Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:01

Supervixen schreef:
Mooi doel, heb je al eerder een marathon gelopen?
Yes Rotterdam vorig jaar!

Plien91 schreef:
Hey Manon :D. Mooi doel ook, en gaaf hoor Düsseldorf. Vanwaar die stad?
Nou ja vanwaar Düsseldorf.. het is voor ons goed te berijden en ga er regelmatig winkelen. Maar vooral.. ik zocht een voorjaarsmarathon en wilde niet wéér Rotterdam doen dus daarom Düsseldorf. Alleen nu ben ik 'per ongeluk' ook ingeloot voor Berlijn dus dat worden twee marathons dit jaar. Super gaaf! Maar vind het wel jammer dat ik nu niet zo makkelijk aan m'n snelheid kan werken. Maar dat komt daarna wel weer.

Marlis

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:53

Plien91: wij hopen op 4.30 maar als we heb binnen de toegestane tijd uitlopen ook prima. Eerste marathon.
Gezellige rondjes zijn altijd fijn! Lekker tempo. Wat is jou streeftijd?

Supervixen: wel alweer iets opgeknapt, hopelijk zet het verder door.

Piekosjj: leuk dat je vriend nogmaals een keer mee wil.

Hwn: balen van de leidingen etc.

Kiwipitje: leuk ook aan het trainen voor de marathon! Succes met beide.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:53

Hier vandaag ook lekker getraind Wat een schitterend weer vandaag. Eerst twee uur afwisselend 5min15-5min45 en daarna nog een kwartiertje uitgelopen Iets meer dan 27km in 2hr15 brengt deze week op ruim 113km Komende dagen even het gas eraf want a.s zaterdag al de 75km trail.

Kiwipitje marathon zeeuws vlaanderen zou een mooie voorjaars marathon geweest zijn Heb je voor u niets aan en mogelijk vind jij drukke stadsarmathons juist wel leuk

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 21:21

Ik heb even een tijdje weinig gereageerd, druk en niet lekker en het topic ging ineens heel hard...

Maar sinds twee weken weer heerlijk aan het lopen, afgelopen week wat meer hardloop kilometers gemaakt dan gepland maar had het mentaal even nodig (en fiets normaal 100km in de week en half uurtje zwemmen en deze week maar 50km gefietst en kon niet zwemmen).
Woensdag 17 km gelopen (bij-8 en die wind tussen de weilanden,was ook een beetje de weg kwijt geraakt), vrijdag een rondje van 7km gedaan met paard aan de hand (eerste keer en hij deed het geweldig, zo braaf precies aanpassen aan mijn tempo enzo, en hij kon een beetje mijn wind blokken _/-\o_ ) en vandaag 23km (met een pauze op de helft want ik moest héél nodig naar het toilet). Wat een geweldig weer vandaag!!!

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 22:35

Marathon Zeeuws Vlaanderen loop ik de 10 km. :)

Welkom nieuwe lopers! Wat een leuke doelen allemaal. Triathlon lijkt me ook weleens gaaf om te doen.

Leuk om ook eens zo'n schema te zien hoe een ander het doet in combinatie met werk en privé.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 23:52

Ik vraag me af of er ook mensen zijn met eigen paard.

Heb echt wel moeite met 6-7x pw paard, 2-4x pw hardlopen, kindje van 2, werk is variabel maar vanaf 28-40 pw en dan huishouden nog.

Jeetje Greetje daar doe ik zowat 2 maanden over

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 07:43

Paard en kind heb ik niet, dus dat scheelt aanzienlijk. Toen ik nog reed deed ik ook bijna niets ernaast, behalve een rondje skaten als het lekker weer was.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 08:21

Welkom allemaal! Gezellig weer nieuwe mensen erbij.

Triatlon lijkt me echt super gaaf om te doen!

Gezellig piekosjj met je vriend trainen.

Fijn dat je de motivatie weer wat terug hebt Daan. Gelukkig is het weer ook weer een stukje warmer!

Beterschap Supervixen. Je had het flink te pakken. Weer wat opgeknapt?

Ik werk fulltime en heb drie paarden, waar ik elke dag heen ga. Rij 1 paard 5/6x per week ('s zomers; 's winters soms iets minder als de bak te nat is of bevroren) en 2 pensionado's waarvan 1 nog 2x per week een rustig bosritje maakt. Verder sport ik ongeveer 4x per week. Ik had altijd als voordeel dat mijn vriend 's avonds werkte, zodat ik in een ruk door kan gaan. Kook vooruit. Sinds deze week is hij 's avonds vrij en loopt mijn planning constant in de soep. Dus daar moet ik nog wel een balans in vinden.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 08:40

Jeetje Tayga wat een drukke week heb je dan. Ik word al moe als ik het lees :')

Ben nog flink aan het hoesten, voel me wel al een stuk beter. Woensdag weer sporten.

