Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
vuurneon schreef:Maar goed, ik zoek bij hardlopen niet erg de grenzen op; is puur voor mijn conditie niet voor mijn spieropbouw. Anders had ik sprinten toegevoegd aan de training of met gewichten gelopen.
Komt misschien nog..
Janine1990 schreef:Desty schreef:Dat lijkt me nogal heel erg duidelijk, want je zegt nu hetzelfde als wat ik net zeg!
Gelukkig is iedereen anders, en heb ik VIND IK pas gesport als mijn lichaam niet meer kan. En push graag!
Ik vind je instelling nogal ongezond. Je hebt maar één lichaam, wees er zuinig op!!
Als je elke keer dat je terug komt van het sporten een stijf lichaam krijgt, ga je naar mijn idee over je grenzen.
En ik maak mezelf er op dit moment ook deels schuldig aan hoor. Ik ben voor het eerst in drie maanden weer gaan rijden. Ik ben geen ruiter die rustig een rondje hobbelt. Ik vraag best veel van een paard. En dat heeft me deze week spierpijn opgeleverd. Best veel spierpijn ook!
Ik rij morgen en dan heb ik twee dagen vrij van het rijden en heb ik zaterdag nog een rustdag van het hardlopen. Maar ik merk dat m'n lichaam er nog niet zo gemakkelijk aan kan wennen en dat m'n lichaam vermoeid raakt.
Ik hoop dat dit snel verbeterd, doet het dat niet, ga ik eerst een dag minder hardlopen. Ik wil gewoon de hele dag fit kunnen zijn, lekker makkelijk rondlopen. Dat lijkt me gezonder voor geest én lichaam.
KarinvdM schreef:vuurneon schreef:Hoelang zouden hardloopschoenen mee gaan?
Max 2 jaar, afhankelijk van hoeveel je loopt.
vuurneon schreef:Hoelang zouden hardloopschoenen mee gaan?
Citaat:Levensduur hardloopschoen
Een hardloopschoen heeft tijdens zijn leven heel wat te verduren. Per stap moet 2 tot 3 maal het gewicht van de loper worden verwerkt. Na 1500/2000 km (dat is na een jaar bij 30/40km per week) is de schokdemping en de stabiliteit over het algemeen wel verbruikt. De levensduur is ook afhankelijk van het gewicht en de loopstijl van de loper. Een loper met een laag gewicht heeft nu eenmaal minder schokdemping nodig. Als de buitenzool versleten is kan deze eventueel vervangen worden.
Kasmir schreef:Goed schoeisel valt overigens ook over te discussiëren, ik zweer bij mijn hardloopschoenen maar mijn vader loopt 's zomers op zijn blote voeten hard en 's winters op 5-fingers/feelmax.
Kasmir schreef:Nee nooit tijdens het hardlopen, hij heeft nog maar een keer zijn voet open gesneden en dat was bij ons in de tuin in het gras