worden. :=

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 23:21

Zebrastreep schreef:
Ik ben blij als het achter de rug is morgen haha. Mijn zusje heeft nog even een fijne en duidelijke uitleg gegeven over het vaccin en de werking ( ze had zich duidelijk goed ingelezen). Ik ben nogal gespannen dat ik denk oh god dit gaat mis.

Mijn moeder daarin tegen kan het niet laten om te benoemen dat er heel wat mis kan gaan na zoveel jaar nog. Gaat echt in mijn kop zitten. Ik zei al ik wil alleen positieve dingen ervan horen deze week.

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Kijk dit zijn alle posters in dit topic die je aanmoedigen! Zeg als je aankomt gewoon even dat je het spannend vindt. Als het voorbij is zal het hartstikke meevallen. En haal daarna een lekker bakje B&J of chocoladeijs ofzo, dat heb je wel verdiend.
Gewoon aan al deze cheerleaders denken als je daar zit :j

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 00:51

Nooo, das 2/3 minder.... daar gaat mijn hoop op een goede zomer :( word echt niet goed van al die tegenvallers deze maand.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 00:55

Ik ook niet. Al mijn hoop gevestigd op de vaccins, maar het schiet niet op zo. Ik ben zo bang dat de cijfers niet gaan dalen en de maatregelen verlengd worden of nog scherper.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 02:28

Ahhh nee ik dacht gisteren nog van de gezondheidsverklaring moet ik die nog mee of pas daar in vullen. Toen dacht ik van ach vast daar vlak voordat je het vaccin krijgt maar nee, het moet dus van te voren en het meenemen. Ik voel me zo stom nu! Komt ook door de stomme zenuwen... Weet iemand toevallig al die is geweest of dat digitaal mag..

Wordt dus al lekker een stressvolle ochtend morgen en daar zat ik dus niet op te wachten. Enige optie is dat ik langs mijn vaders werk ga en daar kan printen.

Ik voel me zo dom nu he

Maar wel bedankt voor alle steun berichtjes doet me goed!

Edit oja kijk eens in je spam mail Zebrastreep pfff. Ik heb de mail gevonden gelukkig! Eerst door alle Bokt mails heen gegraven en opeens zag ik staan ggd! Verklaring klopt nu ook. Nou nu kan ik rustig gaan slapen was weer een leuke 30 minuten :') alleen nog wel even navraag doen of bij bijwerkingen van andere vaccins moet worden opgeschreven dat ik toen last had van mijn arm na de hepatitis :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 07:37

Relax zebrastreep. Als je een pen meeneemt kan je daar ook de verklaring invullen.

Pijn in je arm is normaal en niet ernstig. Zou ik niet opschrijven. Ze doelen meer op of je ooit een erge allergische reactie hebt gehad oid.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 08:38

Zebrastreep ik denk aan je. Het komt goed. Verstand op nul en blik op oneindig. :knuffel:

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 09:41

Jorissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 09:48

Hier een positieve ervaring met het prikken.
ik ben gisteren geweest en de prik was zo snel gezet dat ik echt letterlijk zei ‘oh is het al gebeurd’. Ook ik was toch wel wat nerveus maar het viel echt 100% mee.
Overal stonden vriendelijke mensen die de weg wezen of je papieren deden nakijken en alles was echt super geregeld op locatie.
Werd vandaag wel wakker met een wat stijve arm maar goed daar was ik al vanuit gegaan want dat is meestal zo.
Ben in ieder geval blij dat de 1ste prik er in zit en op naar de 12de voor nummer 2!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 09:58

SusanH schreef:
https://nos.nl/artikel/2365549-minder-a ... rland.html het heeft dus echt grote gevolgen. En de medewerkers uit de gehandicaptenzorg staan niet genoemd....ben benieuwd of het voor ons op de nog langere baan geschoven wordt. Lijkt er wel op.

Ze hebben idd alle berekeningen gemaakt obv geplande leveringen. Daar zal nu vast ook mee geschoven gaan worden. -O- Als straks de Pfizer fabriek is verbouwd en capaciteit omhoog kan gaan is dat natuurlijk een druppel op de gloeiende plaat, want volgens alle planningen is die van A-Z de grote kilo knaller en heeft NL minder van de andere vaccins besteld. Hopelijk kunnen ze dan toch nog meer van Pfizer en Moderna bestellen. #fingerscrossed

'Vaccinatiepuzzel moet opnieuw worden gelegd' - https://nos.nl/l/2365568#UPDATE-container-50531298

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 10:17

Oja, de stijve arm. Daarom moet je altijd in je niet-dominante arm laten prikken :j (dus niet de arm waar je mee schrijft).

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 10:17

Vayo schreef:
Ik ook niet. Al mijn hoop gevestigd op de vaccins, maar het schiet niet op zo. Ik ben zo bang dat de cijfers niet gaan dalen en de maatregelen verlengd worden of nog scherper.

Hoeveel strenger willen ze het nog maken dan?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 10:22

Wellicht kan NL nu meer inzetten op Janssen Janssen snel?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 10:35

Bedankt iedereen voor de reacties doet mij goed!

Ik was mijn uitnodiging kwijt geraakt daarin stond een code die je nog bent maar die heb ik inmiddels weer. Collega appte mij net idd dat je daar ook een papier in kan vullen (als ze dat ook nu eens in de mail zetten)

Heb in ieder geval goed kunnen slapen. Ik dacht ook al wel dat het stukje bijwerkingen ging om de wat, heftige dingen. Ik krijg door spanning alleen al genoeg klachten :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 10:38

Knuffel zebrastreep, komt goed!! Ik denk aan je.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 10:43

sureido schreef:

Planning van J&J is pas in Q3. Dus dat zal ons nog niet zo snel gaan helpen. := Ik hoop toch dat die paar druppels op de gloeiende plaat van Pfizer zal gaan helpen in Q1 als ze hebben kunnen opschalen na de verbouwing van de fabriek.

En laat ze A-Z eerst maar een goedkeuren. Enerzijds moet het goed gekeurd worden en anderzijds moet A-Z wel kunnen leveren.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 10:52

Bagheera_206 schreef:
sureido schreef:

Planning van J&J is pas in Q3. Dus dat zal ons nog niet zo snel gaan helpen. := Ik hoop toch dat die paar druppels op de gloeiende plaat van Pfizer zal gaan helpen in Q1 als ze hebben kunnen opschalen na de verbouwing van de fabriek.

En laat ze A-Z eerst maar een goedkeuren. Enerzijds moet het goed gekeurd worden en anderzijds moet A-Z wel kunnen leveren.

AZ wordt vrijdag goedgekeurd, ze zijn al overal daarmee aan het prikken dus kan me echt niet voorstellen dat ze hier dan zeggen, nee toch niet.

J&J in april toch al?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 11:08

purny schreef:
Vayo schreef:

Hoeveel strenger willen ze het nog maken dan?

Afstandsbeperking..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 11:11

Oh ja... ze gaan het nog strenger maken. Kunnen ze in maart de stembureaus open gooien...