Fitness Beginners gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_JTM

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 12:39

Fijn dat je weer werk hebt Gianti! Wanneer mag je beginnen?
En wat val je snel af, vervelend als je dat eigenlijk niet wil, denk dat er een hoop mensen (waaronder ik) jaloers op zijn...

Net dus weer bodypump gedaan. Les was aardig vol. Kwam op het laatste moment nog een meisje binnen, ging ze eerst vlak naast me staan, aangegeven dat dat niet zo handig is ivm ruimte, snapte ze niet want ze was Engels. Uitgelegd en toen is ze iets naar voren gegaan. Volgens mij had ze het nog nooit eerder gedaan, ze snapte de oefeningen niet en deed naar wat. Best lastig natuurlijk als alles in het Nederlands is terwijl ze dat niet spreekt.
Heb weer goed mn best gedaan en met sommige tracks het gewicht iets verhoogd.

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 12:48

Wat voor werk doe je Gianti?
Fijn om centjes te kunnen sparen voor paaldansen hè?:)
Moet zeggen dat ik ook wel enigszins jaloers ben op hoe snel jij afvalt:O

Is bij jullie alles in het Nederlands _JTM?
Bij ons op de sportschool doen ze veel in het Engels (tenzij ze al weten dat de hele groep Nederlands is). Maar bij ons zitten ook veel internationale studenten.

Ik heb dit weekend 2x hardgelopen en daar dan nog een paar push-ups, tricep dips en buikspieroefeningen bij. En na het hardlopen nog stretchen.
Ik wil heel graag de spagaat kunnen maar is nog ver weg..
Vanavond polefitness en buikspierkwartiertje *\o/*

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 12:57

hahaha volgens mij ben ik ook spier verloren hoor :P niet alleen vetjes :P

ik werk in de bediening van zeer veredeld cafetaria!! zondag was eerste dag, lekke rmet mooie weer op terras gestaan!!

hihihi ik stretch ook zo goed als iedere dag... voor die spagaat... nog zo ver weg helaas...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 13:00

Renee1991 schreef:
_lauraaa_ schreef:
he, ik zie dat je in weert woont! best dichtbij :P

Waar woon jij dan?

Ik heb net maar weer eens een rondje hardgelopen en ondanks dat de drempel idioot hoog was en het niet zulk lekker weer is als gisteren, voelt het nu toch wel goed dat ik gegaan ben.

In Sint Joost. Bij Echt in de buurt :p vorige bijrijdpaard stond in de buurt van Weert.

Reageer straks even op de rest. Ben op school en reageren via telefoon is een beetje vervelend :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 13:04

deze week helaas maar tijd voor 3x gym.. hoop thuis wel wat te kunnen doen

vandaag: ass and abs
morgen: upperbody
vrijdag: ass and abs

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:19

Even gewicht squat terug geschroefd naar 30.. Maar dan wel ass tot the Grass met rechte rug... Is behoorlijk killing

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:38

Ik zou willen dat ik 30 kg kon squatten }:0 super goed hoor Gianti! Even een stapje terug is niet erg!

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:52

Lekker bezig iedereen! Vooral dat hardlopen vind ik zoo knap, als ik de straat uit ben zou ik al aan de beademing moeten.. al lijkt het me een goede cardio.. misschien iemand tips voor beginners? :+

Net terug van training samen met meneer de trainer, hij vind het leuk om me te zien zweten en doen haha (ik iets minder) ja deze training was onwijs zwaar *\%/*

Heel veel gesquat in allerlei soorten, veel lunches met gewichten op verschillende manieren. Ik heb nual echt pijn me arme beentjes en billen haha.. Ach wie mooi wilt zijn moet...

Vanavond rondje hobbelen op me pony voor zover mogelijk haha!

Gianti, soms is inderdaad een stapje terug voor een goed techniek beter. En 30kg is netjes, niks mis mee. Techniek is uiteindelijk het belangrijkste. Vooral goed de bekken ''naar buiten duwen'' +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:56

Simoonzel schreef:
Slechtste weekend ooit. Ik ga niet eens opnoemen wat ik allemaal naar binnen heb zitten stouwen. _-:(
En toen werd ik vanochtend ook nog begroet door een enorme puinzooi omdat de katten de moestuintjes door het hele huis hadden verspreid. En dan moet ik ook nog ongesteld worden. Halloooo dipje. :+

heel af en toe mag dit wel eens :P natuurlijk niet te vaak haha.

