Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anna79

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:23

Bedankt dames! Waar kun je deze kopen? Gewone lingeriezaak of sportzaak?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:24

Sportzaak, maar vast ook sommige lingeriezaken

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:33

Ik zal morgen even kijken, maar die shockabsorber klinkt me wel bekend in de oren. Het is iig de investering waard! Ik heb die van mij bij Harbach sport in Zutphen gekocht. Dat is een Intersport winkel.

Ik zie weer allemaal goede prestaties van iedereen voorbij komen. Tof om te lezen hoe iedereen op zijn eigen manier stappen blijft zetten. Sommigen lopen wel heel hard, maar daar zijn de prestaties van hen die niet zo hard gaan niet minder om! Ik ben zelf ook niet zo'n snelle, maar...... #allesbeterdanopdebankzitten! *\o/* _/-\o_

Omdat ik vandaag niet mocht paardrijden en niet mocht hardlopen (iets met dat rustdagen verstandig zijn.... :roll: ) heb ik mijn racefiets na ruim 10 jaar onder het stof vandaan gehaald. Fiets is ruim 20 jaar oud, maar heeft nog weinig geleden! Heb meteen een rondje gemaakt van ruim 27km met een tussenstop op stal om mijn kinderen te verzorgen. :+
Afbeelding

lotje_elmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 09:33

Ik gebruik gewoon de sportbh's van de Hema. Ik heb 70D/E en een M is dan groot genoeg. Maar ik gebruik altijd een s. Ik gebruik die zonder vulling of ik trek de vulling eruit dan word alles platgedrukt. Echt alles.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 09:35

Goedemorgen!

Marall het lijkt me echt heerlijk om gewoon zo op het strand te kunnen wandelen of lopen. Die ene kg is er vast zo weer af :D
Jij gebruikt ook een tomtom horloge toch? Hoe maak je die koppeling naar je account? Ik heb een account aangemaakt en er staat wel een training op, maar die van gisteren weer niet. Volgens mij doe ik wat verkeerd... :+

Roxanne nette tijd na 2 weken vakantie! En voor het eerst zonder wandelen is sowieso al weer een prestatie toch :)

Anna ik draag altijd een gewone bh met daar overheen een sporttop (zoiets: http://www2.hm.com/nl_be/productpage.0345138006.html) Daar blijft de boel bij mij goed stevig mee zitten. Ik ben alleen door het lopen wel afgevallen van d naar c >;)
Shockabsorber verkopen ze volgens mij ook bij divoza.

Zucchero lekker fanatiek gelijk haha, flink stuk en aardig doorgetrapt volgens mij? Wel leuk :)

Gisteravond 5km gelopen. Na het warmlopen wat interval gedaan en toen nog even op gewoon tempo gelopen. Tijd was 25.49, voor mij niet echt goed maar dat was ook wel incl het warmlopen. Ging wel lekker verder, ondanks dat ik interval eigenlijk niet zo leuk vind om te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 10:06

Lopen jullie wel eens 2 dagen achter elkaar? Ik heb gister een rondje van 5 km gedaan. En nu totaal geen last dus zin om vanavond weer een rustig rondje te lopen.

Ik heb me opgegeven voor een 5 km wedstrijdje 2 oktober :D nog een kleine 7 weken om te oefenen.

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 10:14

Horsii--> oh joh wat leuk zo zie je wel steeds iets anders (weer eens een andere omgeving...)
RoxanneV--> Ik vind je tijd echt wel netjes hoor :D en stoer dat wedstrijdje ik heb in september 8,2 (dam tot dam by n8) en wat betreft 2 dagen achter elkaar ik doe dat ook wel eens als het goed voelt :D
Anna 79--> Ik heb verschillende sport BH's van Primark, Hema en Hunkemuller. Voor het hardlopen vind ik het toch wel fijn als die dingen op zijn plek blijven zitten.. Ik ben van een D/E naar C gegaan maar de zwaarste BH van hunkemullen (die alles aan moet kunnen.. worstelen, hardlopen, paardrijden etc die vind ik persoonlijk het aller fijnst zitten)

http://www.eatsleepdress.com/stories/br ... uitvallen/

deze bedoel ik :D (van het plaatje) hij is €39,95 uit mijn hoofd en super fijn

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 10:17

Roxanne aangezien je zei bij mij in de buurt te wonen, ik denk dat ik die 5km op 2 oktober ook ga lopen :D

Ik loop ook wel eens 2 dagen achter elkaar trouwens. Maar omdat je net 2 weken niet hebt gelopen zou ik denk even een dag er tussen laten zitten.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 11:26

Zo ik ben er ook weer, laatste week beetje erg drukke week gehad.
Veel bijgekletst hier, iedereen weer mooie rondes en kms gelopen.
Mooie foto's van mooie omgevingen komen er ook weer voorbij.
En weer een aantal terug van vakanties.

