[HK] Make-up topic: deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jamiefris

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 18:53

Is hij veel te donker of iets? Misschien kun je hem anders mengen met een lichtere?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 18:56

LA Girl heeft witte foundation, dat vind ik een fijne oplossing! Kost maar een tientje en je hebt er weinig van nodig.

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 19:55

marlonFloris schreef:
Heb de loreal true match foundation gehaald in rose beige nr 3. En hij brengt echt super fijn aan! Hij is alleen echt te donker voor mij ;(
Nu zit ik met 2 flesjes waarvan eruit 1, 1 pompje uit is, iemand hier die hem over wil nemen uiteraard ook voor de helft
De andere ga ik maandag wel ruilen maar met die wie open is gaat dat natuurlijk niet.
Op mijn hand kwam de kleur echt exact overeen. >;)

[ [url=m/NFQCH2.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/2Kwi7E.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een tip: bij foundation testen, kun je het beter in je hals swatchen. Je handen zijn namelijk vaak een heel andere kleur dan je hals/gezicht/buste. Als je hem in de hals niet meer ziet, is het de perfecte kleur voor je. Dan krijg je geen rare masker effecten.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 19:59

Elke, welke kleur potlood matcht bij Twig? :)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 20:04

Venthe, oogschaduw is mooi aangebracht! Ik moet zoiets nog ff leren.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 20:07

Kijk je wel eens YouTube tutorials Cinnepin? Dat heeft mij heel erg geholpen :)

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 20:08

Eight schreef:
Elke, welke kleur potlood matcht bij Twig? :)

Ik heb laatst Twig gekocht. Ik had al het potlood Soar. Die vind ik er heel goed bij passen! Maar ik ben Elke niet, haha

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 20:08

Eight! Ja!! nu vooral vanwege de gellak :) kan idd ook eens met make-up gaan doen

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 20:11

Jellybeans, met jou antwoord ben ik ook blij hoor! Ik wil deze lipstick kado geven aan een vriendin maar zoek nog een bijpassend lippotlood :)

Ja doen Cinnepin! Er zijn heel veel kanalen waar je goede technieken van kan leren :j

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 20:14

Goed idee idd...ga ik zeker doen..vind dat altijd leuk, dingetjes leren

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 20:40

Ik lees later even bij, zag weer mooie dingen voorbij komen! Heb zelf even wat met groen en goud uitgeprobeerd vandaag :)

Afbeelding

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 20:48

Zo jij bent wel creatief Fenrir, waar heb je dat geleerd? Prachtig! Ik zou het zelf niet als dagelijks make-up gebruiken, maar met een feestje of fotoshoot te mooi gewoon!!

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 21:15

Echt prachtig fenrir!! Doet me denken aan een indische trouwjurk. Die gebruiken vaak ook groen en goud. Echt prachtig! Was benieuwd geweest naar een totale look hiermee! Je skills zijn echt ontzettend goed.

Twig is inderdaad mooi met Soar! Ook met Dervish :) het prolongwear potloodje in anticipation of in control zijn er ook mooi bij, maar deze zijn iets anders van kleur.

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 21:18

velvetblack schreef:
marlonFloris schreef:
Heb de loreal true match foundation gehaald in rose beige nr 3. En hij brengt echt super fijn aan! Hij is alleen echt te donker voor mij ;(
Nu zit ik met 2 flesjes waarvan eruit 1, 1 pompje uit is, iemand hier die hem over wil nemen uiteraard ook voor de helft
De andere ga ik maandag wel ruilen maar met die wie open is gaat dat natuurlijk niet.

Een tip: bij foundation testen, kun je het beter in je hals swatchen. Je handen zijn namelijk vaak een heel andere kleur dan je hals/gezicht/buste. Als je hem in de hals niet meer ziet, is het de perfecte kleur voor je. Dan krijg je geen rare masker effecten.

Oke dankje dan ga ik dat proberen maandag bij de kruidvat.

Vond het testen daar sowieso geen succes want ze hebben inmdit filliaal nooit doekjes liggen om iets aan af te vegen met gevolg dat alles onder zit en je met vieze handen de winkel uitloopt.

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 21:34

Citaat:

Citaat:

Oke dankje dan ga ik dat proberen maandag bij de kruidvat.

Vond het testen daar sowieso geen succes want ze hebben inmdit filliaal nooit doekjes liggen om iets aan af te vegen met gevolg dat alles onder zit en je met vieze handen de winkel uitloopt.[/quote]

Is er geen Etos bij je in de buurt? Die heeft vaak net iets beter licht en hetzelfde assortiment. Kun je daar even testen :)

Komen heel veel mooie looks voorbij. Ik ben ook weer terug in Nederland. Toch nog een aardig voorraadje mee genomen.