_JTM schreef:
Ah balen simoonzel en HouVanUtopia.

Ik ben even trots op mezelf :o . Vorige week 3 keer wezen sporten, wat meer op mn eten gelet. Zojuist op de weegschaal gaan staan en ben bijna een kilo kwijt *\o/*

Dadelijk weer een lesje bodypump mee doen.

Wauw super! wil je veel kwijt?

Elmira30 schreef:
Simoonzel schreef:
Slechtste weekend ooit. Ik ga niet eens opnoemen wat ik allemaal naar binnen heb zitten stouwen. _-:(
En toen werd ik vanochtend ook nog begroet door een enorme puinzooi omdat de katten de moestuintjes door het hele huis hadden verspreid. En dan moet ik ook nog ongesteld worden. Halloooo dipje. :+

:(:) :(:)

Je mag best trots zijn op jezelf hoor _JTM :D Goed bezig!

Dit weekend redelijk gesnaaid maar vooral wat wijn gedronken hihi :o
Vandaag weer BP. Druk weekje dus ik hoop minstens 2x te kunnen sporten

Vooral die wijntjes doen het hem in het weekend ja.

_JTM schreef:
Ik zou willen dat ik 30 kg kon squatten }:0 super goed hoor Gianti! Even een stapje terug is niet erg!

Ik squat ook echt geen 30 kilo! probeer dat met mijn slechte knieën nog niet eens :P

Toennet even de S health app op mijn telefoon uitgeprobeerd. Als ik op deze app precies hetzelfde invoer qua gewicht en doel om af te vallen al in my fitness pall, dan geeft deze iets van 1800 kcal per dag eten aan, en my fitness pall 1200 ??

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 19:26

Nou ja ik zat op 50 kg.. Dus is flinke stap terug.. Maar het is ook gewoon wennen.. Merk dar ik niet echt moeite heb met gewicht, alleen met hervinden van balans..

Degene van wie ik afgelopen donderdag die squatles had was zelf ook, toen die zag dat ik ging squaten ging die er relaxt bij zitten en commentaar leveren _O- maar hij vond dar ik nu al zooo veel beter doe *\o/*

Jaimy hoe bedoel jij bekken naar buiten duwen

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 19:33

Mijn knieen vinden squatten ook echt nog niet leuk. 27kg doe ik nu 5x maar durf nog niet heel diep, zo lastig... Als ik diep ga ga ik inknikken op links, om rechts te ontlasten dus moet echt nog flink techniek oefenen.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 19:36

In knikken had ik ook.. Bij mij helpt iets wijder met voeten naar buiten wijzen waarbij je zorgt dat druk oo buitenkant van voet blijft onwijs goed

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 19:39

Ik weet niet eens hoeveel ik squat. Doe alleen squatten tijdens bodypump en doe tijdens de squat track alleen met de stang zonder gewichten :')

Laura: ik wil eigenlijk 5kg kwijt maar goed, zal nu hopelijk ook wat spieren opbouwen dus weeg niet te zwaar aan het gewicht maar meer hoe mn lichaam er uit ziet. Heb een buikje, flinke bovenbenen en een kont. Kont wil ik ronder hebben, bovenbenen en buik dunner en strakker.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 20:16

Dat probeer ik idd ook gianti. Voet naar buiten wijzen kan dan weer niet, dan kan mijn knie niet naar buiten en dan doet hij zeer. Dus voet juist recht zetten is voor mij belangrijk. Maar 80% zit ook tussen mijn oren, bang voor kniepijn :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 20:24

langzaam opbouwen :) onthou dat als je verkeerd doet uiteindelijk meer pijn aan je knie doet.. lunges helpt ook bij de kracht opbouwen om knie naar buiten te houden, goed zorgen dat je iets breder uit stapt en je knie naar buiten houdt wannneer je zakt

even happy berichtje... mijn ma is voor maand sinds donderdag op vakantie.. gewoon nog geen 1x hoeven kokne _O- familie brengt steeds eten _O-

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 20:42

Haha, dat is lekker lui gianti!
Ja, blijf idd rustig opbouwen. Voor de les doe ik veel squats met gezicht naar de muur en handen omhoog, daardoor kan ik een betere houding houden. Zonder gewicht kom ik ook al diep, met gewicht is het nig lastig, maar stapje voor stapje komen we er wel. Maand geleden kon ik nauwelijks squatten of lungen zonder iets vast te houden, nu al langzaam lunges met licht gewicht.

