Hardlopen, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak loop jij gemiddeld hard?

minder dan 1x per week
37 (11%)
1x per week
35 (11%)
2x per week
97 (30%)
3x per week
106 (33%)
meer dan 3x per week
41 (12%)

Totaal aantal stemmen: 316

YMJArabians

Re: Hardlopen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 21:46

Gefeliciteerd voor de mensen die zijn ingeloot! :D

Ik heb zojuist via Ebay zo'n telefoonhouder voor om je arm gekocht. Hopelijk past 'ie. En als het niet zo is, helaas (Kostte toch haast niks, lang leven Ebay!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 21:49

Jaaaa de 2x20 minuten is gelukt!! Ging echt heel goed, zelfs de loopbrug over de snelweg en het viaduct gingen goed. En die eerste is niet echt favoriet bij hardlopers, stijl ding. Moest op het eind nog wat straten in de wijk door slingeren om m'n tijd vol te krijgen. Terwijl ik juist dacht na afloop nog een stuk naar huis te moeten wandelen :P

Heb 6,45 km gelopen (was met 5 minuten wandelen tussendoor), gemiddeld 7,30 min/km. Maar had er ook een 6,56 min/km tussen op eind eerste 20 minuten. Nog 10km erbij en dan moet volgend jaar april de 10 miles wel lukken ;)

Bonjoy, die van mij is echt ruim verstelbaar. Dus hopelijk die ook! Welk merk is het?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 21:53

Geen idee wat voor merk := Zal even kijken of het erbij staat!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 21:58

wow, 2x20 minuten! Petje af! Ik ga morgen ip les 3 lopen. Gister niet zo lekker paardgereden, vandaag heerlijk paardgereden (buiten) en dan morgen hetzelfde duin weer in voor hardlopen. Nu alleen eerst nog ff een nachtje werken en dan wat uurtjes slapen morgen :D!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:32

Over een paar weken lach je daarom Danseresje! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 23:10

Idd! Ik weet nog dat ik 4x3 minuten echt verschrikkelijk vond! En ik zei hiervan ook: help dat is totaal 10 minuten langer. Maar die schema's weten toch waar ze mee bezig zijn, want het lukt telkens weer. Meestal gaat het na het wandelen beter, laatste stuk van 1e 20 minuten was even lastig (beetje zere kuit ook door die stijle brug) maar op die momenten denk ik terug aan die 4x3 en ga ik stug door :P

En m'n knieën houden het ook nog steeds goed uit! Hopelijk dat ze nu sowieso minder zwak worden door het lopen. Maar hoe verder ik kom hoe beter. Ziet er nog steeds positief uit :)

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 01:16

AshleyZoet schreef:
Bonjoy schreef:

Nope landstede Harderwijk niet ! Doe verzorgende IG ben ook misschien van plan om leerling te worden.

Ik doe de opleiding verpleegkundige, BOL ;) (dus geen BBL)

Ja ik zit beetje te twijfelen ach morgen maar eerst informeren

goodwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 09:07

xRowina schreef:
goodwin schreef:
Ik meld mij ook maar;). Ben vorig jaar ziek geweest en sinds dien flink conditieloos. Ik probeer nu 3x per week een rondje te rennen en bouw het wel heel langzaam op. 1 minuut rennen en dan 1 lopen. Ik vind het best moeilijk om vol te houden...

Gebruik je Start to Run ook? Want dan weet je zeker dat je het goed opbouwt en je merkt daar al heel gauw vooruitgang!

Eehhm, ik weet niet eens wat start to run is...

goodwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 09:09

Kasmir schreef:
goodwin schreef:
Ik meld mij ook maar;). Ben vorig jaar ziek geweest en sinds dien flink conditieloos. Ik probeer nu 3x per week een rondje te rennen en bouw het wel heel langzaam op. 1 minuut rennen en dan 1 lopen. Ik vind het best moeilijk om vol te houden...
Hee Daph YOU GO GIRL!! *\o/* *\o/*

Vandaag weer mijn rondje van 3km gelopen, helaas nu wel weer last van mijn schenen dus ben nu maar weer 20min aan het koelen.
Zal even 2 rustdagen inplannen met koelen en dan volgende keer weer tussendoor een paar minuten wandelen, ik báaaal zo van die shin splints ;(

Oh en ik wil het gewoon even kwijt: Ik ben ingeloot voor mijn studie Fysiotherapie!! Ben zo blij haha =D

Hey rian, jij ook hier?:p. Wij kunnen wel samen gaan rennen joh;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 09:09

Ik ben nu aan het ontbijten, straks les 3 met Evy lopen!
Ben zo zenuwachtig als de pest omdat ik vandaag nog iets spannends moet doen, maar hopelijk gaat dat zo allemaal weg. :)

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 09:56

Ik wil a.s. maandag beginnen met hardlopen. Ik ga niet met STR lopen, maar met het beginnersschema op http://beginnenmethardlopen.nl
Ik heb namelijk eerder gelopen met Evy en ik vond dat geen succes. :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 10:07

Das toch ook bijzonder, Endomondo is van mening dat het rondje dat ik maandag heb gedaan langer is dan het rondje dat ik vandaag heb gedaan, terwijl ik hetzelfde rondje heb gelopen...

