Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 09:51

germie schreef:
Persoonlijk geloof ik niet in cranio sacraal, want ik ben namelijk ook een cranio sacraal therapeut en ook tevens chiropractor en osteopaat. Het zijn namelijk vrije beroepen.

Hoezo ben jij zelf cranio sacraal? Heb je een opleiding gevolgd? Heb je zelf ervaring met cranio sacraal?
Het is inderdaad een zachte behandelmethode die diep inwerkt op alle lagen. Zo kan je van buitenaf in het lichaam werken.
Cranio sacraal helpt het lichaam weer te herinneren “hoe het hoort te zijn”. Soms kan dat inderdaad met 1 behandeling, maar als er trauma zit, dan kan het een aantal extra behandelingen nodig hebben.
Ook werkt cranio vanuit het idee dat lichaam en geest in verbinding staan, dus als het een psychisch probleem blijkt te zijn, kan cranio hier ook voor helpen.
Ik heb er zelf juist wel enorm goede ervaringen mee. Ook in mijn omgeving. De moeite waard om eens te proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 09:53

germie schreef:
Persoonlijk geloof ik niet in cranio sacraal, want ik ben namelijk ook een cranio sacraal therapeut en ook tevens chiropractor en osteopaat. Het zijn namelijk vrije beroepen.

Hoezo ben jij zelf cranio sacraal? Heb je een opleiding gevolgd? Heb je zelf ervaring met cranio sacraal? Beetje kort door de bocht om te zeggen dat het een vrij beroep is dus dat je dan meteen cranio sacraal therapeut bent. Het is wel handig te weten wat je doet, maar dat lijkt me bij elk beroep wel handig, vrij beroep of niet.
Het is inderdaad een zachte behandelmethode die diep inwerkt op alle lagen. Zo kan je van buitenaf in het lichaam werken.
Cranio sacraal helpt het lichaam weer te herinneren “hoe het hoort te zijn”. Soms kan dat inderdaad met 1 behandeling, maar als er trauma zit, dan kan het een aantal extra behandelingen nodig hebben.
Ook werkt cranio vanuit het idee dat lichaam en geest in verbinding staan, dus als het een psychisch probleem blijkt te zijn, kan cranio hier ook voor helpen.
Ik heb er zelf juist wel enorm goede resultaten mee. Ook goede ervaringen in mijn omgeving. De moeite waard om eens te proberen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 10:06

Humpiedumpie schreef:
germie schreef:

Hoezo ben jij zelf cranio sacraal? Heb je een opleiding gevolgd? Heb je zelf ervaring met cranio sacraal? Beetje kort door de bocht om te zeggen dat het een vrij beroep is dus dat je dan meteen cranio sacraal therapeut bent. Het is wel handig te weten wat je doet, maar dat lijkt me bij elk beroep wel handig, vrij beroep of niet.
Ik heb er zelf juist wel enorm goede resultaten mee. Ook goede ervaringen in mijn omgeving. De moeite waard om eens te proberen.

Nou, iedereen mag zich dus sanio sacraal expert of therapeut noemen. En daar gaat het om: https://www.kwakzalverij.nl/over-ons/ve ... -therapie/ Jij bent het, ik ben het. Zo eenvoudig is het. Het is dan belangrijk om vooral niet door te modderen als het na 1 keer niet werkt. Er is geen kwaliteit gewaarborgd. Ik ben zo ooit een paar keer naar een chiropractor geweest, ja, na 1 keer had die man mij al van de klachten af geholpen. Dus op zijn advies nog maar een paar keer. Maar hij vond eigenlijk dat ik minstens een jaar lang 3 keer per week moest komen. En dat a 65 euro voor 5 minuten he. Dat doen we dus niet. Het heeft geholpen waarvoor ik kwam, maar je moet zo oppassen dat ze niet extra geld gaan verdienen wat niet nodig is.
Iedereen mag zich zo noemen, en je weet dus nooit of je een goede treft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 10:29

