Vaccinaties

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karl66

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 16:15

@Dani, sorry maar wat een onzinreactie. Mijn reactie, die weggehaald is, ging helemaal niet over de sanctie. Mijn reactie ging over slecht modereren, omdat hier al dagenlang op de persoon gespeeld wordt en jullie daar niet op ingegrepen hebben. Die hulk was gewoon mosterd na de maaltijd.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 16:37

Karl66 schreef:
@Dani, sorry maar wat een onzinreactie. Mijn reactie, die weggehaald is, ging helemaal niet over de sanctie. Mijn reactie ging over slecht modereren, omdat hier al dagenlang op de persoon gespeeld wordt en jullie daar niet op ingegrepen hebben. Die hulk was gewoon mosterd na de maaltijd.

Mee eens, zie wat er nu gebeurde. Wordt er met twee maten gemeten?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 16:41

Karl66, jouw bericht was een reactie op _Lautje_ en aangezien dat bericht is verwijderd heb ik de directe reacties erop eveneens verwijderd. Ik wil daarover in dit topic verder niet in discussie, daar is het topic niet voor bedoeld. Nu dus weer ontopic graag. En dan zónder memes, hou het enigszins inhoudelijk.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 16:49

Dani schreef:
Karl66, jouw bericht was een reactie op _Lautje_ en aangezien dat bericht is verwijderd heb ik de directe reacties erop eveneens verwijderd. Ik wil daarover in dit topic verder niet in discussie, daar is het topic niet voor bedoeld. Nu dus weer ontopic graag. En dan zónder memes, hou het enigszins inhoudelijk.

Misschien moet je dat dan per PB nog even tegen polo loco zeggen....Daar gaat het echt niet over de inhoud maar over onderbuikgevoel.

Overigens vind ik wel dat Bokt hier een een corrigerende rol in moet hebben. Er lezen genoeg jongeren mee die door deze antivaxx club verkeerd beïnvloed kunnen worden.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 16:52

Jullie hebben je wel erg laten kennen vind ik. Die moderator had het,lijkt mij, toch echt vooràl tegen jullie. Wat komt er wel niet allemaal voorbij, bij duidelijk gebrek aan inhoud: ik zou zijn weggelopen uit het Pieter Baan, Aluhoedjes, anti-vax gekkies, illuminati, conspiracy/ complot gekkie en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ook zo fijn hè, lekker met z’n allen iemand proberen te kleineren. Maar dat lukt jullie toch niet. Dat jullie met meer zijn, maakt niet per-sé dat jullie het recht hebben om andersdenkenden online kapot te maken.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 17:15

janderegelaa schreef:
Dani schreef:

Misschien moet je dat dan per PB nog even tegen polo loco zeggen....Daar gaat het echt niet over de inhoud maar over onderbuikgevoel.

Overigens vind ik wel dat Bokt hier een een corrigerende rol in moet hebben. Er lezen genoeg jongeren mee die door deze antivaxx club verkeerd beïnvloed kunnen worden.

Eens. Je kan best kritisch zijn, maar zo ver verwijderd van de feiten, dan hoef je imo ook niet in bescherming genomen worden als je al zo reageert in topics. Iets met wie de bal kaatst...

IMO mogen moderators best ingrijpen als er zo structureel misinformatie wordt verspreid. Zeker op een forum zoals Bokt.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 17:25

Helemaal mee eens. Zo' n forum als bokt zou geen platvorm mogen zijn van leugens. Juist die reactie's zouden moeten verwijderd worden en bij herhaling de user geband worden.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 17:32

Menen jullie dat nou?! :oo Wat mij betreft heeft iedereen recht op zijn eigen waarheid vergissingen en houden we dat lekker zo. Deze roep om censuur vind ik minstens net zo 'eng' als de complottheorieën die eraan voorafgingen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 17:49

goeroe schreef:
Menen jullie dat nou?! :oo Wat mij betreft heeft iedereen recht op zijn eigen waarheid vergissingen en houden we dat lekker zo. Deze roep om censuur vind ik minstens net zo 'eng' als de complottheorieën die eraan voorafgingen.

