4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmie25501

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 19:04

Janine, genoeg opties lees ik al! Eieren zijn superhandig om mee te nemen inderdaad!

Imay, top bezig met bewegen! Wow, dat is best veel. Ik snap nu hoe je het uitrekent, maar het is idd waar wat Jip zegt, dat het heel lastig is om uit te rekenen hoeveel je verbrandt. Interessant stuk zeg!

Dilan, vervelend dat het even niet zo lekker ging -O- Lastig ook idd, dit weer.

Mara, aha op deze manier. Ik snap je denkwijze, maar ik zou toch kijken of je iets hoger in kcal kan gaan zitten. Zo val je misschien wel snel weer af, maar ik vind het niet supergezond zo. Zumba vind ik tot nu toe nog steeds erg leuk! Ik kan er nog steeds helemaal niks van :') maar de les vliegt voorbij en ik begin langzaam al wat dansjes te herkennen. Extra banaan is altijd wel fijn voor het sporten :j Dat doe je wel snel, in het juiste ritme komen!

Leonie, dat kan ik me in jouw geval heel goed voorstellen!

Jip, maar je bent alsnog een stuk slanker dan ik en iedereen vindt mij er volgens mij ook wel oke uitzien ;) Ik had ook graag de hele dag in bed gelegen, maar helaas had ik al heel veel dingen gepland. Dan vind ik ook wel weer, 's nachts een vent 's ochtends een vent, dus maar even doorgezet. Overigens voelde ik me na een nacht slapen pas weer helemaal oke. De opmerkingen van je moeder zijn je dus niet onbekend. Alsnog niet fijn.

Gisteren een gewoon dagje gehad.
O: kwark met bosbessen fruitspread en een smoothie van een banaan, nectarine en rode druiven. (362)
L: drie boterhammen met zalm, grilworst en roomboter en halvarine met nutella. (484)
A: Italiaanse pastasalade, erwtjes, wortels, huzarensalade, rauwkost, spare ribs en drumstick (gekruid). (752)
T: m&ms peanut en cadillacs. Allebei was niet echt nodig. (234)
T: klein stukje brownie. (30)
B: 10.000 stappen, 60 minuten paarden verzorgen.
Totaal kcal: 1853.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 08:03

@Dilan, Als ik het me goed herinner twijfelde je eerder nog over de studie? Toch de keuze gemaakt om te starten dus? Super leuk! :D Klinkt inderdaad als een heerlijke dag gisteren :)

@Travel_me, Klinkt interessant zo'n sporttest. Ik kan er ook slecht tegen wanneer ik voor mijn gevoel 'maar iets aan het doen ben'. Wellicht dus interessant voor mij om eens te onderzoeken of ik dat ook vergoed kan doen. Helemaal als beginneling, die nooit duursporten heeft gedaan, is het niet te doen om goed in te schatten wanneer je goed zit.
Vervelend dat je slecht slaapt zeg. Herkenbaar dat wanneer je zo erg in je gedachte zit, je daar niet goed meer uitkomt en daardoor niet in slaap komt. Misschien is een slaapmeditatiefilmpje opzoeken op Youtube een idee om eens te proberen? Klinkt misschien zweverig, maar ik kan me herinneren dat dat me een aantal jaar geleden goed geholpen heeft om 's avonds mijn hoofd uit te zetten.

@Kimmie, Ik ben het niet helemaal met je eens dat een weekje rond de 1500kcal per dag eten ongezond is, na een week van elke dag 3000+. Maar ik vind het wel erg fijn dat je me erop wijst, om te voorkomen dat ik ga doorslaan! :D Volgende week wil ik weer opbouwen naar +/- 1700 kcal en daarna weer gewoon mijn oude ritme van 1800 kcal per dag (of misschien zelfs wel wat meer, aangezien ik nu ook ben gaan racefietsen).
Fijn dat de zumba zo goed bevalt :D Ook nog andere lessen kunnen proberen met je rug? Of hou je het voorlopig bij zumba?

Hier gaat het best lekker! Begin van de week was ik natuurlijk erg opgeblazen door al het (vr)eten van vorige week, dat begint nu wel weer wat weg te trekken. Wel veel last van mijn darmen (waardoor ik helaas juist weer opzwel bij mijn buik), maar dat komt denk ik enerzijds omdat ik weer hele dagen moet zitten en anderzijds omdat mijn lichaam misschien weer even moet wennen aan mijn eetpatroon (eiwitrijk bijv.). Dat komt dus wel goed denk ik!

Gisteren uiteindelijk gekozen voor een rondje op de racefiets. Werd uiteindelijk maar een rondje van een uur, want het begon onverwachts te stortregenen -O- Maar goed, alle beetjes oefening helpen!
Vandaag weer lekker een krachttraining en paardrijden.

