Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ItsMe2

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 20:35

Is er iemand die ik even een pb mag sturen?
Ik heb hier ooit een post geplaatst, maar zou graag even mijn hart willen luchten over mijn gewicht en eetgedrag :o

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 20:59

ItsMe2 schreef:
Is er iemand die ik even een pb mag sturen?
Ik heb hier ooit een post geplaatst, maar zou graag even mijn hart willen luchten over mijn gewicht en eetgedrag :o

Als het nog nodig is mag je mij pb doen

Ik ben helaas door stom zwem ongelukje uit de roulatie voor sporten :(
Enkel verzwikt en los botfragmentje
Baal er erg van en vind het nu moeilijk hoeveel wel en niet te eten omdat ik veeel minder beweeg dan normaal..

Dus moet even alles opnieuw her uitvinden..

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 21:59

Steeph schreef:
LoveUggs schreef:
Hier bijna 6 weken bezig en bijna 6 kilo kwijt. *\o/* Bijna mijn eerste doel behaald :D nog 0.4 gram :D Daarna weer door!

:oo jouw weegschaal is accuraat, doe mij er ook eentje! :')

Ik ben steeds bang om hem erbij te pakken maar tot nu toe steeds weer verbaasd over dat het er toch afgaat :+ al gaat het me niet snel genoeg maar ach.. eraf is eraf :=

Vandaag weer les gehad en merkte wel degelijk verschil vandaag. Ik rijd op een heel groot paard, en ze is echt wel hard werken.. Normaal kan ik 10 rondjes draven en daarna moet ik er 20 stappen om bij te komen. Vandaag ook wel gestapt tussendoor maar ik hield het echt duidelijk langer vol.

En om alles nog beter te maken, mogen we na bijna 9 maanden stappen met/op mijn bijrijdpaard eindelijk weer opbouwen! *\o/*

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 10:32

Joepie na 2 weken enkel aakomen, vandaag weer eens 0.2kg eraf. Het is weinig, maar iig de goede kant op.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 19:29

Ik heb met Eloya contact gehad via pb en zij heeft mij over de streep getrokken om hier mee te komen posten.

Ik baal op moment (en wel vaker/langer)
van mijzelf.
Al mijn overgewicht zit rondom mijn buik. Ik weet heel goed wat ik moet doen om te verminderen. Koolhydraten minderen, combinatie van conditie- en krachttraining, rust en regelmaat.
En ik wéét dat ik er wat aan moet doen om mijn overgewicht kwijt te raken, zowel voor mijn gezondheid en als voor mijn “gevoel”, zodat ik weer lekker(der) in mijn vel komt te zitten. Soms gaat het even een paar dagen goed en dan vind ik het moeilijk om het vol te houden met de instelling: het gaat toch nooit lukken.

Ik ben geen goede ontbijter, waardoor ik al snel ga snaaien en honger krijg. Daar komt bij dat ik sinds kort melkproducten vermijd ivm een zeer gevoelige huid hier voor.

Als het 2 dagen goed gaat en dag 3 gaat het minder dan is het voor mijn gevoel al weer verknald. Ik wil graag 12,5-15kg afvallen en waag me daarom ook niet goed te melden in het topic. En toch denk ik daar over, om wel wat extra steun te ervaren :o

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 20:14

Welkom ItsMe. Als ik het zo lees, wil je het dan niet allemaal te perfect doen? Misschien kleinere doelen?

Ik ga vandaag 400kcal over target :( Maar mijn opa is vandaag overleden, nadat het gisteren ineens verslechterde. Vind ik even een goed excuus.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-20 22:14

LoveUggs, wat goed! Gefeliciteerd! En wauw, die temperatuur op je werk... := soms heb je dat inderdaad even nodig, ik merk dat ook wel eens aan mezelf.

Eloya, wat balen dat je een ongelukje hebt gehad. Moet je ook in het gips, of dat niet?
En lief dat ItsMe2 jou even een pb kon doen :+:

Mirjamalvaro, die 0,2 is er toch maar af *\o/*

ItsMe2, natuurlijk mag je je melden! Jouw verhaal klinkt heel bekend, dat je prima weet wat je moet doen en het toch niet lukt. Blijf vooral lotgenoten zoeken en posten, samen trekken we je er doorheen :j

gaucho, gecondoleerd :knuffel: dit is veel belangrijker dan je target. Rustig aan, veel sterkte voor jou en je familie!

Mijn man heeft vandaag zijn verjaardag gevierd, maar ik heb me naar mijn idee best goed ingehouden, alleen niet zo heel goed gedronken. Morgen even weer de focus op beter drinken, heb er speciaal een nieuwe fles voor gekocht.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 23:41

Gecondoleerd gaucho!
Welkom its me!
Goed bezig butteffly!

Ik heb gelukkig geen gips. Wel drukverband en woensdag mogelijk een brace.