Ik heb geen paard meer, maar toen ik nog wel een paard had ging ik daar elke dag heen, reed vijf keer per week en liep ook drie keer per week hard.

Nu is het zoiets:

Ma: werken, sportschool.
Di: werken, rust.
Woe: sportschool, hardlopen.
Do: werken, rust.
Vr: werken, hardlopen.
Za: sportschool.
Zo: hardlopen.

Straks als het langer licht is, ga ik 's avonds of in het weekend nog wel eens een uurtje fietsen met mijn vriend en in het weekend maken we geregeld een boswandeling.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 08:55

Geen eigen paard, wel eigen zaak en nog een muziekhobby die aardig wat tijd vraagt.

Maandag - normaliter bootcamp, nu rustdag
Dinsdag - hardlopen
Woensdag - hardlopen
Donderdag - rustdag
En in de weekenden is het wat puzzelen, meestal mondt het uit in lange duurloop op zaterdag en korte training op zondag. Liefst zou ik di-do-za lopen maar de donderdag valt af vanwege muziek.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 09:48

Ik vind het knap hoe jullie het allemaal doen :j
Ik vind het nu al druk :+ en mijn week ziet er ongeveer zo uit

Ma: paardrijden
Di: sporten
Woe: hardlopen
Do: paardrijden
Vr: hardlopen
Za: rust
Zo: sporten en hardlopen

Ik vind zondag wel pittig dus moet even zien hoe dat gaat, maar dat zie ik wel. Gisteren pas voor de 3de keer gelopen en niet gesport sochtends want ging naar vriendin toe en dan redde ik het sporten niet meer. En ik wil de rustdag wel aanhouden?? Het lopen gaat opzich wel beter merk ik al :j

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 10:07

Supervixen gelukkig gaat het beter!

Marlis leuk met de hondjes! En leuk dat je/jullie ook Rotterdam gaan lopen. Ik merk juist dat ik langzamer wordt van de lange afstanden lopen. Maar ik moet zeggen dat ik mijn intervaltrainingen er ook te vaak bij in laat schieten.
Knap hoor die 30!!

Ingvild en doubtless welkom :)
Druk bezig met sporten Doubtless!

Plien lekker getraind :D

Piekosjj leuk dat je vriend mee is geweest!

hwn ook lekker bezig geweest. Gelukkig gaat alles nu weer ontdooien, ik moest de afgelopen dagen ook met emmers water sjouwen :P

Kiwipitje leuk nog iemand die voor de marathon traint en je hebt er dus al een gelopen, knap hoor. Wat was je tijd en is het je doel om je tijd te verbeteren?

Greetje dat zijn weer heel wat kilometers! En een flinke trail voor de boeg dus komend weekend. Succes alvast!

s1993 goed bezig zeg!!

Tayga knap dat je zo veel sport naast een fulltime baan. Kan me voorstellen dat het nu even wennen is met je planning.

Yonker rustdagen zijn zeker goed. Maar wel paardrijden en niet hardlopen (of sporten) vind ik gewoon een rustdag haha.

Gisteren de 20 van Alphen gelopen, ging best lekker :) Ontzettend leuke wedstrijd trouwens, heel veel publiek en gezelligheid. Tijd is 1.41.09 / 5.03 per km. Vanaf 17e km kreeg ik het wel zwaar, de laatste ging wel weer doordat er onwijs veel publiek was en ik wist dat ik bijna klaar was haha. Gemiddeld tempo niet zo snel als mijn PR op de halve maar het viel me helemaal niet tegen :)

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 10:10

Fijn dat je weer op begint te knappen supervixen :)

Leuk om andere mensen hun planning te zien!

Mijn planning pas ik per week aan wat ik welke dag doe, heb wel dingen die ik elke week doe maar weinig op vaste dagen. Ben student, maar wel serieus bezig met mijn master (thesis) en daar zeker 40 uur per week mee bezig, soms ook iets meer.

Ik loop elke week 3x hard (wisselende dagen), ga één of twee keer een half uurtje zwemmen, doordeweeks 2x naar verzorgpony (inclusief 26km fietsen) en om de week westernles (wat me in totaal zo'n 4 uur kost want moet met OV dat heel ongunstig is, bus rijdt maar één keer per uur. Als de zomertijd ingaat fiets ik dit, is 18km enkele reis). In het weekend ben ik zaterdag de hele dag bij de paarden (deels werk, deels vrijwillig) en zondag ga ik naar bijrijdpaard (inclusief 20km fietsen).

