[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sterre98

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 12:40

Ik ben naar 2 gegaan :') maar mijn oor is erm zeer flexibel en had er vaak zat piercings inzitten haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:24

Jeetje moet er niet aan denken! Dat is behoorlijk slecht voor je oren.... Beste is gewoon stapje voor stapje.

Ik zit nu op 3 mm, vrij snel maar het ging vrij makkelijk. Maar deze blijven er even in voor ik naar 4 mm ga.

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:30

ja pijn deed het zeker... is intussen een jaar geleden nu ongeveer. mijn vriend wou er ook hebben, maar die heeft het na mijn ervaring toch maar niet gedaan :') er werd trouwens zelfs geen vaseline ofzo gebruikt... enkel een 'verdovend' zalfje... want ik vroeg nog aan hem naderhand van joh, heeft ze eigenlijk iets op die staafjes gesmeerd?! nee zegt hij...

ik sta er echt van te kijken want die shop stond toch anders goed aangeschreven bij iedereen en m'n vriend wou persee dat het goed gebeurde... had het in principe nog beter 'zelf' kunnen doen.

binnenkort maar een andere shop zoeken voor een maatje groter... omgeving Valkenswaard en omstreken mogen altijd suggesties komen :+

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:50

Waarom doe je het niet zelf?

Ik ben ook met 1,6 begonnen en heb nu 8mm. Ik ga niet groter. Vind dit mooi zo.

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:54

Ladyloe schreef:
Waarom doe je het niet zelf?

Ik ben ook met 1,6 begonnen en heb nu 8mm. Ik ga niet groter. Vind dit mooi zo.

heb een hekel aan internet shoppen :+
en persoonlijk vind ik dat nogal eng om zelf te doen, als een andere persoon dat doet is er niks aan de hand :')

8mm is ook mijn max, dan is het nog 'netjes' zeg maar :D dan kan je indien nodig een simpele dichte plug erin doen als je het niet wil laten opvallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 14:05

:j Ik wil tot ongeveer 6 mm gaan om die reden. Ik vind tunnels tof maar met oog op toekomstig beroep handig om het ook als oorknopjes door te kunnen laten gaan.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 14:22

Dat zei ik ook ooit :') wou naar 6 want dat was niet te groot. Toen zat ik op 6 en mijn eerste reactie was; wat klein >;) dus toen kwam de 8, 10 en nu de 12. Nu ben ik happy haha

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 15:20

ik heb ze van m'n vriend gekregen, en ik mocht ook niet groter gaan als 8, anders vond hij het té en ook ivm eventueel terug dicht laten groeien in de toekomst, dat het toch nog netjes blijft en geen lubberlel aan overhou :+ dus dan zullen we maar braaf luisteren haha maar die 8 komt er wel _O-

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 16:44

Is het wel echt zo dat ze teruggroeien? Ik ben 34, voor mijn gevoel nog niet eens stervensoud.
Mijn oorgaatjes (de 1e), niet de 2e en 3e, die beginnen al te hangen. Ik kan er met gemak nog een oorbel bijsteken. Ik kan me niet voorstellen dat als ik ze nog verder strech, dat ze weer in shape komen. Vind t echt lelijk bij mezelf nu. Omaoren. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 16:46

Tijdje knopjes dragen en dat groeit weer terug hoor :j
Als ik deze tunneltjes eruit haal (3 mm) kan ik nog steeds normale oorbellen in. Ze veren een beetje terug haha. Maar ik draag nooit hangende oorbellen, als ik mijn haar los heb zie je ze niet (iets met lang en dik haar) en als ik een staart/knot in heb vind ik ze te opvallend :o

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 17:07

normaal wel, heb gelezen dat tot 8mm terug kan groeien. ligt natuurlijk per persoon anders en hoe ze gezet zijn. bij mij is er nu wrss littekenweefsel gekomen door zo in 1 keer naar 4 te gaan, dus die zullen nooit helemaal terug groeien, maar toch wel een stuk.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 18:45

Ik heb zelf gestretcht en zit nu links op 8mm en rechts op 6mm.
Ik ben van 0,8 naar 1,2 naar 1,6 naar 2 gegaan en t/m 6 elke keer 1mm groter en toen naar 8mm.
En telkens minimaal een maand ertussen en in de week voor het wisselen veel masseren met een plantaardige olie zodat de lel wat soepeler wordt.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 09:44

Even een vraagje, misschien weten jullie het antwoord.

Ik heb mijn rook nu een aantal maanden, en vandeweek zaten er opeens veel kortjes aan de onderkant. Ik heb het goed laten weken in een zout/tea tree badje en toen kon ik alles goed weghalen. Daarna bleef er steeds licht rood vocht uit komen (wondvocht?) En gister kwam er opeens helder bloed uit, en aan mijn oor te zien vannacht weer :=

Mijn piercer zei dat dat normaal is en dat ze dat zelf soms ook heeft bij haar rook als ze er te lang op gelegen heeft..

Maar bloed lijkt me toch niet normaal eigenlijk :+ :=

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 14:36

Ik heb er ook een paar!

Ik heb een Helix en een Tragus. Voorheen had ik ook nog een in mijn Rook, maar die heb ik dicht late groeien omdat dat echt een rotplek was!

