Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 19:27

Ik zit ook uit te kijken naar een actie of een plekje waar je voordelig dumbells kan kopen.

Ik ben begonnen met blikken tomaat ( :P ) van 500gr bij level 1, vanaf level 2 gebruik ik flessen spoelmiddel voor de vaatwasser, met handige handvaten, die wegen net 1kg :D

Ik moet zeggen dat ik er eigenlijk geen last van heb dat het geen echte gewichtjes zijn, alleen in level 3 bij de plank waar je op je gewichten steunt moet ik het op de Anita-manier doen omdat het echt niet mogelijk is om je evenwicht te bewaren op de zijkant van een fles spoelmiddel :+

SpikkelFire

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 19:47

Je kan ook je 'gewichten' naast je leggen en oppakken als je je arm omhoog doet. Zo deed ik het ook want mijn gewichten waren te klein en anders zou ik mn vingers kneuzen. :+

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 07:58

Pffff. Net om zes uur mijn bed uitgegaan en rond 06.20 begonnen. Was namelijk gisteravond al begonnen maar toen hield ik het niet vol. 's Avonds na er avondeten of te laat sporten is voor mij echt een no go. Moet zeggen dat het me wel tegenviel :o Vooral de push-ups (ik kan dat zo niet!), jumping jacks etc ivm grote borsten (zelfs met super sportbh), crunches (ik haat die dingen. Krijg altijd last van mijn nek (en nee ik trek niet aan mijn nek). Doe liever andere buikspieren).
Maar ik heb het gedaan. Nu de dag doorkomen en morgenvroeg maar weer.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 08:51

Mijn yoga matje komt ook bij de action vandaag, gewichtjes heb ik waterflesjes voor.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 09:03

Ik kan net wel/net niet mijn vingers onder de gewichtjes kwijt, maar ik vind het echt een drama oefening. Ik ga het echt voelen in de palm van mijn handen, omdat daar veel te veel druk op komt.

Gisterenmiddag met mijn man begonnen aan 6W6P. Ik weet niet waar hij mee bezig was, maar ik zag allemaal rare bewegingen naast mij. Het leek nog niet eens op wat Jillian deed! En als ik hem probeerde te helpen dan kreeg ik een sneer. Bij de herhaling heeft hij helemaal maar amper meegedaan "dat hebben we al gedaan" en zelfs de cooling down van hem sloeg nergens op. Ik baal ervan dat hij dan maar een beetje staat te lanterfanten terwijl het ZIJN idee was om aan z'n buikspieren te gaan werken -O-
Maar ook voor mij waren sommige oefeningen lastig dus we gaan vandaag 30DS proberen. Die hebben we nog een stuk bekeken en die zag er een stuk beter uit naar zijn zin. Ik heb beloofd mijn mond te houden mits hij iig probeert de oefenigen juist te doen en om hulp vraagt als hij er niet uit komt.
Ben alleen benieuwd of hij level 2 wel zo leuk gaat vinden met al die plankposities. Zijn rechterschouder wil nogal eens uit de kom schieten en daar is hij al diverse malen aan geopereerd dus die is niet zo geweldig meer.

@Laura: Ik heb mijn dumbels van de decathlon, die zijn tussen de 5 en 16 euro en de gewichten varieren van 0,5 tot 3 kg.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:34

Dorus: Killer Abs bouwt wel rustig op. Level 2 en 3 vind ik zwaar, maar 1 is minder intensief dan 6w6p.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:49

Bedankt voor de tip! Zal die vanavond eens bekijken, heb ze toevallig van het weekend gevonden.
Zit natuurlijk wel weer vol met plankoefeningen, of niet? Ik haat plankoefeningen ^)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:52

Ehm naar ik me herinner is dat niet zo in level 1... En er is opvallend weinig gehups *D Het duurt ook nauwelijks langer dan de shred.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:00

Dat klinkt wel ideaal!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:13

Hmm, ik lees net een review van een JM fanaat. Die heeft normaal nooit moeite de oefeningen te snappen en mee te komen, maar die liep bij de Killer Abs in de knoop. Ik weet niet of mijn man er dan uit gaan komen, die liep bij 6W6P al heeft vlug in de knoop :=

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:15

Dan zal je hem moeten drillen in de juiste houding ~~}>

Ik kan fout zijn, maar level 1 valt echt mee denk ik.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:30

Dat probeerde ik gisteren en toen liep hij nog net niet kwaad weg :=
We bekijken ze vanavond gewoon even en dan kijken we welke we gaan proberen. Die cardio is niet zo aan hem besteed dus wat dat betreft zal deze wellicht beter zijn dan 30DS.
Als hij niet weer begint te zeuren dat hij het te warm vind. Echt, ik vraag me af waarom op het probeer, want ook al is het op zijn initiatief, hij heeft tot nu toe alleen nog maar excuses gezocht om het niet te hoeven doen.
En als het niet warm is zal het wel weer "ja maar ik ben moe en moet morgen vroeg beginnen" zijn :roll:

