Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ariebombarie

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 11:56

Nike+
en Runkeeper in het verleden

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 12:02

Ik gebruik Runkeeper :)
Ik ben helemaal blij meiden! Heb les 1 gered van Evy. Ik was tot 3 weken geleden al aardig op weg met een ander schema en liep toen 'al' 4 minuten achter elkaar, maar heb griep gekregen en daarna gelijk holte ontsteking en daarna was mn conditie foetsie. Omdat ik het oude schema te snel vond gaan ben ik nu opnieuw begonnen met Evy. Wel stom dat deze eerste training me nu zo zwaar valt (2min lopen achter elkaar) terwijl ik al veel verder was..

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 12:18

Hier ook Runkeeper.

Lijkt me vreselijk moeilijk om heuveltjes te rennen Hannafrouk. Zit hier al iets te verzinnen om een klein beetje te oefenen voor de IJtunnel. maar alles is hier echt plat. Grootste verschil dat ik hier kan vinden is een fietstunneltje.

Fijn dat je weer lekker begonnen bent amandananana! En het lijkt waarschijnlijk erger dan het is met je conditie, ik heb ook flink de griep gehad, de eerste week nadat ik weer echt beter was (derde week na de griep) dacht ik ook weer terug bij"af" te zijn, maar na ruim een week trainen bleek dat nog alles mee te vallen. Hopelijk is dat bij jou ook zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 13:22

Heen en weer door het fietstunneltje dus :')

Ik heb hier wel wat hoogteverschil, maar niet vergelijkbaar met de IJ-tunnel denk ik.

Ik vind af en toe lopen met vriendinnetje wel leuk. Haar tempo ligt wel iets boven het mijne.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 13:23

zo vind ik de grachten echt rottig lopen, telkens die bruggen op :')

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 13:35

Ladies niet zo druk maken om die ijtunnel joh! Komt echt helemaal goed ;-)
Je bent dan nog zo fris als een hoentje dus daar vliegen jullie doorheen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 13:41

Hahahaha hmmm... ik kan me er nu nog geen voorstelling bij maken :')

Ik krijg trouwens een sponsorpagina van het goede doel waar ik loop én een loopshirt met hun logo. Ook kan ik een poster laten afdrukken met mijn gegevens :D

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 13:46

Als wij bruggen lopen tijdens de lessen, moeten we ophoog hele korte/snelle pasjes maken en daarbij de knieën hoog optrekken. Dan kom je gemakkelijker omhoog daar rare grote passen gaan maken waarbij je je bovenlichaam naar voren brengt.

Over het bovenlichaam gesproken, ik merk dat ik erg moet opletten dat ik niet mijn bovenlijf/schouders draai tijdens het lopen. Buikspieren aanspannen en alleen de armen bewegen. Kost nu nog wel extra inspanning om daarop te letten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 13:59

Ik loop hier veel door bossen, zit ook veel kleien geultjes in.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:12

Ik heb inderdaad ook een sponsorpagina van het goede doel en een loopshirt. Is wel leuk, je kunt daar een soort blogpagina bijhouden en die bv. koppelen aan je facebook. Geen poster hierbij. Is eigenlijk wel gaaf Lente, kun je in je straat ophangen ofzo :)

Kan me geen voorstelling maken van die IJtunnel en zag inderdaad dat die voorin het parcours lag, dus ik vertrouw er maar op dat dat gewoon goed komt.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:19

Wel leuk hoor Lente! Staat professioneel haha. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:28

Vet profi he? :D

Ik wil die poster eigenlijk gaan ophangen op mijn opleiding. Ik doe een sociale opleiding die wel past bij het goede doel waarvoor ik loop.

En natuurlijk gaat de link naar mijn profiel in mijn OS hier op bokt en zo :D

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:40

echt supercool, is dat de D2D? die wil ik ook nog eens meelopen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:40

Ja!