Afbeelding
Abh modern Renaissance
Kat von D concealer
Kat von D eyeliner
Kat von D liquids (bow and arrow en lolita)
Tarte tartist pro to go
En ik had een nude lipkit gekocht met allemaal verschillende merken lipsticks. O.a UD, too faced, bite, estee edit, Marc jacobs.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 21:45

Ooo mr, daar ga je heel veel plezier van hebben!

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 21:52

Ik ben weer ns voor groen gegaan.. crappy licht want de zon is al n tijdje onder..
Afbeelding
Afbeelding

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 21:54

Suus, mooi!
Heb je lipgloss op of is het lipstick?

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 22:20

Beide
Het is lippotlood in whirl erover velvet teddy beide van mac en dan de kardashian honey lipgloss :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 22:31

Mondy schreef:
Zeg shizz >;) Heb je t zwarte nog gezien :D

Oh helemaal vergeten te reageren. Stond heel gaaf, zeker zo met je blonde haar!

Melati_vS schreef:
Vandaag ook weer een look gemaakt, twee weken lang niks op m'n hoofd gehad want het leek wel een krater met al die droge plekken :+
Deze week het Too Faced palette van Anc binnen gekregen en wat ben ik er blij mee en hij ruikt ook zo goddelijk <3
Vandaag voor een rustige ooglook gegaan en gebruikt gemaakt van het Too Faced palette.
Helaas zit m'n foundation slechter dan slecht vandaag -O-

[ [url=m/Df6Uop.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TuPiq5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Shiz, Elke en Mondy wat staan die donkere lippen jullie ontzettend gaaf!

Heel mooi rustig dit, staat je ook echt super!

Gianti, ik vind je look heel mooi! Whirl staat jou wel zo anders, als 'ie er bij mij ook zo uit had gezien had ik 'm gehouden. :')

LadyMadonna schreef:
Sorry dat ik niet verder kom dan mooi, wauw, gaaf, etc... maar t zou raar staan als ik jullie zou gaan adviseren _O-

Mag je altijd doen hoor. :j Ieder heeft voorkeuren etc!

Yasmine, ook ik zie het groen er niet in maar neemt niet weg van het feit dat ik je look heel mooi vind!

Elke, je lente look staat je zo schattig. <3 En fijn dat je weer aan het werk bent!

Lien, wat staat die look met Telepathy jou kneitergaaf zeg! I love it!

Cinnepin, ik denk inderdaad dat het handiger is een selfie/vooraanzicht te maken zoals de meesten hier, en dan dus niet in de spiegel maar met de camera die naar je gezicht toe zit op je telefoon. :j Dat maakt het voor jou en ons stukken makkelijker om te zien!

Jolien, lipstick vind ik hier wat minder. Kan me herinneren dat je hem een tijdje terug op had (volgens mij) en dat ik hem toen heel anders vond ogen? Meer rozig bruin, terwijl ik hem op deze foto een beetje lichtbruin vind. Je ooglook vind ik wel heel mooi!

Djil, wat een enorm gave look. Staat ook zo heerlijk met je haar! <3

Venthe, jij hebt echt een prachtig gezicht, zeg het volgens mij iedere keer. :') Je ogen knallen echt door je look!

Balen dat je de verkeerde hebt gekocht, Marlon. Fout die ik ook vaak maakte, hahaha.

Bente, prachtig die kleuren. <3

Yaella, nog bescheiden aankopen maar wel prachtige dingen meegenomen! *\o/*

Mooi zo dat groen met dat licht/gelige Suus!

Ik heb de afgelopen 2 dagen (ofja, gister en vandaag) ook weer make up gedaan. Ben er op zich best blij mee, hoewel ik over die van gister niet 100% tevreden was. :')

Allereerst mijn nieuwe aanwinsten op het moment! De Zoeva Spring Spectrum en Summer Spectrum highlight palettes. Ben er zó blij mee. Een kleur uit de Summer al 2 dagen gebruikt en een kleur uit Spring als inner corner/brow highlight. De kleuren zijn echt prachtig en hebben een aparte glitter/shift die ik niet op de foto krijg.

Spring
Afbeelding

Afbeelding

Summer
Afbeelding

Afbeelding

De hoeveelheid kleuren die in deze look zaten..... Colourpop Luckfully, Coconut, mijn eigen tie dye, Peekaboo, Telepathy, Get Lucky. Verder een geel uit mijn Morphe palette en zwart uit mijn Naked Basics. Op de lippen Colourpop lipliner in de kleur Bound met daar overheen Urban Decay Liar. Deze dag vond ik wat minder, voelde de look niet helemaal, halve wenkbrauw eraf geveegd tijdens mijn dag en mijn huid was zo slecht.

