Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lieflampje

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 17:02

Heb net ook maar een test aangevraagd. Vandaag uit het niets benauwd. Heb ik nooit last van gehad. Gelukkig kan ik morgen al terecht en ook nog in de buurt ook.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 17:05

_Karlijn schreef:
Bah wat is het toch een nare test := :') Sorry voor de mensen die nog moeten. Gelukkig vinden ook heel veel mensen hem meevallen maar ik had het idee dat hij met de neusswab op dezelfde plek zat als de keelswab, zo diep :=

Op de terugweg ging ik bijna van m'n stokkie, precies toen ik met veel snelheid (bergafwaarts) onder de spoortunnel door ging. Zag alleen nog maar gekleurde vlekken.

Edit: sorry, heleboel typo's

Dit wil ik helemaal niet lezen, moet morgen nog >;) :=

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 17:14

lieflampje schreef:
Heb net ook maar een test aangevraagd. Vandaag uit het niets benauwd. Heb ik nooit last van gehad. Gelukkig kan ik morgen al terecht en ook nog in de buurt ook.

Kortademig? Verder geen klachten? Hopelijk is het geen corona
Sterkte

lieflampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 17:22

tokedri schreef:
lieflampje schreef:

Sterkte

Nou, niet echt kortademig. Meer dat ik niet fijn kan “doorademen” waardoor ik met grote regelmaat een diepe zucht moet doen.
Verder geen klachten nee!

Dank je wel!

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 17:42

tokedri schreef:
lieflampje schreef:

Sterkte

Nou, niet echt kortademig. Meer dat ik niet fijn kan “doorademen” waardoor ik met grote regelmaat een diepe zucht moet doen.

Dank je wel![/quote]

Vriendin van me vorige week uitslag positief die benoemt het hetzelfde als jij
Verder niet ziek geworden

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 17:45

Dat gevoel heb ik idd ook. Alsof je niet onderin je longen komen ofzo :+

lieflampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 17:54

_Karlijn schreef:

Precies dat ja! Irritant :+
Voor de rest gelukkig (nog) geen klachten.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 18:14

Hier net ook voor een test geweest 60km verderop, hopelijk is de uitslag er snel. Sinds vrijdagavond niet lekker dus gisterenochtend meteen een afspraak gemaakt. Had hem al eens eerder gehad maar oef deze was pittig :+ Wel hele grote verschillen in werkwijze en afname tussen verschillende regio's, heel apart. Had het hier al gelezen maar nu ook zelf ervaren

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 19:18

Ik ben gister getest om 13.50, kreeg net om 18.30 mail dat de uitslag binnen was, zoals verwacht negatief. Ik was vrijdag ook alweer beter(gewoon flink verkouden, verder helemaal niks gehad), maar nou is mijn familie etc iig ook weer gerust...
Vond de uitslag nog best snel binnen :)

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 19:32

Oh dat valt me mee, is nog best snel. Fijn dat hij negatief is.

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 20:06

Ik had vanmiddag nog steeds niks gehoord,
zelf gebeld en de uitslag was gewoon binnen?

Positief helaas..

Ik mag na minimaal 7 dagen uit quarantaine vanaf de eerste ziektedag, mits ik 24 uur klachten vrij ben..
Maar vanaf dat moment moeten mijn partner en dochtertje nog 10dagen! extra in quarantaine..

Pittig dus! Ik vind het vrij heftig..

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 20:07

Ik kon na mijn positieve test als restverschijnsel ook niet goed doorzochten en geen hele zinnen spreken. Ook niet mee bekend normaal

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 21:02

Fijn dat je uitslag goed wat Magic_lover!

Jeetje Il0na wat balen zeg! Beterschap

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 21:06

Il0na schreef:

Positief helaas..

Ik mag na minimaal 7 dagen uit quarantaine vanaf de eerste ziektedag, mits ik 24 uur klachten vrij ben..
Maar vanaf dat moment moeten mijn partner en dochtertje nog 10dagen! extra in quarantaine..

Oei veel beterschap en sterkte! Vriendin van mij zit in hetzelfde verhaal zodra haar moeder weer 24 uur klachten vrij is nogmaals 10 dagen. Toch bijzonder dat iemand met klachten na 7 dagen en 24 uur weer naar buiten mag , maar een gezinslid gemiddeld 20 dagen binnen moet zitten. Ik denk dat de meesten al wel ziek worden binnen de dagen dat diegene die het virus als eerste had...

Hopelijk valt het verloop voor jou mee!

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 21:14

Zebrastreep schreef:
Il0na schreef:

Positief helaas..

