[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 02:01

lillytjuh schreef:
Ik zou er niet tegen kunnen hoor! Een jaar!!!!!

Ligt eraan wat erna de compensatie is.... :)

Ben erg beroerd iig...hoop dat 't snel over is.
Heb gelukkig 'n hele lieve schoonmama die mij direct op bed hielp en warmgewreven heeft zaterdagnacht..en een goeie vriend van ons die mee was naar de bios nam het me niet kwalijk dat we de film moesten afbreken.
Gaan het gewoon dit jaar nog eens proberen!

Mars

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 09:08

Maandverband vind ik sowieso onhygienisch spul, yuk! En dan die geurtjes eraan vind ik ook helemaal niks :n Wie heeft nu weer bedacht dat het daar beneden naar kamille oid moet ruiken? Nu heb ik niet of nauwelijks nog menstruatie dankzij de spiraal dus dat scheelt weer. Hou ik het voor die paar druppels fijn bij tampons.

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 13:30

Ik kom even binnen vallen met een vraagje !
Ik ben nu denk een half jaar aan de pil (jasmin).
Maar helaas reageer ik heel heftig op hormonen en nu dus zins ik aan de pil ben heel down en huilerig.
Nu ben ik van plan om te stoppen met de pil en even gewoon niks te nemen maar weten jullie wat ik kan verwachten als ik stop met de pil , soort van ontwenningsverschijnselen van je lichaam ofzo ? ( als ik het zo lees klinkt het best stom maar ja vraag het me gewoon af :+ )

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 13:32

Met een half jaar pil krijg je geen ontwenningsverschijnselen hoor :)
Je menstruatie zal hooguit weer elke maand terugkomen. En dat was voor mij reden genoeg om iets anders te nemen.

Is het een optie om over te gaan op een lichtere pil?
Of een spiraaltje o.i.d?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 13:34

nestle schreef:
Ik kom even binnen vallen met een vraagje !
Ik ben nu denk een half jaar aan de pil (jasmin).
Maar helaas reageer ik heel heftig op hormonen en nu dus zins ik aan de pil ben heel down en huilerig.
Nu ben ik van plan om te stoppen met de pil en even gewoon niks te nemen maar weten jullie wat ik kan verwachten als ik stop met de pil , soort van ontwenningsverschijnselen van je lichaam ofzo ? ( als ik het zo lees klinkt het best stom maar ja vraag het me gewoon af :+ )

Slik je de pil door? Zo nee, merk je verschil in je buien of aan je lichaam in je stopweek?
Zo niet dan denk ik dat het reuze mee zal vallen :)

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 14:54

Bedankt voor jullie reacties :)

@jolliegirl
Ik kan geen lichtere pil nemen want had volgens mijn HA nu al de lichtste.
En spiraaltje zitten meestal ook hormonen ?

@mars
Ik slik me pil niet door.
In me stopweek ben ik wel wat minder huilerig en gespannen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 14:56

Spiraaltje bevat minder hormonen.

Ik heb hiervoor gekozen omdat ik inmiddels door de pil jankbuien kreeg.. woede-aanvallen..heel snel geïrriteerd.. alles afreageren op mijn vriend.. slechte eetlust..

Ik ben nu ruim 2 maanden verder met de spiraal en hij bevalt goed! :)
Wel veel pijn af en toe, maar er valt prima mee om te gaan!
Het zijn dan echt baarmoeder krampen.. Soms wat meer, soms wat minder.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 14:59

Ik ben ook van de Yasmin overgestapt op een hormoonspiraal en het bevaly mij ook goed. De mijne zit er nu dik een jaar in. Zetten is even op je tanden bijten, daarna een dagje krampen en verder geen centje pijn gehad. Ook nauwelijks nog ongesteld, voor mij echt een ideaal ding :j

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 15:01

Mijn ongesteldheid dit keer valt ook reuze mee!
Vorige keer 14 dagen..
Nu 3 weken later weer. :) Maar 't minderd flink! :D

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 17:01

Dankjulliewel !
Ik ga nu toch wel een beetje nadenken over een spiraaltje en het overleggen met mijn HA wat die er van vind. want die adviseerde me nu ook te stoppen met de pil.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 17:44

Hallo bokkers,

Ik heb hier een aantal weken geleden ook een vraag gesteld toen ik net met de pil was begonnen.
Nu heb ik nog 3 dagen op mijn strip over en alles gaat wonderbaarlijk goed. Ik ben ook niet meer ongesteld
geworden nu, of het is inmiddels 5 dagen te laat. Kan een lichaam zich zo snel aanpassen op die hormomen? :o
Ik had na 2 weken ongesteld moeten worden maar alles is 'goed' gebleven en ik heb ook niet de pijnlijke voortekenen gehad.
Ik ben er wel heeeel blij mee, maar een klein deel van me vraagt zich af of dit echt kan. Want ik heb ook geen 1 van de bijwerkingen
uit de bijsluiter gehad, alles is juist gewoon beter 8-)

Bedankt :)

*ik ben op dit moment ook vrij ziek, pfeiffer en wat andere onverklaarbare dingen, dus vandaar de extra worries over mijn lichaam.. ik wil namelijk graag dat ik weer gezond word*

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 22:54

Hoe kan ik eigenlijk een nieuwe pil halen zonder recept als je al aan de pil bent?
Heb namelijk zaterdag al een nieuwe strip nodig en ik heb niks meer.. Ja ik ben heel laat, ik weet het.

