Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 21:18

lenaa_tje schreef:
MyWishMax schreef:
Maar is dat niet alsnog erg vroeg? Dan kan het alsnog 'fout' gaan en wel besmet zijn, maar nog geen symptomen.

GGD rekent 5 dagen

Ik dacht 5 dagen om dan te kunnen testen na contact?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 21:20

lenaa_tje schreef:
MyWishMax schreef:
Maar is dat niet alsnog erg vroeg? Dan kan het alsnog 'fout' gaan en wel besmet zijn, maar nog geen symptomen.

GGD rekent 5 dagen

Klopt.

Mijn ouders vinden de kans op besmetting erg klein. En daarnaast ben ik een jonge gezonde vrouw.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 21:21

MyWishMax schreef:
lenaa_tje schreef:

GGD rekent 5 dagen

Ik dacht 5 dagen om dan te kunnen testen na contact?[/quote]

Collega is zelf negatief getest, maar die test is niet betrouwbaar genoeg omdat deze te vroeg is afgenomen, ondanks klachten.

Dus de kans blijft dat de collega gewoon alsnog negatief blijft.

purny

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 21:38

Gezonde jonge vrouwen komen ook met grote pech op de IC. Dus dit gaat niet op. Had gehoopt dat je dit nu wel zou weten?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 22:02

purny schreef:
Gezonde jonge vrouwen komen ook met grote pech op de IC. Dus dit gaat niet op. Had gehoopt dat je dit nu wel zou weten?

Ik heb daar niet tussen gezeten op kantoor, ik weet niet exact hoe het gegaan is.

Als mijn ouders het samen overlegd hebben en risico zo klein vinden dat ze het aandurven, dan is dat prima. Dan ga ik ze niet zeggen dat ze niet moeten komen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 22:04

*\%/* *\%/* *\%/*

net persconferentie van president van Andalucia:
Afgelopen maand 9x zoveel herstelden and nieuwe besmettingen.
Per zaterdagmorgen 00.00 vrij verplaatsen binnen provincie.
Per vrijdag 18 idem vrij binnen Andalucia.
Phew!

Opvallend verstandig is dat de andalusische regering ambivalente bewoordingen en vrijheden van de centrale overheid geschrapt heeft: Onduidelijk is niet te handhaven dus NEE!
Kijk, dát is regeren.

Voetnoot door de president: De uitspattingen van december zijn de dramas van januari. Wees verantwoordelijk!
Hoe waar _/-\o_

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 22:06

En frankrijk gaat juist weer verzwaren met een vroegere avondklok -O-

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 22:25

karuna schreef:
En frankrijk gaat juist weer verzwaren met een vroegere avondklok -O-

https://www.ad.nl/binnenland/live-frank ... ~a7ca78f6/

Dus niet alleen verzwaren. Attestation verdwijnt, vrij reizen door hele land mag weer en ook in Europa, 24 dec geen avondklok, 31 dec wel avondklok.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 22:37

Ah dat had ik niet meegekregen. Alleen de avondklok die naar 2000 is teruggezet en 31 december soort van thuis arrest. Maar de versoepelingen klinken wel als prettiger werkbaar

Edit mmm de nos meldt andere dingen

Citaat:
Avondklok vanaf 20.00 uur bij Oud en Nieuw in Frankrijk
Frankrijk scherpt opnieuw de coronaregels aan, omdat het aantal besmettingen "weer licht stijgt", heeft premier Castex bekendgemaakt. Theaters, bioscopen en musea zouden eigenlijk volgende week hun deuren mogen openen. "Maar dat stellen we drie weken uit", zei Castex.

De avondklok die volgende week dinsdag in zou gaan wordt uitgebreid. Mensen zouden eerst vanaf 21.00 uur binnen moeten blijven. Dat wordt nu vervroegd naar 20.00 uur. "En dat gaan we streng controleren."

Oud en Nieuw

Opvallend is dat die avondklok ook gaat gelden op Oud en Nieuw, in tegenstelling tot wat eerder was toegezegd. De jaarwisseling mag niet massaal op straat gevierd worden, zoals bijvoorbeeld op de Champs-Élysées in Parijs gebruikelijk is. Mensen moeten op 31 december binnen blijven. "En met maximaal zes volwassenen", zei de premier.

