B12 Tekort Deel ll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 15:46

Vandaag bij de huisarts geweest. Vorige week veel met oogpijn/hoofdpijn klachten rondgelopen en de opticien kon niets vinden. (alleen maar dat ik schijnbaar bovengemiddeld scoor, fijn, eindelijk iets goeds). Zij adviseerde mij om er mee naar de HA te gaan.
Omdat mijn linkerbeen steeds meer werk weigert en hij erg veel pijn begint te doen zowel in beweging als in rust, staand, liggend hoe je het ook wilt … toch maar naar de HA gegaan. Ook de vreemde gevoelloze/tintelende plekken in mijn gezicht keren terug.
Er zat iemand anders en ze deed haar best om mee te denken.

Vanzelfsprekend moet ik eerst weer gaan bloedprikken. Dat ga ik morgenochtend gelijk doen. Afhankelijk wat daar van uit komt krijg ik vrijdag een doorverwijzing voor het gehele zooitje voor een neuroloog in het ziekenhuis.

De dokter zei; Dit is het adres voor als je niet weet waar het i s(bloedprikken). Waarop ik antwoorde; Jawel hoor, vaste klant daar.

Stiekem kan ik er om lachen, maar anderzijds is het helemaal niet grappig. -O- Ben er ondertussen wel klaar mee met dat alles niet werkt of anders werkt of tegenwerkt. Moet binnenkort op het werk ook evalueren of ik weer terug naar fulltime kan. Financieel gezien wil ik dat heel graag, maar weet niet of ik het 'lichamelijk & geestelijk' weer ga trekken. ZUCHT.

Verder gaat het goed hoor. Donkere wolk is boven mijn hoofd weg en ik heb meer energie.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 15:01

xDenies al nieuws? Hoe gaat het nu?

De internist heeft niks kunnen vinden wat een oorzaak van mijn B12 tekort zou kunnen zijn. Ben nu sinds 2 weken aan het afbouwen met injecties, van 2x per week naar 1x per week. Van de injectie vorige week een grote blauwe plek overgehouden en ben dood en dood moe, kan de hele dag wel slapen. Dus of de injectie nou verkeerd is gegaan of dat 1x per week te weinig is, ik weet het niet, maar vind het knap waardeloos, ging juist een stuk beter en voelt nu terug bij af -O-

Ook positief nieuws! B12 kliniek zojuist gebeld, kon half oktober in Amsterdam terecht maar ook morgen al in Barendrecht. Rot eind rijden en ik heb nog geen verwijsbrief van mijn huisarts dus twijfel twijfel en toch maar gedaan. Huisarts meteen gebeld om die brief te regelen, deed moeilijk erover maar ligt als het goed is morgen ochtend klaar als ik mijn injectie kom halen. Duimen dat dit ook echt zo is... anders heb ik een probleem :+ Heb een afspraak bij dokter Auwerda zelf. Ben erg benieuwd!

xDenies

Re: B12 Tekort Deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 15:48

In Barendrecht een b12 kliniek? Waar dan? Ik woon hier...

Maar ik zal thuis even uitgebreid typen.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 15:52

Ja ze vertelde dat ze daar sinds kort zitten, of nouja, dokter Auwerda zit er een paar keer in de week. Mijn vervolgafspraken zullen gewoon in Amsterdam zijn overigens, 1 keer die kant op omdat daar nu direct een plekje vrij was gekomen

https://www.b12kliniek.com/contact/vestigingen

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 16:44

Dankjewel, ik zal die in mijn achterhoofd houden. Jammer dat ik dit niet eerder wist. Ik heb wel met een B12kliniek nummer gebeld maar daar werd nooit opgenomen, dus ik zal wel verkeerd hebben gezeten. Gezien het adres is dit echt vlakbij …..

Fijn dat het bij jou tot zo ver voorspoedig verloopt!

