Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 11:06

Geen gekke vraag, maar ik weet t eigenlijk niet. Zou best kunnen...

Als t reactie op hechtingen dieper is, kunnen ze de draadjes niet zomaar eruit halen. Dan moet t namelijk weer helemaal open. De huid is namelijk niet gehecht, alleen t buikvlies. Andere drie wondjes is ook zo gehecht, is t niet raar dat die niet reageren dan?

Ben nu in ieder geval bij t paardje, hihi. Net even gelongeerd. <3

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 11:08

lekker!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 11:19

Afbeelding

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 12:07

Je hebt toch geen gordelroos/netelroos opgelopen? Zou echt vandaag aan de bel trekken.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 12:34

Toevallig zie ik hier Balance en Bigone de dingen zeggen waar ik ook aan dacht, meer richting gordelroos. Zou zoals je zei even bellen, gewoon voor de zekerheid :)
Weet je eigenlijk waarom je 4 sneetjes hebt? Mijn blinde darm is toen met 3 gedaan (puur interesse naar het hoe of wat)

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:01

Jij was er vroeg bij.
Gelukkig maar wat het plenst nu.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 14:24

Ik voelde me goed dus ik heb t er maar van genomen! Zaten om 7 uur in de auto hihi (voor t eerst sinds de operatie dat ik weer wat geslapen heb vannacht, voelt goed :) ). Was inderdaad precies op tijd, was 5 minuten weer binnen en toen begon t te regenen. Gelukkig waren wij droog gebleven. :D

Ze hadden eerst alleen links boven sneetje gemaakt om de buik op te blazen en bij/in de navel voor t "kijk ding". Geloof dat ze toen links onder sneetje bij gemaakt hebben vanwege de drains, als t dan nog niet zou lukken zouden ze er open buik operatie van maken, maar dat was gelukkig niet nodig. En onderste, de "grootste" (4/5 cm), hebben ze de blinde darm er door uit gehaald. Vandaar vier sneetjes. :)
Normaal is inderdaad drie. Was eerst ook de bedoeling, daarom dacht ik eerst ook dat t er maar drie waren haha. Tot ik er vier ontdekte. :+

Ik hoop toch niet dat t gordel/netelroos is... Moest nu nog 2/3 dagen aankijken, verwachten dat t reactie is op de pleister samen met t hersenvocht (is wat zuur dacht ik). Als t dan niet minder/weg is langs komen.

Wat als t wel gordel/netelroos is? Ik ga even wat op zoeken... Nog helemaal niet aangedacht, weet ook niet zo goed wat t precies is en hoe en wat verder daarmee.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 15:16

Ik denk niet dat t gordelroos is, dat ziet er toch wel anders uit dan de bultjes die ik nu heb bij t wondje. Het zijn ook geen blaasjes zoals bij gordelroos.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 17:16

Heb je toevallig antihistamine in huis? Je zou eventueel 1 pil kunnen proberen om te zien of het helpt?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 19:33

Nee die heb ik zo niet in huis, maar allergische reactie had nu eigenlijk wel al minder of zelfs weg moeten zijn. Tenzij t nog aanwezig is, zoals bijvoorbeeld de hecht draadjes van t buikvlies. Enige is dat t dan raar is dat de andere wondjes niet reageren. Waarschijnlijk is t dus echt irritatie of toch wat ontstoken.

Net crp test gedaan en die is toch ook nog steeds hoog, temperatuur is ook wat verhoogd (37.9 net met paracetamol/naproxen). Niet echt koorts, maar normaal zit ik toch zo rond de 36.5... Dus t is wel hoger dan normaal voor mij.

T is lastig, t is net allemaal net niet goed maar ook niet (heel) slecht. T is weer steeds zo rand gevalletje. Nu voel ik me nu op dit moment wel echt ziek, maar dat was vanochtend weer niet (toen ging t zelfs best goed). Als t morgen niet beter gaat toch maar langs gaan in t ziekenhuis/seh. Liever niet! Blijf liever thuis... Heb genoeg ziekenhuizen gezien.

Maar ben toch wel beetje bang voor drain infectie, omdat die nooit echt toont in t bloed en vaak ook niet echt koorts (zijn vaak laaggradige infecties met traag groeiende bacteriën). Tenzij t in t hersenvocht/hersenen komt (hersenvliesontsteking), maar dat is nu sowieso niet.

Pff waarom is t niet gewoon duidelijk. :=
Zou t zoveel makkelijker maken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:31

Zoiets kan absoluut lokaal zijn hoor. Ik heb het alleen in mijn mond, nergens anders. Zoals ik ook alleen reageer op crème rond de ogen met soort exzeem en nergens anders.