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:38

Hanneke, zou het misschien helpen om met hem de afspraak te maken dat ie de hele training mag zeuren en zeiken als ie het maar wel doet? Bij mij werkt dat super als ik met mijn vriend train. Ik heb soms de behoefte om te zeuren 'Echt? Moet ik er alweer tien?', maar heb met hem de afspraak dat ik mag zeiken als ik het maar doe en daarna ook klaar ben met miepen :D Hahaha.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 18:56

Zitten we net die Killer Abs te kijken om te zien of het wat is, roept hij "Abs? Ik moet vet verbranden!" Dus toch maar 30DS straks :+

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 19:36

Dorus: misschien zijn de workouts van Body Revolution wat voor je man. Daar doe je workout 1 (voor de voorkant lichaam) dan workout 2 (achterkant lichaam) en de derde dag alleen cardio. Maar zit ook veel bokstechnieken in (vind ie misschien leuk?)

In workout 1 en 2 zitten wel kleine cardio stukjes, maar meer oefeningen om meer spieren op te bouwen.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 20:42

Body revolution is toch dat 90 dagen programma? Eerst maar eens kijken of hij dit volhoud voor ik daar naar op zoek ga ;) Zoals ik al verwacht had begonnen de smoesjes al weer te komen, maar hij heeft mee gedaan en het ging nog best aardig. We zullen eens zien hoe lang hij hiermee doorgaat. Hij begon al over modifast om z'n buik wat weg te krijgen waardoor de oefeningen makkelijker zouden worden :=
Hij is maar een beetje lui aangelegd als het op sporten aankomt ;)

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:34

Dorus schreef:
Zitten we net die Killer Abs te kijken om te zien of het wat is, roept hij "Abs? Ik moet vet verbranden!" Dus toch maar 30DS straks :+

Ik heb de de volledige 6w6p gedaan en de eerste 2 levels v killerabs, wat je vooral doet bij deze programma's is vet verbranden.
Jillian zegt ook, met alleen crunches kom je er niet, het juist de combi van kracht, cardio en Abs die in ( bijna) al haar programma's weer terug komt.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:37

Maar de 30ds zijn super om mee te beginnen en hebben (mits met aangepast/gezond eetpatroon) een onwijs goed effect.
Meten en wegen (foto's!)!

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:46

30DS is idd een goede inkomer voor alle andere workouts, killer abs is best pittig
Body Revolution is misschien nog wel het mooiste om mee te starten, hele mooie opbouw

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:51

Hier weer begonnen met de sixweeksixpack! 30d shred op 2 dagen niet af kunnen maken ivm armblessure. Toen ivm vakantie tijdje niets gedaan en heb nu alweer eerste week 6w6p erop zitten en voelt heerlijk, weer lekker sporten!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 22:02

Hihihi Dorus := Ik kan ook een beetje bozig worden als vriendlief beweert dat hij gewoon niet snapt hoe je lunges uitvoert >;) Wat kom nu, zo ingewikkeld is het allemaal niet :P

BR is inderdaad een superfijn programma! Wel een iets hogere instap-drempel dan de shred én het duurt 30 minuten. Maar het is enorm afwisselend en gevarieerd.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 22:10

Sall schreef:
Meten en wegen (foto's!)!

Daar zijn we mee begonnen! Maar meneer wilde niet op de foto dus hij zal het met de centimeter moeten doen. En daar had hij ook al commentaar op :=

Ik vind die combinatie en opbouw van haar workouts ook heel fijn. Voor mijn gevoel was de cardio van 6w6p veel minder heftig dan bij 30ds, maar nu ging het ook makkelijker dan de eerste keer dat ik hem deed dus misschien is mijn conditie nu ook beter dan een half jaar terug terwijl ik in de tussentijd weinig heb gedaan behalve naar het werk fietsen.

@bhriseis: hij zegt niet dat hij het niet snapt, hij doet gewoon maar wat :=
En als ik zeg dat hij niet met z'n knieën voorbij z'n tenen moet komen (terwijl hij ondertussen zeurt dat hij laat ga z'n knie heeft) dan krijg ik weer commentaar :=
Hij is voor mijn gevoel niet serieus bezig. Hij zegt wel dat hij wil afvallen, maar ondertussen verzint hij excuus na excuus om het niet te hoeven doen en als hij het doet doet hij het nog maar half.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 22:19

Mannen, het sterke geslacht. Jaja :roll:

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 22:23

En ik heb de sterkste van allemaal getroffen :+

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 22:23

:=