[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Remembrance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 14:49

Zo is het geworden! *\o/* Het licht was niet zo goed dus de kleur is op de foto misschien niet precies hetzelfde als dat het in het echt is, maar het idee is er :)

Afbeelding

Anoniem

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 15:29

Oeh i like! <3

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 15:32

Heel vet!!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 15:33

Remembrance schreef:
Zo is het geworden! *\o/* Het licht was niet zo goed dus de kleur is op de foto misschien niet precies hetzelfde als dat het in het echt is, maar het idee is er :)

[ [url=m/rGdFM7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo mooi <3

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 17:20

Hier is het ook klaar. Ik heb te donkerblond haar om het heel erg fel uit te laten komen, maar dat wist ik.
Ik ben wel blij met dit resultaat voor de eerste keer.

Afbeelding

Afbeelding

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 18:37

ik heb vanmiddag mijn haar laten kleuren bij salon rebel in Deventer, echt een aanrader!
ik kom van donker bruin haar wat al aantal keer geverfd was. ze heeft het ook behandeld met een haarkuur waardoor het nu helemaal niet droog is na het verven ^^ ben er zo blij mee! *\o/*

Voor (toen het nog iets korter was)
Afbeelding
Afbeelding

Na (alleen foto achterkant)
Afbeelding
Afbeelding

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 20:36

Mooie kleur Eloya!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 23:38

Wow! Prachtig! <3

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 14:49

Eloya schreef:
ik heb vanmiddag mijn haar laten kleuren bij salon rebel in Deventer, echt een aanrader!
ik kom van donker bruin haar wat al aantal keer geverfd was. ze heeft het ook behandeld met een haarkuur waardoor het nu helemaal niet droog is na het verven ^^ ben er zo blij mee! *\o/*

Voor (toen het nog iets korter was)
[ [url=m/nLFJaM.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/KXDJZY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na (alleen foto achterkant)
[ [url=m/AVtVBi.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tD4cfp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw <3

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 00:23

Ik heb een vraagje. Ik heb mijn haar al 12 jaar blond geverfd, en ben van mezelf bruin. Nou wil ik het weer bruin hebben. Wat is en werkt het beste? Bruine haarverf of ontkleuring? :o

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 01:05

Vealosz schreef:
Ik heb een vraagje. Ik heb mijn haar al 12 jaar blond geverfd, en ben van mezelf bruin. Nou wil ik het weer bruin hebben. Wat is en werkt het beste? Bruine haarverf of ontkleuring? :o

Nou blond verven kan in de meeste gevallen niet dus je haar zal gebleekt zijn?
Ontkleuren = haar strippen van verf dus ik gok dat je voor bruine haarverf moet gaan ^^

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 09:30

IMANDRA schreef:
Vealosz schreef:

Nou blond verven kan in de meeste gevallen niet dus je haar zal gebleekt zijn?
Ontkleuren = haar strippen van verf dus ik gok dat je voor bruine haarverf moet gaan ^^

Helaas is het lastiger dan de meesten denken om van blond naar bruin te gaan. Afhankelijk van hoe blond jij nu bent, zou het zomaar groen uit kunnen slaan als je er gewoon een bruine haarverf overheen gooit. Blond heeft namelijk altijd een gele basis.

Bruin, daarentegen, heeft een oranje/rode basis en als je een koelere kleur bruin wilt bevat de verf groene/blauwe pigmenten om het oranje/rood te neutraliseren. Maar als je dan dus gewoon bruin gooit over blond (waar geen oranje/rode basis in zit om te neutraliseren) kan de bruine verf compleet anders uitslaan.

Het beste is om eerst je haar voor te pigmenteren om het wat roder te krijgen, zodat de bruine verf de basis heeft die het hoort te hebben. Maar je kunt natuurlijk ook de gok gewoon wagen. Als je meteen bruin wilt gebruiken zul je het beste een warmere toon bruin kunnen nemen dan je eigenlijk wilt, deze zal namelijk sowieso wat koeler uitslaan- hoeveel is afhankelijk van hoe blond je nu bent.