Nou weet ik toevallig dat er nog plaatsen zijn in mijn team... O:)

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:42

omg!!! heel misschien ook via mijn werk, maar ben ik dan al klaar voor de 16 km :=

sazsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:42

Morgen ochtend les 4 van Evy. Ik merk wel dat ik die 2 dagen rust voor mijn spieren nu wel nodig had. Al was de verleiding groot vandaag alweer te gaan. Maar moet zo werken en dan ben ik tot vanavond 23 uur ook continu aan het lopen incl verschillende malen 4 trappen op en af. (verzorgingshuis met 2 verdiepingen en ik pak zelden de lift, tenzijn ik een client met me mee is).
Ik ben wel erg benieuwd hoe les 4 morgen zal gaan.....moet daarna ook weer werken, dus hoop niet dat het heel vermoeiend zal zijn. Iig goed voor de spieren (denk ik) dat ik met mijn werk wel in beweging blijf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:49

Ik loop nu les 15 van de 0-5 Arie, dus jij gaat dat zéker kunnen! :j

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:55

ja, maar ik moet rustig aan doen met mn knieën en rug. ben vooralsnog ook benieuwd of ik de 10km ga redden op 19 mei :=

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:56

Wat stoer lente! :D

Verder goed bezig allemaal! Ik loop overigens met runtastic, bij mij doet hij het prima!
Sta helaas alweer een paar weekjes stil... eerst die hersenschudding, daarna flinke griep.. Maar heb sinds gisteren al weer een paar beschuitjes binnen gehouden, vandaag voel ik me een stuk beter. Dus ik hoop eind van de week het weer op te kunnen pakken! :D Vanavond eerst een paar uurtjes werken, wat soms nog intensiever is dan het hardlopen. :') Dus eerst maar even kijken hoe dat gaat.

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 18:03

@Lente: Echt gaaf, met je eigen poster en sponsoractie voor de dam tot damloop! Voor welke stichting ga je lopen eigenlijk?

@Dagmar: Pffff, balen dat je zo lang stil hebt moeten staan. Hopelijk gaat 't goed op het werk & kun je eind van de week weer gaan lopen :j

@Yucca: Hoe span jij je buikspieren aan tijdens lopen, zijn daar tips en trucs voor? Ik heb Evy erover gehoord op de mp3, maar toen ging ik het proberen en voor mijn gevoel kon ik echt niet lopen en aanspannen :')

En voor de rest las ik over conditieverbetering opmerken :)) Echt geniaal, ik moest maandag trappen lopen op school en normaal ging ik kapot en nu liep ik de trappen op en dacht ik; goh ik kan nog normaal ademen en niets aan de hand?!! 8-)

App die je gebruikt: Ik heb ook runkeeper, doet het super!

Ik heb net voor het eerst in de regen gelopen, echt heerlijk! _/-\o_ Les 14! Dus overmorgen loop ik les 15 en ben ik al op de helft! Heb vandaag 4,49km gelopen in 30 minuten, opbouw gaat snel! De 5km komt steeds dichterbij ;)

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 18:14

Gaaf Lente!
Dagmar: goed uitzieken, zeker na die hersenschudding!
De rest allemaal goed bezig.
Zelf loop ik voorlopig lekker nog alleen, vind dat na een hele dag met collega's en mentaal best pittig werk heerlijk om mijn hoofd even leeg te maken. Ik loop alleen nog op asfalt, uiteindelijk lijkt het mij super om in de bossen te rennen. Maar gewoon rechtuit kost voorlopig genoeg energie ;)
En vanavond geen excuus, we doen week 7 dus nog een x, vond de 8-10-8 namelijk echt pittig. Ik ben wel benieuwd wanneer ik eens zonder buiten adem te zijn, de 4 trappen op mijn werk kan oprennen :D . Mijn conditie valt me eerlijk gezegd na 8 weken rennen toch wel wat tegen....of wil ik gewoon te snel :o

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 18:20

Traplopen is wel wat anders dan hardlopen Caro.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 18:53

KarinvdM schreef:
Traplopen is wel wat anders dan hardlopen Caro.

Eens! Ik sta meer te hijgen na een paar trappen oplopen dan na 10 km rennen..
Goed bezig allemaal! En voor degenen die ziek zijn of net geweest; rustig aan weer beginnen he, evt stapje terug is echt niet erg.
Pfoe net 4,8 km gelopen en daarna nog 3 x 20 seconden full speed interval, dat was naar!

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:17

Jee dames wat gaan jullie goed zeg! geeft mij ook motivatie om door te gaan. Vanavond tot red ik het helaas niet om te lopen, morgen een half uurtje eerder van werk weg, en dan meteen hardloopkleding aan.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:31

Droomster schreef:
Ik heb net voor het eerst in de regen gelopen, echt heerlijk! _/-\o_ Les 14! Dus overmorgen loop ik les 15 en ben ik al op de helft! Heb vandaag 4,49km gelopen in 30 minuten, opbouw gaat snel! De 5km komt steeds dichterbij ;)

goed bezig zeg, doe je lekker vlotjes :D