2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 13:27

Gisteren even een foutje gemaakt door de zak chips erbij te nemen ipv een kommetje. Hij was "plots" leeg :+

Zou mijn vetpercentage nog eens moeten wegen, want lijk maar heeeel erg traag gewicht te verliezen (ok het zijn de kilo's die nooit echt goed lukken zonder het idee te hebben dat ik mij uithonger). Maar mijn gewicht nu (63kg) kan ik even goed +/- 1kg behouden zonder op mijn eten te letten en alle ongezonde en vette dingen te eten die je kan bedenken. Dus "dieten" en amper/niet afvallen is wel frustrerend, troost me intussen met de hoop dat ik meer spieren ipv vet heb aangemaakt door terug meer te bewegen :+

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:18

hier gaat het de laatste dagen ook moeizamer dan eerst (ben bezig sinds november).
Morgen heb ik een belangrijke afspraak in het ziekenhuis (en ik word dan ook gewogen voor het eerst sinds november) en ben daar toch zenuwachtig voor...
Stress-eter die ik ben :( ;(

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:29

dieseltje schreef:
hier gaat het de laatste dagen ook moeizamer dan eerst (ben bezig sinds november).
Morgen heb ik een belangrijke afspraak in het ziekenhuis (en ik word dan ook gewogen voor het eerst sinds november) en ben daar toch zenuwachtig voor...
Stress-eter die ik ben :( ;(

Sterkte voor morgen.

Misschien dat dat bij mij ook mee speelde, stress-eten Ik had gisteren een mammografie omdat ik een bultje voelde. Gelukkig is alles ok. Vandaag gaat t goed met eten tot nu toe goed.

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:46

Mag ik mij ook melden. Ik wil ook ca 8 kg afvallen, die er door de jaren langzaam aangekomen zijn. Ik heb geen overgewicht, maar voel me met een paar kg minder echt fijner

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:46

Sterkte Dieseltje!

Hier nog steeds hard bezig.. kost me wel echt veel moeite. Helemaal omdat ik nu ongeveer 3 weken bezig ben en nog maar 0.7 kg ben afgevallen.. Wel heb ik suoer last van mijn hormonen (wel/niet ongesteld). Maar zie dit niet perse als een excuus.
Ik laat alle lekkere dingen liggen, mèn zo lastig.. eet minder. Beweeg gemiddeld zo'n 10km per dag dankzij mijn werk. Maar het schiet niet op.

MilesNF

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:57

Hoi allemaal, ik had me aan het begin ook aangemeld en heb wel veel meegelezen, maar door vakantie niet veel gepost. Nu ben ik net weer terug en veel motivatie om er tegen aan te gaan. Tijdens mijn vakantie redelijk gegeten, veel bewogen, maar wel iets te veel gedronken. Na het weekend ga ik wegen en kijken hoe het gaat.
Ik zal nu ook actiever meelezen en posten.

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 16:17

EdkingEnzo schreef:
Sterkte Dieseltje!

Hier nog steeds hard bezig.. kost me wel echt veel moeite. Helemaal omdat ik nu ongeveer 3 weken bezig ben en nog maar 0.7 kg ben afgevallen.. Wel heb ik suoer last van mijn hormonen (wel/niet ongesteld). Maar zie dit niet perse als een excuus.
Ik laat alle lekkere dingen liggen, mèn zo lastig.. eet minder. Beweeg gemiddeld zo'n 10km per dag dankzij mijn werk. Maar het schiet niet op.

Ik weet niet of het bestaat/kan of dat ik het voor mezelf heb verzonnen :') .

Maar ik ik merk heel duidelijk dat als ik rond de 68 kilo (ik ben 1.74) weeg, dat ik kan doen wat ik wil. Maar ik bijna niets afval. Ik woog toen ik begon 72,5 en nu 70,3.
Terwijl als ik 68 weeg, dan ben ik na 3 weken nog steeds 68.

Kan er niet zoiets zijn, dat er een gewicht is waarop je lichaam zich het prettigst voelt?

Wellicht dat ik nu dikke onzin praat hoor.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 17:04

Zijn er nog mensen die in het overzicht willen? Ik heb van een paar mensen het al ontvangen, maar echt pas slechts enkelen.