Ben wel flink misselijk van de pijnstillers die ik neem. Anavkns ook weer moeten overgeven. Paracetamol en diclofenac of ibuprofen. Slik er al maagbeschermer bij. Maar zonder pijnstillers word ik naar van de pijn wat resulteert in bijna flauwvallen

Dus is wel beetje vervelend en heb ook moeite met eten erdoor..

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 00:27

Gecondoleerd Gaucho Y;(

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-20 08:18

Eloya schreef:
Gecondoleerd gaucho!
Welkom its me!
Goed bezig butteffly!

Ik heb gelukkig geen gips. Wel drukverband en woensdag mogelijk een brace.

Ben wel flink misselijk van de pijnstillers die ik neem. Anavkns ook weer moeten overgeven. Paracetamol en diclofenac of ibuprofen. Slik er al maagbeschermer bij. Maar zonder pijnstillers word ik naar van de pijn wat resulteert in bijna flauwvallen

Dus is wel beetje vervelend en heb ook moeite met eten erdoor..

Pff wat lastig! Maar met diclofenac en ibuprofen noem je ook wel even twee %) goed dat je die maagbeschermer slikt! Het enige wat ik nog kan bedenken is zorgen dat je het niet op de nuchtere maag neemt, maar dat is makkelijk gezegd via een beeldscherm.
Hopelijk zakt de pijn snel een beetje, dan voel je je ook al direct fijner. Sterkte!

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 10:47

Gaucho: je slaat de spijker op z’n kop. Ik wil alles perfect doen en anders geef ik het al gauw op :o. Eloya zei ook al: Rome is niet gebouwd in 1 dag.. en dat moet ik proberen vast te houden.
Het gaat goed komen!
Gecondoleerd met je opa! :*

Dankjewel allemaal voor het warme welkom! Gisterochtend gewogen en schrok wel een klein beetje :o. Ik weeg 87.5kg bij een lengte van 1.70m. In eerste instantie wil ik terug naar de 75kg en eventueel dan nog terug naar de 72.5kg. Naast het gewicht wil ik ook mijn buikomvang bij gaan houden. Even kijken dat ik aan een meetlint kan komen.

Vandaag proberen de eerste stap te zetten: geen frisdrank meer. Ook geen ranja dus ;).
Heb zo wel verjaardag en mag dan een stukje taart en verder niets.
Heb al ruim 3.5km gewandeld en ga op de fiets naar de verjaardag.

Ik vind het ontzettend fijn dat ik welkom ben en dat we elkaar kunnen steunen! :)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 19:12

Ik startte met een vergelijkbaar gewicht ItsMe. 88 kilo bij 1.74. Nu rond de 74. Focus nu iets minder op snel afvallen maar meer op spieropbouw / wat strakker worden.

Daarover gesproken: Roosch ga je morgen nog van start met Chloe Tsing? Ik ga een poging wagen :j hardlopen doe ik dan wel op de rustdagen. En een beetje afleiding en structuur is verder wel welkom de komende weken.

Zo eerst een uurtje wandelen (net voor de bui) met een tussenstopje bij de ijssalon :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 21:17

Ik heb wel bijgelezen, maar sluit me aan bij de bijleestpost van vlindertje door tijdgebrek.

@gaucho ook van mij gecondoleerd natuurlijk! Ik start niet morgen maar woensdag waarschijnlijk, ivm uitjes komen de rustdagen zo beter uit!

Pivione

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 09:11

Mag ik mij hier melden?

Ik wil graag 9 kg afvallen, door mijn medicatiegebruik ben ik erg veel aangekomen.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 10:03

Gaucho gecondoleerd..

Pivione welkom!

Hier gaat het echt even slecht. Ik moet nodig weer de draad oppakken.. Soms gaat het 1 dag goed en dan weer dag slecht.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 10:07

Gecondoleerd gaucho.
Pivione en Itsme2 welkom.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 10:09

Zo ladies, de temperatuur is naar beneden dus nu het gewicht ook :D
Welkom Pivione, hoe meer mensen hoe beter :j
Hoe gaat het met iedereen? ik zou het leuk vinden om van alle posters en meelezers te horen het gaat, goede en minder goede berichten, samen sta je sterker en misschien motiveert het ook als het niet zo goed gaat. Ik mis een heel aantal mensen :)
Ik merk dat je met die hitte niet zoveel beweegt en bezig bent dus zou je nog minder kunnen eten maar ik moet zeggen dat ik dat dus niet doe :') :Y) niet zo best dus. Maar nu lijkt de temperatuur weer wat normaler te worden dus dan komt het allemaal wel weer goed.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-20 10:19

Justkid, ik mis idd ook een aantal mensen. Dus mochten jullie meelezen omdat je in een dipje zit (ik was ook nogal guilty daaraan) : meld je vooral weer.

Pivione, welkom! Klets lekker mee :j

Dustinlover, weet je ook waar het slecht gaat? Wat je valkuilen zijn?