Ik ben net voor de zoveelste keer weer begonnen met les 1 van evy :o
Wel de eerste keer dat ik alles helemaal vol heb gehouden, dus best een beetje trots op mezelf :o
Uurtje voor het lopen ook nog 25min gehoepeld.

Nu ga ik donderdagavond weer met mn zus, hopen dat het dan net zo lekker gaat.
Ben wel op een langzaam tempo gaan lopen en dat was goed vol te houden, blijf dat gewoon nog ff doen dan gaat dat straks vanzelf vast wel goed komen.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 13:41

Zo, terug van het bh-shoppen, pfff, ontzettend veel gepast...
Eerst die van Hunckemoller gepast, die met het ritsje, hij zat ontzettend strak maar bood gek genoeg lang niet genoeg steun. Uiteindelijk bij Livera een Shockabsorber gekocht, twee modellen gepast en in verschillende maten en omvangen e.d. Ze helpen je daar altijd heel goed, dat vind ik wel fijn. Het model met het tussenstukje op de rug zat het mooist, moet alleen nog even oefenen met aandoen. Iemand tips :D ?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 13:52

2 dagen achter elkaar lopen probeer ik te vermijden. afgelopen weekend wel gedaan; zaterdag 8k duurloop en zondag 5k interval (training). als je 2 dagen traint, hou het dan wel afwisselend.

anna, gewoon je bh aandoen en dan je handen bovenlangs (dus ellebogen naast je oren) om de extra sluiting de sluiten. die sluiting niet vergeten, want daar komt een heel deel van de steun juist vandaan.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 13:54

Ik heb toen ook een sport bh gekocht bij livera. Weet zo niet welke, moet ik hem ff opzoeken. Ik krijg het niet voor elkaar om hem aan te doen dan dan dicht te maken haha.
ik doe hem achterste voren aan en dan dicht en dan draai ik hem.

Vind idd ook dat je bij livera fijn geholpen word

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 14:05

Mag ik hier binnenvallen? :o

Ik wil heel graag proberen om weer te beginnen met hardlopen. Heb dit drie keer zelf geprobeerd d.m.v. apps, en ook nog eenmaal een cursus gevolgd. Dit laatste omdat ik erge last kreeg van mijn schenen en ik ervan uitging dat het door een slechte looptechniek kwam. Ook heb ik steunzooltjes aan laten meten en de podoloog heeft meteen naar mijn schoenen gekeken, die prima waren.

Heb toen de techniek toegepast van de cursus, maar ook toen kreeg ik nog last van mijn schenen. Ik wil niet eindigen met een ontstoken botvlies, dus ben iedere keer maar gestopt zodra ik er erg last van kreeg.

Ik ben echt een bankhanger. Ik ga altijd met de bus naar de universiteit [ik wil proberen het vol te houden dit jaar om weer op de fiets te gaan] en wandelen o.i.d. doe ik ook nooit. Dus misschien moet ik eerst nog wat doen voordat ik begin met hardlopen?

Ik moet echt meer gaan bewegen, maar ik heb absoluut de schurft aan teamsporten, sportscholen, en alles aanverwants. Hardlopen zou dus een ideale oplossing zijn, maarja, die verdomde schenen... Heeft iemand tips, ervaring?

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 14:38

Gister nog hardgelopen, ik ben 16

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 19:12

Vraagje aan de mensen met de evy app. Als je een schema kiest kun je dan ook bv in de derde week starten? Of loopt het automatisch en kun je niet zelf kiezen.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 19:38

@BA dat zeiden ze in de winkel ook om het zo te doen, ik kan het proberen maar mijn linkerschouder is vorig jaar uit de kom geweest en zit er niet meer zo stevig in dus daarmee durf ik niet zo goed (hij schiet met enige regelmaat er weer iets uit ieks!)
@Hyawatta, dat is ook nog een optie, maar hij zit nu nog zóóó strak...

@vanspeijk Leuk dat je wilt gaan hardlopen, ik ben zelf super rustig begonnen, rustiger dan de meesten en het gaat goed nu. Ik zou gewoon het schema van de app nemen maar er dan 2x langer over doen, dus echt rustig opbouwen, ook al voelt het goed en kun je het makkelijk doen, je banden, pezen e.d. hebben meer tijd nodig, zeker als je voorheen niet zo actief was. Je kunt ook beginnen met wandelen als voorbereiding? Alles is beter dan op de bank zitten, dus hè, goed bezig!!!