germie schreef:
Nou, iedereen mag zich dus sanio sacraal expert of therapeut noemen. En daar gaat het om: https://www.kwakzalverij.nl/over-ons/ve ... -therapie/ Jij bent het, ik ben het. Zo eenvoudig is het. Het is dan belangrijk om vooral niet door te modderen als het na 1 keer niet werkt. Er is geen kwaliteit gewaarborgd. Ik ben zo ooit een paar keer naar een chiropractor geweest, ja, na 1 keer had die man mij al van de klachten af geholpen. Dus op zijn advies nog maar een paar keer. Maar hij vond eigenlijk dat ik minstens een jaar lang 3 keer per week moest komen. En dat a 65 euro voor 5 minuten he. Dat doen we dus niet. Het heeft geholpen waarvoor ik kwam, maar je moet zo oppassen dat ze niet extra geld gaan verdienen wat niet nodig is.
Iedereen mag zich zo noemen, en je weet dus nooit of je een goede treft.

Jammer dat jij deze ervaring ermee hebt. Maar dat betekend niet dat “iedereen die een vrij beroep heeft” zo werken.
Iedereen mag zich ook hoefsmid noemen, dat is ook een vrij beroep. Ik heb zelf (meerdere) slechte ervaring met een hoefsmid. Maar dat betekend niet dat ik dan maar alle hoefsmeden moet afzweren, want is vrij beroep, want iedereen kan zich hoefsmid noemen. En dat betekend ook niet dat ik geen enkele smid maar aan mn paard laat zitten, want dat is toch echt noodzakelijk.. of, wacht, ik hoor net dat ik zelf ook hoefsmid ben ;). Nee , zonder gekheid, de meeste mensen met een vrij beroep hebben hier toch echt een opleiding voor gedaan (wat niet per definitie betekend dat ze ook goed werk leveren) en zijn aangesloten bij een beroepsvereniging zodat het bij de meeste zorgverzekeringen zelfs gedekt wordt.
Je moet juist degene zien te vinden die er bovenuit springt en waar je je zelf prettig bij voelt. Als jij een negatieve ervaring hebt met een chiropractor, betekend dat misschien dat dit niet bij je past, of dit niet de juiste persoon voor je was. Ik vind het jammer dat je op basis van 1 ervaring je oordeel al hebt geveld. Ik kan je wel iemand aanraden als je interesse hebt ;).
Een psycholoog bijvoorbeeld is geen vrij beroep. Ook deze mensen kunnen een boel schade aanrichten als ze niet het juiste doen. Ook dat al meegemaakt. Dat betekend niet dat ik alle psychologen afzweer, maar dat betekend dat ik verder zoek naar iemand die wel bij me past..
Maar dat is hoe ik het doe.. En jij doet het zoals jij het doet.. En de ts mag doen zoals zij het wil doen. Het is jammer dat een buitenstaander al iets negatief in kleurt terwijl het mooi zou zijn als de ts er neutraal in zou kunnen gaan, in plaats van alleen maar negatieve ervaringen te horen bij voorbaat.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat het vooral de moeite is om het eens te proberen. Ieders beleving is anders en wellicht kan het voor de ts wel werken. Maar als je het niet probeert...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 10:55