Maar er zit een verschil in je eigen waarheid hebben tov dit soort onzin spuien waar jonge en/of beïnvloedbare mensen het kunnen lezen.

Kijk alleen nog maar naar de HPV prik: daar is zo veel hardnekkige onzin over verspreidt dat veel van mijn leeftijdsgenoten deze niet hebben gepakt (ik hoorde bij de allereerste lichting) omdat het onvruchtbaarheid zou veroorzaken. Wat natuurlijk gewoon feitelijk onwaar is.

Dan zie ik liever dat er idd gecensureerd wordt (of een modbreak waarin benadrukt wordt dat de geschreven informatie feitelijk onwaar is met een link naar de site van het RIVM) op zulke complottheorieën op dergelijke fora. Natuurlijk zou ik liever geen censuur op kritische vragen en een nette discussie hebben. Maar als je al vanaf het begin roept dat iedereen die de overheid/RIVM/vaccins vertrouwd schaapjes zijn/dom zijn en niet inhoudelijk reageert op vragen dan ben je niet bezig met een nette discussie.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 17:50

Dubbel... enerzijds eens met goeroe, iedereen mag zijn eigen keuzes maken. Maar de kanttekening is dat het anderen niet schaad... En of het schadelijk is om mensen op te zetten tegen vaccinaties, daarover kun je wel discussiëren vind ik...

Voor pocca_locca's discussietechnieken (of het gebrek eraan) heb ik dan weer geen woorden. Hautain gedrag, "noujaaaaa weten jullie dat niet eens", en mensen uitmaken voor auto-immuumziektes vind ik gewoon sneu. Dan bevestig je alleen maar dat je het niet op inhoud kan winnen.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 18:12

goeroe schreef:

Precies. Iedereen heeft het recht om zijn of haar zienswijze te delen. Zolang er bijvoorbeeld berichten als: “ 75% zorgpersoneel weigert griepprik” in het nieuws komen, lijkt het me wel terecht om de conclusie te trekken dat zelfs zorgpersoneel allerminst overtuigd is van het nut van minstens één vaccin..

Trouwens ik kan de uitspraak “ dat het gevaarlijk kan zijn om mensen die kritisch over vaccineren denken, een podium te geven” ( even vrij vertaald) niet echt rijmen met veel uitspraken die over mij zijn gedaan in de trant van dat ik een aluhoedje en conspiracy gekkie zou zijn, waarmee indirect gezegd wordt dat wat ik beweer niet serieus te nemen is. Als het ècht allemaal zo belachelijk zou zijn, hoeft toch niemand bang te zijn dat er mensen door mijn Posts op andere dan gangbare gedachten gebracht worden?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 18:40

Pocca_Locca, maar wat heeft de UCC, een Amerikaanse wet, nou precies met het vaccineren in Nederland te maken.

Trouwens, dat veel zorgmedewerkers in Nederland geen griepprik halen, verandert er niks aan dat je voornamelijk fake news van YouTube aan het verspreiden bent, daarbij continue mensen voor domme schapen en meer uitmaakt en het verrekt om inhoudelijk op kritiek in te gaan. Wat mij betreft had Bokt daar dus prima op in kunnen grijpen. Het is namelijk meer dan een afwijkende mening. Het zijn leugens, die een gevaar voor de volksgezondheid zijn. En die verspreid worden om te zorgen dat aanbieders van alternatieve geneeswijzen er geld aan kunnen verdienen.
Als je dan als mod niet verder komt dan de tegenpartij op hun manier van discussiëren aan te spreken, dan snap je het niet helemaal...

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 18:42

goeroe schreef:

Er is een verschil met kritisch zijn en pure leugens en fake news verkondigen als waarheid.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 18:44

dromertje2 schreef:
goeroe schreef:

Er is een verschil met kritisch zijn en pure leugens en fake news verkondigen als waarheid.

