knieproblemen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 09:19

Ik heb Dinsdag een paar stalletjes poep geschept, bij de 2e a 3e begon ik hem te voelen.
En gaf ook aan dat ik hem voelde en niet meer verder ging na de 3e.

Woensdag middag/avond op het werk een kerstborrel gehad, heb waarschijnlijk iets te lang gestaan.
Dus ik stond ook eerlijk gezegd niet stil, ging steeds lichtjes door de knieën en dan weer terug..
En dat heb ik gisteren gevoelt, toen ik na een halve ochtend/middag ergens heb gezeten voor mn ziektekosten
(mag het declareren wat ik maak bij de Fysio).

En ik voel hem nu ook lichtjes, maarja ik doe voor de rest heel rustig aan. :j

Sonja_vR

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 09:28

Hier ook dat ik hem licht voel
Heb 4 januari controle bij de opererend orthopeed
En in de tussentijd achtte de fysio het prima in orde
Dus tenzij de orthopeed iets tegen komt of iets vind ben ik alweer klaar bij de fysio

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 09:41

Ik moet volgende week weer naar de Fysio :)
Dan heb ik bijna 6 weken bij de sportschool geweest.

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 10:03

Ik heb inmiddels best een hekel weer aan mijn knie :r
T kreng doet best vaak pijn

fientje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 10:21

Van mij uit nog steeds geen verbetering,mail vanuit de fysio naar mijn orthopeed voor het krakken en de pijn is gestuurd en morgen moet ik weer naar de fysio en dan heb ik hopelijk antwoord. Als je je hand op mijn knie legt voel je ook iets duidelijk bewegen,mijn fysio is er heel erg van geschrokken. Het krakken zit echt heel diep midden in mijn knie, dus bij de laatste operatie aan de knieschijf is dat niet het werkgebied geweest en zal het ook zeer moeilijk worden om erbij te komen omdat het zo diep in het midden zit -O- waarschijnlijk zit er gewoon ergens een los bot fragment dwars wat ergens anders tegen aankomt omdat je het voelt bewegen. De pijn js nog steeds elke dag vreselijk, de operatie is nu 5,5 maanden geleden maar nog steeds niet goed genoeg om te paard te gaan helaas, ik kom nu met Hulp op 110 graden maar het zal niet heel veel meer gaan worden omdat er laatst natuurlijk een breuk gemaakt is en botten verplaatst zijn :') ach we blijven positief en ik hoop dat er nog wat gedaan kan worden :o

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 10:43

Jeetje, als ik dit zo lees. Al die knieën toch -O-

Maximaal 110 graden, oei, ik moet er niet aan denken :o . Daar zat ik ook op. Nu na m'n operatie kan ik al direct weer de 110 graden aantikken dus ik hoop dat ik daarmee voorzichtig positief mag zijn op beter herstel.
Na mijn vorige operatie heeft het namelijk weken-maanden geduurd voordat ik tot 110 kon buigen.

fientje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 16:02

Ik denk dat dat wel positief is hoor chantal! Ik ben nu 5,5 maand onderweg en het gaat nog met moeite dus veel meer zal t niet worden. Ach er is mee te leven en je went er wel aan.

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 15:29

Vandaag een jaar geleden ben ik gesodemieterd.....
Tussen 2 en half 3....
Ik ga dus zo ff paardrijden om het af te leren

fientje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 17:04

Ik ben vandaag bij de fysio geweest maar helaas nog geen mail van de orthopeed,ik denk dat hij even vakantie heeft.

Voor mij was het afgelopen 17 november 3 jr geleden dat alles begon. 17 november 2013 was de dag dat het gebeurde, die datum zal ik never nooit meer vergeten.