Ik ben van plan om over een paar maanden een lippiercing te laten zetten :)

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 14:38

xZiva_ schreef:
Even een vraagje, misschien weten jullie het antwoord.

Ik heb mijn rook nu een aantal maanden, en vandeweek zaten er opeens veel kortjes aan de onderkant. Ik heb het goed laten weken in een zout/tea tree badje en toen kon ik alles goed weghalen. Daarna bleef er steeds licht rood vocht uit komen (wondvocht?) En gister kwam er opeens helder bloed uit, en aan mijn oor te zien vannacht weer :=

Mijn piercer zei dat dat normaal is en dat ze dat zelf soms ook heeft bij haar rook als ze er te lang op gelegen heeft..

Maar bloed lijkt me toch niet normaal eigenlijk :+ :=

Dit is bij iedereen verschillend! Je kunt proberen om kamillethee met zout erop te doen! heeft bij mij heel erg geholpen!

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 14:43

Sorry voor mijn spam haha

Het werd me net aangeraden om mijn vraag hier te stellen:

Ik heb 5 maanden terug een piercing in mijn tragus laten zetten, en ik ben er echt superblij mee! Maar nu is ie al een week ontstoken en zo lang is ie nog nooit ontstoken geweest. Er zit al een groter staafje in, zodat het goed de ruimte heeft om te genezen. Ik heb bij de vorige keer dat ie ontstoken was kamillethee met een paar korrels groffe zeezout erin met een watje op mijn piercig gedaan en dat hielp supergoed. Maar nu werkt het helemaal niet meer! Heeft iemand nog tips hoe ik kan ''helpen'' met het genezen ZONDER chemische rotzooi (zalfjes, pillen etc.) te gebruiken?

xx

xtamarak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 14:45

Ik heb dat ook heel lang gehad bij mijn rook! Ik heb weken lang elke dag met water en zeezout schoongemaakt en toen bleef het lelijk, dik en 'open'. Juist toen ik er helemaal niks meer aan deed is hij normaal geworden en ik heb er nooit geen last meer van gehad :))

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 14:48

x_tamara1b schreef:
Ik heb dat ook heel lang gehad bij mijn rook! Ik heb weken lang elke dag met water en zeezout schoongemaakt en toen bleef het lelijk, dik en 'open'. Juist toen ik er helemaal niks meer aan deed is hij normaal geworden en ik heb er nooit geen last meer van gehad :))

Ohhh okee :)

Hebben jullie miss ook tips om er vanaf te blijven? Ik ben steeds geneigd om te korstjes eraf te krabben... :S

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 14:50

Gewoon niet doen :Y)

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 15:08

Ik heb mijn industrial nu een jaar, paar maanden geleden gewisseld voor de o zo gewilde staaf. Maar sindsdien heb ik er alleen maar mast van gehad. Veel pijn, viezigheid, korstjes en bloed..

Dus de knoop doorgehakt en de staaf eruit gehaald en er ringetjes in gedaan. Wat fijn zo! Geen pijn meer :D

Afbeelding

Ze zijn natuurlijk veel te groot; 12 en 8 mm. Zodra ik weer geld heb bestel ik kleinere en mooiere haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 16:49

Enjoyx2 schreef:
x_tamara1b schreef:

Ohhh okee :)

Hebben jullie miss ook tips om er vanaf te blijven? Ik ben steeds geneigd om te korstjes eraf te krabben... :S

Dan weet ik wel hoe het komt dat ie is ontstoken ;) Gewoon LITHA-methode, leave it the hell alone.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 17:46

Hihihi Ik ga het proberen :)

Heb net btw een supervet ringetje gekocht voor mijn helix! Blauwe acryl met wit/blauwe spikes!

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 18:16

De litha methode werkt dus helaas niet bij mij :=
Nu dus begonnen met tea tree olie en ik merk dat het al ietsje rustiger is gelukkig :))
Kijken of ik vanavond van werk iets van zoutoplossing mee kan krijgen :))

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 18:19

xZiva_ schreef:
De litha methode werkt dus helaas niet bij mij :=
Nu dus begonnen met tea tree olie en ik merk dat het al ietsje rustiger is gelukkig :))
Kijken of ik vanavond van werk iets van zoutoplossing mee kan krijgen :))

Dat is fijn, dat het al wat rustiger is! Let wel op met zeezout dat je niet teveel erin doet, dan kan het juist nog erger gaan irriteren. Ik kook altijd een halve mok water en dan doe ik er een kwart theelepeltje in. Is meer dan genoeg! Of koop je kant en klare? In elk geval succes!
x

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 18:22

Even over dat stretchen, iemand die ik ken heeft in 1 middag of zo haar oren van oorbelgaatjes naar 6mm laten stretchen... Bij een 'proffesionele' piercingvent. Lijkt mij ontzettend veel pijn doen, echt niet normaal. Ze ging dus telkens gewoon een maat groter, kan nooit gezond zijn denk ik.

Ik zit nu weer op 3 mm of zo, zat op 6mm maar oren deden opeens nogal veel pijn. Stretchers uitgedaan en na een maand / 2 maanden weer opnieuw begonnen...