Volgens hem zijn de maatregelen nodig omdat de coronadoelstellingen niet gehaald worden. De regering hoopte half december op minder dan 5000 nieuwe besmettingen per dag te komen. Maar de afgelopen 24 uur waren dat er 14.000. "Dat is te veel. Die 5000 per dag halen we niet", zei minister van Volksgezondheid Olivier Véran. "Elke minuut wordt er nu nog steeds een persoon met corona in het ziekenhuis opgenomen."

MoniqueT

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 23:00

Fijn Pien en HC.

Spanje met zijn 47 miljoen inwoners had vandaag minder besmettingen dan Nederland. Er gaat toch eccht iets niet goed ....

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 23:08

MoniqueT schreef:
Fijn Pien en HC.

Spanje met zijn 47 miljoen inwoners had vandaag minder besmettingen dan Nederland. Er gaat toch eccht iets niet goed ....

Ik vind dit geen goede vergelijking. Spanje is bijna 3 keer zo groot..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 23:14

purny schreef:
MoniqueT schreef:
Fijn Pien en HC.

De vergelijkingen zijn internationaal per 100.000 inwoners of is dat ook niet correct volgens jou?!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 23:19

Het gaat vooral om de bevolkingsdichtheid en Nederland is nu eenmaal dichtbevolkt.

Besmettingen zijn moeilijk te volgen soms.
Mijn dochter werkt op acute opname ggz.
Collega is vorige week positief getest op Corona en ziek.
Alle cliënten (ong. 24) en alle medewerkers zijn negatief getest.
Wel waren er al strenge maatregelen.
Maar ik vind dit toch bijzonder.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 23:23

Waarom is dat bijzonder? Of bedoel je dat verder iedereen negatief is getest?
Volgens mij valt hier ook gewoon vrij weinig van te zeggen. Wie nou wie besmet en wie niet.
Ik hoor erg veel verhalen waar maar 1 per huishouden besmet is of juist een heel gezin en 1 niet (die vervolgens het langst thuis zit natuurlijk)
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 10-12-20 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 23:23

In de VS is COVID nu doodsoorzaak nr 1, boven hartziekten en andere aandoeningen.

Electra63 schreef:
Het gaat vooral om de bevolkingsdichtheid en Nederland is nu eenmaal dichtbevolkt.

Besmettingen zijn moeilijk te volgen soms.
Mijn dochter werkt op acute opname ggz.
Collega is vorige week positief getest op Corona en ziek.
Alle cliënten (ong. 24) en alle medewerkers zijn negatief getest.
Wel waren er al strenge maatregelen.
Maar ik vind dit toch bijzonder.

Dragen alle medewerkers er medische maskers?

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 23:27

mvdende schreef:
Net met mn ouders gebeld. Blijkt dat mam maandag voor het laatst contact heeft gehad met de collega. Dus als er zaterdag ochtend geen klachten zijn, komen ze deze kant op.

Wel zonder oma, daar nemen we geen risico mee.

Gelukkig maar dat het allemaal mee lijkt te vallen! Ontzettend jammer voor oma, dat wel! Die heeft ons natuurlijk nog maar erg weinig gezien dit jaar en die zit verder ook alleen.

Misschien is het dan een heel goed idee als jij gezellig met een pakje naar oma gaat voordat je ouders langskomen? Jij bent negatief getest dus jij bent safe, en dan zit je arme omaatje ook niet alleen?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 23:36

Abiola schreef:
mvdende schreef:
Net met mn ouders gebeld. Blijkt dat mam maandag voor het laatst contact heeft gehad met de collega. Dus als er zaterdag ochtend geen klachten zijn, komen ze deze kant op.

Wel zonder oma, daar nemen we geen risico mee.

Gelukkig maar dat het allemaal mee lijkt te vallen! Ontzettend jammer voor oma, dat wel! Die heeft ons natuurlijk nog maar erg weinig gezien dit jaar en die zit verder ook alleen.

Misschien is het dan een heel goed idee als jij gezellig met een pakje naar oma gaat voordat je ouders langskomen? Jij bent negatief getest dus jij bent safe, en dan zit je arme omaatje ook niet alleen?

En misschien is het nog een beter idee als we iedereen haar of zijn eigen keuzes laten maken, zonder emotionele druk uit te oefenen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 23:44

purny schreef:
MoniqueT schreef:
Fijn Pien en HC.