Als ik het zo opsom klinkt het best veel, zeker inclusief fietsen maar ben absoluut geen stilzitter en als ik een hele dag studeer wil ik daarna alleen nog maar naar buiten en bewegen :) Begin meestal om half zeven sochtends aan de studie waardoor ik ook op tijd klaar ben. Soms ga ik ook tussendoor naar mijn vzpony en dan eet ik vroeg en ga ik daarna nog op de uni zitten.

Voorbeeldje deze week:
Ma: Studeren, vzpony, zwemmen/hardlopen (wil eigenlijk naar de atletiek maar gister lange duurloop gedaan dus twijfel nog of dat verstandig is, denk dat ik vanavond zwem en morgen weer loop)
Di: Studeren, vzpony, hardlopen/zwemmen (kort rondje want wil ook nog naar een symposium)
Wo: Studeren, westernles
Do: Studeren,hardlopen (laat dan de hond van een vriendin uit en daar kan ik fijn mee lopen)
Vr: Studeren, hardlopen
Za: 'Paardendag', denk savonds iets met mijn vriend doen
Zo: Paardrijden, housewarming van vriendin

Bij voorkeur loop ik geen twee dagen achter elkaar maar omdat mijn weekenden altijd druk zijn en ik ook mijn vriend graag zie ontkom ik er soms niet aan :)

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 11:22

Leuk om zo al die planningen te lezen, wat zijn sommigen druk! Ik loop wanneer het me uitkomt en wanneer het weer fatsoenlijk is. Ik heb toen ik net verhuist was met een schema gelopen, maar door drukke studie en daarna het slechte weer raakte is steeds zo gestressed dat ik trainingen zou missen, dat ik daar nu maar mee gestopt ben. Wellicht v/d zomer weer. Nu loop ik wel wat trainingen van dat plan, maar gewoon lekker op m'n eigen tijd wanneer ik het wil :j

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 12:26

Wow, heb een hoop berichten gemist. Was het weekend in de Ardennen/zuid Limburg. 2 prachtige wandelingen gemaakt.

Niet meer verder gegaan met m'n lesjes. Vanavond weer :D. Kan ik gelijk m'n restje spierpijn in m'n kuiten er uit lopen.

Zo vanaf nu ga ik weer trouw wat meer op iedereen reageren. Het was nu wel erg veel om even snel tussendoor op het doen.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 14:10

Leuk om te lezen allemaal! Als ik niet geblesseerd ben, ziet mijn planning er zo uit

Ma: school, sportschool, atletiek
Di: school, hardlopen, werken
Wo: school, sportschool, atletiek
Do: school, sportschool, paardrijden
Vr: school, hardlopen, werken
Za: zwemmen of hardlopen, werken
Zo: zwemmen of hardlopen, sportschool, werken

Daarnaast draag ik zorg voor twee paarden die niet gereden hoeven te worden.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 15:32

Leuke en interessante schema's allemaal! Ik heb helaas geen paarden meer. Wel 2 jonge kinderen die nog niet naar school gaan. Werk 3 dagen in de week en de overige dagen ben ik thuis met de meisjes. Dus dat is ook keihard werken. ;)

Mijn weekschema is als volgt:

Ma: Bootcamp
Di: Hardlopen
Woe: Bootcamp
Do: Hardlopen of vrije dag
Vr: Hardlopen, bootcamp of vrije dag
Za: Hardlopen
Zo: Bootcamp

Maar als ik zo bij anderen lees, zou ik ook best wel kunnen lopen op de dagen dat ik bootcamp heb. Kijken of dat nog te combineren valt, want dat zou dus betekenen dat ik dat voor mijn werk moet doen of, op mijn vrije dagen, voordat mijn vriend naar zijn werk is. Zodra het weer wat langere dagen zijn is dat best te doen denk ik. Al is het maar een halfuurtje.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 16:04

Ik merk gewoon dat ik vooral in de week dat ik 40 uur werk en daardoor pas 17.45 thuis ben en dan nog moet eten enzo ik echt geen energie meer heb om nog fanatiek te gaan sporten. Doe wel m'n rondje opbouwen en in het weekend vaak nog een wandeling.
Neem me wel iedere keer voor om BBB te gaan doen of lesje HIT of bodypump maar op de dag zelf kan ik me dan niet motiveren. Zo vervelend is dat, heb dat al sinds ik m'n paard heb verkocht (2,5 jaar geleden) en krijg het maar niet anders. Hou het 2 weken vol en dan ga ik weer niet.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 17:10