Het is alleen een waarschuwing dat het niet altijd werkt. Daar gaat het om. Er wordt hier wat aangeraden wat op de kwalzalverij-lijst staat. Vergeet dat niet. Als ik zeg dat ik er niet in geloof, dan is dat exact hetzelfde als melden dat het wel werkt. Daarnaast zeg ik niet dat iemand het niet mag doen. Maar wel dat je kritisch iemand uit moet zoeken. Mensen die iets heel graag willen gaan vaak te rade bij echte kwakzalvers. En ja, dan kost het veel geld, weggegooid geld, geldverspilling dus. En daar waarschuw ik graag iemand voor. Dus door een kritische noot te plaatsen help je iemand een beter keuze te maken. Niet meer en niet minder.
Zomaar alles proberen zal alleen maar geld gaan kosten. Daar gaat het om. Het is een complex iets waar de ts mee zit, en als ze in het ziekenhuis al zeggen dat fysiotherapie niet zal helpen, dan twijfel ik sterk of je 10 behandelingen sanio sacraal moet gaan doen. Dan zou ik met 1 beginnen en daar resultaat van willen zien.
Ik heb dus ervaring dat een chiropractor helpt, maar dat je wel zelf moet nadenken, want ze zijn wel erg van het geld verdienen terwijl het probleem al opgelost is. Wel een puntje dus. Het pushen om vooral nog een keer terug te komen lag er te veel bovenop. Dat heb ik bij een fysio nooit gezien.
Dus TS, wees kritisch. En hopelijk kun je er dan wat mee. En natuurlijk hoop ik dat er een oplossing komt en dat je weer kunt plassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 11:07

Ik zeg niet dat het wel werkt, ik zeg dat het bij mij heeft gewerkt ;).
Maargoed, zal verder het topic niet verpesten ;).
De waarschuwing is vast goed bedoelt en in sommige gevallen ook zeker terecht.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 11:59

germie schreef:
Je bent nog altijd eigen baas, dus als jij dat ding wilt houden, ook al werkt het niet geheel zoals men zou wensen, dan lijkt me dat totaal geen probleem, dan zetten ze er maar een batterij in. Soms moet je even hard zijn hoor.

Dit is echt onzin en ik zou TS aanraden vooral niet zo hard van de toren te blazen als jij hier aanraad.

Je hebt gelijk dat je ze niet kan dwingen tot een ok. Dus als jij verwijderen weigert is dat jou keuze. Waarschijnlijk moet je iets tekenen dat je geïnformeerd bent over de risico's en die zelf wilt nemen, dat is aan jou.
Maar je kan een arts niet dwingen tot een ok(of welke behandeling dan ook) die hij niet wil doen. Dus zeggen "Ik wil hem houden, dus zet er maar een batterij in" gaat niet gebeuren.
Dat betekend dat TS dan moet kiezen tussen een open draad met risico op infectie, of verwijderen van het kastje als de arts niet instemt. Of dat arts en TS samen moeten zoeken naar een arts die wel accoord gaat met een batterij. Die kans lijkt me niet zo groot.

Beter ga je samen in gesprek. Vraag waarom een kleine verbetering niet voldoende is, waarom dan meteen verwijderen. Leg uit wat deze verbetering voor jou betekend. Aangezien er geen andere opties zijn en de katheter ellende is os deze stimulator een forse verbetering v kwaliteit v leven voor jou. Maak dat duidelijk. Maar sta ook open voor hun beweegredenen om het niet te doen, daar zitten ongetwijfeld ook argumenten achter.

Maar nog beter ga je gewoon als een malle plassen ;)

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 15:46

germie schreef:
Je bent nog altijd eigen baas, dus als jij dat ding wilt houden, ook al werkt het niet geheel zoals men zou wensen, dan lijkt me dat totaal geen probleem, dan zetten ze er maar een batterij in. Soms moet je even hard zijn hoor. Ik heb hier met mijn vader ervaring mee (ging niet over een operatie, maar niet willen geloven wat er gebeurd was en ik was toch echt de eerste direct getuige en eerstehulp verlener).
het scheelt je al 1 keer katheteriseren per dag, dat is ook 1 keer minder kans op een blaasontsteking. Je bent van 100ml al naar 300 ml gegaan. Dat is al 3 keer zo veel. Zien ze dat dan niet?
Geven ze heel duidelijk aan wat ze dan wel willen zien? zo nee, dan kunnen ze jou niets kwalijk nemen. Moet het 365ml worden? Prima, dan gaat het je lukken, maar zonder een exacte waarde zijn ze niet duidelijk en kun je dus ook niets he. Zo moet je het ook gaan brengen. Dat zou ik dus ook zeggen.