Eetplanning voor vandaag:
O: 225gr magere kwark met 10gr whey crispy
T: Appel-kaneel-kokoskoek en een pruim
L: Bruine boterham met een restje gehakt, tomaat, champignon en een plak jonge kaas
T: 250gr optimel appel-kaneel met 10gr whey crispy
D: Geroosterde pompoen met feta, rode ui, noten en honing met rucola en 1 chipolata worstje
T: Smart bar crunchy
Totaal 1415 kcal, afhankelijk van of ik honger heb voeg ik nog wat toe eventueel

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 09:19

Travel, goede keuze om dan even niks meer te doen :j

Kimmie, lekker lijstje :) Hoe gaat het nu met je, en de drukte om het studeren?

Mara, ik ben idd gestart met de studie :)
Beetje jammer van de regen :(
Succes met je training vandaag.

Ik heb net de zoveelste afwijzing gekregen op een sollicitatie. Gelukkig wel eentje die persoonlijk behandeld werd, ipv het gebruikelijke waarbij ze niet eens je sollicitatie bekeken hebben.
Word er wel een beetje wanhopig van zo. Ik moet voor mijn studie dus praktijkopdrachten doen, maar mijn huidige werk is hier niet geschikt voor. En alle functies die wel aansluiten op mijn studie en de richting die ik op wil vragen een HBO diploma en/of zoveel jaar ervaring.
Maar hoe kan ik mn diploma halen/ ervaring opdoen als alle bedrijven zulke eisen stellen? :=

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 11:47

Leonie, klinkt interessant zo'n sporttest! Goede keuze om dan even wat minder te gaan doen.

Mara, ik snap je. Ik zag alleen ook een paar lijstjes met minder dan 1500 kcal voorbij komen en dat is mi echt te weinig. Goed dat je ook snel weer gaat opbouwen! Ik ben nu alle groepslessen aan het testen. Ik heb tot nu toe ook nog body balance, burn, spinning en yoga geprobeerd. Volgende week wil ik ook nog sh' dance proberen, dus ik ben wel lekker bezig.

Dilan, het gaat gelukkig al een stuk beter. Ook mentaal, ik merk echt dat het beter met me gaat als ik meer sociale dingen kan doen. Soms heb ik nog wel wat hoofdpijn, maar veel minder. Gelukkig heb ik nu lekker vakantie en heb ik mijn propedeuse gehaald, wat dus heel fijn is. Al met al al veel verbetering dus.

Gisteren was ik eigenlijk van plan om 's avonds niks meer te eten en gewoon naar bed te gaan, maar ik zat nog heel laag in kcal, dus toch nog wat lekkers gepakt om aan te vullen.
O: twee boterhammen met grilworst en ongezouten roomboter en halvarine met hagelslag. (360)
L: twee boterhammen met grilworst en fruitstroop. (265)
T: Crystal Clear sparkling cranberry. (2)
T: koekje. (110)
T: appel. (72)
A: snijboontjes, aardappel, kaasschnitzel. (348)
T: m&ms peanut. (352)
B: 14.000 stappen, 60 minuten yoga, 60 minuten fietsen, 120 minuten paarden verzorgen en 60 minuten paardrijden.
Totaal kcal: 1510.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 11:51

Ohh wat goed dat je Propedeuse binnen is! :D

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 13:29

@Mara: Ja zo'n test is heel interessant. Kom je echt meer te weten over omslagpunt, zones, maar ze kijken naar meer dingen.
Ik ga het eens even opzoeken op Youtube. Thx :)
Oh altijd lekker fietsen in de stortregen.. Ahum

@Dilan: Wat lastig voor je! Het is nu natuurlijk ook wel een verkeerde periode, maar als je wat moet hebben is dat gewoon echt oliebol.

@Kimmie: Goed bezig!

----------------------
Ik heb vandaag een heerlijk dagje vrij. Wel vanavond Crossfit, maar verder dus gewoon rustig aan doen. In totaal nu 2 uurtje gewandeld voor de boodschappen, maar de rest van de middag ga ik chill beetje achter de laptop hangen :)

Lijstje:
O: Havermout met pindakaas en appel
T: 2 maiswafels
L: Proteïne pancakes met kwark en rood fruit
L: tosti met koolhydraatverlaagd brood, tomaat, kipfilet en plakje cheddar
T: knackebrod met pindakaas
A: Broccoli, bloemkoolrijst, ei, hamblokjes en cheddar
T: eiwitshake op de terugweg van trainen
T: 250 gr Skyr

Totaal: 2061
Beweging: 3 uur wandelen (verspreid over 3x uur) en 1 uur Crossfit

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 13:46

De tijd zit idd ook niet mee. Zie wel genoeg vacatures, dat wel.
Maargoed, blijf zoeken en solliciteren. Hopelijk krijg ik ergens toch een kans :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 18:20

Maanlicht, ik heb je een pb gestuurd :)

Travel_Me, waarom twijfel je over je werk?