Edit: reactie op draadjes alleen in de mond bedoel ik. Ik verdraag ze niet in mijn mond, wel de rest van mijn lichaam.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-16 07:40

Hmm ik heb geen idee, maar dat is wat de artsen zeiden. Vooral ook omdat de andere wondjes niet heel ver er vandaan zitten, ze zitten namelijk niet op een heel andere plek hooguit tien cm naast elkaar.

Ben al de hele nacht wakker, voel me heel slecht en heb enorm veel pijn. Ook continue zenuwpijn, van mijn rug tot in beide benen en voeten. Ondanks de heftige pijn voel ik bijna niets in mijn benen qua gevoel/aanraken, heel naar.

Lig ook de hele nacht te piekeren en dat is verkeerd. Moet ik niet doen.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 09:00

Ik ben meestal wel wakker als je afleiding zoekt. Piekeren is niet leuk. Ik wilde dat ik je kon helpen. Sterkte.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-16 13:01

balance schreef:
Ik ben meestal wel wakker als je afleiding zoekt. Piekeren is niet leuk. Ik wilde dat ik je kon helpen. Sterkte.

Dat ik daar niet aangedacht heb! Was gezellig geweest. Al ben ik wel bang dat ik vriendlief wakker maak en die moet er toch ook weer vroeg uit...

Piekeren moet ik ook niet doen, is niet goed. Ik moet kijken naar wat ik wel kan en niet naar wat ik niet (meer) kan. Sowieso stuk makkelijker, want t lijstje met wat ik wel kan is 100x korter...

Heb net toch nog wat uurtjes slaap kunnen pakken. Wordt wakker met (denk eigenlijk van) helse pijn. Ik moet naar t toilet, maar ik kan er gewoon niet komen. Kan niet op mijn benen staan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 13:10

Vriend bellen en zorgen dat je wederom in het ziekenhuis komt, je hebt altijd gezegd dat je de pijn thuis beter kunt handelen, dit geeft aan dat het nu dus schaal 20 is ipv 10.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 13:32

Quir, niet meer op je benen kunnen staan, is reden om terug naar het ziekenhuis te gaan hoor. Duim voor je. :(:)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 14:38

Klinkt als een beknelde zenuw, en dat heeft snel actie nodig!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-16 14:39

Morgen moet ik naar t ziekenhuis komen. Zie ik helemaal niet zitten, maar kan niet meer op mijn benen staan van de pijn.

Hoop zo hard dat t niet komt omdat de drain geïnfecteerd is... Rotding werkt eindelijk goed.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 14:46

Grr wat balen weer meis! Ik ga heel hard voor je duimen dat het niet je drain is! :(:)

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 14:47

He gatver quir :(:)

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 20:04

Quir schreef:
Dat ik daar niet aangedacht heb! Was gezellig geweest. Al ben ik wel bang dat ik vriendlief wakker maak en die moet er toch ook weer vroeg uit...

Schrijvend? <<) Hoewel ik me helemaal kan voortellen dat de pijn alleen al geen ruimte laat voor iets anders dan liggen en denken.
Maar je weet het voor een volgende keer. Genoeg schrijfstof ;).

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 22:16

Ik ga ook weer duimen voor je!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-16 22:26

Hihi van t schrijven zelf op zich niet zo, maar vooral van t licht van m'n telefoon... O:)
Lichte slaper naast me. Ik hoop alleen stiekem vannacht toch wel wat te kunnen slapen, ben gesloopt.

Ik wordt echt gek van de pijn. Mijn hele benen, kont en onder rug voelt alsof ze gigantische slapen en net weer wat bloed krijgen zeg maar. Staan lukt amper, omdat ik minder kracht heb/door m'n benen heen zak en als iets m'n benen aan raakt doet dat ongelooflijk veel pijn. Dus als m'n benen op bijvoorbeeld alleen al op bed liggen... Er helpt ook echt niets tegen. Morfine doet helemaal niets, rot zenuw pijn.

Artsen kunnen ook niets, is nu even afwachten of dat t vanzelf minder wordt of toch weer wat weg trekt. Anders kunnen ze t alleen nog proberen weg te krijgen met weer een operatie en ook dat biedt geen garantie.

Oorzaak van de zenuwpijn kan "fysieke" pijn van de drain zijn, zeker omdat er nu twee slangen (t-splitsing idee om luxatie te voorkomen) in m'n ruggenmerg lopen is de kans aanwezig dat de drains tegen zenuwen liggen in de rug. Echter kan t ook komen door een infectie in de rug (zeker omdat t langzaam toenam is die kans wel aanwezig).

Het wondje gaat vandaag wel een stuk beter, eerste dag dat ie ook helemaal droog gebleven is!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 22:39

Lyrica als zenuwpijnstiller heeft bij mij wonderen verricht.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 22:45

Pfff. Klinkt echt als een hel