[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bonnyyyyyy

Re: [Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 05:09

Ik heb zaterdag mijn laatste pil genomen toen werd ik dinsdag ongesteld. Deze dag meteen weer de 1e pil van nieuwe strip genimen vanwEge de bujikkrampen. Nu ben ik alleen nog steeds ongesteld en veel meer bruikkrampen als normaal. Word er 's nachts wakker van (nu dus ook.) Hoe kan dit?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 09:39

Ik denk dat je lichaam wat in de war is omdat je eigenlijk een stopweek van 2 dagen hebt gehad (zo+ma). Het duurt nu een paar dagen voor je pil-hormoonlevels weer op voldoende niveau zijn om je menstruatie en krampen te stoppen.

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 08:48

Ow oke! Dan wacht ik voortaan nog een dagje dat doe ik altijd al namelijk

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 10:29

Is een stopweek van maar 2/3 dagen niet slecht? Of maakt dat geen bal uit?

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:22

Ik denk niet dat je dat altijd moet doen hoor... Ik verkort/verleng hem wel eens met één dag maar verder niet, denk toch niet dat je lichaam het zo prettig vindt als je dat regelmatig zou doen. Waarom zou je dat uberhaupt doen? Dan kan je hem net zo goed 2 maanden doorslikken.

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:42

Ik denk altijd, dat bloed e.d. moet er toch uit?
Als je de stopweek steeds verkort, lijkt me dat je dus ook steeds sneller weer ongesteld bent.
Ik wist niet eens dat t mogelijk was om je stopweek in te korten :+

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:45

Ja met de pil kan je bijna alles zelf regelen wat dat betreft :P Ik zie het nut er niet helemaal van in om je stopweek altijd maar in te korten, ik zelf slik hem eigenlijk standaard 2 maanden door ivm de buikpijn waar ik altijd enorm last van heb. Heb dit met de huisarts overlegd en die zei dat dat ook best kon.

Dat het baarmoederslijmvlies er uit moet is inderdaad zeker zo, maar ik heb niet het idee dat ik erger ongesteld ben als ik hem 2 maanden door heb geslikt dan wanneer ik elke maand ongesteld word.

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:49

Nee t ging erom dat als je stopt, dat allemaal op gang komt. Maar als je dan eerder weer begint, dan kan t toch ook niet dat alles weer rechtsomkeert maakt of wel?

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:55

Nouja je hormonen wisselen dan weer dus dan stopt het gewoon... In principe 'hoef' je niet eens ongesteld te worden als je aan de pil bent omdat je geen eisprong meer hebt, maar het is wel zo gemaakt omdat de meeste vrouwen daar een fijner gevoel bij hadden. De kans op doorbraak bloedingen wordt dan wel steeds groter en het wordt door huisartsen toch wel aangeraden om hem niet altijd door te slikken.

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 13:14

Ik slik hem meestal 2/3 en soms 4 maanden door en dan stop ik zaterdag , en slik ik hem woensdag of donderdag weeR. Ik vind het niet fijn om het in het weekend te zijn omdat ik de tijd dan zo vaak vergeet/ moet werken dat ik vaker doorlek. En aangezien ik vaak bij m'n vriend slaap en ik dit niet prettig vind. Waarom ik hem zo lang door slik is ivm buik krampen/ down zijn . Doorbraakbloeding heb ik nog nooit gehad

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 13:17

En als je nou op donderdag stopt en dan een week daarna weer begint? Dan ben je toch niet ongesteld in het weekend? Ik denk zelf dat het belangrijk is om wel een week stopweek aan te houden...

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 15:12

Als ik donderdag stop word ik het zaterdg of zondag , juist niet prettig dus! Als ik weet dat ik nergens blijf slapen 't weekend of niemand bij mij dan probeer ik wel die week een stopweek te houden, maar das mis 2/3 keer in een jaar. Maar mijn huisarts zegt dat het geen kwaad kan omdat je de laatste 2 dagen toch zo goed als niet bloed.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 17:16

Ik heb een vraagje.
Ik moet van de week de pil nog slikken en moet zaterdag m'n stopweek houden (ik word dan altijd die dinsdag ongesteld) maar het komt die week heel slecht uit eigelijk. Is het dan handig dat ik dan deze week afmaak en dan een nieuwe strip pak en dan een week slik en dan stop en dan die halfaangebroken strip afmaken of is het handigst om door te slikken??