Dilan93, wat zoek je? Ik weet niet of het bestaat, maar ik heb destijds een afstudeerstage gekregen via stagemotor of stagemonitor? Volgens mij kon je je daar dan ook aanbieden als student. Misschien in jouw geval ook een optie? Met praktijkopdrachten?

Morgen zit mijn eerste werkweek er alweer op... Volgende week val ik meteen in de prijzen, dan heb ik consignatiedienst. Ofwel, 24/7 bereikbaarheid voor de gehele fabriek.
Maar goed, dat vind ik eigenlijk altijd wel leuk.

Gisteren geen chocolaatje gehad, maar dat viel me vandaag kennelijk zwaar. Ik had zo onwijs veel behoefte aan snoep! Stond ik bij de aldi, hadden ze suikervrije winegums, van die hele kleine pakjes. Heel fijn :D Dat stilde de zoete honger gelukkig wat. Op dit moment staat er koude courgette soep in de koelkast en maakt mijn oven een zalm warm... Dat is dan mijn avond eten. Als het mooi gegarneerd wil worden, dan maak ik een foto voor jullie :')

Vandaag zit ik gelukkig ver genoeg onder de KH's dat ik wel een stukje chocola neem.

Voor morgen moet ik nog even broodjes maken vanavond.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 18:24

Hoe kom ik in vredesnaam bij courgettesoep? Het moet avocadosoep zijn :+

Oh ja, ik ben ook weer bij een nieuw doel... Onder 97, dus ik mag een wedstrijd opgeven *\o/*

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 20:49

Janine, bedankt voor de tip :D
Ik zoek een baantje als administratief medewerkster, eventueel met doorgroeimogelijkheid.

Je avondeten klinkt lekker :9
En wat goed dat je onder de 97 kg zit :D

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 20:57

@Janine: Meerdere redenen. Erg laag loon, weinig zekerheid, 0 uren contract en geen doorgroeimogelijkheden. Plus nog wel een paar dingen.
Goed bezig!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 07:17

Ik heb eindelijk weer wat ruimte gevonden om een bijleespost te maken.

@m9ara: Ja, het is in de therapie regelmatig ter sprake gekomen, ik moet me uitspreken als de opmerkingen mij niet zinnen, en verder is het het ene oor in, het andere oor uit. Vervelend van je darmen, hoe gaat het nu? Ik heb daar ook last van als ik een tijd minder eiwitten heb gegeten, en dat weer ophoog.

@Dilan: Hoe was het gesprek met je studiecoach? Vervelend, de zoveelste afwijzing.. In welke regio('s) ben je op zoek?

@Travel_me: Herkenbaar van dat nadenken en daardoor slecht slapen, heb ik vannacht ook gehad. Nauwelijks een oog dichtgedaan. Hoe beviel het je om CrossFit 's avonds te doen? Hoe laat ging je en kon je daarna wel slapen? Ik heb altijd het probleem dat als ik later dan half 6 ga, ik niet in slaap kom 's avonds vanwege de adrenaline etc. Vervelend dat je twijfelt over je werk..

@Kim: Ja, je hebt wel gelijk met 's avonds een vent, 's ochtends een vent. Ik ben dan gewoon geneigd om dingen te gaan afzeggen de volgende dag. Maar ik drink ook verder nooit, dus als ik een keer een kater heb is dat een soort uitzondering, haha. Gefeliciteerd met je propedeuse! Leuk dat je alle proeflessen aan het uitproberen bent, heb je al een favoriet? Ik snap dat het fijn is dat je nu even in wat rustiger vaarwater zit. Lekker van genieten.

@Janine: Super lieve pb, dank je wel. Avocadosoep klinkt heel spannend, haha! Wat goed dat je alweer een nieuw doel hebt bereikt!

Hier ging het vorige week nog heel slecht, iets met repen chocola en zo. Maar ik heb me deze week weer goed herpakt en ben het wat aan het compenseren. Ik heb toch besloten het vasten er wel in te houden. Het 's ochtends eten bevalt me helemaal niet goed in mijn dagelijks leven. Ik merk dat ik telkens honger heb en daardoor meer eet.