Ik ben dus wezen bloedprikken en mijn waarde zit dus naar hun zeggen nog steeds op 1100. Dat was ook toen ik over ging op tabletten. Daar is dus niets aan verandert maar nu op de helft van de 90 tabletten voel ik dus bepaalde klachten terug komen. Ik kreeg direct een doorverwijzing naar een Neuroloog en toen wij belden was er nergens plek en toen werden we ineens gebeld en kon ik vandaag terecht.

Vandaag geweest. Ben goed onderzocht. Opnieuw bloedgeprikt en nu eindelijk wel die MMA er weer bij (wilde de HA continu pas doen vanaf een waarde van 200 ofzo). Zij gaf wel aan hier anders naar te kijken, maar moeten het wel doen met die waarden. Oké.
Voor mijn hoofdpijn krijg ik een afspraak bij een hoofdpijn psycholoog. Dat is niet iemand waar mee je praat zoals in een depressie, maar wat ie wel gaat doen weet ik niet. Ze zei in ieder geval dat ik echt niet gek ben. Mijn 'hardware' klopt, alleen de 'software' werkt niet mee. Ofzoiets. In ieder geval, er werd geluisterd. Ik krijg ook pijnstilling voor de zenuwpijnen.
Voor mijn been moet ik naar een fysiotherapeut en worden de MRI-scans opgevraagd om te kijken of het dan niet toch ergens hernia-gerelateerd is. Eind 2016 was dat niet zo .. dus ben benieuwd.

Over 6 weken mag ik weer terug komen en gaan we verder kijken.

note: Even ter verduidelijking. Nee, ze vind me niet gek en ze zegt ook niet dat het tussen m'n oren zit. Dat is voor mij al een opluchting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 08:59

Succes vandaag Anne_Bento.

Ik kon toendertijd ook gelukkig snel terecht. Heb toen met bellen 10 minuten in de wacht gestaan.

Maar zijn in Amsterdam maar met 2 assistenten. En ze hebben het erg druk.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 09:55

xDenies fijn dat je begrepen wordt, dat is al heel fijn! Hopelijk komt er wat uit.
Mijn huisarts en de assistente denken volgens mij dat ik gek geworden ben, maar kreeg vanmorgen gelukkig wel de verwijsbrief van mijn huisarts dus kan vanmiddag naar de kliniek. Ben wel dood en dood op, voel me echt beroerd, dus zie op tegen de autorit.. hoop dat ik een beetje wakker blijf.

Ik heb 25 minuten in de wacht gehangen bij Amsterdam, kreeg constant een bandje met iemand die zei dat ik beter een ander moment kon bellen. Maar ik bel met een oortje in en kon ondertussen verder werken dus ben gewoon aan de lijn blijven hangen. Ben erg benieuwd naar de afspraak vanmiddag!

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 08:26

Wat een verademing zeg om met iemand te praten die er meer verstand van heeft als ik heb.
Arts gaf aan dat gezien mijn klachten die ik al vanaf mijn jeugd heb en mijn waarde het behoorlijk aannemelijk is dat ik al sinds mijn jeugd een opnameprobleem heb. Behandeladvies komende 4 maanden 2x per week injecteren daarna vervolgafspraak om te zien of we daarmee door moeten of kunnen gaan afbouwen. Daarnaast 1x per week foliumzuur slikken omdat die aan de lage kant is en vitamine D en ijzer moeten nog getest worden en indien nodig bijgeslikt. Herstel kan erg lang duren gaf hij aan omdat ik er heel waarschijnlijk al zo lang mee loop. Hij verbaasde zich er erg om dat er nog nooit in mijn leven geprikt is op B12 en nu op mijn verzoek, en de arts er zelf dus nooit op gekomen is. Heb ook een ander merk injectie voorgeschreven gekregen die minder bijwerkingen geeft.

Nu nog iemand zoeken die me kan (leren) prikken.

Fijne arts is Dr Auwerda, erg vriendelijk, neemt de tijd, luistert goed en geeft heldere uitleg op alles.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 15:18

Zo, ze bestaan nog Anne Bento!
Wat fijn, een arts die eindelijk eens weet van de hoed en de rand.