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 18:50

Ahh 3 jaar, zoiets vergeet je echt nooit weer hea

Moet fff spammen
Afbeelding
Afbeelding

Ben opgestapt, vind dat zo dapper dat ik vooral vandaag op ben gestapt.... Voelde heel raar aan

fientje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 18:58

Lekker in kerst stemming :D uh nee die dag vergeet ik nooit meer, als ik weer aan die pijn van die breuk denk wordt ik weer naar, en al die onderzoeken op de SEH, het hele team wat buiten op mij te wachten stond, bahhh :') :')
Afbeelding
Wij hebben lekker genoten onder het solarium . Helaas kan ik niks met haar doen dan poetsen, de rest doet mijn moeder allemaal

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 22:20

Wat een leuk kerstsetje hagelslag :D .

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 14:28

Heeft iedereen een leuke kerst gehad? :D
dacht reageer voor de kerst, maar het kwam er niet van :(

Hoe gaat het nu met je Chantal? Positief dat je hem inderdaad al zo ver kunt buigen. Hoe eerder een pijnloze buiging, hoe beter het uiteindelijk zal worden.
Die gipsspalk in de nacht is wel fijn trouwens! Ik had dan een andere spalk, maar het geeft net wat meer rust in de nacht (ik ben wel een wilde slaper hoor :') , weet niet hoe jij slaapt)

ben je al bij de fysio geweest siggis? Je bent wel echt lekker bezig met sporten! :D
Lichtjes voelen kan op zich geen kwaad, is misschien ook juist wel goed. Anders ga je alleen maar over je grens heen.

Ben benieuwd hoe de controle zal zijn Sonja.

wat een leuke foto’s hagelslag! Snap dat het raar voelt, maar je hebt het maar mooi gedaan! *\o/*
Hoe gaat het nu met je knie?

Bah wat ontzettend balen Fientje, heb je ondertussen al iets gehoord?
klinkt in ieder geval niet heel prettig, hoop dat er snel wat aan gedaan kan worden.

Dat is wel maf, ik herinner mij het ongeluk ook nog als de dag van gister. Ook wat er op dat moment gebeurde, wat ik dacht enzo. Heel naar!

Hier gaat de knie met ups en downs. Lijk er soms minder last van te hebben en soms weer veel.
Het is sowieso lekker stressen hier, ik heb een huis gekocht met mijn vriend :D in Gouda. Dat betekent dat er veel geregeld moet worden, mijn bolle ook een nieuw plekje moet krijgen en er dus heel veel zal veranderen (en als ik ergens heel slecht tegen kan zijn het veranderingen, ben ook echt een labiele doos op dit moment :o :') ).
Kans dat ik binnenkort een operatie krijg is ook erg groot, nu alleen gelukkig voor mijn gebit en niet voor mijn knie. Levert ook weer stress op haha -O- moet alleen nog even duidelijk krijgen vanuit het ziekenhuis of ik eerder terecht kan (moet eigenlijk 3 februari pas naar de tandarts in het Umc, maar krijg nu best wel last en durf dus echt niet meer naar mijn gewone tandarts :\ )
Ik moet volgende week weer naar de fysio, ben benieuwd wat hij gaat doen/zeggen.
Heb trouwens wel met lopen dat hij per ongeluk overstrekt, wat is dat een naar gevoel zeg :oo

fientje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 15:58

Ohh Mielo wat leuk dat je een huis heb gekocht! Gefeliciteerd! Overtrekken is echt heel naar ja, ik had dat constant toen mijn voorste kruisband in 2 losse delen in mijn knie hing, gelukkig na de operatie van vorig jaar vd kruisband niet meer gehad. Ik heb ondertussen nog niks van mijn orthopeed gehoord,ik denk dat hij met vakantie is maar ik denk dat ik er wel rekening mee moet houden dat er toch wel ergens een cyste of een los bot fragment zit want ik voel nu de heel dag iets krakken en bewegen dus dat zou er dan echt uit moeten. Ik hoop dat ik gauw wat van mijn orthopeed hoor. De pijn is ondertussen echt nog niet minder geworden helaas .Ik ben vorige week eindelijk geslaagd voor mijn rijbewijs, wel automaat maar dat maakt niet uit. Morgen kan ik mijn rijbewijs ophalen en smiddags mag ik mijn nieuwe auto ophalen die ik heb gekregen :)

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 16:09

Mielo gefeliciteerd met jullie huis! *\o/*
En wat lijkt me dat verschrikkelijk, operatie aan je gebit :o . Brrr.... Daar zou ik ook wel stress voor hebben.

