lenaa_tje schreef:MyWishMax schreef:Maar is dat niet alsnog erg vroeg? Dan kan het alsnog 'fout' gaan en wel besmet zijn, maar nog geen symptomen.
GGD rekent 5 dagen
Ik dacht 5 dagen om dan te kunnen testen na contact?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MyWishMax schreef:lenaa_tje schreef:
GGD rekent 5 dagen
purny schreef:Gezonde jonge vrouwen komen ook met grote pech op de IC. Dus dit gaat niet op. Had gehoopt dat je dit nu wel zou weten?
karuna schreef:En frankrijk gaat juist weer verzwaren met een vroegere avondklok
Citaat:Avondklok vanaf 20.00 uur bij Oud en Nieuw in Frankrijk
Frankrijk scherpt opnieuw de coronaregels aan, omdat het aantal besmettingen "weer licht stijgt", heeft premier Castex bekendgemaakt. Theaters, bioscopen en musea zouden eigenlijk volgende week hun deuren mogen openen. "Maar dat stellen we drie weken uit", zei Castex.
De avondklok die volgende week dinsdag in zou gaan wordt uitgebreid. Mensen zouden eerst vanaf 21.00 uur binnen moeten blijven. Dat wordt nu vervroegd naar 20.00 uur. "En dat gaan we streng controleren."
Oud en Nieuw
Opvallend is dat die avondklok ook gaat gelden op Oud en Nieuw, in tegenstelling tot wat eerder was toegezegd. De jaarwisseling mag niet massaal op straat gevierd worden, zoals bijvoorbeeld op de Champs-Élysées in Parijs gebruikelijk is. Mensen moeten op 31 december binnen blijven. "En met maximaal zes volwassenen", zei de premier.
Volgens hem zijn de maatregelen nodig omdat de coronadoelstellingen niet gehaald worden. De regering hoopte half december op minder dan 5000 nieuwe besmettingen per dag te komen. Maar de afgelopen 24 uur waren dat er 14.000. "Dat is te veel. Die 5000 per dag halen we niet", zei minister van Volksgezondheid Olivier Véran. "Elke minuut wordt er nu nog steeds een persoon met corona in het ziekenhuis opgenomen."
purny schreef:MoniqueT schreef:Fijn Pien en HC.
Spanje met zijn 47 miljoen inwoners had vandaag minder besmettingen dan Nederland. Er gaat toch eccht iets niet goed ....
Ik vind dit geen goede vergelijking. Spanje is bijna 3 keer zo groot..
Electra63 schreef:Het gaat vooral om de bevolkingsdichtheid en Nederland is nu eenmaal dichtbevolkt.
Besmettingen zijn moeilijk te volgen soms.
Mijn dochter werkt op acute opname ggz.
Collega is vorige week positief getest op Corona en ziek.
Alle cliënten (ong. 24) en alle medewerkers zijn negatief getest.
Wel waren er al strenge maatregelen.
Maar ik vind dit toch bijzonder.
mvdende schreef:Net met mn ouders gebeld. Blijkt dat mam maandag voor het laatst contact heeft gehad met de collega. Dus als er zaterdag ochtend geen klachten zijn, komen ze deze kant op.
Wel zonder oma, daar nemen we geen risico mee.
Gelukkig maar dat het allemaal mee lijkt te vallen! Ontzettend jammer voor oma, dat wel! Die heeft ons natuurlijk nog maar erg weinig gezien dit jaar en die zit verder ook alleen.
Abiola schreef:mvdende schreef:Net met mn ouders gebeld. Blijkt dat mam maandag voor het laatst contact heeft gehad met de collega. Dus als er zaterdag ochtend geen klachten zijn, komen ze deze kant op.
Wel zonder oma, daar nemen we geen risico mee.
Gelukkig maar dat het allemaal mee lijkt te vallen! Ontzettend jammer voor oma, dat wel! Die heeft ons natuurlijk nog maar erg weinig gezien dit jaar en die zit verder ook alleen.
Misschien is het dan een heel goed idee als jij gezellig met een pakje naar oma gaat voordat je ouders langskomen? Jij bent negatief getest dus jij bent safe, en dan zit je arme omaatje ook niet alleen?
purny schreef:MoniqueT schreef:Fijn Pien en HC.
Spanje met zijn 47 miljoen inwoners had vandaag minder besmettingen dan Nederland. Er gaat toch eccht iets niet goed ....
Ik vind dit geen goede vergelijking. Spanje is bijna 3 keer zo groot..
Abiola schreef:Ik zou overigens willen dat ik de keuze had om oma of mama te bezoeken, maar zoveel keus heb ik niet...maar goed...
Huertecilla schreef:Abiola schreef:Ik zou overigens willen dat ik de keuze had om oma of mama te bezoeken, maar zoveel keus heb ik niet...maar goed...
Ik moet nog plannen maken. Nét pas de kaders waarin dat evt zou kunnen gehoord, maar dan nog. Ik heb geen ouder/grootouders meer, berglief ouders in NL dus is een NoNo, onze zoon komt naar huis pffff, meerlief mag met haar kids naar haar ouders maar ik dan niet en en de ex of grootouders van die kant evenmin; tteveel bubbels.
Maar goed; mijn zoon mag naar huisen als dat alles zou zijn ben ik
![]()
Met NL familie google-meeten we wel. Nee, is niet hetzelfde maar wel helemaal top dat we die techniek nu hebben zeg.