Krachttraining voor vrouwen, #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tanec_meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 12:42

Ik wacht inderdaad met trainen tot de spierpijn weer over is! Anders wordt het ook een pijnlijke aangelegenheid en dat is niet echt motiverend natuurlijk.. Kun je beter het aantal repetities of het aantal series opschroeven naarmate je verder komt? Dus van 2 x 15 naar 2 x 20 of van 2 x 15 naar 3 x 15?

Ik heb een paar dumbells aangeschaft van 2 kg, voor schouders te trainen. Maar ik denk dat dat gewicht voor de biceps te laag is? Tenminste daarmee had ik niet echt moeite.

De oefeningen die ik nu doe heb ik een beetje geselecteerd uit verschillende bbb programma's en gewoon losse oefeningen, per zone zo goed mogelijk alle spiergroepen meegepakt. Verder kijk ik op youtube filmpjes over hoe ik de oefeningen moet uitvoeren en tot nu toe nog geen pijn ervaren behalve spierpijn op de juiste plaatsen, dus ik heb het idee dat het wat dat betreft wel goed gaat!

Ik heb me hier nu juist aangemeld om gemotiveerd te raken en te blijven! Want ik begrijp wel dat het even duurt voor je resultaat ziet en ik zal heus wel een of meerdere dipjes hebben komende tijd :')

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 12:48

Je kan op massa trainen of meer op uithoudingsvermogen (kracht). Het beste is om een gewicht te gebruiken die je 12x kan liften. Ga je over de 12 heen, dan moet je een zwaarder gewicht nemen. In jou situatie zou ik 3x12 doen en dit zit een beetje tussen massa en uithoudingsvermogen in. Jammer dat je niet meer dan 2 kg hebt, want dit zal te licht zijn of worden voor sommige spiergroepen.
Hoe is je bespiering nu?

tanec_meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 12:54

Kan altijd meerdere dumbells aanschaffen natuurlijk. Eerst even zorgen dat er ritme in komt en dat ik het ook ga volhouden om 2 keer in de week te trainen!

Tja bespiering nu, denk normaal? Hoe weet je dat? Ik wandel dagelijks met mijn hond, doe het huishouden en verzorg mijn paard met alles wat daarbij hoort, dat is zeg maar mijn dagelijkse beweging/training :P

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 12:58

Het kon zijn dat je al ergens bespiering ziet, dat bedoelde ik.
Ik zou het eerst proberen, maar ik hoop niet dat je gedemotiveerd wordt. Onthoud de dingen die ik net heb verteld voor zichtbaar resultaat. Overigens is je lichaam vormen een complex verhaal en voor iedereen weer verschillend en vooral voor ons vrouwen soms heel moeilijk. Wat ik heb verteld zijn enkele belangrijke uitgangspunten, maar er valt nog zoveel meer over te vertellen.
Het werkt echt motiverend als je resultaat gaat zien en als je dat hebt bereikt ben je al een heel eind en wil je meestal meer. Het is mogelijk hoor!!

tanec_meisje

Re: Krachttraining voor vrouwen, #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 13:01

Ik denk dat je in je oefeningen wel vooruitgang zult merken? Ookal heb je inderdaad niet meteen zichtbaar resultaat. Ik denk dat ik eens ga bijhouden welke oefeningen ik doe in hoeveel series en repetities, dan kan ik aan de hand daarvan ook zien of er een stijgende lijn in zit lijkt me.

Ik vind het in ieder geval niet vervelend om te trainen dus dat is al een goed begin :)

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 13:04

Het is sowieso handig om e.e.a. bij te houden zoals je eigen gewicht, omvang, oefeningen en het gewicht van de oefeningen. Dit werkt ook motiverend natuurlijk als je vooruitgang boekt! Daar heb je gelijk in.
Wat voor cardio ga je doen?

tanec_meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 13:07

Ik ga hardlopen met het Start to Run programma, kan de hond ook fijn mee. Ik heb ook een springtouw voor de afwisseling alleen dat wordt nogal gauw saai.. Zeker om dat een half uur te doen, dan is hardlopen veel leuker.

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 13:08

Heb je een hartslagmeter? Je hartslag moet rond de 140 zitten voor de juiste verbranding tijdens cardio.
En houdt ook rekening met je voeding he!! Ik weet niet of je daar ook mee bezig bent?

tanec_meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 13:12

Oh ja hartslagmeter, das een goede! Daar zal ik eens naar opzoek gaan, dat lijkt me inderdaad wel een onmisbaar hulpmiddel als je serieus aan de gang wilt.

