Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iinge_

Re: Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:00

Daar heb je helemaal gelijk in. Denk ook dat je er gewoon niet aan moet denken. Gisteren dik een uur met allemaal rokers in het zonnetje buiten gezeten. Maar nee, gewoon aan andere dingen denken en dat gaat veel makkelijker.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:26

Klopt, dat merk ik ook. En ik kamp sinds mijn geboorte al met ondergewicht, dus het feit dat ik enorm ga vreten bij gebrek aan roken, is voor mij niet zo heel erg :D Het is pas half 11 en ik heb al 2 stukken ontbijtkoek en 4 boterhammen opgegeten :') Kijk nu al weer uit naar 12.00uur, dan mag ik weer eten _O-

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:25

Kom net van de tandarts, twee tanden getrokken (moeten er nog 6 :? ) en nu had ik écht zin in een peuk. Zo raar heel je bek is verdoofd en het eerste waar ik aan dacht was, ik moet een peuk hebben :D . Heb dus maar snel een pilletje gepakt en nu heb ik nergens last meer van :)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 13:40

IngridB ik heb eind 2010 mijn gebit laten trekken, eerst mijn kiezen en na een paar weken mijn tanden.
Ik zat in de auto met een hele verdoofde bakkes in het spiegeltje te kijken of ik mijn shaggie wel goed tussen mijn lippen duwde hahahahaha en dan geen trekje kunnen nemen omdat de hele handel lam ligt!!!!
Erg he en de keer erna weer en op één of andere manier lukte het nog ook!
Zijn die pilletjes van jou voor de stofwisseling ook met groene thee???????

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 14:16

_O-

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 14:19

_
chanicha schreef:
IngridB ik heb eind 2010 mijn gebit laten trekken, eerst mijn kiezen en na een paar weken mijn tanden.
Ik zat in de auto met een hele verdoofde bakkes in het spiegeltje te kijken of ik mijn shaggie wel goed tussen mijn lippen duwde hahahahaha en dan geen trekje kunnen nemen omdat de hele handel lam ligt!!!!
Erg he en de keer erna weer en op één of andere manier lukte het nog ook!
Zijn die pilletjes van jou voor de stofwisseling ook met groene thee???????

_O- hahaha zoooooo herkenbaar. En dan moet en zal je een peuk roken terwijl die je bek uitvalt omdat alles verdoofd is :D .
Ik gebruik van pillen de Niquitin zuigtabletten. Werkt bij mij erg goed. Als ik zin heb in een sigaret neem ik zo'n pilleke edn dan is de drang om te roken weg :j .

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 14:55

IngridB ik ben in de war met Iinge_ hihihhi, volgens mij is er ook iets mis met mn bovenkamer hoor tjong jonge!!!!!

Dus hier gaat ie nog een keer!!!! Iinge_ zijn die pilletjes voor je stofwisseling ook met groene thee????????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 18:42

@ IngridB en chanicha:
Waarom hebben jullie gebit laten trekken?

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 18:49

Anoniem schreef:
@ IngridB en chanicha:
Waarom hebben jullie gebit laten trekken?

Weggerot door het roken _O- . Nee, hoor dat is een grapje :D
Mijn tandjes zijn niet al te best meer, heel veel aan gedaan in het verleden, dus nu is het klaar en valt er niet veel meer aan te sleutelen, dus dan alles maar eruit ;) . Maar ik kan je vertellen.......het is zwaar kl*te om te laten doen. Vooral als je tandjes niet eruit willen (zal de details voor me houden :D )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 19:13

Ow da's idd niet leuk :(:)
Wat ga je nu doen? Een gebit of implantaten?
Ik heb nu ook last van dat kronen afbreken met bevestiging en al ;(
Die worden nu omgezet in stifttanden en kiezen. En ik ben druk bezig 1 kies te behouden waar om de haverklap een ontsteking aan de wortelpunt zit... mijn tandarts liet het woord "trekken" laatst al vallen maar ik wil er nog niet aan.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 19:40

Anoniem schreef:
Ow da's idd niet leuk :(:)
Wat ga je nu doen? Een gebit of implantaten?
Ik heb nu ook last van dat kronen afbreken met bevestiging en al ;(
Die worden nu omgezet in stifttanden en kiezen. En ik ben druk bezig 1 kies te behouden waar om de haverklap een ontsteking aan de wortelpunt zit... mijn tandarts liet het woord "trekken" laatst al vallen maar ik wil er nog niet aan.

Ik neem alleen een boven gebit, beneden is gelukkig niet nodig :D .
Ik ken het met die kronen. Heb er verschillende en telkens een ontsteking, wortelkanaalbehandelinh, om gek van te worden :? .

Maar ik heb het roken toch kunnen laten vandaag, dus ben wel trots op mezelf *\o/*

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 21:49

Wat een gebits ellende zeg, brrr... ik heb wel een sterk gebit, hoop dat dat zo blijft...