Heb wel even een dipje merk ik, doordat gewicht niet verder wil dalen. Begin dan zo aan mezelf te twijfelen :S wil iig met het goede weer nu weer gaan hardlopen, dan doe ik 3x per week crossfit (2x les en de open dan) en 1x hardlopen... Zou toch genoeg beweging moeten zijn... Misschien nog iets extra inbouwen... Maar ben dan ook bang dat ik teveel doe.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 20:53

Heb je al eens geprobeerd te squaten met schijf onder je hielen?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 20:56

Ja, dat heb ik in het begin veel gedaan, maar opzich gaat de squatbeweging me wel heel goed af ondertussen. Bij het omhoogkomen voel ik alleen nog mijn knie en als dat 1x gebeurt ga ik dus allerlei dingen doen om die knie te ontlasten, terwijl er niet zoveel aan de hand is eigenlijk. Volgens mij moet ik gewoon nog 100.000squats en lunges doen voor ik rust vind en vertrouwen heb. En dan weer 100.000met gewicht :P
Kan nu bijvoorbeeld ook vanuit hurkzit overeind komen zonder me vast te hoeven houden of eerst op mijn knieen te zakken. Klinkt echt stom, maar dat trok mijn knie dus echt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 21:22

_JTM schreef:
Ik weet niet eens hoeveel ik squat. Doe alleen squatten tijdens bodypump en doe tijdens de squat track alleen met de stang zonder gewichten :')

Laura: ik wil eigenlijk 5kg kwijt maar goed, zal nu hopelijk ook wat spieren opbouwen dus weeg niet te zwaar aan het gewicht maar meer hoe mn lichaam er uit ziet. Heb een buikje, flinke bovenbenen en een kont. Kont wil ik ronder hebben, bovenbenen en buik dunner en strakker.

Hier hetzelfde! ook buikje en dikke bovenbenen. Gewicht kijk ik ook niet zo naar. Vooral omdat ik toch ook veel kracht doe. Bouw je toch ook weer spiermassa op en dan zal mijn gewicht denk ik niet echt veel dalen. Ik kijk gewoon steeds in de spiegel!

Ik ben ook altijd voorzichtig met squatten. Ik heb scheve benen doordat ik altijd zo eigenwijs was om mijn steunzolen niet te dragen toen ik klein was. Nu zijn mijn benen dus helemaal in een X vorm gegroeid en heb daar tijdens het squatten soms wel last van. de 1ne keer meer dan de andere. Ik probeer dan ook altijd een houding te bedenken waarbij ik geen pijn heb, maar dat is dan dus geen goede houding.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 21:42

Bij komt hetuit mijn heupen, mijn rechterheup heeft tijdens de pubertijd mijn knieschijf wat naar binnen gedraaid en dat ben ik nu (7 jaar later...) langzaam aan het herstellen. We komen er wel ;)
Eind deze week mijn spiermassa maar weer eens opmeten, hopelijk zit daar wat voldoening in...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 22:16

Vind net deze foto van zaterdag, mijn squattechniek dus:
Afbeelding
Er is nog wel werk aan de winkel, zowel techniek als de vetjes, haha :oo

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 22:22

Ik squat nu ook gewoon 25kg om aan mijn techniek te werken. Geen ass to grass, eerst maar eens een mooie parallelsquat krijgen. Gaat wel steeds beter. Vooral mijn voeten uitdraaien doet wonderen, anders viel ik snel naar achteren. Een schijf onder mijn voeten hielp dan wel maar ja, zo kan ik niet blijven squatten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 22:28

is dat niet heel zwaar zo boven je hoofd? wij leggen de stang altijd in onze nek.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 22:28

Komt vanzelf goed secri!!

Komt vanzelf simoonzel.. Merk dat ik blij ben eerst tot parallel heb getraind tot redelijk gewicht.. 20 kg voel ik niet eens meer dus kan zo onwijs fijn trainen en sleutelen aan MN techniek en ass tot the Grass.. Zonder bang re zijn niet kunnen houden of Omval etc

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 22:30

Lauraa, dit is een overhead squat, in je nek is een backsquat, je hebt ook hog een frontsquat (barbell voor op je sleutelbeenderen). En deze is idd zwaarder, kan ik net met 20kg. Backsquat doe ik met 27,50.