Juist daarom Purny. Spanje heeft het aantal besmettingen enorm omlaag gekregen. We hebben we allemaal best veel voor moeten laten. Nederland moet echt strengere maatregelen nemen.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 23:45

Emotionele druk zou ik het niet willen noemen, het was een goedbedoelde tip.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 23:47

Abiola schreef:

‘Dan zit je arme omaatje ook niet alleen’ is behoorlijk emotionele druk maar goed.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 23:49

lenaa_tje schreef:
Abiola schreef:

‘Dan zit je arme omaatje ook niet alleen’ is behoorlijk emotionele druk maar goed.

Jij mag door voor de wasmachine lenaatje +:)+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 23:53

Gossie en dan denken dat wij in NL, Frankrijk, Spanje et al problemen hebben met Covid en niet reizen.
Britten hebben het helemáál cru. Een harde Brexit lijkt onafwendbaar en dat maakt de UK ineens een derde land per 1 Jan en zonder zwaarwegende reden mogen Britten dan de EU niet zonder meer in. Gelden dan dezelfde regels als voor India, Mexico of Nigeria. Alleen wonen er zo´n half miljoen Britten (legaal en illegaal) in alleen al Spanje.
Gezien de vétte paniek over reeds geboekte reizen naar de UK voor kerst&nieuwjaar zijn er héél veel Britten hier met niet reguliere status; die kunnen dan voorlopig écht niet meer terug naar hun woning want ze wonen officieel nog in de UK...
Was al geheel helder mbt de Covid19 regels uiteraard doch het muntje valt nú ineens bij Britten door de Brexit niet-ontwikkeling.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 23:55

So be it. Als haar grootmoeder nu alleen zou komen te zitten omdat de moeder eventueel in contact is gekomen met een Covid patiënt, dan zou ze natuurlijk er voor kunnen kiezen om in plaats van haar moeder naar haar oma te gaan.
Ze kan er ook voor kiezen om dat niet te doen, het leven bestaat per slot van rekening uit keuzes.
Ik zou overigens willen dat ik de keuze had om oma of mama te bezoeken, maar zoveel keus heb ik niet...maar goed...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 00:05

Abiola schreef:
Ik zou overigens willen dat ik de keuze had om oma of mama te bezoeken, maar zoveel keus heb ik niet...maar goed...

Ik moet nog plannen maken. Nét pas de kaders waarin dat evt zou kunnen gehoord, maar dan nog. Ik heb geen ouder/grootouders meer, berglief ouders in NL dus is een NoNo, onze zoon komt naar huis pffff, meerlief mag met haar kids naar haar ouders maar ik dan niet en en de ex of grootouders van die kant evenmin; tteveel bubbels.
Maar goed; mijn zoon mag naar huis *\%/* en als dat alles zou zijn ben ik _/-\o_
Met NL familie google-meeten we wel. Nee, is niet hetzelfde maar wel helemaal top dat we die techniek nu hebben zeg.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 00:16

Huertecilla schreef:
Abiola schreef:

Ik moet nog plannen maken. Nét pas de kaders waarin dat evt zou kunnen gehoord, maar dan nog. Ik heb geen ouder/grootouders meer, berglief ouders in NL dus is een NoNo, onze zoon komt naar huis pffff, meerlief mag met haar kids naar haar ouders maar ik dan niet en en de ex of grootouders van die kant evenmin; tteveel bubbels.
Maar goed; mijn zoon mag naar huis *\%/* en als dat alles zou zijn ben ik _/-\o_
Met NL familie google-meeten we wel. Nee, is niet hetzelfde maar wel helemaal top dat we die techniek nu hebben zeg.

Ik heb mijn pa nog, opa’s, oma’s en mama en broertje zijn er niet meer. Papa heeft kanker en zit in een chemo/bestralingstraject en ik heb hem sinds februari niet meer gezien, want ik ben als de dood die man de hoek om te helpen.
Op mijn werk in de cultuursector is zo goed als iedereen zijn baan kwijt.

Ik probeer de zilveren rand in kleine dingen te zien, en ik heb het echt helemaal gehad met mensen die doen wat ze willen en vervolgens ook nog zaniken over niet bestaand leed.

Ik wens iedereen fijne dagen en doe als HC en geniet daar waar je kan.