Repelsteel, gefeliciteerd met je dochter!
En met poeslief gaat het redelijk, ze zou gisteren geopereerd worden, maar dat is op het laatste moment niet doorgegaan, omdat ze bang waren dat ze het erger zouden maken. Ziet er best netjes uit :j
En vriendlief heeft een baan per 1 april, dus dat hebben we net gevierd *burp*
Morgen cursus hairextensions zetten en daarna naar Scheveningen voor de musical 'Wicked'.

Fijn weekend iedereen!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 22:00

Klinkt als een leuk weekend Quellian! Sterkte met de poes! :)

XoNo, ik zit nu dus op dat punt, bijna 6wk gestopt en het eerste waar ik aan denk als ik wakker wordt is roken. *zucht* Vooral na werk heb ik het echt moeilijk en ik ben het nu ook zat. Terwijl alles wat in het Allen Carr boek staat wel echt goed tot me door is gedrongen alleen er is een stemmetje in m'n hoofd die heel hard zegt: 'Interesseert me allemaal niet, ik wil NU roken.' Hou het wel vol hoor! Maar.. pff! :S

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 22:02

Ik heb het ook moeilijk... elke dag op de momenten dat ik normaal gesproken zou roken (en aangezien ik er zeker wel 25 per dag opstak). Ik vraag me ook af wanneer dat gevoel ophoudt, want ik ben nu 2,5 maand gestopt.
De ene keer heb ik een week nergens last van, denk ik niet eens aan roken en dan heb ik weer een week dat ik er de hele dag aan denk. Gewoon volhouden... ik vind het ook zonde om weer te gaan roken, want dan moet ik dit wéér doorstaan en dat liever niet :+

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 22:07

:') Nee dat wil ik ook niet. Maar, een week niet aan roken denken klinkt voor mij als muziek in de oren. Dat heb ik echt nog niet gehad! Wil ik ook! Haha!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 22:12

Vooral toen het zo koud was... er lag toen een pak sneeuw, we zaten in Zeeland (errug fris daar) en vriendlief stond te klappertanden op de veranda. Goh, wat was ik toen blij zeg, lekker binnen op de bank bij de kachel :D Op zulke momenten mis ik het niet. Maar met een zonnetje en dan ff roken... heerlijk!! Ben afgelopen week wel met m'n collega mee naar buiten gegaan als zij ging roken, gewoon op het bankje zitten in de zon, want ik mis die extra pauzes wel :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 22:29

Nou dikke oliebol ;(
Ik was er al bang voor maar nu is het bevestigd... ik had 2,5 maanden geleden een hoefbevangen verwaarloosde shet ergens weggekocht, soms ging het beter maar dan weer ging het slechter, 2 DA's er naar laten kijken maar hij bleef terugvallen en ik kon maar 1 reden bedenken waarom. Mijn DA vond röntgen nog niet nodig maar ik ben vandaag toch maar met hem naar een grote kliniek gegaan en heb hem binnenstebuiten laten keren...... in alle 4 voeten een hoefbeenkanteling |(
oliebol!
Gelukkig waren zijn bloeduitslagen goed (ik wacht nog op de eiwit uitslagen en een test waarmee ze kunnen zien hoe sterk hij ontvankelijk is voor fructaan gerelateerde problemen), hij had geen wormeieren in zijn mest en ze hebben zijn koker en geslachtsdeel goed gereinigd (want dat zag eruit alsof het verrot was :r ). En omdat hij toch gesedeerd was voor dat reinigen hebben ze zijn gebit ook gedaan, hij had haken op zijn kiezen en had al kapotte en verkleurde wangen.
Ik ga hoefschoenen voor hem kopen zodat hij toch wat meer beweging kan krijgen zonder er last van te hebben.
Ik vond het erg fijn om te horen dat hij helemaal goed bekapt was (omdat ik dat zelf doe), en op de röntgenfoto's was te zien dat ik hem precies goed achterover op zijn hielen had gezet zodat het hoefbeen weer parrallel aan de grond loopt.
Dat laatste heb ik voor mezelf gebruikt om de situatie een positieve draai te geven zodat de zin in een sigaret (door het slechte nieuws) zou verdwijnen.
En dan neem ik nu als beloning een calippo :Y) (=95 Kcal dus net zoveel als een glas drinken :P )

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 22:31

_Nelleke_ schreef:
Klinkt als een leuk weekend Quellian! Sterkte met de poes! :)

XoNo, ik zit nu dus op dat punt, bijna 6wk gestopt en het eerste waar ik aan denk als ik wakker wordt is roken. *zucht* Vooral na werk heb ik het echt moeilijk en ik ben het nu ook zat. Terwijl alles wat in het Allen Carr boek staat wel echt goed tot me door is gedrongen alleen er is een stemmetje in m'n hoofd die heel hard zegt: 'Interesseert me allemaal niet, ik wil NU roken.' Hou het wel vol hoor! Maar.. pff! :S

