[Centraal] Tattoo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 01:38

Live on hope is ook geen correct engels...

Live in hope wel, eventueel Live with hope

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 01:50

'Live on hope' is zeker wel correct Engels, in de zin van 'I'm living on bread and water'.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 01:56

Nee hoor, "live on hope" is echt geen correct Engels. "To live on" is een phrasal verb die je alleen gebruikt als het gaat om geld (he lives on $500 a month) of voedsel (he lived on bread and water). Maar met ontastbare dingen als "hope" is het echt geen correct Engels.

"live in hope" kan wel, maar dan betekent het niet "leven met hoop" maar "leven in de hoop dat X gebeurt". "Live with hope" kan ook, dat is letterlijk "leven met hoop".

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 09:51

Misschien was het een spelfoutje in die post, de o zit tenslotte naast de i..
En anders lijkt het me alleen maar fijn dar ze nu weet dat het geen correct engels is, in plaats van als de tattoo al staat :P

Gister popte het idee in me hoofd om een klein Apple logo'tje op m'n pols te laten zetten _O- :')

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 11:20

E_Nalanta schreef:
Hoi allemaal! Volgens mij heb ik hier al eens eerder iets gepost, maar bij deze nogmaals.

Ik wil binnenkort een tattoo laten zetten van mijn twee paarden, tussen de schouderbladen. Hun hoofden naar elkaar toe, nougoed het idee is er al.
Nu is mijn Tattoo Henny aangeraden, maar ik weet niet of deze een foto zo realistisch mogelijk op mijn huid kan krijgen zegmaar.

Weten jullie nog een goede shop? :)

Niemand? -O-

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 11:47

Kimbers schreef:
Spannend! Wat laat je zetten?
Ik ben nu al zenuwachtig en moet nog een maand wachten :')

realistische cherryblossoms op mijn zij/ribben, sterkte met het wachten! :P

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 13:04

Yasmine schreef:
Nee hoor, "live on hope" is echt geen correct Engels. "To live on" is een phrasal verb die je alleen gebruikt als het gaat om geld (he lives on $500 a month) of voedsel (he lived on bread and water). Maar met ontastbare dingen als "hope" is het echt geen correct Engels.

"live in hope" kan wel, maar dan betekent het niet "leven met hoop" maar "leven in de hoop dat X gebeurt". "Live with hope" kan ook, dat is letterlijk "leven met hoop".

Live on hope is wel correct hoor :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 13:15

Kimbers schreef:
Yasmine schreef:

Live in hope kan, live with hope ook maar niet on. Dat is écht niet correct.

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 13:34

Kimbers schreef:

Je kan wel zeggen "To live on hope" maar alleen "live on hope" dat gaat dan weer niet.

Ik heb het aan een Amerikaanse vriendin van mij gevraagd, die gaat het eens nakijken :)

edit: Even met mijn vriendin gekletst en die zegt het volgende:

Citaat:
I mean you can live on hope as she is hoping that her future allows her to live, so in pretense it is proper.
also tattoos have so many different literal translations.
a cancer survivor would say live with hope, as they are hoping to live longer till a cure is found

Ze zegt dat het heel erg aan de context ligt waarin het bedoeld is, want anders heb je de kans dat je het constant moet uitleggen hoe het bedoelt is als je de verkeerde context kiest.

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 14:18

hoi :wave:

krijg net een mail terug van de tattoo shop en die zegt dat wit inkt niet in je huid blijft zitten en dus met een aantal jaren vervaagt.. -O-

ik baal wel want wil graag een wit inkt tattoo :\

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 14:18

Witte inkt kan wel.. het wordt alleen gelig over de jaren (door de zon). Ik weet niet welke shop je nu gemailed hebt?

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 14:59

Tattoo shop in emmeloord..

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:00

Live on hope kan juist wel, omdat je het hier dan tot 'voedsel' maakt. Het is niet de reguliere betekenis van het woord 'hoop'. Net als in het Nederlands 'leven/leef op hoop', wat ook een rare zin is, terwijl 'leven op water en brood' wel normaal is.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:15

E_Nalanta schreef:
E_Nalanta schreef:
Hoi allemaal! Volgens mij heb ik hier al eens eerder iets gepost, maar bij deze nogmaals.

Ik wil binnenkort een tattoo laten zetten van mijn twee paarden, tussen de schouderbladen. Hun hoofden naar elkaar toe, nougoed het idee is er al.
Nu is mijn Tattoo Henny aangeraden, maar ik weet niet of deze een foto zo realistisch mogelijk op mijn huid kan krijgen zegmaar.