Hier acht kinderen maar de jongste is inmiddels al 14 dus als ik maar voor de was zorg en voor een natje en een droogje dan is het inmiddels wel goed. Paardrijden ben ik sinds mijn blessure onlangs mee gestopt en momenteel werk ik nog maar 28 uur. Moet dan weer wel heel vaak ziekenhuisbezoeken inplannen en daar zit dan gelijk een fietstocht van 40km aan vast. Ga ook altijd op de fiets naar mijn werk en iedere dag naast wandelen ook fietsen met de hond.
Echte fietstochten is er met de koude niet van gekomen maar voor a.s zondag wel weer een tocht gepland. In het voorjaar tot het najaar fiets ik altijd redelijk veel naast de gebruikelijke functionele fietskm's
En dan dus zes dagen per week hardlopen (plus natuurlijk regelmatig een sessie core stability oefeningen) Ik plan wel het lopen bewust in anders is er altijd wel een reden dat ik geen tijd zou hebben. Toe ik begon met lopen 12 1/2 jaar geleden werkte ik nog meer uren en zat ik volop in de kleine kinderen en moest ik behoorlijk creatief zijn maar het lukte mij altijd wel het hardlopen in te plannen.
Maar ik kan mij voorstellen dat je niet en en kunt dus dat met eigen paarden het hardlopen gemakkelijk in het gedrang komt. .

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 17:50

Leuk om al die schema’s te lezen !

Mijne is als volgt:
Maandag: Grit
Dinsdag: fitness
Woensdag: kickboksen en hardlopen
Donderdag: hardlopen
Vrijdag: grit
Zaterdag: pump, shbam (dans) en Roelie now
Zondag: hardlopen

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 17:55

Ik ben dus niet de enige die zo'n druk schema heeft haha _O- Ik werk ook nog 40 uur en moet ook nog het huishouden doen.... vind het soms best pittig. Maar nu het langer licht wordt, wordt het wel echt alleen maar fijner!!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 18:01

Leuk om te zien dat de meesten hier nog andere sporten doen naast het hardlopen.

Ik zag vanmiddag echt de muren op me afkomen na 4 dagen binnen. Ben dus maar een wandelingetje gaan maken en even een rustige krachttraining bij de sportschool gedaan. Morgen weer lekker aan het werk.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 18:44

Faringo schreef:
Ik merk gewoon dat ik vooral in de week dat ik 40 uur werk en daardoor pas 17.45 thuis ben en dan nog moet eten enzo ik echt geen energie meer heb om nog fanatiek te gaan sporten. Doe wel m'n rondje opbouwen en in het weekend vaak nog een wandeling.
Neem me wel iedere keer voor om BBB te gaan doen of lesje HIT of bodypump maar op de dag zelf kan ik me dan niet motiveren. Zo vervelend is dat, heb dat al sinds ik m'n paard heb verkocht (2,5 jaar geleden) en krijg het maar niet anders. Hou het 2 weken vol en dan ga ik weer niet.

Bij mij helpt het om eerst te sporten en daarna te eten. Dan lunch ik bijv met avondeten, zodat ik niet helemaal slap ben tegen de avond. Na het eten gaan sporten lukt mij ook nooit.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 20:09

Doubtless schreef:
Faringo schreef:

Bij mij helpt het om eerst te sporten en daarna te eten. Dan lunch ik bijv met avondeten, zodat ik niet helemaal slap ben tegen de avond. Na het eten gaan sporten lukt mij ook nooit.

Doe ik ook! Zodra ik thuiskom direct omkleden en de deur uit, dan kan ik als ik terugkom relaxt eten koken douchen etc :) Ik zorg wel altijd dat ik maaltijden in de diepvries heb liggen voor het geval ik een keer flinke honger heb na het lopen, dan hoef ik niet te wachten maar heb ik dat binnen vijf minuten opgewarmd. Zwemmen doe ik wel af en toe nog in de avond, maar ik slaap ook ontzettend goed met zo'n 'chloorhoofd' dus ga vaak rond 9 a 10 uur wat baantjes trekken

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 21:03

Hier is 3x per week hardlopen moeilijk haalbaar in de winter, en paardrijden schiet er helemaal bij in:
- maandag 8u werk, intussen wordt huis gepoetst door de poetsvrouw (beste beslissing ooit!) die vaak ook de strijk en afwas doet.
- dinsdag 8u werk, 's avonds hardlopen
- woensdag 4u werk
- donderdag 4u werk, 's avonds hardlopen
- vrijdag 7 of 8u werk
- zaterdag intervaltraining of paardrijles
- zondag vrij, soms stapwandelingetje op of naast het paard

Heb daarnaast pensionstal met 8 paarden, waarvan 5 van mezelf, dus 's morgens en 's avond druk met paarden voederen, buiten- en binnenzetten (gewoon staldeur openzetten gelukkig), uitmesten, hooinetten vullen (2 kleine hooinetten per paard per dag, x8 paarden, reken maar eens uit op weekbasis :) ). Mijn pa springt gelukkig bij momenteel voor het uitmesten, maar die moet wss binnenkort weer eens onder het mes. En ik voel me wel schuldig dat ik zo weinig met de paarden doe, al hoor ik hen niet klagen. :)