[Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

horses_m

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 10:25

Ik ben sinds vorige week halve kilo aangekomen ;( Maar was wel te verwachten aangezien ik 2x heb gebarbequeed (of hoe je dat ook schrijft:P)

@stunning: Misschien die ene Niveau van die reclame ?

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 10:27

horsesm, heb je dan geen bewuste keuzes gemaakt met de bbq?
Ik ben gewoon afgevallen na 2x bbq en 1x snackbar eten :) Ik eet dan maar 1/2 stuks vlees en veel salade. Bij de snackbar een satemenu met saus apart :)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 10:28

Vanochtend weer gezond begonnen :D!
2 boterhammen met smeerkaas en een paar snoeptomaatjes.

We hebben nu een nieuwe tinker op de manege, die ik wat extra moet bijrijden voordat ze in de lessen gebruikt gaat worden.
Dat komt goed uit, heb ik weer wat extra beweging :D!

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 10:30

horsesm schreef:
Ik ben sinds vorige week halve kilo aangekomen ;( Maar was wel te verwachten aangezien ik 2x heb gebarbequeed (of hoe je dat ook schrijft:P)

@stunning: Misschien die ene Niveau van die reclame ?

Welke is dat? :)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 10:39

mijn lijstje van vandaag, het is karrig maar krijg geen hap door mijn keel.

O: niets
T: 1 cracker met honing
L: de bedoeling is 4 crackers (2 met kaas 1 met pindakaas en 1 met honing) maar ik weet niet hoeveel ik er van zou eten.
T: niets
A: ik denk iets van 2 gekookte eieren op een meergranen broodje.

ik krijg geen hap door mijn keel omdat mijn vriend is op vakantie en als ik iemand mis dan heb ik geen honger en vind ik eten niet zo fijn, ja ik ben echt raar :P

vannacht komt hij weer thuis *\o/*

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 10:41

Annemieke misschien kun je als tussendoortje vers geperste jus d orange nemen? Of was jij degene die geen fruit luste?
Misschien een beker melk tussendoor? Dat je niet te weinig kcal binnen krijgt :)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 10:42

Anne_mieke88 schreef:

L: de bedoeling is 4 crackers (2 met kaas 1 met pindakaas en 1 met honing) maar ik weet niet hoeveel ik er van zou eten.

ik krijg geen hap door mijn keel omdat mijn vriend is op vakantie en als ik iemand mis dan heb ik geen honger en vind ik eten niet zo fijn, ja ik ben echt raar :P

Ik begrijp dat 'geen hap door je keel krijgen' nooit zo goed, en kan me er ook helemaal niets bij voorstellen.
Als jij echt op een gezonde manier wil afvallen, zul je toch wat gezonder en bewuster moeten gaan eten.
Want met dit soort lijstjes ga je er niet komen.
Ik hoop voor je dat het dan vanaf morgen wat beter word :).

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 10:47

Dove verstevigende body lotion, die met het groene logo, en ruikt ook nog eens erg lekker.......... :D

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 10:49

@lyndenise zit op mijn werk dus geen melk of jus bij de hand...ik lust geen fruit maar jus uit een pak lust ik wel. Vers word het al minder aantrekkelijk :P Heb hier wel een klein beetje appelsap staan. misschien is dat wel wat.

@mjetterd het is wel echt zo dat ik bijna geen hap door mijn keel krijg. misschien kan jij je beter inleven als je voorsteld dat je ziek op bed ligt en je hebt de hele nacht lopen kotsen en je wel wat wilt eten maar het niet kan omdat je dan misselijk word of het er meteen weer uitkomt. Nou zo voelt dat ongeveer.
Toen ik nog met mijn ex had en het was weer een keer uit dan viel ik zo in 1 week 4 kilo af. Ik kon dan gewoon niet eten. En dat heb ik raar genoeg nu ook nu mijn huidige vriend op vakantie is, ik mis dan iemand gewoon te veel en kan dan niets eten. ( ik ben raar ik weet het)
en dit lijstje is niet het ultieme lijstje maar ik ben nu al echt blij dat ik een cracker met honing heb gegeten.

vanaf morgen gaat het vast beter. :)

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 11:11

@stunning: goed bezig!! en een verstevigende creme werkt vooral omdat je je huid masseert volgens mij hierdoor maak je vanalles los enzo(geloof ik) dus de creme maakt niet zo veel uit.

O: magere kwark met 2 abrikozen
T:/
M:2 volkoren boterhammen met frikandue en een halve paprika
T:2 abrikozen
A: gebakken toscaanse aardappel partjes, runderburger, paprika, courgette, champions.
T:/

Ik eet veel abrikozen omdat ik een halve kilo had gekocht en die moeten op voor morgen haha

Flora_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 11:46

Anne_mieke88 schreef:

ik kan nie geloven dat je hier op kan leven antje! ;)
en daar komt bij dat je ontbijt heel belangrijk is, foei antje!
als je smorgens iets eet van een cracker met jam of appel of yoghurt ofzo dan gaat je maag aan de gang en verbrand je al vet, dus eet gewoon smorgens, dat is goed voor je ( en je hebt minder vreetbuien als je smorgens gewoon wat eet)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 11:47

Margriet ik kan niet eten nu vriend op vakantie is...anders eet ik wel normaal hoor :)

Flora_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 11:49

o gelukkig!
ik denk al, zometeen heb ik geen vriendin meer over ;) haha anorexia dieet :9

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 11:49

nee dat zeker niet daar is eten te lekker voor, maar je weet dat ik daar last van heb als ik mensen mis :')

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 11:51

marjootje schreef:
Dove verstevigende body lotion, die met het groene logo, en ruikt ook nog eens erg lekker.......... :D

Alleen nadeel van zulke producten is dat je moet blijven smeren wil je het resultaat behouden. Als je stopt met smeren komt het gewoon weer terug.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 11:59

Roomboter is in ieder geval wel wat zuiverder qua ingredienten dan die bak&braadproducten en ranzige margarines.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:00

Ik ben nu 4 kg kwijt in 3 weken! *\o/* Moet volgende week weer naar de diëtiste.

