Bikinilijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe scheer jij je bikinilijn?

Een streepje
162 (16%)
Ik scheer alles
712 (70%)
Ik laat het gewoon groeien
60 (5%)
Anders
69 (6%)

Totaal aantal stemmen: 1003

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 12:34

Heb de spawax down under gebruikt, ook al gaf de gebruiksaanwijzing aan dat dit niet mocht, dacht ze kunnen me de boom in.
Het stuk net boven de lippen en het eerste gedeelte van de lippen is mij te pijnlijk met de epilator, dus dat heb ik gewaxt.
De rest kan ik wel hebben met de epilator.

Maar eerlijk, ook het waxen deed auw!
Maar deze harde wax zonder strips trekt echt werkelijk alle haren eruit, dus de pijn is echt eventjes.
Was echt even diep zuchten, verstand op nul, strak trekken en rats.

Nu is het nog wel iets gevoelig, maar mooi glad joh!

Heb het ook geprobeerd bij oksels, maar ik heb last van schouders, en handen dus dat was echt niet te doen voor mij.
Dus de kleine epilator daar maar gebruikt.

Ik ga vanaf nu de boel bijhouden, is het ook minder veel en minder pijnlijk.
De spawax mag dus niet lijven, voor de delen die ik niet met de epilator kan hebben.

PeerAppel

Re: Bikinilijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 13:07

Oei ik vind het knap! Het lastigste vond ik om zeg maar het uiteinde los te peuteren om grip te hebben. Ik wilde van boven naar beneden werken dus het was echt ongelooflijk lastig. Heb geprutst met het vastplakken van reeds gebruikte stukjes wax zodat dat als een soort van handvat kon dienen maar vaak schoot dat los en gatver het lospulken terwijl dat allemaal vastzit aan die haartjes is niet te doen. :')
Dus ben jij van onder naar boven gegaan of hoe heb jij het gedaan? Vind de spawax verder prima te doen, het spulletje ruikt lekker en het is fijn. :j

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 15:03

Ik heb gewoon tegen de haren ingesmeerd ipv met de haargroei mee.
De aanzet is namelijk dikker dan het stukje waar je stopt.
Dan even met de nagel ietsje losgepeuterd en dan ratsj.

In de gebruiksaanwijzing staat met haargroei mee, en dan nog even een tipje doen op het trekstukje, zodat je een begin hebt.
Heb ik geprobeerd, maar dan nog krijg je hem slecht los.
Dus ben ik na qx met haargroei mee andersom gaan smeren, en dat stuk word dan dikker, en veel beter vast te pakken.

Misschien niet zoals het moet, maja, dat gemartel met loshalen wil je ook niet, het trekken is al erg genoeg.

Verder heb ik zeg maar van buiten naar binnen gewerkt, van boven naar onder.
Eerste het stukje bij de lies, dan verder naar binnen, en als dat weg is naar beneden.

Had wel geknoeid, heb zeg maar een driehoekje, en daar had ik op geknoeid.
En dat lospeuteren wat je zegt is inderdaad niet fijn.
Want dan trek je ook haartjes mee.
Dus mijn driehoekje is een beetje een zooitje nu.

Denk ook dat het een kwestie van handigheid is hoor, al doende leer je vast wel wat voor jezelf prettig werkt.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 21:02

PeerAppel schreef:
Oei ik vind het knap! Het lastigste vond ik om zeg maar het uiteinde los te peuteren om grip te hebben. Ik wilde van boven naar beneden werken dus het was echt ongelooflijk lastig. Heb geprutst met het vastplakken van reeds gebruikte stukjes wax zodat dat als een soort van handvat kon dienen maar vaak schoot dat los en gatver het lospulken terwijl dat allemaal vastzit aan die haartjes is niet te doen. :')
Dus ben jij van onder naar boven gegaan of hoe heb jij het gedaan? Vind de spawax verder prima te doen, het spulletje ruikt lekker en het is fijn. :j

Kijk eens wat youtube filmpjes, dan zie je hoe ze een 'lipje' maken.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 23:03

EllaBellaah schreef:
_CS_: Dat geeft me een sprankje hoop, als het elke keer zo gaat weet ik niet of ik het nog wel zo leuk vind :=

@Jolien87: Dat lijkt inderdaad wel op wat ik heb. Vandaag is het gelukkig alweer een stuk rustiger, de bultjes zitten er nog wel, maar ze zijn over het algemeen niet meer geel, op een paar na. Wat ik nu heb gedaan is een paar keer per dag met lauwwarm water wassen zodat eventueel zweet niet kan gaan irriteren. Antibacteriële zeep heb ik niet in huis, maar dat is dus wel de moeite waard om even te gaan halen. Ik had wel olie voor na het ontharen van de etos gehaald, maar dat is dus niet zo verstandig :+
Hoe duurt het ongeveer voordat zo iets weg trekt?

@Ladyson: Ik moet zeggen dat ik mezelf ook wel heel stoer voelde hoor :') Ik wilde juist graag alles zo snel mogelijk doen omdat ik volgende week op vakantie ga, dan kan ik het daarvoor nog een keer bijwerken en is het op vakantie allemaal niet zo geïrriteerd.

Meestal is de heftigste reactie na 2 dagen wel weggetrokken.

