Gastric bypass

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nimber

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 07:05

FF gefeliciteerd goede nacht gehad?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 08:00

Redelijk,met alle toeters en bellen vond ik dat toch lastig, maar dat haal ik wel weer in.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 08:57

Hopelijk mag je vandaag naar huis! Ik moest een extra nachtje blijven omdat ik zo beroerd was en daardoor zo moest spugen, dus te weinig vocht binnen kreeg. Maar na die eerste 36 uur ging t zooooo hard vooruit.

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 21:35

Hoe gaat het met iedereen?

Bij mij helaas alweer niet zo goed...
Ik had natuurlijk eerder al verteld dat ik aan de sondevoeding zat omdat ik te veel ben afgevallen en dus in het ondergewicht ben gekomen.
Uit een endoscopie blijkt dit te komen door meerdere maagzweren.

Na 1,5 week sondevoeding was ik weer terug rond de 60 kilo... Nog steeds wat te licht natuurlijk maar hopelijk met de medicijnen voor de maagzweer en weer redelijk kunnen eten, hoopte we dat het goed zou gaan.

Echter stond ik vorige donderdag op de weegschaal en daar schrok ik best wel van... Ik ben weer terug op het gewicht waar ik zat vlak voor de sondevoeding aan. Heb direct smiddags het con gebelt met de vraag of ik na mijn vakantie langs mocht komen om eventuele opties te bespreken en/of weer te starten met sondevoeding.
Betreffend persoon heeft alles echter direct in werking gezet en ik werd terug gebelt dat ik vrijdag direct al sondevoeding ging krijgen.
Ik heb voorgesteld om tijdens mijn vakantie met nutridrinks te starten 1/2 flesjes per dag... Dit was uiteraard niet het advies maar als ik dat wilde moest ik dat zelf maar weten... Ik wilde eigenlijk niet mijn vakantie laten vergallen door wederom sondevoeding dus ik heb idd voor de nutridrink gekozen... Sommigen verklaren me voor gek dat ik de hulp niet aan pak die geboden werd... Maar heb wel nadrukkelijk met de persoon die ik gesproken heb, afgesproken dat ik na mijn vakantie direct weer bel en dan langs ga komen voor de sondevoeding.

Helaas helaas helaas ben ik nog niet van de ellende af dus.

Iemand enig idee of het mogelijk is om een gbp om te zetten naar bijv een sleeve? Of misschien wel ongedaan maken mocht de sondevoeding echt niet gaan helpen?

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 21:41

Kunnen ze dit soms niet ongedaan maken? Weet dat dit met mini wel kan.

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 07:45

Vriendin dat ook ongeveer wat jij hebt. Bij haar is de keuze gemaakt om de GBP om te zetten naar sleeve. Dus het kan maar weet niet hoeveel chirurgen dit willen doen

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 12:18

danaderese schreef:
Vriendin dat ook ongeveer wat jij hebt. Bij haar is de keuze gemaakt om de GBP om te zetten naar sleeve. Dus het kan maar weet niet hoeveel chirurgen dit willen doen

Dit ga ik overleggen met de chirurg zodra ik terug ben van vakantie. Gaat het nu wel beter dan met je vriendin? Heeft het voor haar goed geholpen om het om te zetten? Hoor graag haar ervaring hierover... Mag ook in PB

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 16:44

Wat vervelend Kim! Ik hoop dat je ondanks alles toch kan genieten van je vakantie.

wenneke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 11:37

Hoi dames ik meld me hier ook afgelopen woensdag geopereerd gastricbijpass..donderdag naar huis elke x paar optimel vla tot vrijdag toen word ik me toch misselijk van paar theelepels kippensoep dus naar bed gegaan . Zaterdag middag beetje bouillon meteen weer misselijk en beroerd .zaterdagavond stukje vis met aardappel en boontje gepureerd en weer misselijk en beroerd ..gistermorgen 3theelepeltjes optimel vla en kokhalzen(overgeven gaat niet meer) en zweten erna meteen van onder ook alles eruit pfff dus denk dumping

En heb de hele dag opvoeren
Maar ja en nu wat moet ik tussendoor nog eten ze gaan dietiste laten bellen maar ja dat kan even duren

Vraag me af waar aan begonne ben als zo moet iemand tipss

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 17:50

Je eet wel ' zwaar ' ik kon de eerste maand echt geen vis verdragen of vla. Ik leefde op veel waterige producten, veel vloeibaarder zeg maar.