Wat balen dat je nog niets gehoord hebt Fientje, hoe lang wacht je nu al?

De gipsspalk die ik heb is juist helemaal niet prettig :n . Maar het is voor het goede doel zullen we maar zeggen. :P
Verder heb ik gewoon een hele lange weg te gaan. Het komt er op neer dat ik mijn spieren niet meer kan aansturen en dat kost een lang en intensief herstel (als het gaat herstellen).
Buigen gaat niet meer zo soepeltjes. Ook geen vooruitgang. Hebben jullie nog tips/oefeningen? (Uiteraard ga ik niet zelf aanmodderen maar kan het dan bij de fysio in overleg gooien! :) )

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 16:21

@ Mielo; Morgen mag ik om 9u bij de Fysio melden en dan eerst een uur sporten,
en dan vanaf 10u een halfuur met de Fysio samen.

Deze week nog niet geweest, denk ook echt zo'n week van laaaaat maar!
Het was niet echt een fijn gevoel in de knie met uitmesten, dus ik heb het ook maar bij 2 stallen gehouden.
Bij de laatste stond ik precies op het randje, ben de stal niet verder in geweest.
Het paard heeft mij echt aan staan kijken van, uhh blijf je daar staan of ga je nog wat doen? :')

En heb sinds Dinsdag de opgemeten steunzolen, merk nu ook echt dat ik meer op de buitenkant van
mn voeten sta, dus niet meer naar binnen val.
Maar heb eigenlijk iets te lang gestaan met die dingen en dat is echt naar.

fientje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 16:34

Chantal, de mail is er nu 1,5 week geleden uit, normaal reageert mijn orthopeed gelijk op een mail dus ik weet bijna wel zeker dat hij even vakantie heeft en in het nieuwe jaar weer begint :o lastig he met dat buigen en die spieren, ik heb het er nog een keer met mijn fysio overgehad en het zal echt niet veel meer worden dan 110 maximaal 120 graden buiging worden, ik hoop dat het nog iets soepeler gaat worden zodat het iets makkelijker gaat want het is ju ook nog best stijf.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 17:04

bedankt :D :D het voelt nog niet helemaal echt :')

gefeliciteerd met je rijbewijs fientje *\o/* automaat of niet, erg fijn is het wel :D
raar trouwens dat er niet doorgegeven wordt dat de arts op vakantie is. meestal krijg je bij dat soort dingen een automatische mail dat de arts op vakantie is tot die en die datum.

Liever onder zeil alles ondergaan, dan bij bewustzijn in de tandartsstoel liggen :') ik zweet me al een otter en brok in mijn keel als ik de tandarts alleen al moet bellen :o
heb je een foto van de spalk Chantal? ben wel benieuwd hoe hij eruit ziet :P
weet niet zo 1,2,3 iets van tips, je zit natuurlijk in een hele andere situatie dan ik. hoop zo dat die maanden revalidatie zijn vruchten af zal werpen en dat je spieren gewoon grotendeels weer zullen functioneren :(:)

zo'n laat maar week moet kunnen hoor :D hier ook weleens last van. steunzolen moet je trouwens wel echt aan wennen, in het begin ook niet te lang op lopen (vonden mijn enkels, knieën en heupen niet heel fijn toen :') )
stall uitmesten is nog best pittig trouwens, ik let dan in ieder geval nooit op hoe ik mijn voeten neerzet en je draait toch meer dan wenselijk is. Ik heb door een stalgenootje nu ook een heel uitmest ritueel :') heb nu ook een mooie potlaag en droge stal (ben er stiekem ook heeel trots op <3 :') )