Hmm, moeilijk...heb je het wel makkelijker gehad, of heb je dit gewoon al 6 weken? Ik ben dus sinds woensdag gestopt, dus nog maar heeel recent hoor, heb overdag praktisch nergens last van. Maar 's avonds...zoals nu...ik zou een moord doen voor een peuk!!! Hoor mezelf af en toe denken, fiets it, koop gewoon een pakje en steek alleen 's avonds af en toe een peuk op, maargoed...ik weet ook dat dat niet gaat werken :D Die peuken zwaaien dan 's morgens ook naar me :P dus ik moet doorzetten! 's Morgens neem ik al expres geen koffie, ik probeer sommige gewoontes te doorbreken. En de momenten waarvan ik denk dat ze heel moeilijk worden zijn eigenlijk best te doen. Zoals 's morgens, of na het eten...nergens last van eigenlijk. Ik denk er wel aan, maar kan het ook heel makkelijk weer loslaten. Mijn vriend heeft het veel moeilijker, die heeft van die "GRMBL...MOET...ROKEN..." momenten. Die heb ik nog niet gehad eigenlijk.

Maar ik heb expres geen wijntje, want bij een wijntje hoort een...jawel, peuk! :') Overigens rookten wij altijd gewoon binnen...rookten we maar alleen buiten, dan zou het misschien nog ietsje makkelijker maken :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 22:41

Welnee Xono :D Ik rookte alleen maar buiten ivm kind, maar het is net zo moeilijk hoor :D :D
Ik rookte ook graag (en veel) in de auto.

Repelsteel, dat is inderdaad dikke oliebol zeg. Is het opgelost met hoefschoenen, dwz; is het dan minder pijnlijk voor hem?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 22:44

Oh, nja, dan maakt dat dus niet uit :') Ik rookte ook graag in de auto, maar daar kan ik me ook nog wel overheen zetten. eigenlijk had ik het dus veel erger verwacht, zeker de eerste dagen...maargoed, misschien komt het nog. Morgen moet ik langs een aantal mensen die allemaal roken, dat wordt wel ff een toestand.

Kak repelsteel, das minder goed nieuws!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 22:54

Quellian schreef:
Welnee Xono :D Ik rookte alleen maar buiten ivm kind, maar het is net zo moeilijk hoor :D :D
Ik rookte ook graag (en veel) in de auto.

[naam], dat is inderdaad dikke oliebol zeg. Is het opgelost met hoefschoenen, dwz; is het dan minder pijnlijk voor hem?

Nee dit gaat een lang verhaal worden. Die hoefschoenen zorgen er alleen maar voor dat hij pijnvrij over harde ondergrond kan lopen zodat hij mee kan wandelen buiten de wei (want dat vind hij geweldig). Verder redt hij zich blootvoets goed in de wei omdat zijn voeten wekelijks bekapt worden zodat hij geen pijn krijgt door druk en afwikkelen. Ik ga nog wat extra van de toon afhalen, was aan de hand van de foto's goed te zien hoeveel er nog af kan zodat hij nog makkelijker kan afwikkelen.
Ik zie hem sinds een week iedere dag spelen met de fjord in de bak dus hij is ondanks alles wel goed te pas.
Ik denk trouwens dat ik vanaf nu alleen nog maar naar die kliniek ga. Wel makkelijk dat ze daar alles bij de hand hebben en meteen alle onderzoeken/behandelingen kunnen doen.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 02:35

:(:)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 09:04

Repelsteel dat is een heel lang verhaal maar kort samengevat heb ik een aandoening gehad waardoor er heel veel kalk in mijn botten en tanden gepompt werd zeg maar en daar ben ik aan geholpen dus dat vele kalkaanmaak is ineens gestopt.
Daardoor vielen de stukken kies en tand uit mijn mond dus zodoende!
Ik ben er wel heel erg blij mee hoor!

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 13:38

chanicha schreef:
IngridB ik ben in de war met Iinge_ hihihhi, volgens mij is er ook iets mis met mn bovenkamer hoor tjong jonge!!!!!

Dus hier gaat ie nog een keer!!!! Iinge_ zijn die pilletjes voor je stofwisseling ook met groene thee????????

Nee volgens mij niet, maar zodra ze op zijn stop ik daar ook maar weer mee.

Ik ben nu trouwens dat boek van allen carr aan het lezen. Puur om de motivatie erin te houden.
Zoveel herkenbare dingen, echt een goed boek.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 13:40

Nog steeds niet gerookt, maar man o man wat heb ik het af en toe zwaar. :(

Wat ook een goed boek is, is Nederland Stopt.