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 10:33

gefeliciteerd meiden met de inloting!! wat toevallig ook dat jullie beide voor de zelfde opleiding waren ingeschreven :)

Welkom de nieuwe mensjes hier! Wat is jullie doel en hoe wil je daar komen?

Pff het lopen na 3 weken viel me zwaar gister. We hebben een rondje van 11 km gedaan in 1.03 wat me alles mee viel! was voor mn gevoel aan het slenteren zo langszaam als het leek te gaan hahaha Heb toen ik begon dit rondje ook een keertje gedaan en deed er toen 1.11 over dus wel netjes. Wel een beetje jammer dat het eelt van mn voeten af was, dus mn hakken liepen niet heel fijn meer gister avond :D

Judie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 10:35

Gisteren les 6 gelopen. Ging best lekker maar was aan het eind wel kapot!
Was erg warm nog eigenlijk! Vandaag weer gefietst naar m'n werk en vanmiddag weer 6km terug dus vindt dat ik best bezig ben al zeg ik het zelf haha..
Morgen les 7. Ben benieuwd want wordt best snel opgebouwd nu..

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 10:38

judie, jaaaa echt he!! Heel benauwd weer om hard te lopen, viel mij ook al op gistere (had best spijt dat ik geen water mee had)

Hoe zien lessen 6 en 7 er ongeveer uit?

TessaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 11:50

Ik zal me ook eens melden. Ik ben het zusje van Bonjoy en we lopen altijd samen hard met de lessen van Evy :) Als we vandaag tijd hebben, beginnen we met les 6 en het gaat hartstikke goed!

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 12:17

goodwin schreef:

Haha ja ik ook hier, loop 3x per week momenteel een klein rondje van 3km omdat ik geblesseerd ben. Als je even naar lopik komt kunnen we samen rennen :P :Y)
Start2run van Evy is wel leuk om mee te beginnen en je gaat dan niet te hard. Je kunt 't gewoon online downloaden, op je Mp3 zitten
en dan vertelt zij je wanneer je moet lopen en wanneer je moet wandelen ondersteunt met muziek.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 12:20

Zijn hier ook mensen die 's ochtends lopen? En doen jullie dan voor of na ontbijt?

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 12:32

als ik sochtends loop, is het of vroeg en voor het ontbijt bij een klein rondje.. Anders later op de ochtend na het ontbijt.. Ik moet zeker 3 a 4 uur niets gegeten hebben voor het lopen, anders draait mn maag zich om :S

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 12:33

goodwin schreef:
xRowina schreef:

Gebruik je Start to Run ook? Want dan weet je zeker dat je het goed opbouwt en je merkt daar al heel gauw vooruitgang!

Eehhm, ik weet niet eens wat start to run is...

Haha heel veel in dit topic gebruiken de lessen van Start To Run! Een paar pagina's terug (geloof ik) staat wel waar je ze kan downloaden!

goodwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 13:20

Kasmir schreef:
goodwin schreef:

Haha ja ik ook hier, loop 3x per week momenteel een klein rondje van 3km omdat ik geblesseerd ben. Als je even naar lopik komt kunnen we samen rennen :P :Y)
Start2run van Evy is wel leuk om mee te beginnen en je gaat dan niet te hard. Je kunt 't gewoon online downloaden, op je Mp3 zitten
en dan vertelt zij je wanneer je moet lopen en wanneer je moet wandelen ondersteunt met muziek.

Lopik is mij nog te ver op dit moment;).

Ik zal mijn broer is vragen of hij iets op mijn mp3 wil zetten:)

goodwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 13:22

Mijn doel is trouwens een betere conditie krijgen en wat "strakker" worden;). Ook wil ik volgende jaar meedoen met een run voor een goed doel ofzoiets:)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 13:25

Als ik 's ochtends loop ontbijt ik eigenlijk niet. Ik drink een half uurtje voor het lopen 1 of 2 glazen water, soms nog een stuk fruit maar meestal niet.

Teskizaantje schreef:
Ik zal me ook eens melden. Ik ben het zusje van Bonjoy en we lopen altijd samen hard met de lessen van Evy :) Als we vandaag tijd hebben, beginnen we met les 6 en het gaat hartstikke goed!

Jep! Wij gaan vanavond weer :D

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 13:28

goodwin schreef:
Mijn doel is trouwens een betere conditie krijgen en wat "strakker" worden;). Ook wil ik volgende jaar meedoen met een run voor een goed doel ofzoiets:)

wat goed!! Zijn er heel veel en is altijd wel leuk om te doen :) Heb je al een afstand in je hoofd? Doe j er ook krachttraining bij?

pff knieen en voetjes zijn nog wel gevoelig naar gister! :S moet eigenlijk vrijdag weer gaan lopen omdat het er volgende week ook weer niet in zit, maar vraag me heel hard af of ik daar zin in heb :d

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 13:30

Wow, want ik heb er nog wat moeite mee om na het ontbijten te gaan lopen. Maar voor het ontbijt gaan lopen zie ik helemáál niet zitten.
Ga zaterdag maar even op de middag proberen :)