Oei veel beterschap en sterkte! Vriendin van mij zit in hetzelfde verhaal zodra haar moeder weer 24 uur klachten vrij is nogmaals 10 dagen. Toch bijzonder dat iemand met klachten na 7 dagen en 24 uur weer naar buiten mag , maar een gezinslid gemiddeld 20 dagen binnen moet zitten. Ik denk dat de meesten al wel ziek worden binnen de dagen dat diegene die het virus als eerste had...

Sja die maatregelen zijn zo omdat je theoretisch op je laatste ziektedag nog een gezinslid kan besmetten, dat dan binnen 10 dagen nog ziek kan worden.. Heel naar, maar op zich begrijp ik wel waar het vandaan komt.. -O-
Als je binnenshuis afstand kan houden van gezinsleden, gaan die 10 dagen overigens in bij het laatste contactmoment, en niet per se pas wanneer jij klachtenvrij bent.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 21:17

Zebrastreep schreef:
Il0na schreef:

Sja die maatregelen zijn zo omdat je theoretisch op je laatste ziektedag nog een gezinslid kan besmetten, dat dan binnen 10 dagen nog ziek kan worden.. Heel naar, maar op zich begrijp ik wel waar het vandaan komt.. -O-
Als je binnenshuis afstand kan houden van gezinsleden, gaan die 10 dagen overigens in bij het laatste contactmoment, en niet per se pas wanneer jij klachtenvrij bent.

Ik heb inderdaad de site van het RIVM nog eens doorgespit en zag het daar mooi duidelijk uitgelegd staan. Ik begrijp nu wel waar het weg komt , maar vindt het inderdaad wel heftig. Nu kan het nog wel zo zijn dat er soms een speciale regeling is. Vriendin van mij zou wel weer naar buiten kunnen als ze een ander onderkomen vindt. Wel een hele zware regel. Je gaat niet zomaar even uit huis. Haar moeder was dacht ik maandag alleen nog aan het hoesten , maar dit kon ook nog wel even aanhouden. Ze zitten al bijna op 2 weken.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 21:58

lieflampje schreef:

Sterkte[/quote]

Dank je wel![/quote]

Gebruik je de pil ? En rook je ?
Als dat zo is zou ik toch even met hap bellen voor overleg kan namelijk ook longembolie zijn . Kans daar op is niet heel groot maar bij pilgebruik en roken vehoogd de kans

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 22:24

lieflampje schreef:
_Karlijn schreef:

Kan ook een verkeerde manier van ademhalen zijn. Ik heb chronische hyperventilatie en heb dit vaak. Even goed op mijn ademhaling letten en dan gaat het weer weg.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 22:30

lieflampje schreef:
_Karlijn schreef:

Kan ook een verkeerde manier van ademhalen zijn. Ik heb chronische hyperventilatie en heb dit vaak. Even goed op mijn ademhaling letten en dan gaat het weer weg.

Dacht ik ook nog aan. Ik heb ook chronische hyperventilatie en kan ook vaak niet goed doorademen. Maakt het ook soms wel erg lastig om te bepalen of het corona is.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 22:49

Bij zoiets twijfel ik niet eens over corona :+

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 22:54

Matheno schreef:
Bij zoiets twijfel ik niet eens over corona :+

Nou ik heb het wel vaker benauwd (zoals nu) maar herken deze klachten wel. Het is nu ook logisch dat ik ze heb rond deze periode. Maar heel soms trekt het even naar de borst en zakt binnen paar min weer af. Maar soms vind ik het wel lastig om te bepalen wat het nu is

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 23:12

Il0na schreef:

Positief helaas..

Waar heb jij heen gebeld dat ze je wel meer konden vertellen? Hier ook gebeld maar kreeg alleen : Ja streven is 48 uur. Kan langer duren. U moet geduld hebben wij mogen niks zeggen. Punt.

Allerstomst is nog wel dat ik donderdagochtend getest ben. Mijn moeder vrijdagmiddag in dezelfde teststraat. En zij heeft de uitslag wel en ik niet. Op coronatest.nl niet en aan de lijn dus bovenstaand antwoord.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 23:36

Ik zou er nog een telefoontje aan wagen. Ruim 72 uur is wel erg lang.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 07:11

Jeeetje, ik had gister even voor 12:00 m'n test, en nu om 7:00 is ie er al!
Negatief :):)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 07:52

Wat fijn Karlijn! Hopelijk is die van mij er ook zo vlot! Gisteren om 15.00 uur getest
Was het nog een beetje te doen op de fiets?