Ik maak dus toch de keuze om me nu te focussen op het verlagen van mijn vetpercentage, en niet ook spieropbouw. Natuurlijk wil ik het het liefst tegelijk doen, maar dat is gewoon niet zo haalbaar op dit moment voor mij, en sowieso lastig aangezien je alles precies goed moet doen om zowel vetpercentage te verlagen als spieren op te bouwen. Spieropbouw krijgt in het najaar de volle aandacht, zodat ik nu wat meer rust heb en me daar niet ook nog druk om hoef te maken.

Mijn eetlijstje volgt later vandaag, ik moet nu naar mijn werk en moet nog even kijken wat ik ga eten vandaag.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 07:55

Maanlicht, beide tegelijk is ook lastig hoor. Dan moet je idd alles heel precies gaan nemen.
Gesprek ging goed, wat fijne tips gekregen en samen met mijn coach een beetje globaal naar de planning van mn propedeuse fase gekeken. Geeft wel een gevoel van rust dat dit iig gepland is.

Ik woon zelf in Oostvoorne, ligt op het laatste eiland voor het vaste land van Zuid-Holland. Ik zoek werk in omgeving van huis tot aan Rotterdam. Eventueel deel van Westland kan ook, zoald Naaldwijk. Maar liever niet Den Haag ivm reistijd en bereikbaarheid. Met de auto is dat drama, met het OV vind ik Rotterdam al ver genoeg (is een uur a anderhalf uur met OV)

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 08:22

@Maanlicht: Vervelend dat je vannacht ook niet hebt kunnen slapen. Ik dit keer eindelijk wel ook al was ik druk in mijn hoofd.. Erg irritant gewoon
Ja ging eigenlijk wel prima. Alleen qua eten is een beetje puzzelen. Ik wou eigenlijk 19.30 maar die zat vol, dus 18.30 gegaan. Beviel wel goed. Nu was ik om 8 uur thuis :) Qua slapen niks gemerkt. Had dat wel vroeger in de horeca. Dat ik tot 's nachts werkte, thuiskwam en nog minstens een uur wat moest doen. Anders sliep ik niet.

Hmm wel slim ja denk ik. Ze zeggen vaak dat het nauwelijks samengaat. Ja alleen als beginner en je moet zoveel dingen goed doen. Plus zo giga veel hoeft der toch niet van je verpercentage meer af toch? Kun je je daar eerst op focussen en dan daarna als alles weer rustiger is, gaan kiezen voor spieropbouw.
Werkse vandaag!

@Dilan: Lastig wel. Al denk ik dat je qua werk wel in een redelijk goed deel van Nederland zit, maar misschien daardoor ook wel meer concurrentie.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 08:37

@Dilan, Wat vervelend dat je steeds wordt afgewezen! En ook apart dat ze HBO als vereiste stellen bij veel vacatures als je op zoek bent naar een administratieve functie. Mijn ervaring is dat hier veelal toch MBOers voor gezocht worden. Ben je op zoek naar een leer-werk plek, of echt naar een vaste functie voor een aantal dagen per week? Mocht je er behoefte aan hebben wil ik best eens naar je cv en motivatiebrief kijken, ik ben HR-Adviseur :)

@Kimmie, Oh wat een opluchting zeker dat je propedeuse binnen is! Gefeliciteerd! :D Lekker genieten van je vakantie nu. Leuk dat je alle lessen uitprobeert zeg. Je bent dan ook wel echt fanatiek bezig geweest als je al een heleboel hebt gehad in een relatief korte periode. Goed bezig!

@Travel_me, Heerlijk zo'n dagje niets. Ik ben heel graag bezig, maar af en toe kan ik zo erg uitkijken naar zo'n dag! Hoe beviel je training in de avond?

@Janine, Gefeliciteerd met het behalen van je doel *\o/* Wat is je volgende doelstelling?:D
Grappig he, dat je lichaam (of juist mentaal) zo snel went aan dat ene chocolaatje. Wel weer een inzicht over jezelf opgedaan zo!

@Maanlicht, Mijn buik blijft nog protesteren :+ Vind mezelf er ook gelijk meer 'chubby' uitzien. Maar goed, ik weet waar het aan licht nu dus dat komt wel weer goed.
Fijn dat je deze week de smaak weer te pakken hebt! Ik heb het idee dat je ook steeds meer inzicht krijgt in wat voor jou goed werkt. Ik denk dat het een goed idee is om de focus op alleen het verlagen van vetpercentage te leggen, ook om het jezelf niet té moeilijk te maken. Wil je alleen kcal minderen, of ook wat aanpassen qua macro's? Werkse vandaag! :D

Ik heb gisteren toch nog 150 kcal aan mijn lijstje toegevoegd. Ik twijfel een beetje of ik echt honger had (dat dacht ik op dat moment), of dat het toch nog wat cravings waren. Op zich met 1650 kcal prima uitgekomen, al past dit niet bij de 'reset' waar ik deze week voor ging.

