Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shanelle schreef:Ik denk dat ze bedoelt dat de 'mood' van anderen overzetten naar haar, niet? Als een vriendin down is, gelijk mee down worden.
leestmee schreef:Nou ja. Ik merk wel dat ik hem steeds aardiger begin te vinden. Nu is dat niet zo erg, maar ik wil niet dat die gevoelens doorslaan.
Miranda40 schreef:leestmee schreef:Hebben jullie wel eens te maken gehad met overdrachtsgevoelens. Zo ja hoe kun je je ertegen wapenen?
Ik heb daarmee te maken gehad. Na heel lang wikken en wegen heb ik het bespreekbaar gemaakt door mijn gevoelens op te schrijven en voor te lezen.
SwitchShadow schreef:Mag ik meepraten?
(is goedgekeurd met dit account)
Loop bij een psycholoog voor een complexe PTSS sinds vorig jaar.
En ben nog lang niet klaar.
SwitchShadow schreef:Dankjewel!
Ik leer er al heel veel van en vind het ook heel erg interessant, alleen loop ik op het moment heel erg vast. Daarom wil ik hier ook meepraten.
Lees al 2 maanden mee in dit topic. (Stiekem he?)
Maar kan gewoon echt niks in mijn eigen naam plaatsen.
Wilde ook een topic met het hele verhaal maken, maar halverwege toch maar op het kruisje geklikt. Ben toch zo bang dat iemand het herkend.
SwitchShadow schreef:Onder andere, en nog 5 andere trauma's. Mijn ouders weten nergens van en omdat zij deels een rol hebben in het verhaal en ervoor hebben gezorgd dat ik nu blokkeer als ik begin met praten is het ook zeker niet de bedoeling dat het ooit bij hun terecht komt.
Schrijven gaat nog redelijk maar ik kan nog steeds niet beginnen met trauma verwerking, omdat ik er niet bij kan komen. Er zit een duiveltje op mijn schouder die zegt dat ik me aanstel en dat het zwak is, onzin, etc. (komt ook door mijn moeder) Wat er met mij is gebeurd vind ik niet belangrijk en ik ben dus nu op het punt in de therapie dat ik dat moet veranderen.
Wat super fijn dat er verder veel begrip was door de mensen om je heen.
Hier in mijn omgeving vind iedereen therapie onzin en zijn ze van het niet zeuren en doorgaan. Dat werkt ook niet echt uitnodigend voor een goed gesprek...