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 17:18

Ik denk dat het handig is om door te slikken :j Als je nu namelijk één week doorslikt, daarna stopweek dan heb je dus nog een strip over met maar 2 weken. Dat is te weinig, je moet minimaal 3 weken slikken voordat je stopweek mag houden. Als je nu een strip doorslik dat kun je gewoon met hele strips blijven werken en ben je zeker veilig :)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 17:30

Naja ik doe het zeg maar niet om de veilig maar ik heb de pil voor mijn buikpijn en zodat ik ook minder naar de wc hoef.. Maar ik wil echt niet een doorbraakbloeding ofzo, wil hem best voor 1 x doorslikken maar daarna kun je toch gewoon weer het normale ritme doen met stopweek??

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 23:07

als je hem liever niet doorslikt, kun je ook die extra week doorslikken, en daarna een week stoppen.
die trip met twee weken pillen, moet je dan niet meer gebruiken, en gewoon een andere strip aanbreken.
verder lijkt het me gewoon verstandig om een hele nieuwe strip erachteraan te slikken,
en MOCHT het zo zijn dat je een doorbraakbloeding krijgt, is het verstandig om dan te stoppen een week,
en daarna wel een nieuwe strip te pakken.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 10:17

Dus dat ik hem volgende week nog slik (dus een andere strip aanbreek) en dan stop en gewoon aan een nieuwe strip beginnen(dus die aangebroken strip weggooien)? En die afmaken en dan weer stoppen??

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 12:24

Ruby1995 schreef:
Dus dat ik hem volgende week nog slik (dus een andere strip aanbreek) en dan stop en gewoon aan een nieuwe strip beginnen(dus die aangebroken strip weggooien)? En die afmaken en dan weer stoppen??

Dat kan inderdaad ook :j

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 14:07

de eerste mogelijkheid dus.
je moet niet maar twee weken achter elkaar slikken. want dan word je dus na die twee weken weer ongesteld.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 14:41

Aangebroken strippen zou ik niet weggooien eerlijk gezegd... Ik heb zo'n aangebroken strip in mijn portomonnee zitten & één in mijn reistas voor mijn werk, zodat ik zeker weet dat ik altijd de pil bij me heb :)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 17:02

Kan hem altijd nog bewaren dan...
Maar dan doe ik dus dat ik een weekje extra slik van een andere strip en dan die weg doe en weekje dan stop en dan gewoon weer een nieuwe aanbreken. Dan doe ik dat, bedankt!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 20:53

Mootje schreef:
Aangebroken strippen zou ik niet weggooien eerlijk gezegd... Ik heb zo'n aangebroken strip in mijn portomonnee zitten & één in mijn reistas voor mijn werk, zodat ik zeker weet dat ik altijd de pil bij me heb :)

inderdaad, en bovendien slik ik gewoon altijd door, dus komen ze altijd wel op. Oh ja, stopweek is niet nodig.

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 16:01

Ik vind t echt knap dat iedereen zoveel de pil kan doorslikken zonder te stoppen.
Echt als ik 1x doorslik en ik ben halverwege de 2e strip krijg ik onwijs last van gespannen borsten en buik enzo :(

(en stiekem vind ik het een fijne test om te weten of ik niet toch per ongeluk zwanger ben geworden, ik zie mijn vriend toch bijna niet door de weeks, dus hij heeft er niet zoveel last van)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 16:20

Even een vraagje! Ik weet dat je tijdens je stopweek gewoon beschermd bent met seks enzo, maar is dat ook zo als je gewoon een stopweek inlast? Ik doe dat nooit echt regelmatig, soms slik ik de pil 2 maanden door, dan weer niet etc. Ik kijk gewoon hoe het het beste uitkomt. Maar ik vind het wel een 'velig' gevoel om af en toe ongesteld te worden, dus wil ik maar weer eens een stopweek inlassen. Ben ik dan wel gewoon beschermd? Sorry voor de domme vraag :P

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 16:36

Ik slik mijn pil al wel een jaar door denk ik, en dat gaat prima geen doorbraakbloedingen niets.

Als ik een stopweek inlas ben ik maanden aan het klieren met doorbraakbloedingen dus vandaar mijn keuze hem door te slikken.