Vanavond heb ik afgesproken om wat te gaan drinken met vriendinnen, maar ik heb met mezelf afgesproken dat ik het gewoon bij een spa blauw of cola zero ga houden. Normaal hou ik super erg van een lekker wijntje, maar merk dat ik er na al die wijn in mijn vakantie nog niet echt behoefte aan heb. Aangezien ik me echt nog wel 'chubby' voel kan ik het dus beter laten.

Lijstje voor vandaag:
O: Bananenpannenkoek van 1 banaan en 1 ei met 10gr whey en een topping van 50gr magere kwark en 40gr kersen
T: Smart bar crunchy en 1 pruim
L: 400gr Isey skyr met 15gr whey cripsy
T: 100gr cottage cheese
D: Plaattaart (met zelfgemaakt, niet zo vet deeg) met witlof, brie, honing rode ui en noten
Totaal 1495 kcal, even afwachten of er nog een hapje bijkomt vanavond.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 08:40

Een leer-werkplek is prima, maar een vaste functie voor 3 dagen of meer is ook goed :) hoeft ook niet direct op HBO niveau werk te zijn, ergens als assistent lijkt me prima om te beginnen. In overleg met mn coach ook de focus gelegd op mijn MBA diploma eerst halen binnen mijn eerste jaar. Dan heb ik iig aantoonbare kennis.

Heb je toevallig tips en punten waar veel op gelet wordt door recruiters/ HR medewerkers?

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 11:38

Dilan, wat lastig voor je! Hopelijk vind je snel iets geschikts. Fijn dat het gesprek bij je studiecoach goed was! Heel vervelend dat je steeds wordt afgewezen.

Leonie, ik snap dat je twijfelt over je werk. Herkenbaar van dat nadenken en daardoor slecht slapen, daar heb ik helaas ook wel last van. Of ik ga veel eten, ik weet niet wat beter is :')

Janine, je avondeten klinkt heerlijk! Hoe maak je avocadosoep? Gefeliciteerd met het behalen van je doel!

Jip, ik vind iig Zumba erg leuk! Verder vind ik het lastig om te kiezen, eigenlijk vind ik alles wel leuk :') Beide tegelijk lijkt mij ook erg lastig. Slim dat je voor een onderdeel gekozen hebt. Vervelend dat je vannacht ook niet hebt kunnen slapen.

Gisteren helaas weer een eetbui gehad. Van alles en nog wat gegeten van wat ik lekker vind. Helaas hebben we zoveel dingen die ik lekker vind liggen en komt het niet echt op. Rest avond ook verkloot, ook qua gedachtes. Op een of andere manier heb ik 's avonds en 's nachts veel meer last van sombere dingen, terwijl ik overdag alles juist prima kan relativeren. Om 23.55 ben ik dan ook niet echt gelukkig mijn bed ingekropen. Nu gaat het gelukkig weer wel beter. Cola zero erbij gedronken. Dat is dan nog iets beter dan gewone cola. Ik zal een lijstje delen tot het mis ging.
O: twee boterhammen met roompate en ongezouten roomboter met hagelslag. (365)
T: appel. (72)
L: twee boterhammen met krabsalade en zalm en een haring. (370)
T: pindarotsje en bonbon. Bonbons gekregen van een stalgenoot, omdat ik zijn paard had verzorgd toen hij op vakantie was, echt lief! (199)
T: boterham met pindakaas. (174)
A: twee boterhammen met zalm en pindakaas, tomatensoep en half stokbrood met zeezout roomboter. (594)
T: heel veel :')
B: 8000 stappen, 15 minuten rugoefeningen, 22 minuten fietsen en 40 minuten paard verzorgen.
Totaal kcal: ook heel veel -O-

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 11:48

Wat vervelend Kimmie :( Ging overdag juist zo goed. Hebben die sombere gedachten nog te maken met je studie? Ik heb die gedachten zelf ook vaak hoor := Vriend denkt dat ik hard op weg ben om een burn-out te krijgen :\
Ik heb dan ook vaak vreetbuien. Ook aangegeven bij mijn coach van PBP omdat ik het na een vreetbui vaak ook lastig vind om de draad weer op te pakken

Ben ook vaak moe en merk dat ik dan meer trek heb in zoetigheid :roll:

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 14:01

@Dilan: Hmm, ik had je graag willen helpen maar ben helemaal niet bekend in die regio helaas.

