Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anoniem schreef:
Citaat:De voorkeur gaat uit naar het gebruik van DTP-vaccin (DKTP voor jonge kinderen) in plaats van tetanusvaccin, omdat dit tevens bescherming biedt tegen andere verwekkers. Bovendien voorkomt het extra immunisatie in het kader van verre reizen. Voor postexpositieprofylaxe in Nederland kan ook enkelvoudig tetanusvaccin worden gebruikt.
MarcoBorsato schreef:Wat geestig, zo'n wond verzorgen. Nooit geweten! Verder hoeven we denk ik niet van die hypothetische extreme gevallen te bespreken toch? Hoe vaak kom je een hondsdolle vleermuis of wasbeer nou tegen?
En persoonlijk ben ik niet zo'n exotische reiziger. Met of zonder kind.
pmarena schreef:Hoezo geestig?
Van die landen met spinnen zo groot als je kind trekken mij ook niet zo
quera schreef:MarcoBorsato schreef:Wat geestig, zo'n wond verzorgen. Nooit geweten! Verder hoeven we denk ik niet van die hypothetische extreme gevallen te bespreken toch? Hoe vaak kom je een hondsdolle vleermuis of wasbeer nou tegen?
En persoonlijk ben ik niet zo'n exotische reiziger. Met of zonder kind.
Ik wilde je nou net mee op reis nemen
pmarena schreef:Krijgen we een wond dan verzorgen we die op de juiste manier:
bigone schreef:Maar los van alle gekheid, ik denk dat verplichten of hoge boetes niets helpt. En dat is discriminerend want dan krijg je onderscheid door inkomen.
IMJ schreef:Verplichten vind ik ook een lastig iets.
Maar uitsluiten kan m.i. wel. Zoals eerder besproken weigeren op kdv, en bij hysterisch indoor speelparadijs voor mijn part..
quera schreef:IMJ schreef:Verplichten vind ik ook een lastig iets.
Maar uitsluiten kan m.i. wel. Zoals eerder besproken weigeren op kdv, en bij hysterisch indoor speelparadijs voor mijn part..
Maar vanaf welke leeftijd mogen ze geweigerd worden? Bij een kdv zijn alle kindjes onder de 13 maanden niet volledig gevaccineerd namelijk.
En als dat kindje zeg vanaf 12 weken daar zit en het is 13 maanden moet het dan ineens weg omdat het nog niet ( volledig) gevaccineerd is. Is dat kind dan ineens heel besmettelijk geworden dan?
Dus bij welke leeftijd ga je kinderen weigeren?
quera schreef:Bigben maar als ouder ben ik verantwoordelijk voor mijn kinderen en maak ik de keuzes zolang ze die nog niet zelf kunnen maken.
Dat is met alles. Ik bedoel, ze moeten eten wat wij ze voorschotelen, kleding dragen die wij voor ze kopen.
En ik maak de keuze om niet te vaccineren ook voor hun welzijn. Dat jou mening daar anders over is dat kan en dat mag maar dat maakt het nog geen feit.
BigBen schreef:Ik zei al dat het een extreem voorbeeld was.
Maar ik moet je wel even corrigeren.
Jij neemt dat risico niet.
Je verplicht je kind om dat risico te nemen.
quera schreef:Bigone je mag het nu nog niet vragen ( avg).
En stel ik wil uitgesteld maar wel volledig vaccineren. Stel ik wil beginnen met 6 maanden.
FGM is verminking ten aller tijden. Ook onverdoofd enz.
Niet vaccineren is dat niet. Ik schaad mijn kind niet door niet te vaccineren. Ik neem een ‘risico’ dat ze mazelen oid op zou kunnen lopen. Dat is wat mij betreft totaal onvergelijkbaar.
verootjoo schreef:quera schreef:Bigone je mag het nu nog niet vragen ( avg).
En stel ik wil uitgesteld maar wel volledig vaccineren. Stel ik wil beginnen met 6 maanden.
FGM is verminking ten aller tijden. Ook onverdoofd enz.
Niet vaccineren is dat niet. Ik schaad mijn kind niet door niet te vaccineren. Ik neem een ‘risico’ dat ze mazelen oid op zou kunnen lopen. Dat is wat mij betreft totaal onvergelijkbaar.
Kdv mag het gewoon vragen en registreren voor zichzelf. Ze mogen de kids niet weigeren.
En de AVG heeft hier niks mee te maken, maar die wordt er wel vaker onterecht bijgehaald
BigBen schreef:@Quera
Opnieuw kan ik je perfect volgen.
Maar dan komt het er uiteindelijk op neer dat je het risico op bijwerkingen bij vaccinaties (1 op 1.250.000) moet afwegen tegen het risico op ziekte, complicaties bij ziekte met langdurende gevolgen, en eventueel sterfgevallen.
Met dien verstande dat hoe minder er gevaccineerd wordt, hoe groter het risico op ziekte, complicaties en eventuele sterfgevallen wordt. Ook bij je eigen kind !
quera schreef:IMJ schreef:Verplichten vind ik ook een lastig iets.
Maar vanaf welke leeftijd mogen ze geweigerd worden? Bij een kdv zijn alle kindjes onder de 13 maanden niet volledig gevaccineerd namelijk.
En als dat kindje zeg vanaf 12 weken daar zit en het is 13 maanden moet het dan ineens weg omdat het nog niet ( volledig) gevaccineerd is. Is dat kind dan ineens heel besmettelijk geworden dan?
Dus bij welke leeftijd ga je kinderen weigeren?
pmarena schreef:Net als bij "ongevaccineerde" kinderen weigeren in een KDV. Dat heb ik al een paar keer gevraagd hoe jullie dat dan praktisch gezien in willen richten want daar krijg ik dan weer geen reactie op, er wordt liever gehakketakt op andere zaken in plaats van nadenken over een fatsoenlijke toekomstvisie waar een ieder zich redelijk okee bij kan voelen.
pmarena schreef:Wat doe je dan met kinderen die afwijken van het RVP? En moeten de leidsters van het KDV dan als een soort Gestapo er bovenop zitten dat iedere volgende prik volgens schema gehaald wordt? Wat dan als de prik een week te laat gezet wordt? Of een maand? Of 2 maanden? Waar ligt het punt waarop gezegd wordt: sorry uw kind is niet meer welkom?
pmarena schreef:Als ik om me heen kijk wat kinderen allemaal voor ongezonde zooi wegvreten (waardoor ze best wel eens sneller ziek zouden kunnen worden) dan maken ouders constant foute keuzes. Waar trek je dan precies de grens?