Heb je nu takeda?

Kijk even of je niet gaat crashen op folic acid, of kies sowieso folaat.

Heel veel succes!
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 22-08-18 15:19, in het totaal 2 keer bewerkt

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 15:18

Wellicht wat voor jou denies.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 15:27

Ja heb nu takeda, benieuwd hoe ik daar op reageer... ben momenteel compleet ingestort, probeer op mijn werk nog wat nuttigs op mijn vingers te krijgen maar daar buiten slaap ik het liefst alleen nog maar. Heb zo'n enorme terugval, nog slechter als voordat ik met de hele behandeling begon. Maar vanaf deze week weer naar 2x per week terug, hopelijk snel verbetering al gaf de arts al aan dat het een lange weg wordt.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 15:29

Ik injecteer ook altijd takeda. Fijn!

Aaaaii klote, hopelijk knap je snel op. Je kunt ook even starten met om de dag. Heeft auwerda trouwens je niet ff een injectie in je eigen been laten zetten?

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 15:37

Nee hij vroeg wel of ik zelf wilde injecteren maar ik wordt al naar als ik een naald zie haha... zelf injecteren gaat me echt niet lukken. Ik heb morgen overleg met mijn huisarts, naast mijn werk zit een bloedprik centrum, ik wil eens informeren of ik het daar kan laten doen. Heb nu iedere keer dikke blauwe plekken van het prikken, mijn billen zijn al helemaal beurs van de afgelopen 6 weken prikken -O- en ik lig niet goed met de assistent van mijn huisarts, die me nu prikt, dus ik hoop ergens anders terecht te kunnen. Anders ga ik eens in mijn omgeving vragen of iemand het wil leren, misschien mijn partner. Auwerda heeft wel in de brief richting mijn huisarts aangegeven dat hij het ook mij of iemand in mijn omgeving mag gaan leren zodat ik of iemand uit mijn omgeving kan prikken.

Ga trouwens ook uit de Faceboek groep. Vond het best fijn om mee te lezen maar vind dat er wel erg onvriendelijk en kort gereageerd wordt door het beheer en alles wordt direct afgekapt met bestanden, terwijl juist ervaringen wisselen fijn kan zijn. Geeft me zowat meer stress dan dat ik er iets aan heb :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 15:53

Je hebt ook fijnere fb groepen. B12 babbelbox oa.

Dunnere naalden scheelt trouwens ook veel, wil zelf kijken voor 0.5 x 40.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 15:56

Dan ga ik die groep eens opzoeken, dank je!
Als het goed is gebruikt de assistente al dunnere naalden op mijn verzoek maar zou me ook niet verbazen als ze dat na 1x alweer is vergeten, zal er nog eens extra naar vragen morgen. Heb nu zelf 0,8 x 40 meegekregen

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 16:09

Ik ken die Facebooks niet maar je mag hier ook delen hoor.

Ik prik met kleinere naalden en ik vind mijn bovenbeen fijner, dat zou je kunnen proberen.

Optrek is 08x40 en ik zet met 0,6x25

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 17:08

Heb nu ook 0.8 x 40. Maar heb telkens problemen met injecteren nu. Zie er elke keer weer tegenop, dus span onbewust spieren aan.

Zal vanavond even linkjes plaatsen. Zit in Disney.

Hannanas mij is altijd verteld dat 25 mm te kort was om in spier te geraken.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 19:00

25 is inderdaad te kort en je moet op letten dat je niet te dunne naalden gebruikt, omdat deze kunnen breken in de spier.