Afbeelding

Afbeelding

En mijn look van vandaag waar ik zo blij mee was/ben. <3 Dit zijn de looks waarbij ik van mezelf zo vrolijk worden kan. Lekker overdreven had ik ook nog een gele blazer aan vandaag, op en top vrolijkheid. Vandaag gebruikt: geel uit mijn NYX-palette, Looxi Pumpkin Spice Life (ik hóu van deze kleur - prachtig matte maar icm deze geel knalde hij echt), Colourpop Hydroplane in combinatie/geblend met een blauw uit de NYX-palette en Colourpop Glowstix voor de lichte gele 'glitter' over het matte geel heen. Op de lippen Colourpop Tuesday. Ik had voor nude kunnen gaan maar ik wilde lekker knallen. Overigens ook mijn wenkbrauwen weer geplukt en ben weer blij. *\o/*

Vond het zo mooi geblend op deze foto _O-
Afbeelding

Met ogen open is de blauwe rand het best te zien, had hier ook een beetje blauw met Colourpop Glowstix geblend zodat het een groenige overgang werd. (plus lekker groot voorhoofd :+)
Afbeelding

Afbeelding

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 22:49

Vind het zo lekker om al die vrolijke kleurtjes te zien! Leuk dat iedereen er elkaar mee aansteekt.

Bente, welke groen is dat op je ogen? Die is echt prachtig.

Mies, vind je gele ooglook zo geweldig. Tijd voor meer kleur in mijn stash.
En de Zoeva spring staat op verlanglijstje.

Cinnepin, zou inderdaad een echte selfie maken ipv alleen je oog proberen, wordt het voor ons denk ik duidelijker van.

Yaella, heerlijke aankopen.

Suus, lekkere kleurtjes. En hou van de gloss!

En bedankt voor alle complimenten!!!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 23:47

Cinnepin schreef:
Zo jij bent wel creatief Fenrir, waar heb je dat geleerd? Prachtig! Ik zou het zelf niet als dagelijks make-up gebruiken, maar met een feestje of fotoshoot te mooi gewoon!!

Ik doe maar gewoon wat eigenlijk :+ Ik draag doorgaans overdag ook niet vaak hele felle kleuren oid (vind ik ook niet zo bij mijn werk/studie passen) maar ik vind het wel leuk om af en toe als ik tijd heb wat dingen uit te proberen. Niet per se als ik ergens heen moet, maar gewoon voor mezelf omdat ik het leuk vind om te doen.
Teken al sinds ik een potlood vast kan houden en vind make-uppen eigenlijk niet zoveel verschillen behalve een ander canvas :P

velvetblack schreef:
Echt prachtig fenrir!! Doet me denken aan een indische trouwjurk. Die gebruiken vaak ook groen en goud. Echt prachtig! Was benieuwd geweest naar een totale look hiermee! Je skills zijn echt ontzettend goed.

Twig is inderdaad mooi met Soar! Ook met Dervish :) het prolongwear potloodje in anticipation of in control zijn er ook mooi bij, maar deze zijn iets anders van kleur.

Dankjewel, lief <3
Ik had graag een totale look geplaatst maar heb het er halverwege alweer af moeten halen toen ik pas 1 oog af had gemaakt :( Mijn oog werd weer erg rood en pijnlijk, ik vermoed dat ik niet goed tegen de wimperlijm kan helaas. Steeds als ik ga plakken krijg ik last van mijn ogen namelijk.

Mooie aankopen uit NY! Ben heel benieuwd naar de looks daarmee :D

Suus groen staat je erg mooi!

Shiz ook een hoop mooie nieuwe aanwinsten zo te zien. En ik vind die laatste look zo tof, zo vrolijk die kleuren <3 Om vrolijk van te worden!

linoleum schreef:
Bente, welke groen is dat op je ogen? Die is echt prachtig.

Het is een mix van ong. 6 verschillende kleuren waaronder 5 uit het NYX palette (de 2 groene linksonder, geel rechtsonder, en de 2 blauwe rechts 2e rij van onder) en nog twee soorten goud (shimmer) uit het witte chocolade palette op het bewegende ooglid er overheen. Je kan het niet zo goed zien op de foto maar er zit met name blauwgroen in de crease, drie tinten lichter groen op het bewegend ooglid en geel in de binnenste ooghoek.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 00:52

Wauw shiz die tweede is echt fantastisch! Die eerste is ook heel mooi maar damn die tweede!

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 00:53

Fenrir, balen. Welke lijm heb je? Duo heeft ook een lijm zonder latex of iets anders erin. De groene (verpakking) Duo lijm is dat

Edit: mies, die zondsondergang look is echt zoooo gaaf! Mooi geblend inderdaad! Die andere vind ik wat donker, waardoor het wat harder oogt. Je bent voor vele hier een inspiratie bron!

Suus! Groen staat je leuk. Heerlijk zomers allemaal <3

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 09:03

Oh wat heerlijk al die lente looks <3 goed voor inspiratie :D