Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 15:27

Absoluut en ik lees met plezier jullie gruwelverhalen want ik vind het humorgehalte hier hilarisch! Het was dan ook helemaal niet de bedoeling om een discussie over geld te starten maar zoals eerder gezegd, ik voelde me aangesproken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 15:37

Urona447 schreef:
Ik ga helemaal stuk om die opmerking van Ayasha !Veel mensen willen aan het plaatje voldoen dat het moederschap altijd geweldig is, dat begint al in de zwangersschap. Ik heb elke dag meer dan 20 keer over gegeven en was letterlijk aan het overleven, daarna kwam ik voor 1 maand in het ziekenhuis wegens te hoge bloeddruk en had ik verplichte bedrust voor 1 maand. Maar wat er ook gebeurd volgens de maatschappij zit elke vrouw gedwongen op een roze wolk. Als ik vertelde dat het eerder een zwarte donderwolk was moest ik niet zo negatief doen.

Nou, zo geweldig is het niet voor haar kinderen. :\
Zelden zo'n egoïstisch en slecht mens gezien als mijn schoonloeder.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 15:43

lieveli schreef:
bruintje123 schreef:
Maar goed ik begrijp moeders eigenlijk nooit, dat zal het wel zijn, wie wil er nou een jank kind voor de rest van zijn leven :D

Mijn zwangerschap of moederschap staat hier buiten. Ik vind dat wat jij doet, afgeven op mensen met geld (met hun nieuwe auto etc), benadrukken dat jullie niet van die mensen zijn die alles moeten hebben, afgunstig overkomt. Maar dat is verder vreselijk offtopic, ik vind het gewoon apart en mijn makke is dan dat ik in de verdediging schiet, helemaal niet handig ook.

Ik denk dat je het slecht begrijpt. Bruintje zegt niet dat dat niet mag of zou mogen. bruintje zegt dat het geen NOODZAAK is. Dat er ouders zijn die klagen (en vaak ook nog zeggen tegen kindervrije "jij hebt geen kinderen, dan zou je het pas moeilijk hebben.) omdat ze niet rond komen terwijl ze wel een dure bak hebben (terwijl een goedkoper en auto ze ook van A naar B zou brengen op een veilige manier.) en 4x per jaar op reis gaan en en en ...
Kijk dan is het geen kwestie van niet rond komen maar van boven je stand leven.
Zeker als je dan ook nog eens gaat neer kijken op mensen die die levensstijl niet willen of hebben (en zoals jij ook al begon over afgunst vond ik ook een beetje apart.
En ja, hier werd wel degelijk gepest omwille van materiele "beperkingen".
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 01-05-17 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 15:46

Ik ga die hele discussie niet weer aan hoor, ik heb me er al een halve dag mee bezig gehouden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 15:47

Dat moet je helemaal zelf weten.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 15:56

Hier een leuk anticonceptiefilmpje:

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 15:58

Hiervan blijven je benen helemaal dicht tegen elkaar:

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 15:59

Tja om dat nu stiekem te gaan filmen vind ik eigenlijk geen stijl. :r :r

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 15:59

Ik vind het wel knap hoe goed ze hem weet te negeren, maar het lijkt erop alsof ze dat een jaartje of 7 te laat heeft gedaan? Hoe oud is dat kind wel niet, 10 of zo?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 16:00

Weet je wat ook een goede reden is om er niet aan te beginnen?
Dan worden ze geen student die dronken de buren in het vakantiepark wakker houden...............

(Ja inderdaad afgelopen nacht wakker gelegen door lallende studenten, kind sliep erg gelukkig wel gewoon doorheen).
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 01-05-17 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 16:00

Zouden ze ook duct tape verkopen in die laatste winkel? }>

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 16:02

Ayasha schreef:
Tja om dat nu stiekem te gaan filmen vind ik eigenlijk geen stijl. :r :r

Mee eens.
Net zo goed heeft hij een ontwikkelingsachterstand of autisme of zo.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 16:03

Sowieso, ook als ie niks heeft, wat heb je er aan?
Een heel lage vorm van leedvermaak?
Nee ik heb niks met kinderen maar ga dat niet filmen en online zetten. Is gewoon uit buiten van een moment-opname.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 16:05

Haha, leuk exemplaar in het filmpje hierboven!

Ik ben ook bewust kinderloos. Ik heb nooit geen kinderen gewild, omdat ik ze gewoon weg niet leuk vind, maar blijkbaar mag je dat niet vinden. ;) Ik heb geen hekel aan ze hoor, maar ze hebben gewoon geen aantrekkingskracht op me. Nooit gehad ook. Als er iemand met een baby komt dan kijk ik liever van een afstandje en zeg dan uit beleefdheid iets als wat "lieve baby".. Als er iemand met een puppy aan komt dan wil ik het knuffelen.

Inmiddels ben ik 38 dus ik krijg niet meer steeds de vraag wanneer ik nou eens moeder wil worden. Al hoe ik ook nog wel eens hoor dat het nog steeds kan! Ik merk nog wel dat veel mensen het vreemd vinden dat ik geen kinderen wil. Het wordt soms nog steeds gezien als een tekort, alsof je niet gelukkig zou kunnen zijn zonder. Voor mij is het wel een keus waar ik 100% sta. En ach... wat de rest daar van vindt is eigenlijk niet belangrijk.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 16:05

Vind het ook niet kunnen om het te filmen hoor, maar in deze tijd weet je dus echt nooit of je wel of niet gefilmd wordt.