Persoonlijk geloof ik niet in cranio sacraal, want ik ben namelijk ook een cranio sacraal therapeut en ook tevens chiropractor en osteopaat. Het zijn namelijk vrije beroepen. Een chiropractor kan in sommige gevallen wel helpen voor rugpijn, maar cranio sacraal en osteopathie zijn gewoon te soft om iets te doen is mijn ervaring. Je kunt het 1 keer proberen, geen verschil, dan niet meer gaan. Het zijn van die dingen die je probeert en als er niet direct resultaat is kun je het weer aan de kant zetten. In jouw geval zou ik inderdaad 1 afspraak maken en dan wil je ook direct resultaat zien. Zoek dan wel eentje met goede referenties (en referenties waarbij mensen zeggen dat het na 1 keer al helpt).
Ik zou in fysotherapie eerder geloven. Het rare is ook dat die vaak goedkoper zijn per uur dan die therapeuten. Maar goed, 1 sessie zal een 75 euro kosten gok ik zo. Als het werkt, dan is het mooi, anders heb je 'slechts' 75 euro weggegooid. Ik zou het dus niet meerdere keren proberen.

En hier ligt sta ook een grote verantwoordelijkheid bij jezelf. Als je naar zo therapeut op zoek bent dan moet je er eerst in verdiepen oa of er een beroeps vereniging is en wat de eisen zijn om hier bij aan te sluiten. En dan is het bv goed om te kijken of de websue van de therapeut of die bij een beroeps vereniging aangesloten is wat voor vooropleiding etc. Dan kan je al de goede uitzoeken. En hoeveel behandelingen is ook echt aan jezelf .

En wat je schrijft als jij dat ding wilt houden dan houdt je hem gewoon. Helaas werkt het zo niet en heb heb je hierin weinig te eisen. Er zijn gewoon protocollen wanneer iets werkt en wanneer niet (voldoende)
Voldoe je hier niet aan dan is het gewoon helaas dikke Pech en wordt de vervolg operatie die nodig is niet gedaan en dus ook niet vergoed door je verzekering.
Hoop ik natuurlijk voor ts dat het met een ander programma als nog goed gaat werken.
Maar hoe simpel jij het brengt is het echt niet.
Heb jij sowieso een apart beeld van de gezondheidszorg dat heb ik al vaker gelezen .
Het is niet altijd Als je maar hard genoeg schreeuwt dat ze doen wat jij wilt (gelukkig !!!)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 14:43

germie schreef:
Je bent nog altijd eigen baas, dus als jij dat ding wilt houden, ook al werkt het niet geheel zoals men zou wensen, dan lijkt me dat totaal geen probleem, dan zetten ze er maar een batterij in. Soms moet je even hard zijn hoor. Ik heb hier met mijn vader ervaring mee (ging niet over een operatie, maar niet willen geloven wat er gebeurd was en ik was toch echt de eerste direct getuige en eerstehulp verlener).
het scheelt je al 1 keer katheteriseren per dag, dat is ook 1 keer minder kans op een blaasontsteking. Je bent van 100ml al naar 300 ml gegaan. Dat is al 3 keer zo veel. Zien ze dat dan niet?
Geven ze heel duidelijk aan wat ze dan wel willen zien? zo nee, dan kunnen ze jou niets kwalijk nemen. Moet het 365ml worden? Prima, dan gaat het je lukken, maar zonder een exacte waarde zijn ze niet duidelijk en kun je dus ook niets he. Zo moet je het ook gaan brengen. Dat zou ik dus ook zeggen..

Goed bedoeld., maar zo werkt het niet met dit soort apparaten. Zeker niet omdat er nog een 2e operatie nodig is om de batterij te plaatsen. Dat kunnen ze dus gewoon weigeren, die dingen kosten nl zo'n 40.000 euro en de zorgverzekering en ziekenhuizen stellen uiterst strenge eisen om deze te mogen plaatsen

TS ik hoop zó dat je nog een verbetering mag gaan merken, ik duim keihard voor je! Het is een slopend proces zo, maar je doet alles wat je kunt!