@Travel_Me: Het is zeker wel mogelijk hoor, body recomposition heet het. Het is een beetje een ondergeschoven kindje omdat je vrij precies te werk moet gaan en het voor coaches en personal trainers gewoon makkelijker is om mensen te laten cutten en bulken. Het is dus eigenlijk vooral uit gemak dat we zeggen dat je om spieren op te bouwen moet bulken en om je vetpercentage te verlagen moet cutten, maar dat je moét kiezen. Ik wil het super graag onderzoeken omdat ik het heel interessant vind en er uiteindelijk voor mijn werk ook mensen in wil kunnen adviseren. Ik ben een beetje mijn eigen proefpersoon wat dat betreft, haha. Maar op dit moment is, los van dat ik dit fenomeen super interessant vind, mijn doel om mijn vetpercentage te verlagen, als dat beter gaat wil ik nog wel een poging wagen om het te proberen. Nu maak ik het mezelf alleen maar onnodig moeilijker.

Mooi voorbeeld van body recomposition

@m9ara: Het lichaam heeft tijd nodig om weer rustig te worden, dus kan best een aantal dagen duren voordat alles weer rustig is.

@Kim: He vervelend.. Overdag heb je natuurlijk ook meer afleiding, waardoor je minder alleen bent met je gedachten. Ik herken dat wel. Weet je waar het aan ligt? Het helpt vaak om er met iemand over te praten en echt even je hart te luchten, de gevoelens de ruimte geven in plaats van weg te drukken.

@Dilan: Heeft jouw PBP coach tips voor eetbuien?

Ik ben best wel trots op mezelf. Blijkbaar is het elke vrijdag patatdag op mijn werk, dan krijgt iedereen friet met een snack van de baas. Ik was nog aan het vasten en heb heel even zitten twijfelen, maar toch niet gedaan. Er komen nog genoeg vrijdagen aan :Y). Iemand had ook allemaal dozen Merci meegenomen, kreeg ook een doos in handen gedrukt. Heb er netjes 1 chocolaatje uitgehaald en de doos ergens anders neergelegd. Heb het chocolaatje heel netjes bewaard voor vanavond haha.

Mijn lijstje voor vandaag:
L: proteïne havermout met banaan en pindakaas
A: heel veel tofu (moet op :+), aardappelschijfjes met ketchup en bleekselderij
T: heel veel watermeloen (moet ook op), Simply Protein reep maple pecan, Merci chocolaatje

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 17:12

@Mara: Ja trainen in de avond beviel eigenlijk wel prima. Niet veel verschil met in de ochtend. Nu was ik die dag wel vrij, dus komende wek gaat het wel anders worden met eerst werken en dan trainen.
Hmm ja 1650 is prima toch. Je lichaam moet natuurlijk ook weer wennen aan minder eten. Wel echt goed bezig dat je geen wijn neemt :)

@Kimmie: Hmm nee is beide niet echt handig nee
Wat vervelend die avond. Ik kan je ook niet echt adviseren ermee. Hopelijk heb je vandaag een betere dag!

@Jip: Ah okee. Ik zal eens gaan lezen :) Klinkt wel interessant
Zooo echt goed bezig jij gisteren :) Goedzo!

----------------------------------------------
Bij ons is het erg rustig op het werk. Helaas, want werk nu telkens maar 2-3 uurtje laatste 2 dagen. Nu is de stagaire vanaf volgende week weg, dus komende week zal het wel veel meer uur worden (ook omdat ik 6 dagen werk)

Ik heb nu ook een soort van beslissing genomen over mijn werk en dat geeft wel rust. Tot wanneer ik blijf werken weet ik nog niet precies (hangt van corona af), maar zodra ik kan, wil ik graag 6 maanden op reis. Hopelijk begin volgend jaar, maar dat is nu dan nog onduidelijk. Ik ga dus proberen de komende tijd zoveel mogelijk te werken (uiteraard rekening houden met mijzelf) om lekker te sparen.

Lijstje:
T: Eiwitshake
O/L: kwark, brinta, banaan, pindakaas, witte chocopasta en chocopasta
T: 3 knackebrod met pindakaas en 1 rijstwafel
A: Gevulde paprika's
T: Melt ijs :):)

Totaal: 2067
Beweging: 1 uur wandelen, 1 uur Crossfit, 1 uur fietsen en 2 uur horecawerk (en misschien vanavond nog even een uurtje wandelen)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 17:37