Eens. Als je een claim maakt, ligt de bewijslast ook bij jou. En dus moet je met bewijs komen, en je bewering grondig kunnen onderbouwen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 18:45

Pocca_Locca schreef:
goeroe schreef:

Precies. Iedereen heeft het recht om zijn of haar zienswijze te delen. Zolang er bijvoorbeeld berichten als: “ 75% zorgpersoneel weigert griepprik” in het nieuws komen, lijkt het me wel terecht om de conclusie te trekken dat zelfs zorgpersoneel allerminst overtuigd is van het nut van minstens één vaccin..

Trouwens ik kan de uitspraak “ dat het gevaarlijk kan zijn om mensen die kritisch over vaccineren denken, een podium te geven” ( even vrij vertaald) niet echt rijmen met veel uitspraken die over mij zijn gedaan in de trant van dat ik een aluhoedje en conspiracy gekkie zou zijn, waarmee indirect gezegd wordt dat wat ik beweer niet serieus te nemen is. Als het ècht allemaal zo belachelijk zou zijn, hoeft toch niemand bang te zijn dat er mensen door mijn Posts op andere dan gangbare gedachten gebracht worden?

Hoe ben jij dan aan uw gedachtengang gekomen? Ook door niet gefundeerde, leugens en fake news te geloven.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 18:47

goeroe schreef:

Eens. Ook onzinnige, potentieel gevaarlijke denkbeelden mogen geuit worden. Graag juist, want dat biedt de ruimte om ze met gezond verstand, feiten en cijfers en een goede onderbouwing onderuit te halen. En daar trek je meer in stilte meelezende twijfelaars mee over de streep dan met censuur.

Overigens hoef je je niet als slachtoffer op te stellen P-L, je kunt je prima verdedigen en bent duidelijk niet onder de indruk van alles wat je hier over je heen krijgt, anders was je allang vertrokken.
Laatst bijgewerkt door Askja op 29-12-19 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 18:49

Karl66 schreef:
Pocca_Locca, maar wat heeft de UCC, een Amerikaanse wet, nou precies met het vaccineren in Nederland te maken.

Trouwens, dat veel zorgmedewerkers in Nederland geen griepprik halen, verandert er niks aan dat je voornamelijk fake news van YouTube aan het verspreiden bent, daarbij continue mensen voor domme schapen en meer uitmaakt en het verrekt om inhoudelijk op kritiek in te gaan. Wat mij betreft had Bokt daar dus prima op in kunnen grijpen. Het is namelijk meer dan een afwijkende mening. Het zijn leugens, die een gevaar voor de volksgezondheid zijn. En die verspreid worden om te zorgen dat aanbieders van alternatieve geneeswijzen er geld aan kunnen verdienen.
Als je dan als mod niet verder komt dan de tegenpartij op hun manier van discussiëren aan te spreken, dan snap je het niet helemaal...

Tja, de UCC... ik geef toe dat dat hier in principe niet thuishoort. Dat voert te ver. Was meer een reactie op dat bericht van het rvp. Mijn overtuiging is dat er niet zoiets is als een overheid, slechts corporaties. Maar het heeft misschien niet genoeg met het topic te maken dus tot zover wat dat betreft.

De griepprik vind ik een heel prima voorbeeld van de verdeeldheid wb het onderwerp. Dat jij de filmpjes klakkeloos wegzet als “ fake news” zegt erg veel over je eigen gebrek om inhoudelijk te reageren.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 18:50

Maar wat heeft de griepprik met het rvp voor kinderen te maken :?

Dat is een heel ander soort vaccinatie met een ander doel. Maar goed, ik werk wel in de zorg en neem hem gewoon.