Zo had ik laatst een keer trek en was het blehhh en weet ik veel, toen heb ik een zakje Engelse drop gekocht. Op het moment zelf wist ik al: dit is niet slim. Toch gedaan en uiteindelijk genoot ik er helemaal niet zo van.
En nu heb ik vooral zoiets van: is het me over het hele geheel gezien nou echt waard om die drop te gaan zitten (vr)eten? Of die chips, of noem maar op. Als ik dan aan het moment denk dat ik in een kledingwinkel sta en ik bekijk mezelf in de spiegel met kleren een maat kleiner, of meer maten kleiner, weegt het daar dan tegenop?

En die knop weer om krijgen is heel moeilijk, zo spreek ik dan met mezelf af dat ik 1 tussendoortje mag op een dagdeel en dan probeer ik me daar ook aan te houden. Bij wijze van spreken leg ik hem al in het zicht klaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 10:30

Gecondoleerd Gaucho :(:)
Welkom nieuwelingen :)
Verder las ik goede berichten van mensen die lekker op vakantie zijn geweest.

Hier gaat het ook weer wat beter na mijn laatste depri update. Er zijn 2 dingen veranderd, ik ben (weer) gestopt met cola zero drinken en ik heb het loeidruk op mijn werk gehad.
Ik denk toch dat doordat ik het soms niet zo druk heb op mijn werk, ik verveeld raak en dan de motivatie (en energie) niet heb om er tegenaan te gaan. Ik kom nu met veel meer energie uit mijn werk thuis.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 10:44

Butterfly schreef:
Justkid, ik mis idd ook een aantal mensen. Dus mochten jullie meelezen omdat je in een dipje zit (ik was ook nogal guilty daaraan) : meld je vooral weer.

Pivione, welkom! Klets lekker mee :j

Dustinlover, weet je ook waar het slecht gaat? Wat je valkuilen zijn?

Zo had ik laatst een keer trek en was het blehhh en weet ik veel, toen heb ik een zakje Engelse drop gekocht. Op het moment zelf wist ik al: dit is niet slim. Toch gedaan en uiteindelijk genoot ik er helemaal niet zo van.
En nu heb ik vooral zoiets van: is het me over het hele geheel gezien nou echt waard om die drop te gaan zitten (vr)eten? Of die chips, of noem maar op. Als ik dan aan het moment denk dat ik in een kledingwinkel sta en ik bekijk mezelf in de spiegel met kleren een maat kleiner, of meer maten kleiner, weegt het daar dan tegenop?

En die knop weer om krijgen is heel moeilijk, zo spreek ik dan met mezelf af dat ik 1 tussendoortje mag op een dagdeel en dan probeer ik me daar ook aan te houden. Bij wijze van spreken leg ik hem al in het zicht klaar.

Ja ik had teveel geld uitgegeven aan nieuwe dingen voor het huis dus de gezonde dingen zijn vaak wat duurder, dus dan ga je toch voor iets ongezonder. Het geen zin hebben om te koken, naar de winkel te gaan want dan moet je eerst de honden weer thuis af zetten enzovoort. Met die warmte sneller naar een magnum grijpen.
Nu vind ik het nog niet zo'n ramp, maar moet wel weer even mezelf in het gareel trekken nu. Schop onder men hol.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 11:40

Meld zich ;)
Geen dipje hier, maar gewoon druk in combi met puddinghoofd door de hitte :=

Afgelopen 2 weken wel rommelig gegeten, dus in 2 weken wat er bij en nu een ons onder dat van twee weken terug
Vooruit maar, nu weer met frisse moed er tegen aan

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 11:42

Hier ook geen dipje maar gezellige drukte :)) woensdag beginnen met de challenge plus iemand heeft mijn nieuwe aanwinst voor me werkend gekregen. :') een rasechte abtrainer, zo eentje van tellsell weet je wel.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-20 12:46

Roosch schreef:
Hier ook geen dipje maar gezellige drukte :)) woensdag beginnen met de challenge plus iemand heeft mijn nieuwe aanwinst voor me werkend gekregen. :') een rasechte abtrainer, zo eentje van tellsell weet je wel.

Zo'n beugel met hoofdsteuntje bedoel je? :D goed bezig hoor!

Relaxed, verveling kan heeel erg tegen je werken idd, merk het bij mezelf ook vaak. Fijn dat het nu beter gaat!

Dustinlover, het is soms zo lastig dat gezond duurder is -O- en het klinkt bekend hoor, geen zin om nog naar de winkel te gaan of het even niet ingepast krijgen... maar als er nog geen man overboord is, snel weer bij elkaar rapen :j het zou zonde zijn als je er teveel door verliest.

Sonja, die hitte is echt niet fijn he. Gelukkig nu weer wat minder warm, hier althans.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 13:12

Nee. Zo een wonderding. Zo een band weet je wel. :')

Een mens mag dromen :))

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 13:30

Gisteren aan mijn “eerste” doel kunnen houden: geen frisdrank. Voor de rest wel wat minder goede keuzes gemaakt, maar ik ga het in kleine stapjes doen. En de eerste is dus deze week wennen aan geen frisdrank :o

Wat fijn dat iedereen positief en motiverend reageert op elkaar.