_Floss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 16:56

Écht, ik krijg het op internet niet gevonden gewoon: waarom moet je met suikerwax de wax met de groeirichting van de haren mee van je huid halen, en met alle andere waxmanieren de wax tegen de groeirichting van de haren in? Waarom is dat verschillend?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 16:59

Waarom precies weet ik niet. Ik weet wel dat suiker de haren inkapselt, en wax gewoon 'plakt'. Misschien daarom?

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 12:26

Ok, ben vandaag een week verder na het harsavontuur met de spawax.
En serieus, het is nog even glad! :D

Is de pijn wel waard geweest dus, en geeft moed voor de volgende keer.

En dan denken aan als je het scheert, je na 24uur alweer stoppeltjes voelt.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 16:19

Hoelang blijft het weg als je het met pincet doet? Lijkt me best pijnlijk daar iig :oo

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 17:31

Heeft iemand van jullie ervaring met de hars-strips van de Hema? Ik zag ze vandaag liggen, maar wilde eerst even ervaringen horen :D

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 17:57

Met pincet weet ik niet precies, maar blijft ook wel lang weg.
Bikinilijn deed ik al jaren met de pincet, en daar groeit na aantal jaren zelfs amper wat terug!

Harsstrips van de hema geen ervaring mee, wel de harsstrips van veet e.d.
Voor stugge haren bij mij geen succes, ik gebruik ze nu maar voor de wenkbrauwen, dat wil wel, maar die haartjes zijn lang niet zo stug als oksel of daar beneden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 19:31

Druif_01 schreef:
Heeft iemand van jullie ervaring met de hars-strips van de Hema? Ik zag ze vandaag liggen, maar wilde eerst even ervaringen horen :D

Die vond ik heel vervelend, heel lang opwarmen en dan kwam met geluk de helft mee.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 17:23

Hm die spawax klinkt toch wel veelbelovend.. Maar dat is toch ook dat je er zo'n strip op moet plakken?

Die wax strips van veet werken bij mij voor geen meter. Die van het etos eigen merk al iets beter maar nog steeds niet helemaal top. Ik gebruik ze op mn benen trouwens. Bikinilijn laat ik bij de salon doen (brazilian) maar is inderdaad wel een duur grapje :(

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 09:30

Nee nee spawax is zonder strips!
Ik kan ook niet met strips overweg, maar hier wel mee.

Salon is inderdaad prijzig, en dan elke 4 weken.
En als je het zelf doet kan je het ook eerder doen als moet.

Ben nu 11 dagen verder na het waxen, en nu begint het heel ietsje ruwig te worden, dus de stoppels komen er eerdaags aan.
Maar wow, 11 dagen!
Scheereffect is nog geen 24 uur.

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 09:52

CS, wow dat is lang! Lekker hoor..

Ik ben zo gek geweest om m'n bikinilijn en groot deel van de venusheuvel weer met de pincet te doen, pijn viel me alleszins weer mee. Wil graag een brazilian laten doen maar inderdaad, dat is duur zeg..

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 10:15

Ik heb mij voor het eerst laten waxen bij een salon. Prijs en pijn viel reuze mee! Na al die horror verhalen om mij heen was het eigenlijk gewoon een lachertje :') . Ik ben helemaal om, geen scheermes meer voor mij! Ik ga aan de wax gecombineerd met zelf bij epileren.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 16:50

Normaal ga ik morgen naar een suikerwax plek hier in Alexandria, Egypte. Best duur, 20 euro voor alles. Ik bedoel, hier is dat duur.
Ga geen Brazilian doen, maar iets dat in de buurt komt,

Vind het veel te spannend, ook al omdat ik de taal niet volledig beheers :o

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 17:33

Oeh, die Spawax klinkt wel heel veelbelovend CS! Ik hield het eerder voor voor mezelf bij, maar nu met een scharrel... ah well. Ik scheer normaal met de haargroei mee daar beneden, maar dan krijg je het niet súper glad. Maar als ik tegen de haargroei in scheer is het 24 uur glad en daarna... %) %) Ik heb nou de echte bikinilijn en een heel stuk van de venusheuvel onder handen genomen met de epilator. Kiezen op elkaar en gaan :') Is niet fijn, maar wel héél zacht en glad. Durf alleen niet goed met dat apparaatje bij de echt gevoelige delen te komen, ben bang dat hij een velletje pakt := %) Maar als dat met de Spawax goed gaat.... <<) {:}

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 18:25

Ik vind die Spawax ook erg interessant klinken inderdaad, maar ik ben bang dat ik zelf de wax er niet meer vanaf durf te trekken :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 18:31

Nou ja, erop laten is ook geen optie 'Hai schat. Wat dat is? Nou.... ik ging waxen en toen durfde ik niet meer -O- ' :') :')

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 18:42

Berdien schreef:
Nou ja, erop laten is ook geen optie 'Hai schat. Wat dat is? Nou.... ik ging waxen en toen durfde ik niet meer -O- ' :') :')

_O- , ik durf het ook niet hoor. Brr.. %)

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 18:48

Het valt zo erg mee :j . Ik vind epileren met een machine pijnlijker.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 19:14

Ik ben opgelicht op marktplaats :'( Geld overgemaakt voor een nieuwe epilady maar nooit ontvangen. Al zo ontzettend veel dingen gekocht en verkocht via internet, dit is het eerste wat mis gaat. Zo erg balen!!

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:06

Aaah nee eline, wat stom!
Ben je veel geld kwijt?

Nou, dat er niet af durven te trekken heb ik ook paar keer gehad, maja je moet wel haha.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:25

Die spawax, is die van veet?