Maar kan ik dan gewoon met mijn doosje van de vorige pil naar de apotheek in de stad?
Of moet ik dan naar de dokter waar ik hem gekregen heb en daar bij de receptie een nieuwe pil mee krijgen?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 23:00

Ik ging gewoon naar de apotheek met de vraag om een nieuwe pil. Dan vroegen ze daar mijn gegevens en als in de computer staat dat je die pil eerder mee hebt gehad dan krijg je hem gewoon weer mee. Maar t kan zijn dat dit overal anders werkt, anders even je apotheek bellen?

enomis123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 23:07

lijkt mij dat als je een nieuwe soort pil wilt gaan gebruiken dat je een recept nodig hebt van je huisarts,
morgen ochtend even belletje doen, dan kan dat nog makkelijk geregeld worden voor zaterdag!

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 23:17

Nee ik hoef geen nieuwe soort, gewoon dezelfde! :)
Maar ik weet dus niet hoe ik daar precies aan kom.
Is de eerste keer dat ik een nieuw doosje moet halen namelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 23:17

Gewoon naar de apotheek gaan, vragen en je krijgt het mee :j

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 23:29

Laux, heb je een generieke pil? Ik moet altijd 1 á 2 dagen wachten, omdat mijn pil besteld moet worden (microgynon).

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 00:21

DaisyDarling schreef:
Hallo bokkers,

Ik heb hier een aantal weken geleden ook een vraag gesteld toen ik net met de pil was begonnen.
Nu heb ik nog 3 dagen op mijn strip over en alles gaat wonderbaarlijk goed. Ik ben ook niet meer ongesteld
geworden nu, of het is inmiddels 5 dagen te laat. Kan een lichaam zich zo snel aanpassen op die hormomen? :o
Ik had na 2 weken ongesteld moeten worden maar alles is 'goed' gebleven en ik heb ook niet de pijnlijke voortekenen gehad.
Ik ben er wel heeeel blij mee, maar een klein deel van me vraagt zich af of dit echt kan. Want ik heb ook geen 1 van de bijwerkingen
uit de bijsluiter gehad, alles is juist gewoon beter 8-)

Bedankt :)

*ik ben op dit moment ook vrij ziek, pfeiffer en wat andere onverklaarbare dingen, dus vandaar de extra worries over mijn lichaam.. ik wil namelijk graag dat ik weer gezond word*

Hoi, het is ook niet de bedoeling dat je bijwerkingen krijgt natuurlijk! Ook al kan dat altijd gebeuren helaas! Fijn dat je zo tevrdden bent!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 00:59

Ik kreeg wel altijd een herhalingsrecept mee van m'n pil maar raakte die altijd kwijt, dus ik ging gewoon naar de apotheek en zei 'ik wil m'n pil ophalen' oid. Had dat recept nooit nodig (snap niet waarom ze m elke keer printen als je m zo ook wel mee krijgt). Microgynon moesten ze idd bestellen maar meestal hadden ze m evengoed wel op voorraad

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 11:22

Wij printen geen herhaalrecepten meer inderdaad. Raken toch kwijt het het staat in de pc. Zijn nooit moeilijk met herhalingen. Bellen gewoon de arts als het nodig is en binnen een minuut is het recept er!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 15:42

Iemand met verstand over doorslikken/hoe je de 'weken van de pil' dan moet zien, en die ik even mag pb'en met een vraag? :)

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 15:45

PB me maar

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 16:20

Het is al gelukt via pilonline! :)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 17:07

Laux schreef:
Het is al gelukt via pilonline! :)

En dat vertrouw je? Al ik de pil nodig heb, dan ga ik niet even uittesten of dat via pilonline werkt. Als je naar de apotheek fietst krijg je zo de juiste pil mee. Is dat niet mogelijk, dan bel je de huisarts en is het recept er binnen een paar minuten waardoor je alsnog snel je pil mee kan krijgen. Ik zou niet afwachten of pilonline op tijd is.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 17:08

Ik ben nu al sinds 23 december ongesteld (heel licht, soms wat zwaarder) maar ik slik ondertussen al 5 weken (?) de pil aan een stuk door, lijkt me een lange doorbraakbloeding...?
Trouwens, 1e keer dat ik doorslik.