Als je gewoon meteen bruin wilt verven, raad ik de volgende verfkleuren aan bij de passende kleurwensen:
- Voor een as bruin resultaat een natuurlijk bruine verf
- Voor een natuurlijk bruin resultaat een goud bruine verf
- Voor een goud bruin resultaat een caramel bruine verf
Vanaf dat punt kun je voor caramel gewoon de normale verfkleur gebruiken. MAAR als je een wat rodere bruin zou willen (denk aan mahonie oid) zul je een violet ‘versterker’ moeten gebruiken. In deze rood bruine kleuren zitten namelijk rode en violet pigmenten, en het geel van je blonde haar zal snel het violet in de verf tegenwerken waardoor het resultaat dus roder wordt dan gewenst

Natuurlijk heb ik deze kleurles op school gehad precies nadat ik mijn geel-blonde haar probeerde te verven _O-

Edit: dubbele quote :+

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:27

Bij mij ging van lichtblond (gebleekt, ben van mezelf donkerblond) goed, maar dat was inderdaad met een bruine verf die een best rode ondertoon had :j

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:46

Afbeelding
Zo blond ben ik nu.

Mijn eigen haarkleur is bruin.
Ik heb het altijd bij de kapper laten “verven”. Dus geen idee of dat nou gebleekt is of geverfd. :o

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:55

Gebleekt, blond valt niet te verven.

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 12:09

Gebleekt inderdaad :j
Je kan je haar alleen donkerder verven, lichter moet gebleekt/ontkleurd worden.

Zo te zien zul je inderdaad met wat meer rood pigmenten moeten gaan werken. Als het even kan zou ik je aanraden gewoon naar de kapper te gaan, dan weet je zeker dat het zo wordt zoals je het wilt :)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 14:58

Niet helemaal waar hoor, ik blijf het zeggen. Je kan je haren ongeveer 3 tinten lichter verven. Ik heb highlights met verf en je ziet ze echt.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 15:29

Maris schreef:
Niet helemaal waar hoor, ik blijf het zeggen. Je kan je haren ongeveer 3 tinten lichter verven. Ik heb highlights met verf en je ziet ze echt.

Ik blijf dat toch bijzonder vinden. := Heb het laatst ook aan mijn nieuwe kapster gevraagd en die keek me echt heel vreemd aan en zei dat zij daar niet aan gaat beginnen.
Heb het overigens wel een x of 2 a 3 zelf geprobeerd een aantal jaren terug, maar zag helaas geen verschil. :n (op 1x een oranje gloed na).

Overigens denk ik dat het bij Vealosz geblondeerd is, want je kunt bruin haar denk ik echt met geen mogelijkheid zo licht krijgen zonder het te bleken. Ik krijg mijn donkerblonde haar al amper lichter blond met peroxide :')

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:36

een tintje of 2 lichter kan idd wel...maar echt een stuk lichter zou je het echt moeten blonderen

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 22:47

Volgens mij gaat dat sowieso alleen op voor natuurlijk haar. Niet bij reeds geverfd haar.

Ginny135

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 17:53

Heeft iemand ervaring met je laten knippen door iemand van de kappersopleiding? Mijn vriendin doet deze opleiding en heeft later dit jaar modellen nodig, eventueel wil ik wel model zijn. Heeft iemand hier ervaring mee?

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 17:53

Ik heb dat vaker gedaan. Word altijd achteraf gecontroleerd door leraar en indien nodig bijgewerkt. :j

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 18:24

Ginny135 schreef:
Heeft iemand ervaring met je laten knippen door iemand van de kappersopleiding? Mijn vriendin doet deze opleiding en heeft later dit jaar modellen nodig, eventueel wil ik wel model zijn. Heeft iemand hier ervaring mee?

Duurt alleen ontzettend lang dus alleen doen als je geduld hebt. :D

Ginny135

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 18:47

Dank jullie wel! Mijn vriendin zal wel blij zijn, dat geduld heb ik wel :o
Zo zuinig op mijn haar ben ik toch niet, dus of het langer of korter is maakt mij weinig uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 20:42

Jupp ik heb dat ook wel is laten doen door een vriendin die die opleiding deed, zelfs verven en er is inderdaad iemand die het controleerd :)