Ik zou graag willen ontvangen:
startdatum
Begingewicht (of aangeven dat het geheim is)
Huidig gewicht
Streefgewicht

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 17:05

Er was toch al een schema met startdatum en begin gewicht?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 17:25

Grotendeels, maar er zijn mensen die later zijn aangesloten en door het geheel te mailen, komt het sowieso goed in de huidige tabel terecht (die ik inderdaad grotendeels aanvul van wat ik eerder gemaakt heb). Mocht je het van jezelf niet meer weten, dan kan je op "geplaatst" klikken bij je eigen bericht (rechts naast de datum, niet op het blaadje klikken, maar echt op het woord "geplaatst") dan krijg je alle berichten van jezelf op een rijtje, zonder andermans berichten tussendoor. Grote kans dat je het op de eerste pagina geschreven hebt.

Tortilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 17:34

In pb naar jou Mizora?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 17:45

Inderdaad in pb naar mij, dan komt het in een excelbestand terecht en die plaats ik zondag online.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 18:47

topsylover schreef:
Update:
Ik heb arms - abs - arms - abs gedaan met 1 minuut rust er tussen. Mijn armen zijn officieel overleden (ik weet niet hoe ik dit nog typ := ), abs vallen mee.
Het was wel even pittig maar ik heb nou niet het idee dat ik er zo moe van ben geworden. Misschien omdat het vooral kracht was en geen cardio?

het is eigenlijk een combinatie van kracht en cardio..
omdat het 'maar' 20 seconden is, kun je net even iets dieper gaan dan wanneer je een langere krachtworkout doet met tussen iedere beweging rust. met zo'n tabata pak je eigenlijk een lager gewicht wat je vlotter kunt doen, of puur op lichaamsgewicht.. waardoor je dus een hogere hartslag pakt dan met pure kracht.

haha had je nog trek om een extra te doen? of was 1 tje zo efkes tussendoor wel genoeg voor dat moment ;)..

hoe hoger de intensiteit hoe moeier je er van wordt..
doe je het puur alleen met burpees bijvoorbeeld, dan kun je na 4 minuten geen pap meer zeggen.
afhankelijk van je conditie kun je echter wel vrij vlot herstellen (enkele minuten) omdat het natuurlijk maar 8x 20 seconden arbeid is.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 18:50

Stamper schreef:
topsylover schreef:
Kom op ladies! *\o/* Dit zijn juist de dagen waarop je even moet doorzetten!
Vind een snack die in je macros past en eet! (Ik heb uitgevonden dat Bros vrij weinig calorieën bevat en ik ben vanmorgen ongesteld geworden holladieej)

Bros ja? Wist ik niet, die zou dan wel mogen! :)
Bifi worstjes ook, tenminste op verpakking! :P

minibrosje. helemaal verpulveren in het zakje en dan met je vinger eruit 'dippen'.. doe je nog ontzettend lang ook met zo'n klein stukje chocolade *\o/*

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 19:06

elenaMM77 schreef:
topsylover schreef:
Update:
Ik heb arms - abs - arms - abs gedaan met 1 minuut rust er tussen. Mijn armen zijn officieel overleden (ik weet niet hoe ik dit nog typ := ), abs vallen mee.
Het was wel even pittig maar ik heb nou niet het idee dat ik er zo moe van ben geworden. Misschien omdat het vooral kracht was en geen cardio?

het is eigenlijk een combinatie van kracht en cardio..
omdat het 'maar' 20 seconden is, kun je net even iets dieper gaan dan wanneer je een langere krachtworkout doet met tussen iedere beweging rust. met zo'n tabata pak je eigenlijk een lager gewicht wat je vlotter kunt doen, of puur op lichaamsgewicht.. waardoor je dus een hogere hartslag pakt dan met pure kracht.

haha had je nog trek om een extra te doen? of was 1 tje zo efkes tussendoor wel genoeg voor dat moment ;)..

hoe hoger de intensiteit hoe moeier je er van wordt..
doe je het puur alleen met burpees bijvoorbeeld, dan kun je na 4 minuten geen pap meer zeggen.
afhankelijk van je conditie kun je echter wel vrij vlot herstellen (enkele minuten) omdat het natuurlijk maar 8x 20 seconden arbeid is.

Mijn armen konden echt niet meer na die 2 rondes, maar qua zweten en hartslag had ik nog wel een rondje kunnen rennen zeg maar. (als ik kon rennen)
Vandaag wel heel veel last van mijn buik. :+ Zometeen weer turnen, kijken hoe ik het daar volhoud met die pijn haha.