Ben zelf ook menig keer ongevraagd met paard op de foto gezet als ik in het bos aan het rijden was. Je ziet ze al naar hun broekzak grijpen en hop snel even een kiekje *-:) en verder wandelen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 16:08

Ik schijn één keer zo'n aanval te hebben gehad in de winkel en toen heeft mijn moeder me gewoon op de grond laten liggen en is verder gegaan. :') Daarna nooit meer gedaan.

Iedereen bemoeide zich daar toen ook mee, maar vandaag de dag staat het inderdaad meteen op internet. Dat is wel rot.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 16:08

Laetitia; maar Je deelt het wel. Zou je ook blij zijn als ze je filmen terwijl je net een slechte training hebt,ruzie met de knol, hij bokt, je zit uit balans, trekt per ongeluk in de mond en vervolgens op bokt gezet wordt om te discussiëren wat voor verschrikkelijke ruiter jij bent?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 16:09

laetitia schreef:
Vind het ook niet kunnen om het te filmen hoor, maar in deze tijd weet je dus echt nooit of je wel of niet gefilmd wordt.

Ben zelf ook menig keer ongevraagd met paard op de foto gezet als ik in het bos aan het rijden was. Je ziet ze al naar hun broekzak grijpen en hop snel even een kiekje *-:) en verder wandelen.

En voor je het weet knippen ze er dan momenten uit zodat het lijkt of je roll kur rijdt :P

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 16:09

@ Jessix, nou inderdaad. Laatst zei iemand tegen me "met 40 kan ook nog hoor" (ben 40).
Alsof dat kind daar op zit te wachten...en daarnaast word je blijkbaar zo gepust om kinderen te willen dat men zelfs over een leeftijdsgrens wilt gaan waarbij het niet meer verstandig is om eraan te beginnen.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 16:10

Wauw jullie gingen hard in ene!

Kijk ook als je 2 verdieners bent kan je er altijd alleen voor komen te staan.

Mijn ouders zijn gescheiden en mijn vader heeft er alles maar dan ook alles aan gedaan om het ons zo moeilijk mogelijk te maken.

Mijn moeder was alleen met mij en mijn broer. Moest uiteindelijk aan hem alimentatie betalen omdat hij is woon genot achteruit was gegaan (hij ging vreemd, maar goed). Zijn we het betaalbare koophuis uitgezet en moest mijn moeder een huurwoning in die dubbel zo duur was.
Die vent heeft nooit een cent alimentatie betaald. Dus het kan zeker alleen. Mijn moeder had gewoon een dood normale baan in de zorg, maar werkte er soms wel 60 uur of meer voor in de week.

Mijn moeder heeft het geweldig gedaan, we kregen eigenlijk alles wat ons hartje begeerde. Maar we hebben ook een heel groot besef van geld meegekregen. En ik zie (in mijn generatie) heeeel veel mensen die net zo met geld omgaan als met water.

Tuurlijk heb ik ook wel eens gedramd dat ik een paard wilde. Maar ik snapte ook heel goed dat het gewoon niet mogelijk is.
Het is net wat je normen en waarden zijn.

Zodra ik een bijbaantje had wilde ik ook niet meer dat mijn moeder financiële bijdrages moest leveren, dit regelde ik allemaal zelf. Heeft ze nooit om gevraagd.

Dit hele verhaal heeft er wel voor gezorgd dat ik zelf nooit geen kinderen wil. Mijn moeder heeft het zo enorm moeilijk gehad. Ik wil geen enkel risico nemen om het zelfde door te moeten maken.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 16:12

@ ayasha: nee natuurlijk niet. Ik zou zelf geen filmpje maken van zo'n kind. Maar op youtube zijn ze zo te vinden...
En ik wilde de sfeer weer wat luchtiger maken in het topic, maar denk dat dit niet de juiste manier is geweest...snap wel wat je bedoelt namelijk :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 16:13

laetitia schreef:
@ ayasha: nee natuurlijk niet. Ik zou zelf geen filmpje maken van zo'n kind. Maar op youtube zijn ze zo te vinden...
En ik wilde de sfeer weer wat luchtiger maken in het topic, maar denk dat dit niet de juiste manier is geweest...snap wel wat je bedoelt namelijk :j

Ik vind het wel een mooie anticonceptie. Baarmoeder heeft zichzelf in de knup gelegd geloof ik :').

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 16:14

laetitia schreef:
@ Jessix, nou inderdaad. Laatst zei iemand tegen me "met 40 kan ook nog hoor" (ben 40).
Alsof dat kind daar op zit te wachten...en daarnaast word je blijkbaar zo gepust om kinderen te willen dat men zelfs over een leeftijdsgrens wilt gaan waarbij het niet meer verstandig is om eraan te beginnen.

Ja inderdaad! Ik ben me er van bewust dat ik nog een paar jaar te gaan heb voordat ik er echt vanaf ben. :D

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 16:15

Zondagmiddag macDonalds doet dat ook prima :)

Lieveli, hoe kan jij nog zwanger zijn geraakt eigenlijk? Want de ballenbak van de ikea was ook wel echt een voorbeeld van dat je zeker ging weten nooit kinderen te willen :P :+ ;)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 16:17

bruintje123 schreef:
Zondagmiddag macDonalds doet dat ook prima :)

Lieveli, hoe kan jij nog zwanger zijn geraakt eigenlijk? Want de ballenbak van de ikea was ook wel echt een voorbeeld van dat je zeker ging weten nooit kinderen te willen :P :+ ;)

Ik was een keer bij de Macdonalds en toen had er een kind in de ballenbak gescheten.... Dat was pas een afknapper. Leuk voor het personeel ook! :r :')