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-19 01:56

Ik zal me eens inlezen over Cranio sacraal :) Wel eens voorbij zien komen, maar meer ook niet.

In het ziekenhuis zei de man van Axonics dat ze in het ziekenhuis waar ik nu ben nog niet zo streng zijn, dat het in sommige ziekenhuizen zo is dat je hem alleen krijgt als er 100% verbetering is. Wat knabbelgirl ook zegt, het is een duur ding.. Alleen de lead plaatsen was al 11.000 euro kon ik zien bij m'n verzekering. Ze moeten wel aan de verzekering kunnen uitleggen waarom ik dat nodig heb. En dan is een 100/200 ml kunnen plassen niet genoeg..

Het plassen gaat helaas nogsteeds erg wisselend. Ook heb ik sinds zondag veel pijn.. Morgen bellen met het ziekenhuis.

Wel een beetje positief nieuws. Ik heb alleen 's ochtends nog thuiszorg. Verder bellen ze om 1 uur en half 10 nog een keer. Voor nu moet ik 4 keer per dag proberen te plassen en 3 keer katheteriseren. En dat doe ik nu zelf :) Donderdag nog wel naar het ZH om het katheteriseren nog eens door te nemen, dan ook kijken of een mannen katheter handiger is. Want nu lukt het me alleen op bed, niet op de wc. Dus kan het alleen thuis doen.

Sanet

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 07:57

Is het katheteriseren nu ook minder pijnlijk dan? Dat is al een hele winst.

Hoe werkt je apparaat eigenlijk? Moet je op een knopje drukken als je wilt plassen?

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-19 21:31

Ja, het gaat wel iets beter. Hoef voor m'n gevoel wat minder vaak te trekken om de katheter er weer uit te halen. Helemaal pijnloos is het niet, maar zeker niet zo erg als het eerder was.

De neurostimulator staat de hele dag aan. Die geeft de hele dag een electrische prikkel aan de zenuwen van m'n blaas en waarom dat werkt weten ze niet :+ Ze weten dus ook niet waarom het bij sommige mensen wel werkt en bij sommige niet.

Afspraak morgen kan niet door gaan, dus word maandag. Dan ook direct bespreken hoe het nu gaat.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 22:42

Kan het zo zijn dat juist door de stimulatie van de neurostim de katheter er makkelijker van gaat?
Dan is er dus wel winst. (Nog) Niet wat gehoopt is. Maar fijner katheteriseren is bij jou van levensbelang.

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-19 16:43

Dat zou zeker kunnen! :j

Vandaag besproken hoe het nu gaat. En de Uroloog en Vpk waren positief! *\o/*

Morgen wel nogmaals Urodynamisch onderzoek. Dus hopen dat ik morgen wel kan plassen tijdens het onderzoek, maar kan nu bijna elke keer iig iets plassen. Dus zou moeten lukken.

Zoals het er nu uit ziet zou de batterij geplaatst kunnen worden. En dan zou ik daarnaast nog 1 tot 3 keer per dag moeten katheteriseren.

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 16:48

Fijn dat het katheteriseren zelf wat beter gaat en dat en de uroloog en de vpk positief zijn. Heb je al met de vpk gekeken of herenkatheters voor jou fijner zijn?

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 16:49

O, dat zou mooi zijn!
Wat fijn dat het beter gaat, als je niet 5x per dag thuis hoeft te zijn voor het catheteriseren dan kan je tenminste iets doen!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 17:01

Dat is fijn nieuws TS! Duimen draaien voor je :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 17:04

Goed nieuws.

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 17:08

Wat een ontzettend fijn nieuws! Dat zal wel een enorme last van je schouders zijn om zo'n gesprek te hebben gehad!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 17:12

Wat een fijn nieuws!!!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 17:12

Ik duim voor je!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 17:19

Wat superfijn!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 17:21

Wat goed!!! *\o/*

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 18:03

Super!

Shona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 18:13

Supergoed nieuws *\o/* Succes morgen!