Ik vind het wel een interessante vorm van workouts! Je kunt er wat meer afwisseling mee in je ritme gooien.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 20:59

Ik vind het ook wel lastig.
Er is nog maar 0,6 kg vanaf. Werkt niet echt motiverend.

Heb vanmiddag zal chips gekocht. Uiteindelijk niet gepakt maar een bakje met brinta gegeten. Zeker soort overwinning

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 21:21

topsylover schreef:
wel veel last van mijn buik. :+ Zometeen weer turnen, kijken hoe ik het daar volhoud met die pijn haha.

Ik vind het wel een interessante vorm van workouts! Je kunt er wat meer afwisseling mee in je ritme gooien.

en je kunt t met 100.000 oefeningen invullen.. lekkere muziek erop, duidelijke start en stop momenten..

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 21:50

Nessa schreef:
Ik vind het ook wel lastig.
Er is nog maar 0,6 kg vanaf. Werkt niet echt motiverend.

Heb vanmiddag zal chips gekocht. Uiteindelijk niet gepakt maar een bakje met brinta gegeten. Zeker soort overwinning

Het meest frustrerend vind ik dat de kilo's er zo aan zitten, en het eraf krijgen echt veel langer duurt!

Ik worstel er ook mee, maar heb ook nog te veel momenten van zwakte.
Ik moet mijzelf eigenlijk gewoon een flinke schop onder de kont geven. O:)

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 21:58

Hier ook momenten van zwakte. Ben ook weer 2,3 aangekomen... maar ben gisterenavond uit eten geweest en heb veel ge(vr)eten... en nog steeds te vaak denken , ach morgen weer een dag etc.

Dus vanaf morgen ga ik weer braaf in het gareel :=

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 00:05

Dat heb ik idd ook, ach wat maakt het uit, ik begin morgen wel, en dan ga ik echt goed opletten!
Maar dat denk ik iets te vaak. :')

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 00:11

Oh heel herkenbare dingen hier!
Ik was denk ik al een jaar aan het zeggen dat ik morgen zou beginnen, of volgende maandag, of na m'n verjaardag, of na de feestdagen... :')
Op een gegeven dag gaat er dan een knop om bij mij en lukt het mij allemaal plots prima. Ben nu iets meer dan een week bezig en ik mis de chips, frisdrank en snoep niet eens. Terwijl ik bij de vorige (mislukte) pogingen afgelopen jaar 's avonds alweer een glas cola pakte :=

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 07:32

Ik had woensdag even een dipje,maar gisteren weer een prima dagje. Vanmiddag staat er een uur hardlopen op het programma.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 08:39

Hier een virtuele schop voor de mensen die 'm nodig hebben. Jullie kunnen het. *\o/*

Hier gister lekker weer gesport. Langzaam maar zeker begin ik m'n verslaving op te bouwen. Maarja als je begint met de spierkracht van iemand van 80 en je elke keer verbetering merkt blijft het ook erg leuk. Nu gewoon 6 minuten op de crosstrainer kunnen werken ipv halve minuut en dan compleet verzuurd zijn.

Ik ben 2,8 kg so far afgevallen sinds 3 januari maar als ik alleen al fatsoenlijk drink gaat het al veel beter ben echt een onregelmatige eter normaal en veel te weinig drinken.

Dit weekend wel uit eten voor m'n verjaardag maar ach niet te gek doen en maandag weer lekker fitnessen en goed eten en vooral goed drinken.

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 11:01

Hier de afgelopen drie dagen goed bezig geweest. Niet gesnackt en gezond gegeten :D Hoe meer dagen achter elkaar ik het vol kan houden hoe makkelijker het wordt en hoe minder cravings naar suiker. Ik durf alleen niet meer op de weegschaal te staan, bang dat het resultaat gaat tegenvallen. Dus ik doe het gewoon maar niet, zolang ik de motivatie heb om gezond te blijven eten en weinig te snoepen.
Morgen vier ik mijn verjaardag voor familie, ik had al besloten dat ik gewoon een lekkere groentesoep met broodjes op tafel ga zetten en niet te veel taart maak zodat er niks overblijft de volgende dag wat ik dan weer op moet eten :=

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 11:06

Dat heb ik ook. Ik zat altijd te snoepen 's avonds, nu in dik twee weken maar 1 keer gesnoept 's avonds en ik heb er steeds minder zin in. Blij mee!