Voeding ben ik ook mee bezig, maar kan altijd nog beter. Tot nu toe gaat het een beetje in ups en downs, dan weer goed opletten en erg gezond eten, dan weer n dipje met wat minder gezonde keuzes. Maar overwegend zeker wel gezond! Ben al eventjes bezig met groene smoothies van groente, fruit, water en chiazaad bijvoorbeeld. Verder geen witmeel producten, bijna geen suiker en zo goed als geen conserveringsmiddelen.

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 13:14

Vergeet de eiwitten niet na een training! Is goed voor de spieren.

tanec_meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 13:16

Ja dat las ik ook ergens! Is het zo simpel als een (half) hard gekookt eitje eten na de training? Hier moet ik me nog even verder in verdiepen qua hoeveelheden, kwam ook al verhalen van eiwit supplementen tegen om na een training in te namen tegen de spierpijn maar haal het liever uit gewone voedingsmiddelen als dat kan!

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 13:19

Eiwitten zitten in magere biefstuk, kalfsvlees, magere ham, eieren, kip, kalkoen (mager vlees dus), melk, tonijn, kwark, zalm, mager varkensvlees en vis.

tanec_meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 13:21

Ok, ik ga me eens verdiepen in hoeveelheden eiwit per voedingsmiddel! Altijd interessant om meer te leren over een gezonde levensstijl :)

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 13:22

Succes er mee! En als je vragen hebt dan horen wij het wel!!

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 13:58

Ik ben langs te sportschool geweest!
Ik heb maandagavond mijn eerste proefles!

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 10:49

Dat is goed nieuws ietjelover!! Ik ben echt heel benieuwd wat je er van vindt!!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-12 11:41

Ben benieuwd hoe het je bevalt ietjelover :D

Mijn koffer is gepakt, vandaag niet gesport.. :+
Had weinig zin om op te staan, maar goed.. Dat trekt wel recht 8-)

Morgen voor 12 dagen naar het strand en de zeeeeeeee

daisy_tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 11:48

Heerlijk nancy! Fijne vakantie.

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 13:55

Dan nog een keer, want ik was eerst veel te vroeg!! :o
Nancy een hele fijne vakantie!! :)

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 19:07

Fijne vakantie Nancy!

Hmmm, alles braaf bijgelezen, en net zo hard weer vergeten... Sorry dames. Mn hersens weigeren hun functie momenteel... Te veel vlindertjes, hihihi. Dus heb verder vrij weinig te melden: te druk met studie, verlieft worden, en halfslagtige pogingen doen om nog tijd te besteden aan het huishouden, administratie en achterstallige uni opdrachten :P

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 09:25

Fijne vakantie Nancy!
Succes met je studie, en met de vlindertjes natuurlijk ;) Altijd leuk!
Leuk ietjelover!
Tanec: Succes maar moet vast lukken, al begonnen met start to run? Ik zou zoiets ook nog wel eens willen proberen.

Ik denk dat ik vandaag 12 km ga fietsen, even touwtje springen en dan vanavond misschien nog een rondje skaten.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 14:42

hi all!!

goed bezig hier iedereen!! Ik kon uiteindelijk niet meer inschrijven voor mn tentamen van volgende week dus had tijd om te sporten (wat ik niet gedaan heb... mn date ging op vakantie en zie hem 1,5 week niet dus uhm... zwak vlees :D)

Van het weekend was het weer maximaal drinken en vreten -hou niet eens van shoarma maar dronken smaakt het altijd prima-.. dus nu weer even serieus aan de bak want dit weekend zit ik in londen dus komt er ook weer weinig van terecht. zo ga ik volgens mij mn eigen doel niet halen he? hahaha

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 17:08

Oeh over een paar uurtjes eerste Keer na de sportschool!
Helaas zullen de calorieën die ik daar verbran er de zelfde avond weer dubbel en dik bijkomen!
Vanavond nog lekker dagje kermis/feest vieren!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 17:13

ietjelover schreef:
Vanavond nog lekker dagje kermis/feest vieren!

Like!! :D moet kunnen toch?

Trouwens.. wisten jullie dat bij maximale workout je nog steeds 70% van je call verbrand dmv metabolisme? En als je 60gram vezels uit groente per dag eet je 20% minder calorieën opneemt dan je binnen krijgt? (normaal is dat tussen de 5 wn 10%)

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 18:01

Nee dat wist ik niet, weet van dit onderwerp sowieso niet zoveel af, maar wel leuk om te weten :).
Leuk ietjelover veel plezier!