Mijn lijstje is als volgt: (ik volg een koolhydraat beperkt dieet)

O : 2 crackers (cracottes) met smeerkaas (15+) en een glas magere melk.
M: 2 sneetjes (koolhydraatarm) brood met pindakaas.
T: 1 of 2 crackers met smeerkaas of magere kaas (10+)
A: 3 eetlepels groenten en mager vlees.
A: Af en toe nog een cracker met alleen dieetmargarine (ivm de onverzadigde vetten die je toch nodig hebt), of een klein handje pinda's.

Dan zit ik op zo'n 1500 calorieën per dag.

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:58

ik ben ook begonnen met lijnen sinds gister, maar ik mag het niet te streng doen omdat ik nog borstvoeding geef. Damian is nu 5,5 maand.
Weet iemand goede gezonde gerechten die niet teveel calorieën hebben maar toch goed zijn voor de borstvoeding?
Gister had ik gestoomde groenten gegeten met een aardappel en een kipfile. ontbijt heb ik niet gehad ik was daarvoor te laat wakker geworden. normaal heb ik dan bambix. als tussendoortje had ik een handjevol druiven.

Wij eten in de middag altijd warm toen had ik dus de gestoomde groenten,
Tussendoortje was een halve komkommer.
En savonds had ik 2 plakjes brood met tomaat met zout en peper.

S'avond nog even een uurtje versneld gewandeld.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:52

Ik denk dat je gister een goeie dag heb gemaakt op het ontbijt na.
Je had dan beter een stuk fruit kunnen nemen als zijnde ontbijt..
En ik mis dus ook zuivel, ik neem aan dat dat nu juist zo belangrijk is.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:59

stunning schreef:
Ik ben nu op zoek naar een bodymilk/lotion die je houd ook wat verstevigd.. Iemand van jullie die dat ook gebruikt en nog eentje weet die goed werkt?

Ik gebruik deze: http://images.chemistdirect.co.uk/images/productimages/large/org_dove_firming_body_lotion_250ml_152429.jpg Dat is inderdaad die met dat groene logo zoals hierboven ook werd aangegeven.
Die werkt echt super! Ik merk echt verschil :j je huid wordt er echt steviger van!
Je merkt wel ook verschil als je inderdaad een tijdje niet smeert, maar het blijft wel steviger dan voorheen.

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:01

uiteraard drink ik wel melk ;) altijd bij ontbijt en bij mijn brood. Voor de rest had ik water.
Gister als ontbijt had ik dus eigenlijk druiven, normaal had ik bambix maar omdat ik daar toen te laat voor wakker was geworden heb ik alleen druiven die ochtend genomen.

Bambix neem ik dus ook normaal gesproken voor de borstvoeding, brood krijg ik niet weg in de ochtend en dit kun ik zo weg drinken.
Ik zal vandaag ook om crackers zodat ik dat in de ochtend ook kan afwisselen met smeerkaas.

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:04

Negerzoen schreef:
stunning schreef:
Ik ben nu op zoek naar een bodymilk/lotion die je houd ook wat verstevigd.. Iemand van jullie die dat ook gebruikt en nog eentje weet die goed werkt?

Ik gebruik deze: http://images.chemistdirect.co.uk/images/productimages/large/org_dove_firming_body_lotion_250ml_152429.jpg Dat is inderdaad die met dat groene logo zoals hierboven ook werd aangegeven.
Die werkt echt super! Ik merk echt verschil :j je huid wordt er echt steviger van!
Je merkt wel ook verschil als je inderdaad een tijdje niet smeert, maar het blijft wel steviger dan voorheen.

Ok! En waar kun je die halen? Gewoon bij de Kruidvat ofzo?

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:28

@LynnDenise Nee totaal niet.. op dat moment denk ik alleen oh lekker eten... Dus nee echt alleen maar ongezond vlees en geen sla of groenten of wat dan ook..

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:33

Aha vandaar.
Nee ik maak echt overal een bewuste keuze in :j dan kan je wel alles eten, maar kom je niet meteen weer aan :)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:37

stunning schreef:
Negerzoen schreef:

Ok! En waar kun je die halen? Gewoon bij de Kruidvat ofzo?

Ja ik denk dat ze ze bij winkels als Kruidvat, Etos en DA ook verkopen :j
Wij hebben bij ons in de stad zo'n winkel die diverse drogisterij producten voor (veel) goedkoper verkoopt en daar haal ik 'm altijd. Dan kost zo'n grote fles ongeveer €3,99. Ik denk dat je bij andere drogisterijen uit kan gaan van €6.99. Ik smeer het heel rijk en doe er vrij lang mee :)