Dat mensen hem niet nemen is (bij ons op het werk iig) meer een kwestie van gemakzucht. Als ze aanwezig zijn op de dag dat ie uitgedeeld wordt nemen mensen hem wel, als ze er niet zijn, op vakantie zijn, het te druk hebben, oid nemen ze hem niet. Ik denk dat dat meer met organisatie van het uitdelen ervan te maken heeft dan dat mensen hem echt echt echt niet willen.
Maar dat is meer wat ik in de wandelgangen hoor en wat uit het onderzoek kwam wat hier gevoerd is.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 18:52

verootjoo schreef:
Maar wat heeft de griepprik met het rvp voor kinderen te maken :?

Dat is een heel ander soort vaccinatie met een ander doel.

Ik vind dat een nieuwsbericht waarin staat dat 75% van zorgpersoneel niet de griepprik haalt, heel erg veel te maken heeft en dus ook thuishoort in dit topic.
Wat is er dan volgens jou zo fundamenteel anders aan de griepprik?

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 18:53

Pocca_Locca schreef:
Karl66 schreef:

Tja, de UCC... ik geef toe dat dat hier in principe niet thuishoort. Dat voert te ver. Was meer een reactie op dat bericht van het rvp. Mijn overtuiging is dat er niet zoiets is als een overheid, slechts corporaties. Maar het heeft misschien niet genoeg met het topic te maken dus tot zover wat dat betreft.

De griepprik vind ik een heel prima voorbeeld van de verdeeldheid wb het onderwerp. Dat jij de filmpjes klakkeloos wegzet als “ fake news” zegt erg veel over je eigen gebrek om inhoudelijk te reageren.

Wat houden die corporaties dan in?

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 18:59

Laten we daar maar verder niet over door gaan hier, dat voert te ver. Ik zal een topic openen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 19:25

Het idee achter die corporaties is vrij simpel. Volgens de sovereign citizen beweging zijn staten eigenlijk bedrijven, die een contract met ons als burgers afsluiten. En door dat contract niet te accepteren, denken ze dat de wet niet voor hun geldt.

@Pocca_Locca, YouTube video's zijn geen wetenschappelijke onderzoeken, die peer reviewed worden, die reproduceerbaar en falsificeerbaar moeten zijn. En als we om zo'n onderzoek van de antivaxxers vragen of een falsificatie van een onderzoek dat het nut van vaccins laat zien, geef je niet thuis en reageer je met de mededeling dat wij domme schapen zijn, die gehersenspoeld zijn. Maar zolang jij jouw meningen niet feitelijk kan onderbouwen, blijft het fake news.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 19:28

Karl66 schreef:
Het idee achter die corporaties is vrij simpel. Volgens de sovereign citizen beweging zijn staten eigenlijk bedrijven, die een contract met ons als burgers afsluiten. En door dat contract niet te accepteren, denken ze dat de wet niet voor hun geldt.

@Pocca_Locca, YouTube video's zijn geen wetenschappelijke onderzoeken, die peer reviewed worden, die reproduceerbaar en falsificeerbaar moeten zijn. En als we om zo'n onderzoek van de antivaxxers vragen of een falsificatie van een onderzoek dat het nut van vaccins laat zien, geef je niet thuis en reageer je met de mededeling dat wij domme schapen zijn, die gehersenspoeld zijn. Maar zolang jij jouw meningen niet feitelijk kan onderbouwen, blijft het fake news.

Als er ( ik val in herhaling trouwens) ín die filmpjes gerefereerd wordt aan wetenschappelijk onderzoek, lijkt me dat geen fake news

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 19:28

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 19:31

Pocca_Locca schreef:
Karl66 schreef:

Als er ( ik val in herhaling trouwens) ín die filmpjes gerefereerd wordt aan wetenschappelijk onderzoek, lijkt me dat geen fake news

Wel als die onderzoeken...
a) bewust verkeerd geïnterpreteerd worden
b) frauduleus zijn

Waarom deel je die wetenschappelijke onderzoeken uit die video's niet gewoon? Je weet inmiddels dat er hier vrij hard wordt gereageerd als je weer een video plaatst, maar als je gewoon de link naar het onderzoek plaatst dan wordt de discussie beter gevoerd.