Dilan en Jip, op dit moment niet, eerder persoonlijk. Het punt is dat ik het heel fijn zou vinden om een relatie te hebben, maar dat ik eigenlijk niemand vind die dat ook met mij wil. Ben nu al een paar keer vrij poedersuiker afgewezen. Wel heel veel jongens willen seks met me en soms wil ik daar gewoon aan toegeven, omdat ik daar ook wel behoefte aan heb. Andere kant weer niet en daar pieker ik dan heel veel over. Vooral 's avonds en 's nachts heb ik er heel veel last van dat ik bang ben altijd alleen te blijven enzo, terwijl ik dat overdag echt wel kan relativeren. Niet zo fijn dus.
Ik vind het ook erg lastig om hier met iemand over te praten, omdat er toch vaak lacherig over gedaan wordt en ik 100% zeker veroordeeld zal worden door mijn omgeving als ik puur ga afspreken voor seks. Dat gepieker houdt ik dus liever bij mezelf haha.

Dilan, verder ben ik ook wel benieuwd of je coach tips heeft bij eetbuien!

Gisteren deels een oké dag, maar ik merk dat ik er zo last van heb als ik iets ongezonds eet nu, heel vervelend. 's Middags had ik drie uur lang gelezen bij een wedstrijd en tussendoor even een roze koek en ice tea gehad omdat ik vreselijk honger had. Daarna thuis weet ik dat ik voor fruit moet gaan, maar kies ik toch een koek. Dan kan ik zo boos worden om mezelf, terwijl ik zelf ook wel weet dat dat geen nut heeft. Het is nu echt puur mentaal, heel vervelend, want qua kcal was ik wss wel oké uitgekomen. Maar dan ga ik alleen nog maar meer eten en ik word daar heel kriegel van. Ik krijg het nu alleen niet zo opgelost. Het gaat alleen mentaal goed als ik van tevoren besloten heb dat het mag. Maar als het niet mag van mezelf en ik het toch doe, terwijl ik op dat moment al weet dat het niet goed is, ga ik me heel slecht voelen. Ik hoop dat dit snel beter wordt, want hier word ik niet zo blij van. Sterker nog, ik vul nu pas mijn hele dag in en ik zie nu dat ik helemaal niet heel hoog in kcal zit. Zo stom. Want ik heb me echt tijden schuldig gevoeld. Dus nu alvast geleerd, meteen invullen en als ik zie dat het niet hoog is, kan ik het misschien beter loslaten.
O: twee boterhammen met Philadelphia en zalm, een appel. (287)
T: crystal clear sparkling cranberry. (2)
L: twee boterhammen met zalm en krabsalade. (220)
T: roze koek en ice tea. (291)
T: stroopkoek, bonbon en koekje. (310)
A: tomatenrisotto met scholfilet en Parmezaanse kaas. (432)
T: thee met honing. (36)
B: 9000 stappen, 50 minuten fietsen en 60 minuten fitness.
Totaal kcal: 1579.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 18:27

Kimmie, wat rot dat je je zo voelt over relaties en mannen :(. Knuffel voor jou! Maar ik wil je het aller belangrijkste advies wat je op dit moment denk ik kan gebruiken. JIJ LEEFT VOOR JOU. Je hoeft niet voor iemand anders een relatie te hebben, of niet. En niet voor iemand anders seks te hebben, of niet. Probeer los te laten wat anderen van je verwachten en ga doen wat jij wil doen. Vinden anderen dat je alleen maar handje mag vasthouden tot de tiende date. fiets hun. Of beter, fiets een knap vent, geniet ervan, en zeg doei.

Ik heb lange tijd een relatie gehad waarin ik mij altijd aanpaste voor en aan m’n partner. Toen dat uitging tegen mezelf gezegd dat ik alleen dingen ga doen die ik zelf wil. Ik had geen behoefte aan een relatie, maar mama’s got some needs. Dus heb ook twee jaar lang alleen afgesproken voor seks en meer niet. Wat me heel goed beviel. En terwijl ik niet eens op zoek was, kwam daar dan toch ineens een vent die de liefde van mijn leven blijkt. Toen was ik trouwens 28, en ken er genoeg die nog ouder waren.

Ga vooral doen wat jij wil, het is jouw leven en jij moet er gelukkig mee zijn. Al vindt iedereen omgeving dat je verkeerde keuzes maakt, zolang jij je er goed bij voelt, is dat hun probleem en niet dat van jou.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 19:18

Hallo dames! Ik heb mij eerder in dit topic gemeld maar blijkbaar heb ik direct daarna per ongeluk het topic ontstipt. -O-

Dus ik zal me even opnieuw melden! :wave: Momenteel ben ik 1,68 en weeg ik rond de 58-60 kilo. Ik ben in zo'n anderhalf jaar 13 kilo afgevallen door calorieën te tellen en ik vind mezelf eigenlijk wel prima zo! Het probleem na anderhalf jaar 'dieten' is dat ik nu een slechte relatie met eten heb. Wat nu resulteert in vreselijke eetbuien. Alles wat niet mag van mezelf (koekjes, chocolade, ijs, friet etc), eet ik nu naar binnen met hoeveelheden waar je u tegen zegt. Ik heb ook nooit het idee dat ik vol zit mentaal. Fysiek wel, maar mentaal zit ik gewoon niet vol. Laatst had ik zelfs zoveel gegeten dat ik in paniek mijn moeder heb opgebeld met de vraag of je maag kon scheuren. Ik had nog nooit zoveel gegeten. Mijn maag stak letterlijk uit.