Weten jullie nog een goede shop? :)

Niemand? -O-

Kijk eens op de website van Tattoomania.nl bij "serious oliebol".
Ze hebben over het algemeen wel een heeeeeeeel lange wachttijd...

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 16:00

live on hope bedoel ik ook als letterlijk vertaalt 'leef op hoop'. Hoe negatief iets ook is, blijf hopen dat het weer positief wordt. met mijn vader gaat het niet goed en ik wil dat hij zijn best doet te blijven hopen dat het ooit beter gaat, ik wil dat hij leeft op hoop. Klinkt heel vaag dit geloof ik ;') zoals dat je niet kunt overleven zonder brood en water, zo kan mijn vader niet overleven zonder hoop. Hij leeft op hoop en niet in de hoop dat huppelepup ooit gaat gebeuren.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 16:09

Sheran schreef:
Live on hope kan juist wel, omdat je het hier dan tot 'voedsel' maakt. Het is niet de reguliere betekenis van het woord 'hoop'. Net als in het Nederlands 'leven/leef op hoop', wat ook een rare zin is, terwijl 'leven op water en brood' wel normaal is.

Maar grammaticaal gezien klopt die zin echt niet. Je kan geen abstract woord als "hope" combineren met "to live on".

Maar goed TS, het is jouw lijf en als jij het zo wilt, alle respect daarvoor :)

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 16:11

Dank SaskiaKa, jéétje prachtig werkt heeft die man! :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 16:31

Living on hope is iets wat in elk geval in een Engelstalig liedje voorkomt, namelijk van The Corrs.

We are living on hope, we are living on life
Depending on truth until the day we die

Verder kan ik er inderdaad geen voorbeelden van vinden online maar ik kan me dus de context wel voorstellen, dat je je voed met hoop om te kunnen leven.

Ik zou het dan ook niet per definitie afwijzen als tekst voor een tattoo.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:13

Dankjewel Yasmine :) Ik ben er ook nog steeds hartstikke blij mee!

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:48

Hoi

het is dit jaar al weer twee jaar geleden dat ik mijn eerste tattoo liet zetten ( handtekening van mijn moeder op mijn pols)
Ik was toen zestien en mocht van mezelf pas een nieuwe als ik achttien was. Natuurlijk al die tijd met ideeën rondgelopen en getwijfeld of ik misschien toch niet eerder mocht. Maar nee, pas na mijn achttiende.
Nu is mijn idee al ruim een jaar zeer concreet, ik weet wat ik wil en waar ik het wil. Dus wil ik langzaam opzoek gaan naar een goede tattoo shop.

Dus mijn vraag is, wie is nou echt een goede, nette en professionele artist met ervaring in het zetten van zinnen?

Ik wil het zinnetje 'i carry your heart with me' laten tatoeëren op mijn zij, ter hoogte van mijn bh bandje ( iets lager weliswaar) Dus bij mijn hart.

Om het even voorop te stellen, ik ben bereid om te reizen. Het staat ten slotte de rest van mijn leven op mijn lichaam, en dan wil ik best een paar uur in de auto zitten om het erop te laten zetten. Daarnaast vind ik het geen probleem om er flink voor te betalen (mits dit reëel is uiteraard).
Dus als jullie zeggen, neem eens contact op met iemand uit Leeuwarden, geen probleem, ookal is dat niet in de buurt van lochem.

Mijn eerste tattoo heb ik in Apeldoorn laten zetten, en achteraf ben ik daar toch niet zo tevreden mee. De lijntjes zijn niet strak genoeg. Dus dit wil ik eigenlijk gelijk- of later- laten bijwerken.

Daarnaast zit ik niet in over wachtlijsten, het moet goed gebeuren.

Ik hoop niet dat ik jullie hier mee lastig val, maar ik durf niet zomaar ergens naar binnen te stappen. Ik wil eerst ervaring weten. :)

Dank jullie wel!

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:27

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:31

Weet iemand toevallig de huidige wachttijd van Miss Joy van Low Voltage Ink?

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 20:16

Voor tekst zou ik bij Marsha gaan (marshaha hier op bokt), Point blank tattoo in Weert. Ik heb er ook 3 uur voor moeten reizen maar ik heb daar geen moment spijt van gehad.

Mooi idee van je tattoo.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 21:28

Dank je wel, Marsha ken ik inderdaad wel ( nou kennen, heb ik over gehoord)

Dank je :)

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 21:55

Kennen jullie iets in Deventer waar het goed is? Ik wil al 2 jaar een tattoo en wil het nu echt gaan doen. Wie weet er nog leuke plekken? Ik twijfel zo.