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 17:14

Fientje ja verschrikkelijk. Maar bij jou is het min of meer blijvend toch, dat je niet verder kan buigen?
Ik kan gelukkig nog hoop hebben dat het bij mij beterd (sorry :o ) . Want het lijkt me echt rot als dit blijvend zou zijn.
Helemaal over heen gelezen trouwens! Wat voor een auto krijg je? :D

Steunzolen heb ik geen ervaring mee dus kan ik me lastig inbeelden. Maar kan me voorstellen dat je daar langzaam aan moet gaan wennen vanwege de standverandeeing natuurlijk.

Ik heb wel foto's ja :j . Ik zal deze even in PB sturen maar weet niet of dat vandaag nog gaat lukken.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 18:34

Ik voelde mijn knie wel kort na dat ik bij de podoloog weg liep, maar vond ze wel erg lekker zitten.
En eigenlijk was het een halfuur wat er in de mail stond, maar volgens de Podoloog kon ik er wel wat langer mee rond lopen dan een halfuur.

Ben benieuwd wat mijn Fysio zegt als ik over de steunzolen begin.
Maar ik neem ze op 31/12 niet mee naar een collega, heb geen zin om de hele avond er mee rond te lopen.
En denk dat ik gewoon mijn Uggjes aantrek voor warme voeten. :')

Heb vorige week wel op mijn snelheid de smidse schoon gemaakt, stront vrij, hoef schaafsel vrij
en uiteindelijk met een sopje er door heen en daarna afgespoten met de brandslang schoon gemaakt.
En normaal doe je dat in 15min, of iets korter maar ik heb er heerlijk 30min of langer over gedaan.

fientje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 11:46

Mijn fysio heeft mail contact met de orthopeed. Ik kreeg vanmorgen op mijn Facebook de herrinering dat 3 jaar geleden mijn gips verwijderd werd na 6 weken, toen had ik mijn knie gebroken. Bah wat een verschrikkelijk naar moment toen dat gips er af ging.

Ik had trouwens na mijn laatste operatie 7 wkn een gipskoker die ik zelf strakker en losser kon zetten, hij was verstelbaar met klittenband dus ik kon hem ook zelf om en af doen, ik heb hem 7 wkn niet af mogen halen. Na die 7 wkn moest ik hem nog 2 wkn snachts om houden. Afbeelding

Afbeelding

Deze is trouwens echt gemaakt van gips en dus geen beweging in te krijgen.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 12:35

Die van mij is vergelijkbaar met deze, alleen heb ik geen klittenband.
Die van mij moet van boven tot onder 2x ingezwachteld worden en dat kan ik zelf niet :n . Daarna gaat er nog een aansnoerkussen om bij mijn knie.

Hij moet zo recht/plat mogelijk er in

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 12:55

Vandaag mijn laatste Fysio gehad voor dit jaar.
Mag over een maand weer terug komen. :')
En heb wat nieuwe oefeningen gekregen..

fientje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 13:14

Chantal bij mij was hij heel licht gebogen. Dat klittenband was wel fijn, ik had er een lange kous onder zeg maar, hebben ze goed over nagedacht in het ziekenhuis .

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 13:44

Dat is positief toch Siggi? Dat er een maand tussen kan zitten?

Ik mag/moet vanaf volgende week intensief fysio gaan volgen. Nu 1x per week gehad vanwege de hechtingen en dergelijke. Vanaf volgende week een aantal keer per week.

Die gipsspalk van mij is wel helemaal recht. Ik hoor inderdaad meerdere mensen over dat klittenband. Dat heb ik helaas niet, lijkt me een stuk makkelijker en prettiger!