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 20:14

Noisy schreef:
Vraagje aan de mensen met de evy app. Als je een schema kiest kun je dan ook bv in de derde week starten? Of loopt het automatisch en kun je niet zelf kiezen.

Ja je kunt net de les lopen waar je zin in hebt. Je kunt verdere lessen eerst lopen en eerdere lessen nogmaals lopen. :j

Ik heb trouwens inderdaad ook 2 shockabsorber bh's. Bevallen goed!

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 20:15

Hee mede ploeteraars!
Ik ben gisteren gestart, via de running app die precies zegt wanneer je moet wandelen en wanneer je moet rennen en t ging bijzonder goed..
Nu volhouden!
Schema is voor 3 keer per week dus dat is dan ook mijn doel

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 20:18

Ik ga inderdaad dat maar eens proberen... en dan voor de zekerheid niet twee, maar drie keer zo lang erover doen :=

Over de Evy app: werkt deze zonder internet? Ik heb namelijk geen internetabbo op mijn mobiel. Als die niet werkt, heeft iemand een andere app die wel zonder internet kan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 21:08

Toch een rondje gelopen vandaag, 4,9 km in 32 min.
Ik krijg voor mijn verjaardag een gedeelte van nieuwe schoenen bij Starshoe :D.

Ik lees vanalles over sport bhs, ik heb gelukkig genoeg aan een van de Primark.

Weet iemand dit: kan het zijn dat je een steek in je zij krijgt doordat je te snel na het eten bent gaan lopen? Of heeft dat er niks mee te maken?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 21:34

Steek in je zij komt vanuit je milt. Eten hoeft daar niet mee te maken te hebben, verkrampt lopen of ademhalen wel.
Armen omhoog, lang maken en minder diep ademhalen moeten de steken wel wegkrijgen

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 21:42

benangelique schreef:
Steek in je zij komt vanuit je milt. Eten hoeft daar niet mee te maken te hebben, verkrampt lopen of ademhalen wel.
Armen omhoog, lang maken en minder diep ademhalen moeten de steken wel wegkrijgen

Dat lijkt achterhaalt dat het vanuit je milt zou komen. Tegenwoordig gaan er steeds vaker geluiden op dat het van het middenrif vandaan zou komen. Maar inderdaad armen omhoog en meer ruimte in je buikholte creëren maar vooral goed volledig uitademen en indien nodig even het tempo wat laten zakken. Juist niet oppervlakkig gaan uitademen maar als je je concentreert op een goede uitademing neem je vanzelf ook weer een goede (en dus wel diepe) ademteug.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 22:20

Dat heb ik ook begrepen ja, dat de pijn van het middenrif komt ipv de milt. Ik had het tijdens de laatste strong viking ook. Bij mij lag het aan m'n ademhaling. Veel te oppervlakkig en daardoor verkrampt gaan lopen. Je moet goed opletten dat je buikademhaling doet ipv borstademhaling. Ik Let daar tegenwoordig dus goed op en het werkt. Zodra ik een steekje voel concentreer ik me op de ademhaling en dan is het zo weer weg. Je tempo aanpassen helpt vaak ook, dus even gas terug nemen dan.

Net terug van een duurloop van 35 min. Voor het eerst in het gezelschap van Evy. Dat is een leuke app. Ze geeft leuke peptalks :)) Ik heb heerlijk gelopen. Het is nu heel lekker buiten. 35 min en 8,9km/pu. Ik kon geloof ik nog wel een uurtje zo door, en nog steeds geen last van mijn knie :):)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 22:22

Bij diep ademhalen prikkel je t middenrif juist meer, daarom zou oppervlakkig inademen sneller voor ontspanning moeten zorgen.

Hihi,gewoon kijken waar bij jou werkt dus :+

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 22:35

Bij oppervlakkig ademhalen adem je niet goed uit , blijft er zuurstofarme lucht achter in je longen en komt er en dus bij de volgende ademteug heel weinig zuurstof rijke lucht bij. Dat is iets waar je juist problemen mee creëert als je wil hardlopen en dus extra zuurstof nodig hebt. Dus dat zal in ieder geval voor niemand werken. Een diepe inademing prikkelt het middenrif niet meer alleen als je goed uitademt en daarna dus automatisch je longen laat volstromen met zuurstofrijke lucht bestaat de inhoud uit enkel zuurstof rijke lucht waar je echt wat mee kunt en niet uit een mengsel van achtergebleven zuurstofarme lucht en het verse lucht wat er bij de oppervlakkige ademhaling is binnengekomen.