Nu heb ik vele filmpjes gezien met of tips waar ik niks aan heb ('ga appels eten, na twee appels heb je waarschijnlijk geen zin meer om te eten') of tips die ik graag wil proberen maar waar ik best wel bang voor ben ('eet alles wat je wilt voor een week en tel niks').

Zijn er meerdere die hier last van hebben en er tips voor hebben? Mijn hele calorieën tellen wil ik dus de deur uit gooien. Ik ga gewoon opschrijven elke dag wat ik eet en hoe ik me daarbij voel tijdens en na. :)

Ondertussen ben ik ook heel fanatiek met sporten bezig want ik wil graag aankomen in spiermassa! Momenteel heb ik een plank vorm (alhoewel ik langzaam weer dikker word door de eetbuien) en wil graag mooie strakke benen en een mooie kont hebben. :')

Mijn 'strijd' is dus vooral om een gezonde relatie met eten te krijgen en strakker worden. Als jullie vinden dat dit hier niet past in dit topic dan zal ik verdwijnen. :) Maar ik hoop dat ik gezellig mag mee kletsen! Vooral ook omdat sommige (als ik het goed lees) niet meer echt bezig zijn met afvallen maar ook fitter / strakker worden voel ik me hier meer thuis dan de andere afval topics. Voor tips sta ik absoluut open! Graag zelfs! En zal proberen om elke dag op jullie te reageren. :D

Laat ik eens beginnen met mijn lijstje van vandaag.

O: 300gr magere Griekse yoghurt met granola, banaan, chiazaad en cacao nibs
T: Peijnenburg chocolade karamel zeezout
L: hele bak Kvarg met schuddebuikjes (echt een rare combinatie maar ik had zo'n zin in schudde buikjes en had geen brood meer :'))
A: courgetti met zeevruchten, broccoli, pijnboompitten, cherrytomaten, philadelphia en parmezaanse kaas
L: (en hier dus mijn eetbui) twee plakken Peijnenburg chocolade karamel zeezout, twee time-out biscuits, een hele pak lange vingers (en nog steeds wil ik meer op dit moment) -O-

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 09:53

Kimmie, ahh wat rot dat je daarover piekert :( je mag me altijd pb'en hoor.

En wat linoleum zegt, doe wat goed voelt. Met mn huidige vriend ben ik vrijwel meteen gaan samenwonen toen het serieus werd. Wilden we beide graag, dus waarom wachten?

Met mn ex ging ik na een jaar samenwonen, ging 2 jaar later ook stuk.

Zullen genoeg mensen een oordeel hebben over dat mijn vriend al zo snel samenwonen. Maar voor ons beide voelde (en voelt) het goed. Dat is het belangrijkste :)

Neverland, lastig van je eetbuien. Meekletsen mag natuurlijk zeker :j
Maar ik zou je toch aanraden om begeleising te zoeken. Zeker als je spiermassa wilt aankomen en bang bent om dan eetbuien te krijgen. ;)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 12:28

Bedankt Lino voor je fijne woorden! Het punt is gewoon dat ik zelf helemaal niet weet wat ik wil. Zo stom. Het liefst zou ik gewoon mijn kop in het zand steken en mijn leven laten doorkabbelen. Maar zo werkt het helaas niet. Hopelijk zie ik vanzelf het licht hahaha.

Dilan, heel fijn, dankjewel!

Neverland, lastig van je eetbuien.

Gisteren ging 's ochtends wel goed, daarna vierde ik nog mijn verjaardag voor mijn vrienden (was 25 mei jarig, maar vanwege corona was dat uitgesteld). Was enorm gezellig, maar wel heel slecht gegeten. Ook nog tot 3 uur 's nachts blijven eten, dus ja, dat was niet fantastisch. Wel nog twee uur lang gezwommen en gelegen in het zwembad en 's ochtends de paarden verzorgd (paddocks uitmesten, met emmers water sjouwen, paard zelf doen) dus gelukkig nog wel wat beweging gehad.