Spuugde ook alles er uit :)

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 18:10

Ik deed het de eerste dagen op appelmoes (zelfgemaakt zonder suiker) en slappe thee nippen. Je hele binnenwerk ligt overhoop, gun het de tijd om te herstellen!

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 18:33

Precies wat bovenstaand gezegd wordt :j je hele binnenkant is verbouwd, geef je lichaam tijd! Eet waterig en super licht!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 19:39

Wenneke dat wat jij probeert te eten had ik ook niet binnen gehouden, ik pureerde fruit, en dan de zachte soorten. Verder vla ( viel mij beter dan yoghurt) Brinta maar dat pas na een paar dagen en dan nog 2 lepels en vol. Van die zakjes opkikker

wenneke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 19:47

Dankjewel het was door het ziekenhuis gezegd van het warm eten .vla Joghurt boullion valt allemaal niet goed alleen brinta maar dan houden we het even op brinta zijn maar 3 theelepeltje geen grote happen
Appelmoes ging ook niet goed ...
Dankjewel

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 22:19

Gepureerde meloen?

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 22:35

Beschuit zonder beleg ging bij mij ook al snel goed, heel klein hapje en dan laten 'smelten' in je mond

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 22:39

Poehee ik heb twee weken amper gegeten en gedronken hoor, kreeg alleen thee weg. En na een week soep maar niet meer dan dat. Zeker geen gepureerde aardappel......die heb ik meer dan een jaar niet gegeten.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 22:45

Ehh aan mij heb je niks bij mij ging alles goed. Ik weet zeker als ik gewoon gelijk groente vlees aardappels had gegeten dat dat ook goed ging :')

Jaar ik kan mijn voorstellen dat het echt vreselijk is als je dit hebt. Ook gewoon de frustratie dat je niks echt binnen kan houden. En geen energie kan halen uit je voeding.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 08:12

Ik kon ook gewoon alles eten hoor.. Eerste 3 dagen kon ik niks binnen houden maar daarna nergens problemen mee. Ik at alleen wel heeeeeeel langzaam want alles valt gewoon heel zwaar. En soms is 3 hapjes dan al voldoende.

wenneke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 10:44

Thanks voor de tips diëtiste heeft gebeld en ze weten t niet gooien het nu op dat mischien te snel gaat voor me maag dus moet even kijken met brinta en dan na 2weken verder kijken

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 10:46

Wat vreselijk vervelend wenneke, sterkte

wenneke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:07

Fokfanaat Hopelijk is het na afzien volop vooruit

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:32

Nou idd!

Hier eigenlijk tegenovergesteld, ik kan eigenlijk echt alles eten, ook zacht brood, harde worst, eieren, al het fruit. Er is me nog niets slecht gevallen en ben pas 3 weken geleden geopereerd, vind dat ook weer eng, bang dat ik niet genoeg af ga vallen.

wenneke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:18

fokfanaat schreef:
Nou idd!

Hier eigenlijk tegenovergesteld, ik kan eigenlijk echt alles eten, ook zacht brood, harde worst, eieren, al het fruit. Er is me nog niets slecht gevallen en ben pas 3 weken geleden geopereerd, vind dat ook weer eng, bang dat ik niet genoeg af ga vallen.

Dat is idd weer de andere keerzijde maar dit is ook niet alles

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 16:31

fokfanaat schreef:
Nou idd!

Das toch ook wel heel bijzonder....Wat zit het menselijk lichaam toch raar in elkaar soms!