Mijn vriend spuit, gelukkig, zelf kan ik het niet, maar ook geen gedoe met huisarts of iets. Ik merk wel dat in boven been veel beter gaat, minder pijnlijk ook.
Ook Takeda trouwens, stuk fijner middel dan die andere. :j

Gebruikt hier iemand toevallig ook bloedverdunners? Hoe doe je dit met het spuiten van de B12?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 19:02

Heb ik moeten combineren lang, fraxi en b12. Gaat wel goed alleen iets grotere kans op nabloeding na prikken dat is alles

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 19:54

0,25 hoeft niet te kort te zijn. Ik heb smalle bovenbenen.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 20:43

Heb al lang dit topic niet meer bijgelezen, maar wellicht een tip voor degenen die gespannen zijn voor de injectie:

Ik laat het door de assistente doen, ik sta iets voorover en leun met mijn ellebogen op het "behandelbed" , zak iets door mijn knieën en houd het onderbeen waar injectie in bil moet gebogen (sta op tenen zeg maar)

Daardoor ontspannen je spieren beter :j

Verder ben ik benieuwd of jullie het volgende herkennen:
Ik krijg maandelijks een injectie, op de 20 of 21e. Soms vergeet ik m in te plannen en wordt dan bijna altijd exact rond de 20e zo ontzettend futloos. Hele zware benen en armen, zwaar hoofd (kan zo slapen) en moe. Kan soms echt mijn bed niet uitkomen.

Ik vind het wel frappant dat ik de klok er bijna op gelijk kan zetten...Is het de gewenning van het lichaam dat die maandelijks een boost krijgt en nu mist?

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 08:52

laetitia zo sta ik inderdaad ook... merk dat het veel minder pijn doet als ze het rustig en langzaam inspuit maar helaas doet ze het het liefst zo snel mogelijk. Heb vanmiddag een belafspraak met mijn huisarts en ga dan ook vragen of ik het ergens anders kan laten prikken. De assistent noemde me vanmorgen zelfs bij de verkeerde naam terwijl ik er inmiddels al 2 maanden 2x per week kom!! Echt heel klaar mee bij haar.

Kan het trouwens niet zo zijn dat 1 keer per maand dus te weinig voor je is, en je het 1 keer per 3 weken moet doen? Klinkt mij eerder alsof 1 keer per maand voor jou niet de juiste frequentie is?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 18:11

Het heeft wat moeite gekost maar ik heb een doorverwijzing naar de B12 kliniek en hoop een afspraak te kunnen maken hier in Barendrecht. Ik snap niet waarom ik al die tijd naar het Instituut ben gestuurd?? Ik ga maandag bellen in ieder geval.

Dokter heeft wel gezegd dat zij niet geloven in deze persoon en alleen maar slechte verhalen horen. Zij staan hier niet achter en alle medicatie en dergelijke die ik via hun wil/krijg trekken zij hun handen vanaf. Alles is dus op eigen risico. En bedankt :')

Waarop ik terug kaatste dat ik al jaren met problemen loop en via de normale Huisarts nog steeds niet geholpen ben. Ik ben vorige week naar een neuroloog gestuurd en moet een afspraak maken bij een hoofdpijnpsycholoog en een fysiotherapeut :+ En nu ineens zegt de dokter dat ze normaliter een doorverwijzing naar een internist geven. Wat deed ik dan bij een Neuroloog truus?

Werkelijk .... :') :+ Nouja, er is weer schot in de zaak. Maar ben wel eerlijk als ik zeg dat ik tegen eventuele injecties op kijk.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 09:35

Hadden ze op korte termijn plek voor je? Hopelijk heb je dezelfde mazzel als ik en kun je snel terecht!
Mocht je lang in de wacht hangen, gewoon blijven hangen, ze nemen wel op uiteindelijk maar zijn erg druk.

Jammer dat je dokter zo reageert. Mijn arts liet ook merken dat hij er niet volledig achter staat maar met met woorden als "de meningen verschillen erover in de artsenwereld". Hij volgt wel netjes het advies van Dr Auwerda dus dat is heel fijn. Wat dat betreft heb ik ook best een fijne huisarts, aardige man. Jij zult dus een andere huisarts moeten zoeken begrijp ik hieruit?

Mijn vitamine D en ijzer zijn vandaag geprikt, ben benieuwd.